Kiek laiko automobilį verta drausti kasko?

1

Kiek laiko automobilį verta drausti kasko?

Rugpjūčio mėnesį net kelissyk siautusi stichija negailėjo nei pastatų, nei automobilių. Pastarųjų savininkams audrų padaryta žala sudarė kone pusę visų registruotų žalų. Tačiau į draudimo išmokas pretenduoja tik tie, kurie apsidraudė automobilius kasko draudimu. Suniokoti tiek prabangūs, tiek ekonominės klasės automobiliai. Dažnu atveju patirta žala viršijo 1000 eurų ribą.

Priešingai nei privalomasis transporto priemonių vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas (TPVCAD), kasko atlygina transporto priemonės savininkui nuostolius vagystės, sugadinimo ar avarijos atveju, net jeigu savininkas pats buvo kaltas dėl eismo įvykio. Draudimas apima ir stichijas, kurios pastaraisiais metais, keičiantis klimatui, pridaro vis daugiau žalos.

Ekspertai sako, kad kasko pridėtinė vertė yra ramybė, nes ši draudimo rūšis apsaugo nuo dažniausių ir didžiausių žalų. Pavyzdžiui, sprogus padangai, atsiradus stiklo įdaužai, šakai užvirtus ant variklio gaubto ar kėbulą pažeidus ledokšniams. Visgi kai kuriems vairuotojams kyla abejonių, ar verta drausti kasko retai eksploatuojamą arba nenaują automobilį.

Gamtos jėgos ir vagystės

„Visada verta turėti kasko draudimą, – šypteli BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis, – juokas juokais, bet tai iš esmės yra tiesa, išskyrus nebent atvejus kai automobilio vertė yra labai maža ir draudimo įmokos ir išskaitos (franšizės) suma būtų artima mašinos rinkos vertei“.

Jis priduria automobilistų bendruomenėse girdėjęs įvairių mitų: „aš nedaug važiuoju“ arba „aš geras vairuotojas, todėl man kasko nereikia“.

„Tai neteisingas požiūris, nes automobilį gali apgadinti kiti ir vairuotojai, vandalai, vagišiai ar net gamta. Pats esu skaudžiai pasimokęs – namuose turėjome automobilį, kurį nusprendėme parduoti. Kai baigėsi mašinos kasko draudimas, nutariau jo nepratęsti, nes maniau kad tai jau nebeaktualu, ir tada mus apvogė“, – pasakoja A. Žiukelis.

Tarp kasmet pasikartojančių ir nemažai žalos pridarančių įvykių BTA Ekspertizių skyriaus vadovas mini ir gamtos jėgas žalas – krušą, potvynius, vėtras, jų laužomas šakas, medžius ir pan. Tiesa, jis priduria, kad šiemet rugsėjo pradžioje Lietuvą ir Latviją nusiaubusi kruša buvo itin įspūdinga.

„Mūsų kraštuose tokio dydžio ledokšnius mačiau pirmą kartą“, – teigia pašnekovas.

Kai automobilis būtinas

Vagystes ir galimas kitų vairuotojų klaidas akcentuoja ir naujų bei naudotų automobilių prekybos bendrovės „Deals on Wheels“ įkūrėjas bei vadovas Laurynas Boguševičius. Jis sako, kad nėra objektyvaus būdo apskaičiuoti, kada apsimoka, o kada jau neapsimoka turėti kasko. Anot jo, reikėtų vertinti asmeninę situaciją, riziką ir potencialios nelaimės pasekmes.

„Kiekvienam žmogui šis klausimas yra labai individualus. Aš savo klientams paprastai sakau – neduok Dieve, iš tavęs tą mašiną pavogs ar įvažiuos į ją kas nors. Jei tau automobilio reikia kasdien, užduok sau vienintelį klausimą: jei staiga liktum be mašinos, ar galėsi iš karto nusipirkti kitą, kad ryte vėl galėtum nuvežti vaikus į mokyklą ir t.t? Jei gali, tau kasko nereikia“, – teigia L. Boguševičius.

Renaldas Gabartas, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas spaudai taip pat sako, kad vargu ar egzistuoja, koks nors racionalus būdas suskaičiuoti, ar kasko apsimoka.

„Mano galva, yra labai daug individualių veiksnių, kurie lemia atsakymą. Pavyzdžiui, ar gyveni mieste, ar toliau nuo didelio eismo srauto; ar laikai mašiną nuosavame garaže, ar aklinai užgrūstame mikrorajone; ar automobilio rinkos vertė didesnė nei pora tūkstančių eurų; ar per metus nuvažiuoji vos tūkstantį kitą kilometrų ir pan. Aš, asmeniškai, savo techniką paprastai draudžiu iki jai sueina 8-9 metai“, – teigia R. Gabartas.

Tiek kasko, tiek civilinio draudimo kainai įtakos turi automobilio markė, automobilio vertė, bei informacija apie vairuotoją. Papildomą įtaką kasko draudimo kainai daro ir vagysčių – tiek to modelio automobilių, tiek jų detalių – dažnumas.

BTA Ekspertizių skyriaus vadovas A. Žiukelis užsimena, kad klientai į bendrovę kartais kreipiasi ir dėl pačių padarytos žalos savo transporto priemonei atlyginimo pagal civilinio draudimo sutartis. Pavyzdžiui, nutrenkus gyvūną. Arba nulūžus šakai, kuri apgadina automobilį, siekiama išmoką gauti iš medžio savininko, o įvažiavus į duobę – iš kelio savininko arba privalomojo draudimo bendrovės.

Audra niokojo automobilius

Vien rugpjūtį per Lietuvą nusirito dvi didelės audros. Jos vartė ir laužė medžius, o iš dangaus pasipylusi kruša kiaušinio dydžio ledokšniais apipylė automobilius ir namus, daužė langus ir naikino pasėlius.

Gausus lietus, škvalas ir kruša bene daugiausia nuostolių pridarė Šiaurės ir Vakarų Lietuvoje.

BTA duomenimis, vien pranešimų apie sugadintas transporto priemones visoje Lietuvoje gauta 235. Jau per pirmąsias savaites po stichijos buvo sureguliuota pusė žalų, dėl kurių kreipėsi klientai. Bendra mašinoms padaryta žala sudaro apie 650 tūkst. eurų.

Beveik visi minėti sugadintų automobilių atvejai susiję su kruša – išdaužyti langai, sulamdyti variklių gaubtai ir stogai. Taip pat nemažai pranešimų draudikai gauna dėl medžių ir šakų, užvirtusių ant mašinų.

Apie BTA:               

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2022 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2022 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 400 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta apie 1,1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 80 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Andrius Baranauskas, Winning Reputation

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Susisiekimo ministerija nesutinka su Konkurencijos tarybos išvadomis dėl neva ribojamos  konkurencijos geležinkelių sektoriuje

Susisiekimo ministerija nesutinka su Konkurencijos tarybos išvadomis dėl neva ribojamos konkurencijos geležinkelių sektoriuje

Susisiekimo ministerija nesutinka su šiandien paskelbtu Konkurencijos tarybos nutarimu bei skirta bauda dėl prieigos prie perpildytos viešosios geležinkelių infrastruktūros suteikimo reguliavimo ir neva ribojamos konkurencijos pagal 2020 m. tuometinio ministro įsakymą šalies geležinkelių transporto rinkoje. Ministerija ketina Vilniaus apygardos administraciniam teismui skųsti šį tarybos sprendimą. „Visų pirma, sprendimai, susiję su viešosios geležinkelių sistemos infrastruktūros naudojimu, […]


„Avia Solutions Group“ trečiąjį šių m. ketvirtį koreguota EBITDA – 316 mln. Eur, pajamos augo iki 1,64 mlrd. Eur

„Avia Solutions Group“ trečiąjį šių m. ketvirtį koreguota EBITDA – 316 mln. Eur, pajamos augo iki 1,64 mlrd. Eur

„Avia Solutions Group“, didžiausia pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) paslaugas teikianti įmonių grupė, skelbia trečiojo šių m. ketvirčio finansinius rezultatus. Įmonės koreguota EBITDA palyginamuoju laikotarpiu augo 31% ir siekė 316 mln. Eur, kai pernai tuo pačiu laikotarpiu ji buvo 242 mln. Eur. Grupės pajamos augo 22 proc. iki 1,64 mlrd. […]


„Mercedes Benz“ E Klasės Plug-in – technologija sujungianti du pasaulius

„Mercedes Benz“ E Klasės Plug-in – technologija sujungianti du pasaulius

Mercedes Benz“ E klasės įkraunamas hibridas savyje talpina dešimtmečius vokiškos mechanikos raidos ir net IV kartos aukštąsias elektrinės pavaros technologijas. Tai automobilis, susirinkęs iš praeities ir dabarties viską, ką geriausią gali pasiūlyti „Mercedes-Benz“ inžinierinė išmintis. Nauja E klasė tiks dvejojantiems dėl visiško tradicinio kuro naudų atsisakymo ir tuo pačiu norintiems gyventi tvariai ir ekonomiškai.  Jau […]


Konkursas: „airBaltic“ kviečia kurti 50-ojo orlaivio apipavidalinimą

Konkursas: „airBaltic“ kviečia kurti 50-ojo orlaivio apipavidalinimą

Vilnius. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ šiandien paskelbė dizaino konkursą ir kviečia asmenis iš viso pasaulio dalyvauti kuriant 50-ojo orlaivio „Airbus A220-300“ apipavidalinimą. „Augantis mūsų „Airbus A220-300“ orlaivių parkas aiškiai atpažįstamas iš žalių uodegų – firminio „airBaltic“ bruožo. Svarbių pasiekimų ir reikšmingų įvykių pažymėjimas unikaliomis spalvomis yra sena aviacijos tradicija, kurią jau matome ant keturių […]


„Volkswagen“ pradėjo išankstinius naujos kartos „Tiguan“ pardavimus Lietuvoje

„Volkswagen“ pradėjo išankstinius naujos kartos „Tiguan“ pardavimus Lietuvoje

„Volkswagen“ oficialiai pradėjo išankstinę ilgai laukto naujos kartos „Tiguan“ prekybą Lietuvoje. Patobulintas vienas populiariausių prekės ženklo modelių išsiskiria pažangiomis naujomis technologijomis ir charizmatišku dizainu. Trečios kartos „Tiguan“ miesto visureigį jau galima užsisakyti visose „Volkswagen“ gamintojo atstovybėse. Bazinės komplektacijos modelio kaina prasideda nuo 31 300 eurų. „Nuo pat modelio debiuto akimirkos tikėjome, kad „Tiguan“ gali tapti […]


Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje

Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje

Šalies gatvėse jau galima pamatyti naujus prabangius visureigius „Audi Q8“ – atnaujintas ir dar pažangesnis modelis jau pasiekė Lietuvą. Visapusiškai patobulintas Q8 modelis „Audi“ visureigių šeimos hierarchijoje užima aukščiausią poziciją. Sportiškas kupė silueto SUV modelis išlaikė charakteringą ir visur atpažįstamą išvaizdą, o atnaujintas dizainas ir pakeisti priekiniai bei galiniai žibintai išryškino jo šiuolaikiškumą. Q8 pirkėjams […]