Klonuota įranga įsiviešpatauja ir automobilių servisuose

1

Klonuota įranga įsiviešpatauja ir automobilių servisuose

Automobilių pramonė vystosi sparčiais žingsniais į priekį ir įdiegiamų inovacijų kiekviename automobilių modelyje sparčiai daugėja. Kiekvienos automobilių markės gamintojai taip stipriai konkuruoja rinkoje tarpusavyje, jog vartotojams sunku skirti tiek laiko, jog sužinoti kiekvieną dieną paskelbiamas naujienas. Norint užimti kiek įmanoma daugiau rinkos, gamintojai naujuose modeliuose atnaujina tam tikras sistemas arba įdiegia naujas, tai gali būti saugumo, komforto, variklio ir dar daugybė kitų elektronikos sistemų.

Mechanikai, kurie taip pat stengiasi, jog galėtų aptarnauti kiekvieną klientą ir nelikti už nugaros konkurentams, domisi visomis automobilių pramonės naujienomis. Būtent jiems reikės tuos automobilius remontuoti, todėl turi žengti koja kojon su visomis rinkos inovacijomis.

Automobiliai ir kitos transporto priemonės sparčiai techniškai tobulėja, todėl mechanikams, norint atlikti naujuose automobiliuose remonto darbus, jie turi turėti vis aukštesnės kokybės įrangą. Kadangi naujuose automobiliuose vis daugėja elektronikos, gedimus padeda surasti specialūs transporto priemonėms skirti diagnostikos prietaisai.

Jau kelis dešimtmečius automobiliuose yra įmontuojami specialūs kompiuteriai. Kompiuteriuose esanti programinė įranga kontroliuoja visą automobilio darbą. Nuo paprasčiausio turbinos veikimo iki greičių dėžės darbo ar net kuro purkštukų veikimo intensyvumo. Todėl natūralu, jog serviso mechanikams dirbant be tokių prietaisų, iškiltų daugybė problemų randant gedimus.

Diagnostikos įrangos veikimo principas nėra sudėtingas. Prietaisas yra prijungiamas prie automobilio kompiuterio ir yra nuskaitomi gedimai. Taip pat galima atlikti ir kitus įvairius darbus, kaip pavyzdžiui, atlikti programavimo darbus.

Kadangi Lietuvoje automobilių parkas sparčiai atsinaujina, todėl diagnostikos įranga yra naudojama beveik kiekviename servise. Prietaisų paklausa sparčiai didėja, rinkoje atsiranda daug klonuotos ir piratinės įrangos pardavėjų. Kaip ir kiekvienoje srityje, daugiausiai yra klonuojami populiariausi diagnostikos įrangos prekiniai ženklai. Visi mes žinome tokius garsius pasaulinius prekinius ženklus, kaip pavyzdžiui, „Coca-Cola“, „Adidas“, „Mc Donald‘s“ ir kitus, kurie taip pat yra klonuojami, kaip ir kiti garsūs savo srities lyderiai. Būtent kompiuterinės diagnostikos įrangos srityje dažnai yra klonuojami tokie prekiniai ženklai, kaip „Launch“, „Abrites“, „Autel“ ir kiti.

Klonai lengvai įeina į rinką

Klonuoti prekiniai ženklai lengvai įeina į rinką, kadangi klonuojami yra logotipai, atspalviai, prekių išvaizda ir viskas kas susiję. Taip daroma dėl to, nes būtent taip prekiniai ženklai yra įsimenami, tad lengviau tampa parduoti tokią klonuotą diagnostikos įrangą.

Tačiau klonuota įranga yra visiškai skirtinga nuo originalios diagnostikos įrangos. Panaši yra tik prekės išvaizda, tačiau programinė įranga prietaisuose gerokai skiriasi nuo originalios. Todėl įsigyjus tokį prietaisą, problemų dirbant su skirtingais automobilių modeliais ankščiau ar vėliau tikrai iškils.

Būtent pastarieji „Launch“, „Abrites“, „Autel“ automobilių diagnostikos įrangos prekiniai ženklai yra puikiai atpažįstami tarp automobilių kompiuterinės diagnostikos specialistų. Tai puikūs prietaisai ir tą gali patvirtinti kiekvienas profesionalas, kuris šių prekinių ženklų prietaisus naudoja kiekvieną dieną. Tačiau šių prekinių ženklų vardą nenoromis stengiasi sugadinti klonuotos įrangos pardavėjai.

Žinoma, rinkoje yra ir dar daugiau klonuotos diagnostikos įrangos, tačiau būtent šių gamintojų įranga yra klonuojama labiausiai. Kadangi patys prietaisai labiausiai išsiskiria visoje rinkoje ir yra jos lyderiai. Šių prietaisų programinė įranga pasižymi funkcionalumu, pažangumu, inovacijomis, o kas svarbiausia – prietaisų gamintojai žengia koja kojon su automobilių gamintojais. Bet kaip ir minėjome, šiais bruožais pasižymi tik originali diagnostikos įranga.

Gamintojai investuoja didžiulius pinigus į mokslinius tyrimus, prietaisų bandymus ir tobulinimus, todėl vartotojas įsigyja tokį prietaisą, kuris atitinka aukščiausius lūkesčius. O kas svarbiausia, automobilio savininkui yra suteikiama kokybiška kompiuterinės diagnostikos paslauga.

Kokybiškai paslaugai tik originali įranga

Būtent aukščiausios kokybės paslaugos suteikimas ir turėtų būti pagrindinis kriterijus pirkti tokią įrangą. Tačiau serviso mechanikai kartais lieka nusivylę šių gamintojų įrangą. Teigia, kad prietaisai stringa ir yra itin lėti, neįmanoma atlikti kai kuriems automobiliams diagnostikos, prietaisas turi mažai funkcijų, pagamintas iš nekokybiškų medžiagų. Net neįtardami, kad įsigijo bei dirba su klonuota diagnostikos įranga, kuri neprilygsta originaliems prekiniams ženklams.

Naudojantis tokiais prietaisais pirkėjai lieka apgauti. Kadangi pirko prietaisą su iškeltais kriterijais ir lūkesčiais, tačiau galutinis produktas to visiškai neatitinka. O kas yra blogiausia, visiems mums, automobilių savininkams, yra atliekama nekokybiška kompiuterinė diagnostika.

Turbūt nerastume keliuose eksploatuojamo automobilio, prie kurio nors kartą nebūtų buvę prijungto automobilių diagnostikos prietaiso. Nebent automobilis yra visiškai naujas, nesenai įsigytas iš salono. Visi automobiliai patiria gedimus, todėl tikrai didžiajai daliai gedimų diagnozavimui yra panaudojami tokie prietaisai.

Kai automobiliui atliekama kompiuterinė diagnostika su originalia diagnostikos įranga, galima tikėtis tik aukščiausių rezultatų. Tačiau būtent klonuotos diagnostikos įrangos naudojimas gali sukelti daugiau žalos, nei naudos. Kartais klonuota programinė įranga tokiuose prietaisuose gali sukelti nepataisomos žalos pačio automobilio elektronikoje.

Rizikuojama mūsų visų sveikata

Tačiau didžiausia problema yra ta, kad tokie automobiliai savininkams ir aplinkiniams nežinant yra eksploatuojami gatvėse ir užmiesčio keliuose. Minėti automobiliuose sumontuoti kompiuteriai kontruoliuoja daug sistemų, tuo tarpu ir visas gamintojų sumontuotas elektronines saugumo sistemas. Kaip pavyzdžiui, visiems puikiai žinomos stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), elektroninė stabilumo kontrolė (ESP), aktyvi kruizo kontrolė (ACC) ir dar daugybė kitų. Būtent visas šitas ir dar daug kitų kontroliuoja automobilių kompiuteriai.

Todėl tikrai nesinorėtų, kad su tokiomis sistemomis, kurios užtikrina saugų eismą keliuose bei mūsų pačių ir aplinkinių saugumą, būtų dirbama nepilnai funkcionuojančia klonuota diagnostikos įranga. Visų mūsų sveikata tikrai turėtų būti svarbiau, nei sutaupyti keli šimtai eurų įsigyjant pigesnę klonuotą diagnostikos įrangą.

Kadangi transporto priemonių parkas Lietuvoje sparčiai auga, todėl tikrai tai verčia visus sunerimti. Visi mes norime jausti saugumą važiuojant į darbą, vežant vaikus į darželius, keliaujant atostogų ar tiesiog važiuojant į parduotuvę.Ypač, jog yra tikimybė, kad rizikuojame mums patiems nežinant.

Reikia tikėtis, jog servise dirbantys mechanikai stengsis dirbti tik su originalia diagnostikos įranga. Kadangi ji yra pilnai funkcionuojanti ir gali atlikti kokybišką kompiuterinę diagnostiką nepadarant žalos. Juolab, kad kainos skirtumas nėra toks didelis, jog verta būtų rizikuoti sveikata.

Bds.lt

Pranešimą paskelbė: Ona Šablauskaitė, UAB Market Rats

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38

ES investicijos magistralei Vilnius–Kaunas: skirtingo lygio sankryžos, naujos požeminės perėjos, didės leistinas greitis

Iki 2021 m. pavasario visa magistralė Vilnius–Kaunas atitiks automagistralėms keliamus reikalavimus. Eismo sąlygas pagerins skirtingo lygio sankryžos, naujos požeminės perėjos ir kiti rekonstrukcijos darbai, kuriems atlikti susisiekimo ministro įsakymu skirtos Europos Sąjungos fondų investicijos. „Lietuvos kelių tinkle magistralė Vilnius–Kaunas išsiskiria eismo intensyvumu. Ja važiuoja gerokai daugiau krovininių transporto priemonių nei kitomis magistralėmis. Tiek eismo saugai, […]

  Straipsniai »

Seimo nario D. Kreivio pranešimas: „Kyla grėsmė Lietuvos pašto ateičiai“

2019 m. lapkričio 13 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Dainius Kreivys kreipėsi į susisiekimo ministrą Jaroslavą Narkevičių, prašydamas skubiai pateikti paaiškinimus dėl Susisiekimo ministerijos ir asmeniškai ministro diskredituojamo vienos didžiausių valstybės valdomų bendrovių, AB Lietuvos paštas, valdymo. „Ministras privalo 5000 Lietuvos pašto darbuotojų, institucijoms ir visai visuomenei labai aiškiai, ir, […]

  Straipsniai »

Seimui pristatytas transporto priemonės pirmos registracijos mokesčio projektas

  Seimui pristatytas Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektas Nr. XIIIP-4132, kuriuo siūloma nuo kitų metų sausio 1 d. reglamentuoti motorinių transporto priemonių apmokestinimo transporto priemonių pirmos registracijos mokesčiu tvarką. Mokestį mokėtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre valdytojas. Numatoma, kad […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras: sklandi Lietuvos pašto veikla bus užtikrinta

Susisiekimo ministerija apgailestauja, kad nepavyko surasti sutarimo su AB Lietuvos paštas valdybos nariais ir dėkoja už jų indėlį į bendrovės veiklą. Atsisakius valdybai tęsti darbą iki šių metų pabaigos, Susisiekimo ministerija skubiai suformuos naują valdybą. Jau inicijuotos procedūros naujų nepriklausomų narių atrankai, siekiant suformuoti nuolatinę bendrovės valdybą, kuri atitiktų EBPO reikalavimus. „Naujoji bendrovės valdyba turės […]

  Straipsniai »