Klaipėdos tramvajus: lipama ant vilnietiško grėblio

Klaipėdos tramvajus: lipama ant vilnietiško grėblio

„Įvertinus esamus keleivių srautų tyrimus ir jų prognozes, tramvajaus diegimo projektą atidėti iki 2030 m“ – tokiomis eilutėmis 2014 m. užbaigta 12 metų trukusi Vilniaus tramvajaus istorija, mokesčių mokėtojams kainavusi apie 5 mln. litų.
Panašu, kad Klaipėda pasiryžo eiti vilniečių pramintu nesėkmės keliu, nes ketvirtadienį miesto taryba nusprendė pasirašyti sutartį su Europos investicijų banku dėl galimybių studijos rengimo finansavimo. Studijoje bus vertinamos tramvajaus ir elektrinių autobusų tinklo vystymo galimybės.
Štai sostinėje nuo 2003 m. tokios studijos buvo parengtos net trys, joms išleisti milijonai, tačiau po 11 metų net patys idėjos iniciatoriai nusprendė sustoti, ją atidėdami 16-ai metų. Pagrindiniu motyvu nurodytas nepakankamas būsimų keleivių srautas, tačiau parengtose studijose paminėti ir kiti esminiai trūkumai.
Dar pirmojoje, 2003 m. paskelbtoje, galimybių studijoje SĮ „Vilniaus planas“ ir prancūzų bendrovės „Systra“ specialistai pastebėjo, kad „vidutinis srauto greitis prie tramvajaus linijų sumažėja apie 4,5-5,5 km val.“, o „nevystant gatvių tinklo, transportas piko valandomis iš esmės gali būti paralyžiuotas“. Taip pat įvardinama inžinerinių tinklų po gatve iškėlimo būtinybė, o kai kur tai padaryti yra kone neįmanoma. Šios išvados atsikartoja ir vėlesniuose tyrimuose, o pačios studijos didelė dalimi atrodo nukopijuotos viena nuo kitos.
Nurodytos problemos būdingos ne tik Vilniaus tramvajui, bet visoms tramvajų sistemoms bendrai. Kadangi tramvajus juda viename lygyje su gatvės eismu, kitas gatvės transportas neišvengiamai susiduria su nepatogumas. Tramvajus turi pirmumą sankryžose, tad formuojasi automobilių spūstys. Gatvėse, kuriomis eina tramvajaus maršrutai, neretai tenka visai uždrausti gatvės eismą dėl vietos trūkumo. Taip norėta padaryti ir Pylimo gatvėje Vilniuje.
Tarp transporto specialistų vyrauja nuomonė, kad iš esmės spręsti susisiekimo problemas gali tik transporto srautų išskirstymas į skirtingus lygius. Tokio tipo viešojo transporto priemonė yra metropolitenas. Asociacijos „Metro sąjūdis“ specialistai Klaipėdai yra pasiūlę metro trasą, kurios dalis kaip įprastas geležinkelis galėtų būti pratęsta iki Palangos.

Pranešimą paskelbė : Audronė Gaidimavičienė, Viešoji įstaiga „Vilniaus metro“

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Crocband™ Citrus/Grey 36,5
 
Crocs™ Crocband Sport Cord Clog Navy 47,5
 
Crocs™ Women's LiteRide Sandal Poppy/White 42,5
 
TOMS Cork Women's Altair Slipon Multi 40
 
TOMS Woven Stripe Women's Deconstructed Alpargata Red 37,5
Grėsmė kelyje – nematomi dviratininkai: ko reikia situacijai pakeisti?

Grėsmė kelyje – nematomi dviratininkai: ko reikia situacijai pakeisti?

Lietuvoje augant dviratininkų skaičiui vis aktualesni tampa ir jų saugumo kelyje klausimai. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad viena didžiausių problemų išlieka dviratininkų matomumas kelyje – ypač tamsiuoju paros metu. Net 82 proc. atliktos apklausos respondentų pavojingiausia su dviratininkais susijusia situacija kelyje įvardijo važiavimą dviračiu tamsiu paros metu be žibintų ar šviesą […]

  Straipsniai »

„airBaltic“ per pirmąjį 2019-ųjų pusmetį aptarnavo 20 proc. daugiau klientų

Per pirmąjį 2019 metų pusmetį oro linijų bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau nei 240 000 keleivių, keliaujančių į Lietuvą ir iš jos. Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, oro linijos pervežė 20 proc. daugiau keleivių iš Lietuvos į Europos šalis, Skandinaviją, Rusiją, NVS šalis ir Vidurio Rytus. „Ateityje ir toliau planuojame didinti tiesioginių skrydžių skaičių iš visų […]

  Straipsniai »

Derėtis galima

Emocijos ar taisyklės. Kaip priimami sprendimai sektoriuje B2B? Ar gali pirkimai konkurso būdu apsaugoti nuo emocijų ir laikantis taisyklių padėti pasirinkti logistikos partnerį? Apie tai kalbamės su Aleksandru Kovalčuku, „AsstrA-Associated Traffic“ AG Konkursų valdymo skyriaus vadovu. – Aleksandrai, ar kompanija „AsstrA“ taiko konkursinės prekybos procedūras? Konkursiniai Klientai užtikrina beveik pusę „AsstrA“ pardavimų apimties, todėl dalyvavimas […]

  Straipsniai »
Festivalininkai renkasi keliones autobusais

Festivalininkai renkasi keliones autobusais

Jau kelintą vasarą Lietuvoje neatslūgsta festivalių populiarumo banga – vieni plečiasi, kiti startuoja naujuose vietose. Festivaliams masiškėjant atsiranda ir susisiekimo, automobilių parkavimo problemos.  Apie galimybes keliauti į muzikinius festivalius pasakoja vežėjų atstovai.  “Yra daug skirtingų keliavimo būdų į festivalį – automobiliu, traukiniu, autobusu, kartais net ir dviračiais keliauja žmonės. Mes kasmet ieškome vis įvairesnių keliavimo […]

  Straipsniai »