Klaipėdos tramvajus: lipama ant vilnietiško grėblio

Klaipėdos tramvajus: lipama ant vilnietiško grėblio

„Įvertinus esamus keleivių srautų tyrimus ir jų prognozes, tramvajaus diegimo projektą atidėti iki 2030 m“ – tokiomis eilutėmis 2014 m. užbaigta 12 metų trukusi Vilniaus tramvajaus istorija, mokesčių mokėtojams kainavusi apie 5 mln. litų.
Panašu, kad Klaipėda pasiryžo eiti vilniečių pramintu nesėkmės keliu, nes ketvirtadienį miesto taryba nusprendė pasirašyti sutartį su Europos investicijų banku dėl galimybių studijos rengimo finansavimo. Studijoje bus vertinamos tramvajaus ir elektrinių autobusų tinklo vystymo galimybės.
Štai sostinėje nuo 2003 m. tokios studijos buvo parengtos net trys, joms išleisti milijonai, tačiau po 11 metų net patys idėjos iniciatoriai nusprendė sustoti, ją atidėdami 16-ai metų. Pagrindiniu motyvu nurodytas nepakankamas būsimų keleivių srautas, tačiau parengtose studijose paminėti ir kiti esminiai trūkumai.
Dar pirmojoje, 2003 m. paskelbtoje, galimybių studijoje SĮ „Vilniaus planas“ ir prancūzų bendrovės „Systra“ specialistai pastebėjo, kad „vidutinis srauto greitis prie tramvajaus linijų sumažėja apie 4,5-5,5 km val.“, o „nevystant gatvių tinklo, transportas piko valandomis iš esmės gali būti paralyžiuotas“. Taip pat įvardinama inžinerinių tinklų po gatve iškėlimo būtinybė, o kai kur tai padaryti yra kone neįmanoma. Šios išvados atsikartoja ir vėlesniuose tyrimuose, o pačios studijos didelė dalimi atrodo nukopijuotos viena nuo kitos.
Nurodytos problemos būdingos ne tik Vilniaus tramvajui, bet visoms tramvajų sistemoms bendrai. Kadangi tramvajus juda viename lygyje su gatvės eismu, kitas gatvės transportas neišvengiamai susiduria su nepatogumas. Tramvajus turi pirmumą sankryžose, tad formuojasi automobilių spūstys. Gatvėse, kuriomis eina tramvajaus maršrutai, neretai tenka visai uždrausti gatvės eismą dėl vietos trūkumo. Taip norėta padaryti ir Pylimo gatvėje Vilniuje.
Tarp transporto specialistų vyrauja nuomonė, kad iš esmės spręsti susisiekimo problemas gali tik transporto srautų išskirstymas į skirtingus lygius. Tokio tipo viešojo transporto priemonė yra metropolitenas. Asociacijos „Metro sąjūdis“ specialistai Klaipėdai yra pasiūlę metro trasą, kurios dalis kaip įprastas geležinkelis galėtų būti pratęsta iki Palangos.

Pranešimą paskelbė : Audronė Gaidimavičienė, Viešoji įstaiga „Vilniaus metro“

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38
Eismo ir viešojo transporto pokyčiai 1863–1864 m. sukilėlių laidotuvių ceremonijos metu    

Eismo ir viešojo transporto pokyčiai 1863–1864 m. sukilėlių laidotuvių ceremonijos metu   

Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad lapkričio 22 d., penktadienį, vyks 1863–1864 m. sukilimo vadų ir dalyvių, kurių palaikai rasti Gedimino kalne, valstybinių laidotuvių ceremonija.  Lapkričio 22 d. 8.30–9.00 val. bus organizuojama karstų išnešimo ceremonija iš Nacionalinio muziejaus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmų į Vilniaus Šv. vysk. Stanislovo ir Šv. Vladislovo arkikatedrą baziliką, kur iki 13.30 […]

  Straipsniai »

Kelių ženklinimo darbai baigti: ar keliuose esame saugiasni?

Prasidėjus tamsiajam metų laikotarpiui, kai keliuose kyla nemažai sumaišties, kelininkai baigė atnaujinti kelių linijas ir horizontalųjį ženklinimą visuose krašto ir rajoniniuose, o dar vasarą darbai buvo atlikti ir magistraliniuose keliuose. Šiais metais iš viso buvo paženklinta 2 200 000 kvad. metrų ženklinamo ploto. Vairuotojams matomas kelio linijos atspindys – svarbus faktorius, darantis įtaką eismo saugumui, […]

  Straipsniai »

„Rail Baltica“ vizija: sujungti skrydžius su traukinių transportu

2019 m. lapkričio 13 d., už „Rail Baltica“ projektą atsakinga įmonė „RB Rail AS“ pristatė tyrimą, kuriame įvertintos pagrindinės oro uostų keleivių srautų integravimo į greitųjų traukinių tinklą „Rail Baltica“ ypatybės ir reikalavimai. Tyrime pateikiamas paslaugų aprašymas, naudojimo prognozė ir rekomendacijos detaliesiems geležinkelio stočių projektams, kurios apima visas 7 tarptautines „Rail Baltica“ keleivių stotis – […]

  Straipsniai »
Šnipiškėse atsiras pirmoji bendrojo naudojimo (shared space) gatvė

Šnipiškėse atsiras pirmoji bendrojo naudojimo (shared space) gatvė

Šnipiškės sparčiai atgimsta – Širvintų gatvė taps viena pirmųjų bendrojo naudojimo erdve, per kurią nusidrieks naujas dviračių takas ir šaligatvis, o šalia jų atsiras viešoji erdvė su sporto ir žaidimų aikštele. Šia gatve dalinsis pėstieji, dviratininkai ir vairuotojai. Apie 700 metrų ilgio gatvėje bus pasodinta naujų želdinių, įrengtas naujas apšvietimas, suoliukai. Šio projekto įgyvendinimui iki […]

  Straipsniai »