Klaipėdos uosto bendrasis planas leistų plėtoti gyvybiškai svarbią uosto infrastruktūrą

Klaipėdos uosto bendrasis planas leistų plėtoti gyvybiškai svarbią uosto infrastruktūrą

Pirmą kartą istorijoje parengtas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrasis planas, numatantis būtinas ir ilgalaikes uosto plėtros kryptis. Planas suderintas su kone 30 institucijų. Šio plano sprendiniai sudarys prielaidas uostui operatyviai reaguoti į besikeičiančias globalios rinkos sąlygas ir kurti reikiamą uosto infrastruktūrą. Šiuo metu Klaipėdos uosto trūkumais įvardijami nepakankamas gylis ir teritorijų stygius.

 

„Jau šiuo metu, neturint patvirtinto Klaipėdos uosto bendrojo plano, yra sustabdytas ne vienas uosto plėtros projektas ir prarasti potencialūs uosto teritorijos naudotojai, kurie generuotų pajamas. Bendrasis planas labai svarbus uosto plėtrai, jo tvirtinimo atidėjimas gali turėti nenuspėjamų pasekmių uosto konkurencingumui, nes nuo šio plano priklauso visa uosto – taip pat ir esamo – plėtra“, – sako susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Įgyvendinus Klaipėdos uosto bendrojo plano sprendinius būtų sudarytos sąlygos esamiems ir potencialiems uosto teritorijos naudotojams įgyvendinti įvairius investicinius projektus, vykdyti ir plėtoti veiklą, kuri sukurtų naujas darbo vietas ir generuotų papildomas pajamas į valstybės biudžetą.

„Uostas privalo būti konkurencingas, kad išlaikytų turimus krovinių srautus. Jau dabar privalome matyti ir tolimesnės plėtros kryptį. Matome, kokius ambicingus planus kuria kaimyniniai uostai, kaip didėja laivų parametrai, todėl turime pasirūpinti, kad vienintelis šalies jūrų uostas, kuris yra pripažintas ypatingos valstybinės svarbos projektu, būtų konkurencingas ir neatsiliktų nuo globalių tendencijų “, – sako Vidmantas Paukštė, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius, l. e. generalinio direktoriaus pareigas.

Uosto bendrojo plano įgyvendinimas svarbus visos Lietuvos ekonomikai, ypač regiono ekonominiam gyvybingumui. Apskaičiuota, kad 1 euras, uosto direkcijos investuotas į infrastruktūros plėtrą ir jos kokybės gerinimą, paskatina vidutiniškai 2 eurų privačias investicijas į uosto suprastruktūrą. Uosto direkcijos investicijos per metus vidutiniškai siekia 32 mln. eurų, o verslas investuoja apie 66 mln. eurų.

Neabejojama, kad nepatvirtinus Uosto bendrojo plano sprendinių, būtų užkirsta galimybė ne tik plėtoti naujas sausumos teritorijas, bet ir modernizuoti esamas uosto teritorijas, panaudoti Vyriausybės nutarimu priskirtas uosto rezervines teritorijas.

Kartais klaidingai manoma, kad Uosto bendrasis planas yra susijęs tik su išorinio uosto planais. Šiuo metu rengiant Lietuvos bendrąjį planą yra atliekamas strateginis pasekmių aplinkai vertinimas (SPAV). Išorinio uosto vieta bus parinkta atlikus SPAV ir palyginus du variantus – Melnragę ir Būtingę. Atlikus šias procedūras ateityje bus galima konstatuoti, kurioje vietoje galėtų atsirasti išorinis uostas.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Crocs LED CUPCAKE G0656800-MU
 
Crocs™ Crocs LION KING TIMON G0657900-MU
 
Crocs™ Bayaband Sandal Kid's Pink Lemonade 21
 
Teva Midform Universal Women's Hummingbird Gloxinia 38
 
BIOMECANICS 202203 Malva 23

Rekomenduojame

Skrydžiai su vaikais arba kaip tėvams paruošti atžalas kelionei lėktuvu?

Skrydžiai su vaikais arba kaip tėvams paruošti atžalas kelionei lėktuvu?

Šalies aviacijai atgaunant pagreitį, Lietuvos oro uostai sulaukia vis daugiau klausimų apie taisykles, galiojančias keliaujant su vaikais arba nepilnamečių pasiruošimą savarankiškam skrydžiui. Apie tai, kokiais dokumentais būtina pasirūpinti prieš kelionę ir kaip užtikrinti sklandžią vaikų keliavimo patirtį, dalinasi Lietuvos oro uostų Keleivių patirties valdymo skyriaus vadovė Rasa Petraitienė. Galiojantis asmens dokumentas Pastaruoju metu dažniausiai keleivių […]

Visuomenei pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Visuomenei pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Projektą „Rail Baltica“ vykdančios bendrovės „RB Rail AS“ ir už sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakingos Ispanijos kompanijos IDOM atstovai visuomenei pristatė rekomenduojamus projektinius pasiūlymus. Jonavos savivaldybėje vykusio susitikimo metu gyventojams pristatytas globalus „Rail Baltica“ projektas ir jo įgyvendinimo eiga trijose Baltijos valstybėse bei Jonavos rajone esančios atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai, atsakyta į gyventojų klausimus. […]

„DB Schenker“ patalpas naujam biurui Vilniuje išsirinko „Galio Group“ verslo centre „Wave“

„DB Schenker“ patalpas naujam biurui Vilniuje išsirinko „Galio Group“ verslo centre „Wave“

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Galio Group“ ir logistikos operatorius „DB Schenker“ pasirašė biuro nuomos sutartį. Pasauliniu mastu veikianti kompanija „DB Schenker“ centrinę būstinę perkels iš Trakų rajono į verslo centrą „Wave“, Vilniaus Savanorių prospekto pradžioje. Sandoriui tarpininkavo nekilnojamojo turto paslaugų bendrovė „Colliers International Advisors“. „DB Schenker“ išsinuomojo beveik 1.000 kv. m ploto patalpas verslo centre […]

Svarstoma ginčyti prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo nuostatas

Svarstoma ginčyti prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo nuostatas

Europos Parlamentui galutinai patvirtinus prieštaringai vertinamą Mobilumo paketą, Susisiekimo ministerija imasi priemonių, siekdama užtikrinti sklandų Lietuvos vežėjų darbą. Tarp svarstomų priemonių – bendras su kitomis šalimis ieškinys Europos Teisingumo Teismui. „Dėkoju Lietuvos atstovams Europos Parlamente, balsavusiems už pataisas ir nepalaikiusiems Mobilumo paketo neigiamų nuostatų. Nesėdėsime sudėję rankas, toliau ginsime Lietuvos interesus ir sieksime ribojančių, diskriminacinių […]