Keturios geriausio Lietuvos vairuotojo žiemiško vairavimo taisyklės

Keturios geriausio Lietuvos vairuotojo žiemiško vairavimo taisyklės

Pirmasis sniegas ne tik kelininkus, bet ir vairuotojus dažnai užklumpa netikėtai. Sumaištis gatvėse ir išaugę kamščiai atslūgsta tik po poros savaičių. Tiek laiko reikia, kad vairavimo kultūra iš vasarinės pasikeistų į žieminę, įsitikinęs geriausiu Lietuvos vairuotoju šiemet išrinktas Kęstutis Taškūnas. Pasak jo, vieno recepto, kaip saugiai vairuoti pasikeitus oro sąlygoms nėra, tačiau didžiausios klaidos, kurių galima išvengti, akivaizdžios – per didelis greitis ir per mažas atstumas nuo kitų transporto priemonių.

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, pereinamuoju laikotarpiu – spalio–lapkričio sandūroje – Lietuvos keliuose fiksuojami staigūs avaringumo rodiklių pokyčiai. Jeigu darbo dieną yra bent menkiausi krituliai, o temperatūra krenta žemiau 2°C – avaringumas šokteli 50 proc. Tokiomis sąlygomis fiksuojamos ir didžiausios vidutinės žalos, viršijančios 700 eurų.

„Greitai keičiantis oro sąlygoms itin išryškėja tai, kad vairuotojai prie pokyčių persiorientuoja ne iš karto, o įvertinti vairavimo sąlygas jiems dar kurį laiką būna sunku. Visiems, kurie klausia, kaip saugiai vairuoti per šlapdribą ar sniegą, visada sakau, kad svarbiausia – išvengti ekstremalių situacijų, tuomet ir sukti galvos kaip elgtis, kai mašina slysta, tiesiog nereikės“, – sako Kęstutis Taškūnas.

Pasak K. Taškūno, nors teoriškai visi vairuotojai žino, kad esat šlapiai ir slidžiai kelio dangai stabdymo kelias pailgėja kelis kartus, saugaus atstumo ir greičio pirmosiomis dienomis laikosi vienetai.

„Viena yra žinoti šį faktą, o visai kas kita – juo vadovautis. Sningant, krentant šlapdribai ir staigiai šąlant svarbiausia išlaikyti itin pagarbų ir saugų atstumą nuo kitų transporto priemonių. Tik taip užsitikrinsite, kad pakaks erdvės ir laiko netikėtam manevrui ar staigiam stabdymui. Kitas dalykas – greitis. Vėlyvą rudenį ar žiemą už kelio ženklus svarbesnis sveikas protas – rinkitės ne leistiną, o saugų greitį. Net jei jis siektų 30–40 km/h“, – teigia draudimo bendrovės BTA Klientų aptarnavimo departamento direktoriumi dirbantis K. Taškūnas.

Trečioji taisyklė – tolygus ir sklandus manevravimas ir jokių staigių judesių už vairo.

„Norint vairuoti saugiai, būtina vairuoti ramiai ir tolygiai tiek vasarą, tiek žiemą. Tačiau žiemą staigių manevrų kaina gali būti itin didelė. Dažnai sakau, kad žiemą vairo judesiai turi būti kaip valso žingsniai – tolygūs ir ramūs. Su vairu būtina elgtis ramiai. Jei laikotės pirmų dviejų taisyklių – saugaus atstumo ir greičio – staigių judesių žiemą kelyje tikėtina jums ir neprireiks“, – pastebi K. Taškūnas.

Ketvirtoji geriausio Lietuvos vairuotojo žiemiško vairavimo taisyklė – žiemos sąlygoms pritaikytas techniškai tvarkingas automobilis ir kokybiškos padangos.

„Lietuvos automobilių parkas pakankamai senas, o techninė automobilių būklė itin įvairi. Jau nekalbant apie padangų pasirinkimą ir jų priežiūrą. Susitelkę į protektoriaus gylį, kaip vienintelį kokybiškų padangų kriterijų, vairuotojai neįvertina padangų amžiaus įtakos, tinkamo padangų slėgio svarbos. Geram sukibimui su kelio danga visi šie kriterijai yra svarbūs. Kaip ir bendras automobilio paruošimas ar tinkami valytuvai bei neužšąlantis langų apiplovimo skystis“, – vardija specialistas.

Iškritus pirmajam sniegui K. Taškūnas siūlo apsišarvuoti kantrybe, tolerantiškiau žvelgti į kitus eismo dalyvius, o tiems vairuotojams, kuriems ši žiema už vairo pirmoji, rekomenduoja praktinius žiemiško vairavimo įgūdžius gludinti pamažu.

„Vairavimo įgūdžiai tobulinami tik vairuojant, kito būdo suprasti, ką reiškia vairuoti žiemą, nėra. Tačiau naujai iškeptiems vairuotojams labai rekomenduoju bent pirmą savaitę neskubėti riedėti į gatves. Palikite automobilius ramybėje, palaukite, kol nurims chaosas, kol kiti vairuotojai persiorientuos prie žiemiško vairavimo stiliaus ir tada išvažiuokite. Tiesa, pirmieji išvažiavimai galėtų būti ir ne piko metu, savaitgaliais, kai eismas ramesnis“, – pataria K. Taškūnas. 

Draudimo bendrovė BTA yra viena iš didžiausių ne gyvybės draudimo bendrovių Lietuvoje, Baltijos šalių draudimo rinkos lyderės „Vienna Insurance Group AG“ narė. 2016 m. BTA užregistravo beveik 50 000 žalų, klientams atlygino nuostolių už 36,4 mln. eurų. Turėdama didelę draudimo veiklos patirtį, bendrovė savo klientams siūlo vieną plačiausių draudimo produktų pasirinkimą rinkoje. Pernai BTA savo draudimo partneriu pasirinko daugiau nei 500 000 privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta apie 1 000 000 draudimo sutarčių už 67,7 milijonus eurų.

Pranešimą paskelbė : Ivona Kukolovič, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Silk EyeLift Cream Kremas odai aplink akis, 30ml
 
Chateau de Beaute Vino Sheen Fusion Fluidas išlyginantis smulkias ir gilias raukšles, 30ml
 
PE-6011E Vakoss pūkų rinkiklis žalias
 
Nespresso Espresso Livanto kavos kapsulės 10vnt.
 
SteelSeries Wired, Gaming mouse, No, Rival 310, Optical, No, RGB LED light
Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

2018 m. gruodžio 3 d. ES Transporto taryboje patvirtinta pozicija dėl „Mobilumo paketo“ yra vienareikšmiškai nepalanki Lietuvos ir kitų Vidurio ir Rytų Europos valstybių vežėjams bei vairuotojams. Tokios išvados buvo prieita europarlamentaro Bronio Ropės organizuotoje diskusijoje “Mobilumo paketas: socialinė ar sienų Europa?“. Į renginį Europos Parlamente susirinko Lietuvos, Danijos, Vokietijos, Austrijos ir kitų Briuselyje įsikūrusių […]

  Straipsniai »
Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėją beveik pusė pėsčiųjų Lietuvos didmiesčiuose nepaiso saugaus eismo taisyklių. Vakare susitelkimas į eismo saugumą kiek padidėja, tačiau ryškūs skirtumai ir tarp miestų: eidami per pėsčiųjų perėją mažiausią dėmesį kelių eismo taisyklėms ir saugumui demonstruoja pėstieji Kaune, didžiausią – Klaipėdoje. Tokie rezultatai gauti draudimo […]

  Straipsniai »
KROVINIŲ VEŽĖJAMS LEISTA VYKDYTI SANDORĮ

KROVINIŲ VEŽĖJAMS LEISTA VYKDYTI SANDORĮ

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją bendrovei „Eugesta“ įsigyjant 63,89 proc. UAB „Armavista“ akcijų ir įgyjant vienvaldę  pastarosios kontrolę. Pranešimas apie ketinimą vykdyti koncentraciją gautas 2018 m. lapkričio 7 d. Suinteresuoti asmenys turėjo teisę pateikti argumentuotą nuomonę dėl šios koncentracijos galimų pasekmių konkurencijai, tačiau tokių nebuvo sulaukta. Įvertinusi su sandoriu susijusias aplinkybes ir gautus duomenis, Konkurencijos taryba nustatė, […]

  Straipsniai »
Šventinis chaosas gatvėse: ką turėtų prisiminti vairuotojai

Šventinis chaosas gatvėse: ką turėtų prisiminti vairuotojai

 Gruodį gatvėse prasidėjusios prieššventinės spūstys iš vairuotojų pareikalaus daugiau kantrybės ir geranoriškumo. Draudikai primena taisykles, kurios palengvins padėtį keliuose ir padės išvengti eismo nelaimių rizikos. „Kelių eismo taisyklėse yra numatyta, kad eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Šių principų bei vairavimo etikos būtina nepamiršti ir šventiniu laikotarpiu. Geranoriškas bei pagarbus elgesys ne tik […]

  Straipsniai »
„Toyota“ tapo 2020-ųjų Tokijo olimpinio deglo estafetės oficialiu partneriu

„Toyota“ tapo 2020-ųjų Tokijo olimpinio deglo estafetės oficialiu partneriu

Lapkričio pabaigoje Japonijoje oficialiai paskelbta informacija, kad pagrindiniu 2020-ųjų Tokijo olimpinio deglo estafetės transporto rėmėju tapo „Toyota“. Šį sprendimą priėmė Tokijo olimpinių ir parolimpinių žaidynių tarptautinis organizacinis komitetas kartu su viena didžiausių pasaulio automobilių gamintojų iš Japonijos. Pagrindiniu olimpinės deglo estafetės partneriu tapusi kompanija teigia, kad sieks didinti žmonių susidomėjimą tiek žaidynėmis, tiek olimpinio deglo […]

  Straipsniai »
Trečios serijos BMW – su labai laukta naujiena Lietuvoje

Trečios serijos BMW – su labai laukta naujiena Lietuvoje

Bene didžiausia automobilių pasaulio naujiena rudenį – pristatyta jau septintoji 3 serijos BMW karta. Inžinieriai daug metų praleido kurdami jo aerodinamišką bei patrauklų kėbulą, efektyvias pakabos technologijas bei pažangius variklius. Daugybę valandų darbavosi ir automobilių technologijų specialistai, įdiegę į BMW 3 daugybę inovatyvių ir kasdienybę supaprastinančių sprendimų, dėl kurių šis modelis taps revoliuciniu ne tik […]

  Straipsniai »