Keturi iš penkių vairuotojų pritaria: alkoholis ir vairavimas – visiškai nesuderinami

1

Keturi iš penkių vairuotojų pritaria: alkoholis ir vairavimas – visiškai nesuderinami

Penktadalis šalies vairuotojų išvis nevartoja alkoholio, o dar trys penktadaliai paragavę mažiausią svaigiųjų gėrimų kiekį niekada nesėda už vairo. Eismo ekspertų teigimu, tokie visuomenės nuomonės tyrimo rezultatai rodo nuosekliai mažėjančią gyventojų toleranciją vairavimui išgėrus.

„5,5 proc. vairuotojų teigia per praėjusius metus bent kartą sėdę už vairo paragavę alkoholinių gėrimų, o dar dešimtadalis prisipažino turėję tokių atvejų savo ankstesnėje biografijoje, tačiau jau daugiau nei metus taip nesielgiantys. Neabejoju, kad tokį tyrimą atlikus prieš 10-15 metų, alkoholį ir vairavimą derinančių asmenų skaičiai būtų buvę kur kas didesni“, – sako tyrimą inicijavusios draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Įdomu, jog mažiausią toleranciją alkoholio vartojimui išreiškė jaunesnio amžiaus vairuotojai.

„Tai rodo, jog ilgus metus vykdomos edukacinės programos apie tragiškas alkoholio vartojimo pasekmes, taip pat sugriežtintos baudos už vairavimą išgėrus duoda realią naudą. Neatmestina, jog besikeičiant požiūriui ateityje gali būti sumažinta leistina promilių riba vairuojantiems asmenims. Juolab kad apie tolerancijos ribų sumažinimą diskutuojama ir kitose Europos Sąjungos šalyse“, – teigia A. Žiukelis.

Drausmingiausi – moterys ir jaunuoliai

Sausio mėnesį BTA užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta reprezentatyvi apklausa parodė, kad 21 proc. Lietuvos vairuotojų išvis nevartoja alkoholinių gėrimų. Daugiausia abstinentų yra tarp vairuojančių moterų – 24 proc., ir 26-35 m. amžiaus grupėje – 27 procentai.

60 proc. vairuotojų įvardijo nesantys abstinentai, tačiau teigė niekada nevairavę po alkoholio vartojimo. Daugiausia taip teigiančių buvo 18-25 m. amžiaus vairuotojų grupėje – 67 procentai.

Tuo tarpu 10 proc. vairuojančių asmenų prisipažino praeityje vairavę būdami išgėrę ar bent paragavę alkoholio, tačiau jau daugiau nei metus taip nesielgiantys. Daugiausia tokių buvo tarp vyrų – 15 proc., taip pat 56 m. ir vyresnių gyventojų grupėje – 13 procentų.

Didmiesčiuose daugiau vairuojančių „su kvapeliu“

5,5 proc. vairuotojų teigė ir dabar bent kartą per metus ar dažniau sėdantys už vairo „su kvapeliu“. Dažniau taip elgiasi gaunantys aukščiausias pajamas – 10 proc., ir didmiesčių gyventojai – 8,3 procento.

„Be abejo, didmiesčiuose atstumai didesni, tad iš svečių ar restorano pėsčiomis sugrįžti sudėtingiau, tačiau juk šiuo metu yra daug alternatyvų privačiam transportui. Sumokėti taksi kelis ar keliolika eurų yra kur kas pigiau, nei gauti tūkstantinę baudą ir netekti teisės vairuoti. Be to, bauda ir teisių konfiskavimas nėra vienintelės pasekmės – aplinkinių pasmerkimas, taip pat būtinybė kartoti visą varginantį vairavimo mokymosi procesą turi ir skaudžių moralinių pasekmių. Ar viso to verta viena kelionė namo, užuot sumokėjus kelis ar keliolika eurų taksi“, – sako A. Žiukelis.

Draudimo ekspertas primena, kad neblaiviam vairuotojui sukėlus avariją, iš jo bus pareikalauta atlyginti nuostolius, o pagal kasko draudimą išmokos jis apskritai negali tikėtis. 

Saugių dozių nebūna

A. Žiukelio teigimu, apskaičiuoti „saugią“ vairavimui alkoholio vartojimo dozę yra neįmanoma – net toks pat suvartotas alkoholinių gėrimų kiekis turės nevienodų pasekmių vairuotojo elgsenai bei reakcijai skirtingu metu, atsižvelgiant į jo fizinę bei psichologinę būseną.

„Todėl ES vis plačiau diskutuojama apie būtinybę įvesti nulinės tolerancijos ribas, pastarosioms prilyginant ne didesnį nei 0,2 promilių alkoholio kiekį kraujyje – tokia riba leistų vairuotojams be jokios baimės vartoti reikalingus medikamentus ar nealkoholinius gėrimus, turinčius minimalų alkoholio kiekį“, – sako BTA ekspertas.

Europos transporto saugumo taryba skelbia, kad 2018 m. ES keliuose būtų pavykę išsaugoti mažiausiai 5000 gyvybių, jei visi vairuotojai būtų buvę blaivūs. Šios institucijos duomenimis, 25 proc. žūčių ES keliuose yra susiję su alkoholio vartojimu.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Marius Deksnys, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
LORENZO 81-63-01-9 Light Brown 38
 
AUDIMAS Lengvos kelnės SENSITIVE 2111-303 Black 160/XS
 
BIOMECANICS 212226 Blanco/Frutas 25
 
K.therapy Active Prevention Shampoo Šampūnas nuo plaukų slinkimo, 1000 ml
 
Crocs™ Athens II Black/Smoke 36,5

Rekomenduojame

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinė reklama prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengta tik už kelio apsaugos zonos ribų. Norint už kelio apsaugos zonos ribų įrengti reklamą, privaloma derinti veiksmus su sklypų savininkais. Leidimų tokio tipo reklamos įrengimui VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija neišduoda. „Kelio apsaugos zonoje įrengti lauko reklamos stendus visų pirma yra nelegalu. Tačiau svarbiausias aspektas – […]

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtį, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais. […]

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija atsiprašo dėl visuomenėje ažiotažą sukėlusio skaitmeninio radijo projekto, pasiūlius jį įtraukti į Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą (toliau – RRF). Viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė užtikrina, kad ministerijos politinė komanda dės pastangas, kad suinteresuotoms šalims nekiltų jokių abejonių dėl efektyvaus RRF lėšų panaudojimo ir jomis planuojamų finansuoti susisiekimo ministerijos projektų.  „Ministerija skubotai priėmė sprendimą […]

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]