Kinų automobiliai pavijo europietiškus

1

Kinų automobiliai pavijo europietiškus

Daugeliui vis dar įprasta juoktis iš kiniškų automobilių technologijų ir jų detalių. Daugelis automobilistų mano, kad jos nė per nago juodymą neprilygsta pagamintoms Europoje, kurias gegužės 16–18 dienomis bus galima pamatyti Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančioje parodoje „Mechanika 2018“. Vis dėlto kai kurie Europą pasiekiantys Kinijos gamintojų produktai savo kokybe gali maloniai nustebinti.

Kiniškus automobilius išbandęs Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) vadovas Vitoldas Milius gali tik patvirtinti, kad visi šioje šalyje suprojektuoti ir pagaminti automobiliai nė kiek neatsilieka nuo europietiškų. Gegužės 18 dieną 13.30 val. parodoje „Mechanika 2018“ vyks konferencija „Pokyčiai servisuose: mechanikai virsta inžinieriais“, kurioje vienas iš pranešėjų bus V. Milius. Jis pasakos apie Kinijos automobilių verslą bei pristatys karščiausias tarptautinės Pekino parodos naujienas.

Progresuoja greičiau nei diena naktį keičia

Dar prieš penkerius metus kinų automobilių gamintojai bandė Europos rinkai „prakišti“ pirmuosius savo automobilius. Jie buvo išjuokti tiek žiniasklaidos, tiek specialistų, tiek klientų. Kadangi nuo tada kinai didžiosiose Senojo žemyno parodose jokių rimtų ambicijų vėl užkariauti šią rinką nerodė, itin atmestinai surinktos prastos europietiškų automobilių kopijos – paskutinis mūsų galvoje įsiminęs Kinijos automobilių pramonės vaizdinys.

Vis dėlto visą pasaulį automobiliais maišantis V. Milius sako, kad daugiausiai gyventojų turinčioje šalyje per tuos metus viskas radikaliai pasikeitė. Ir stipriai keičiasi kasmet: tai jam rodo eilinis vizitas į Pekino automobilių parodą.

„Labiausiai stebina progreso sparta. Jau pernai sakiau, kad juoktis nebėra iš ko, nes kinai jau gamina gerus automobilius. Šiemet jie buvo dar geresni ir skirtumas akivaizdus. Praėjo tik metai, o parodoje – visiškai kiti modeliai ir kita kokybė. Dar pernai su kolegomis juokėmės tik iš nacionalinių automobilių multimedijos bruožų. Ji buvo labai kiniška, priminė 1985 metų disko stilių. Šiemet ji jau nelabai skiriasi nuo, tarkim, „Audi“ multimedijos, jeigu ją įvardintume kaip gerą pavyzdį“, – kalbėjo V. Milius.

Parodoje galima pasižiūrėti bendrą automobilio vaizdą, įsėsti į saloną, pajusti kokybę, patikrinti ergonomiką. Ekspertas sako, kad šis vaizdas – geras. Tačiau ryškių žibintų šviesoje ne viskas atsiskleidžia: stovinčiame automobilyje nesužinosi, kaip dirba važiuoklė, variklis draugauja su transmisija, ar važiavimas suteikia pasitikėjimo. Vitoldas gali komentuoti ir šiuos dalykus, mat tiesiai iš parodos nurūko į „Test the best China“ rinkimus, kuriuose įvairiausiomis sąlygomis išbandė daugiau nei tuziną Kinijoje sukurtų ir pagamintų automobilių.

Nebėra iš ko juoktis

„Nepasakysiu nieko stebuklinga, bet tos mašinos važiuoja puikiai, varikliai dera su greičių dėžėmis, pakabos niekuo nenusileidžia pasaulinėms tendencijoms. Kinai vis garsiau sako, kad išstums ir numarins iš savo rinkos korėjietiškus automobilius. Todėl, kad jų gaminami modeliai jau dabar yra tokie pat geri, kaip ir rytietiški: tiek kokybe, tiek važiavimo savybėmis. Tad kinams geriau pirkti vietinius automobilius, o ne importuotus.

Jie priversti gaminti gerus automobilius. Kinai perka europietiškus modelius, jie mėgsta „Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“, „Volkswagen“. Kinijos gamintojai supranta, kad jų vairuotojas žino, kokia turi būti kokybiška mašina. Ši rinka nėra uždara, jie turi visokių mašinų, kokių jiems tik reikia, tad ir vietiniai bet ko gaminti negali“, – samprotavo LAA vadovas.

Ar tai reiškia, kad jau netrukus vėl prasidės kiniškų automobilių invazija į Europą ir šį kartą ji bus sėkminga bei nukonkuruos visus senuosius mūsų automobilių gamintojus? Vitoldas sako, kad kinai artimiausiu metu to neketina daryti, mat patys labai žavisi Europoje pagamintais automobiliais.

„Jie labai vertina Europoje sukurtus ir pagamintus automobilius. Jiems tai yra viršūnė, patys pripažįsta ir apie tai šneka rišliai, be jokios baimės. Ir jie būtent į mūsų modelius orientuojasi. Ar kopijuoji, ar perki žinias arba protus, natūralu, kad po kurio laiko gali pradėti gaminti tokius, galbūt net geresnius automobilius. Kinai taip daro. Jie neturi dyzelinių variklių, bet yra benzininių, hibridinių, elektrinių modelių, kokių tik nori greičių dėžių: mechaninių, paprastų automatinių, variatorių, dviejų sankabų automatinių. Atsisėdęs į kiekvieną automobilį turi žiūrėti, ką čia vairuosi ir ką apie tai rašo“, – prie kinų automobilių progreso grįžo V. Milius. Jis pabrėžė, kad prie to labai prisideda ir komunistinės valstybės valdžia: – Kinijos valdžia labai stipriai skatina automobilių pramonę. Lygiai taip pat, kaip pas mus skatinami startuoliai. Kažkas sukuria aplikaciją, gauna daug pinigų plėtrai ir arba pavyksta ji, arba ne. Kinijoje tas pats su automobilių gamintojais: kasmet atsiranda labai daug naujų vardų, kurie sukuria įdomiausių modelių. Tik daugumos kitais metais gali nepamatyti. Didžiosios dalies pernai rinkos naujokų šiemet parodoje jau nebebuvo. Buvo kiti. Jiems arba pavyks eiti tolyn, arba ne. Išlieka įdomiausi gamintojai, valstybė juos remia“, – sakė pašnekovas.

Baimintis dar neverta

Kadangi kinų automobiliai jau nė kiek nenusileidžia pasaulinėms tendencijoms, kyla natūralus klausimas: kada pagaliau sulauksime jų Senojo žemyno rinkoje. Kinai, iš kurių europiečiai dar ne taip seniai juokėsi, šoktelėjo kelis tolimus žingsnius į priekį, bet visvien, panašu, kažko baiminasi.

„Kai bandėme jų gamintus automobilius, mums labai dažnai užduodavo įvairiausių klausimų, iš kurių paskutinis visada buvo toks pats: „Kaip manote, ar galima būtų šį modelį parduoti Europoje?“ Faktas, kad galima, tai – konkurencingi automobiliai, bet to nepakanka, reikia išplėtoto servisų tinklo. Be to, kaina – taip pat didelė sėkmės dalis. Jie norėjo žinoti tik tiek, ar tie automobiliai kokybiškai atitinka standartus, o kainas gali sureguliuoti kaip tik reikės. Aš klausiau, ar jie planuoja pardavinėti šiuos automobilius Europoje, visi atsakė turintys tokių planų. O kada?  Labai diplomatiškai atsakė, kad tada, kai bus pasiruošę“, – išdavė ekspertas.

Milius svarsto, kad automobilinės kinų invazijos į Europą bijoti dar nereikėtų. Nors tai ir geri automobiliai, jie neatitinka itin aukštų europietiškų ekologijos standartų. O jiems atitikti reikia daug investicijų, dėl to gali labai smarkiai išaugti produkto kaina.

„Ar greitai ateis kinai, priklausys nuo pačios šalies ar regiono pasirengimo ginti savo rinką. Vis dėlto pirmiausia Kinijos gamintojai tikriausiai žvalgysis į tokias rinkas kaip Indija, Rusija, Ukraina, kuriose ir dabar parduoda savo automobilius. Tai yra didelės rinkos, kurios neturi tokių griežtų reikalavimų kaip, pavyzdžiui, Europos Sąjunga, JAV. Manau, kad kinai skaičiuos. Kodėl jiems investuoti milžiniškus pinigus, kad patektų į Europą, kai vien Indijoje šiuo metu gyvena daugiau nei milijardas gyventojų, šalies ekonomika auga, žmonės perka naujas mašinas? O kiniški automobiliai tikrai geresni nei indų gamybos.

Vis dėlto, mano nuomone, kinai gali įsiveržti su elektromobiliais. Pekino parodoje mačiau elektromobilį, kuris atrodo gerai, ir, gamintojo teigimu, viena įkrova yra pajėgus nuvažiuoti 380 km atstumą. Ir kainuoja vos 12 tūkst. dolerių“, – svarstė automobilių rinkos ekspertas.

Apie parodą „Mechanika“

3-ioji tarptautinė transporto priemonių detalių, remonto, aksesuarų, puošybos paroda skirta specialistams – transporto įrangos, detalių tiekėjams, importuotojams, transporto remonto ir priežiūros įmonių atstovams, transporto parkų savininkams. Taip pat įmonių, remontuojančių ir prižiūrinčių transporto priemones, naujiems produktams, įrenginiams ir paslaugoms pristatyti, o specialistams tai – puiki proga susipažinti su visomis transporto naujovėmis vienoje vietoje. Paroda „Mechanika“ vyks Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ gegužės 16–18 dienomis.

Pranešimą paskelbė : Andrius Petraitis, Lietuvos parodų centras LITEXPO

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38
Eismo ir viešojo transporto pokyčiai 1863–1864 m. sukilėlių laidotuvių ceremonijos metu    

Eismo ir viešojo transporto pokyčiai 1863–1864 m. sukilėlių laidotuvių ceremonijos metu   

Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad lapkričio 22 d., penktadienį, vyks 1863–1864 m. sukilimo vadų ir dalyvių, kurių palaikai rasti Gedimino kalne, valstybinių laidotuvių ceremonija.  Lapkričio 22 d. 8.30–9.00 val. bus organizuojama karstų išnešimo ceremonija iš Nacionalinio muziejaus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmų į Vilniaus Šv. vysk. Stanislovo ir Šv. Vladislovo arkikatedrą baziliką, kur iki 13.30 […]

  Straipsniai »

Kelių ženklinimo darbai baigti: ar keliuose esame saugiasni?

Prasidėjus tamsiajam metų laikotarpiui, kai keliuose kyla nemažai sumaišties, kelininkai baigė atnaujinti kelių linijas ir horizontalųjį ženklinimą visuose krašto ir rajoniniuose, o dar vasarą darbai buvo atlikti ir magistraliniuose keliuose. Šiais metais iš viso buvo paženklinta 2 200 000 kvad. metrų ženklinamo ploto. Vairuotojams matomas kelio linijos atspindys – svarbus faktorius, darantis įtaką eismo saugumui, […]

  Straipsniai »

„Rail Baltica“ vizija: sujungti skrydžius su traukinių transportu

2019 m. lapkričio 13 d., už „Rail Baltica“ projektą atsakinga įmonė „RB Rail AS“ pristatė tyrimą, kuriame įvertintos pagrindinės oro uostų keleivių srautų integravimo į greitųjų traukinių tinklą „Rail Baltica“ ypatybės ir reikalavimai. Tyrime pateikiamas paslaugų aprašymas, naudojimo prognozė ir rekomendacijos detaliesiems geležinkelio stočių projektams, kurios apima visas 7 tarptautines „Rail Baltica“ keleivių stotis – […]

  Straipsniai »
Šnipiškėse atsiras pirmoji bendrojo naudojimo (shared space) gatvė

Šnipiškėse atsiras pirmoji bendrojo naudojimo (shared space) gatvė

Šnipiškės sparčiai atgimsta – Širvintų gatvė taps viena pirmųjų bendrojo naudojimo erdve, per kurią nusidrieks naujas dviračių takas ir šaligatvis, o šalia jų atsiras viešoji erdvė su sporto ir žaidimų aikštele. Šia gatve dalinsis pėstieji, dviratininkai ir vairuotojai. Apie 700 metrų ilgio gatvėje bus pasodinta naujų želdinių, įrengtas naujas apšvietimas, suoliukai. Šio projekto įgyvendinimui iki […]

  Straipsniai »