Keturi iš penkių vairuotojų pritaria: alkoholis ir vairavimas – visiškai nesuderinami

1

Keturi iš penkių vairuotojų pritaria: alkoholis ir vairavimas – visiškai nesuderinami

Penktadalis šalies vairuotojų išvis nevartoja alkoholio, o dar trys penktadaliai paragavę mažiausią svaigiųjų gėrimų kiekį niekada nesėda už vairo. Eismo ekspertų teigimu, tokie visuomenės nuomonės tyrimo rezultatai rodo nuosekliai mažėjančią gyventojų toleranciją vairavimui išgėrus.

„5,5 proc. vairuotojų teigia per praėjusius metus bent kartą sėdę už vairo paragavę alkoholinių gėrimų, o dar dešimtadalis prisipažino turėję tokių atvejų savo ankstesnėje biografijoje, tačiau jau daugiau nei metus taip nesielgiantys. Neabejoju, kad tokį tyrimą atlikus prieš 10-15 metų, alkoholį ir vairavimą derinančių asmenų skaičiai būtų buvę kur kas didesni“, – sako tyrimą inicijavusios draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Įdomu, jog mažiausią toleranciją alkoholio vartojimui išreiškė jaunesnio amžiaus vairuotojai.

„Tai rodo, jog ilgus metus vykdomos edukacinės programos apie tragiškas alkoholio vartojimo pasekmes, taip pat sugriežtintos baudos už vairavimą išgėrus duoda realią naudą. Neatmestina, jog besikeičiant požiūriui ateityje gali būti sumažinta leistina promilių riba vairuojantiems asmenims. Juolab kad apie tolerancijos ribų sumažinimą diskutuojama ir kitose Europos Sąjungos šalyse“, – teigia A. Žiukelis.

Drausmingiausi – moterys ir jaunuoliai

Sausio mėnesį BTA užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta reprezentatyvi apklausa parodė, kad 21 proc. Lietuvos vairuotojų išvis nevartoja alkoholinių gėrimų. Daugiausia abstinentų yra tarp vairuojančių moterų – 24 proc., ir 26-35 m. amžiaus grupėje – 27 procentai.

60 proc. vairuotojų įvardijo nesantys abstinentai, tačiau teigė niekada nevairavę po alkoholio vartojimo. Daugiausia taip teigiančių buvo 18-25 m. amžiaus vairuotojų grupėje – 67 procentai.

Tuo tarpu 10 proc. vairuojančių asmenų prisipažino praeityje vairavę būdami išgėrę ar bent paragavę alkoholio, tačiau jau daugiau nei metus taip nesielgiantys. Daugiausia tokių buvo tarp vyrų – 15 proc., taip pat 56 m. ir vyresnių gyventojų grupėje – 13 procentų.

Didmiesčiuose daugiau vairuojančių „su kvapeliu“

5,5 proc. vairuotojų teigė ir dabar bent kartą per metus ar dažniau sėdantys už vairo „su kvapeliu“. Dažniau taip elgiasi gaunantys aukščiausias pajamas – 10 proc., ir didmiesčių gyventojai – 8,3 procento.

„Be abejo, didmiesčiuose atstumai didesni, tad iš svečių ar restorano pėsčiomis sugrįžti sudėtingiau, tačiau juk šiuo metu yra daug alternatyvų privačiam transportui. Sumokėti taksi kelis ar keliolika eurų yra kur kas pigiau, nei gauti tūkstantinę baudą ir netekti teisės vairuoti. Be to, bauda ir teisių konfiskavimas nėra vienintelės pasekmės – aplinkinių pasmerkimas, taip pat būtinybė kartoti visą varginantį vairavimo mokymosi procesą turi ir skaudžių moralinių pasekmių. Ar viso to verta viena kelionė namo, užuot sumokėjus kelis ar keliolika eurų taksi“, – sako A. Žiukelis.

Draudimo ekspertas primena, kad neblaiviam vairuotojui sukėlus avariją, iš jo bus pareikalauta atlyginti nuostolius, o pagal kasko draudimą išmokos jis apskritai negali tikėtis. 

Saugių dozių nebūna

A. Žiukelio teigimu, apskaičiuoti „saugią“ vairavimui alkoholio vartojimo dozę yra neįmanoma – net toks pat suvartotas alkoholinių gėrimų kiekis turės nevienodų pasekmių vairuotojo elgsenai bei reakcijai skirtingu metu, atsižvelgiant į jo fizinę bei psichologinę būseną.

„Todėl ES vis plačiau diskutuojama apie būtinybę įvesti nulinės tolerancijos ribas, pastarosioms prilyginant ne didesnį nei 0,2 promilių alkoholio kiekį kraujyje – tokia riba leistų vairuotojams be jokios baimės vartoti reikalingus medikamentus ar nealkoholinius gėrimus, turinčius minimalų alkoholio kiekį“, – sako BTA ekspertas.

Europos transporto saugumo taryba skelbia, kad 2018 m. ES keliuose būtų pavykę išsaugoti mažiausiai 5000 gyvybių, jei visi vairuotojai būtų buvę blaivūs. Šios institucijos duomenimis, 25 proc. žūčių ES keliuose yra susiję su alkoholio vartojimu.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Marius Deksnys, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
LORENZO 62-160-18 Black 38
 
Crocs™ Classic Slide 206121 Digital Aqua 42,5
 
REIMA Karikko 520242B Navy 122
 
REIMA Vesi Denim Blue 6552 116
 
REIMA Vantti Neon Pink 128

Rekomenduojame

5 situacijos, kai reikia kviestis automobilio spynų meistrą

5 situacijos, kai reikia kviestis automobilio spynų meistrą

Visiems kada nors yra tekę atsidurti situacijoje, kuomet labai skubame ir niekaip negalime rasti automobilio raktų. Tai gali sukelti didelį stresą, o raktų radimas sukelia euforiją. Tačiau ką daryti, jei tų raktų taip ir nepavyksta rasti? Tenka kviesti automobilių spynų atrakinimo specialistą. Tačiau avarinis automobilio atrakinimas reikalingas ne vien dėl pamestų raktų. Pažvelkime į keletą […]

Ant kelių likusi druska naktimis vilioja stirnas ir briedžius

Ant kelių likusi druska naktimis vilioja stirnas ir briedžius

Priemonės, kuriomis barstomi keliai, vilioja stirnas ir briedžius, ir tai savo ruožtu gali tapti rimtų eismo nelaimių priežastimi.  Druską laižo atsiklaupę ant kelio Gamtininkas Selemonas Paltanavičius sako, kad druska – svarbi laukinių gyvūnų mitybos sudėtinė dalis, kuri gali traukti juos išeiti į kelius. Be to, nutirpus storai sniego dangai žvėrys darosi drąsesni, ir jie traukia […]

Krovinių vežėjai ir saugotojai mokesčių sumokėjo daugiau

Krovinių vežėjai ir saugotojai mokesčių sumokėjo daugiau

Transporto ir saugojimo įmonės pernai iš viso sumokėjo per 697 mln. eurų įvairių mokesčių ir tapo trečiu didžiausiu mokesčių mokėtoju pagal ekonominės veiklos sektorius. Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, pagal sumokėtus mokesčius krovinių vežėjai ir saugotojai reikšmingai prisideda prie valstybės biudžeto teigiamo balanso. „Žvelgiant į statistinius duomenis, per pastaruosius […]

M. Skuodis: Lietuva palaiko Lenkijos siekį Via Carpatia maršrutą įtraukti į transeuropinį transporto tinklą

M. Skuodis: Lietuva palaiko Lenkijos siekį Via Carpatia maršrutą įtraukti į transeuropinį transporto tinklą

Lietuva remia Lenkijos ir kitų Via Carpatia šalių siekį visą Via Carpatia maršrutą, kurio dalis yra ir Lietuvoje, prie rytinės Lenkijos dalies, į pietus nuo „Via Baltica“,  įtraukti į Transeuropinį transporto tinklą (TEN-T) tinklą. Tai padėtų geriau išvystyti infrastruktūrą, atvertų naujas galimybes transporto srautų augimui. Tai Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis pareiškė šeštadienį dalyvaudamas nuotolinėje […]