Kelyje Vilnius–Utena vyksta intensyvūs darbai: „Via Lietuva“ ragina planuoti kelionę ir rinktis kitus maršrutus

Kelyje Vilnius–Utena vyksta intensyvūs darbai: „Via Lietuva“ ragina planuoti kelionę ir rinktis kitus maršrutus

Kelyje Vilnius–Utena vyksta intensyvūs darbai: „Via Lietuva“ ragina planuoti kelionę ir rinktis kitus maršrutus 

 

„Via Lietuva“ tęsia darbus blogiausiu Lietuvos keliu tituluojamoje magistralėje Vilnius–Utena. Likęs nerekonstruotas kelias su betoninių blokų danga greitai taps tik prisiminimu, tačiau tuomet, kai bus atliekami darbai, teks susidurti su nepatogumais. Visus eismo dalyvius raginame atkreipti dėmesį ir planuoti savo keliones.  

 

Magistralės Vilnius–Utena (kelio numeris – A14) ilgis – 95,6 km. Šis kelias buvo sukonstruotas dar 1979–1985 metais ir yra vienintelis iš betono blokų pastatytas kelias Lietuvoje. Ilgus metus jis kėlė daug problemų vairuotojams: magistralėje nuolat atsirasdavo pravažų, duobių, skilinėdavo blokus jungiančios siūlės, o vasarą, atėjus karštesniems orams, betono plokštės iškildavo, dėl ko susidarydavo nemažos spūstys.  

Kelyje Vilnius–Utena šiuo metu yra likę 42,8 km senojo betoninio kelio, kuris bus rekonstruojamas šį atstumą suskirsčius į 5 ruožus. Darbai jau prasidėjo 5,5 km ilgio ruože nuo Nemenčinėlės iki Pociūnų (I ruožas) ir 6,9 km ilgio ruože nuo Pociūnų iki Vainiškių (II ruožas), kur ardoma magistralės danga. Artimiausiu metu darbus planuojama pradėti ir likusiose kelio atkarpose.   

Vykstant darbams minėtuose ruožuose, vairuotojus raginame rinktis vieną iš 3 mūsų parengtų alternatyvių kelionės maršrutų. 

Pirmasis maršrutas: 

  • Važiuojant iš Vilniaus rinktis Ukmergės kryptį keliu Nr. A2 Vilnius-Panevėžys, toliau Molėtų kryptį keliu Nr. 115 Ukmergė–Molėtai. 
  • Važiuojant iš Molėtų rinktis Ukmergės kryptį  keliu Nr. 115 Ukmergė –Molėtai, toliau Vilniaus kryptį keliu Nr. A2 Vilnius–Panevėžys. 

Antrasis maršrutas: 

  • Važiuojant iš Vilniaus rinktis Paberžės kryptį keliu Nr. 172 Raudondvaris–Giedraičiai–Molėtai. 
  • Važiuojant iš Molėtų rinktis Giedraičių kryptį keliu Nr. 172 Raudondvaris–Giedraičiai–Molėtai. 

Trečiasis maršrutas: 

  • Važiuojant iš Vilniaus rinktis Nemenčinės kryptį keliu Nr. 102 Vilnius–Švenčionys–Zarasai, toliau Pabradės kryptį. Pabradėje rinktis Molėtų kryptį keliu Nr. 173 Molėtai–Pabradė. 
  • Važiuojant iš Molėtų rinktis Pabradės kryptį  keliu Nr. 173 Molėtai–Pabradė, Pabradėje rinktis Vilniaus kryptį keliu Nr. 102 Vilnius–Švenčionys–Zarasai. 

Natūralu, jog keliai, kuriais nukreipiamas transportas, patirs didesnes nei įprasta apkrovas. Jei keliuose atsiras išdaužos ar kiti pažeidimai, raginame kreiptis į AB „Kelių priežiūra“, kuri atsakinga už smulkių kelių pažeidimų tvarkymą ir operatyviai atliks reikalingus darbus. Transporto nukreipimas alternatyviais maršrutais yra neišvengiamas siekiant kuo mažesnių eismo spūsčių ir trumpesnio laukimo. Suprantame, jog vietiniai gyventojai patirs nepatogumų, tačiau visai tai – dėl saugesnių ir patogesnių kelionių ateityje.  

Praėjusiais metais buvo baigti darbai 30 kilometrų ilgio ruože nuo Molėtų žiedo iki Utenos. Darbai buvo atlikti per itin trumpą laiką – vos per devynis mėnesius. Šioje magistralės atkarpoje sutvarkytos ir įrengtos dvi eismo juostos (1+1), apsauginiai atitvarai, nuo laukinių gyvūnų migracijos apsaugančios tinklo tvoros, autobusų sustojimo aikštelės su paviljonais, pėsčiųjų takai ir modernus apšvietimas. Atsižvelgus į kelyje fiksuojamus transporto srautus ir atlikus transporto srautų modeliavimą, ruože ties sankryžomis įrengtos papildomos kairiojo posūkio juostos.  

2023 metais buvo pradėti darbai dviejų kilometrų ilgio ruože Utenos mieste. Rekonstrukcijos metu buvo nutiestas naujas dviejų juostų kelias (1+1), o šalia jo – dviračių ir pėsčiųjų takas. Siekiant užtikrinti visų eismo dalyvių saugumą, buvo atnaujinta autobusų stovėjimo aikštelė su peronu, įrengtos nuovažos, rekonstruotos sankryžos, įrengtas naujas apšvietimas. Išskirtinis dėmesys skirtas Kupiškio gatvės sankryžoms su J. Basanavičiaus ir Molėtų gatvėmis. Šios sankryžos buvo pertvarkytos į modernius žiedus, kurie gerokai sumažino spūstis Utenoje ir pagerino eismo saugumo situaciją.  

Pranešimą paskelbė: Vytenis Utaras, AB Via Lietuva

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
„Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje: visos stotelės po 200 kW

„Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje: visos stotelės po 200 kW

Lyderiaujantis greito elektromobilių įkrovimo tinklas Baltijos šalyse „Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje. Šiuo metu parke veikia 10 itin greito įkrovimo stotelių, kurių galia po 200 kW. Vienu metu čia įsikrauti gali 20 elektromobilių, nes kiekviena stotelė turi po dvi įkrovimo prieigas. Išgirdęs poreikį „Ignitis ON“ parke įrengė ir CHAdeMO jungtį. „Vienas iš „Ignitis […]


VU studentų komanda triumfavo kvantinių skaičiavimų hakatone: sukūrė tvarų elektromobilių krovimo sprendimą

VU studentų komanda triumfavo kvantinių skaičiavimų hakatone: sukūrė tvarų elektromobilių krovimo sprendimą

Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto (VU MIF) studentai iškovojo pirmąją vietą tarptautiniame kvantinių technologijų hakatone, kuriame pasiūlė vieno iš aktualiausių šių dienų klausimų – kaip tvariai krauti elektromobilius – sprendimą. Balandžio 12–13 d. Poznanėje (Lenkija) vykusiame „Quantum QL Future Hackathon“ VU MIF studentai Liudas Kasperavičius, Rugilė Vasaitytė ir Agnė Petkevičiūtė, vadovaujami doc. Lino Petkevičiaus, […]


Analizė: Lietuva diktuoja tempą Baltijos elektromobilumo lenktynėse

Analizė: Lietuva diktuoja tempą Baltijos elektromobilumo lenktynėse

Lietuvoje transporto sektoriaus elektrifikacija vyksta gerokai sparčiau nei kitose Baltijos šalyse. Remiantis atsinaujinančios energijos technologijų bendrovės „GridX“ 2025 m. vasario duomenimis grįsta ataskaita, mūsų šalyje tūkstančiui gyventojų tenka 5,8 elektromobilio ir 1,03 viešojo įkrovimo stotelės. Tuo metu Estijoje šie rodikliai siekia atitinkamai 4,4 ir 0,77, o Latvijoje – 3,5 elektromobilio ir 0,62 stotelės tūkstančiui gyventojų. […]


„Via Lietuva“ atskleidė, kokie gyvūnai jau naudojasi „Via Baltica“ magistralėje esančiu žaliuoju tiltu

„Via Lietuva“ atskleidė, kokie gyvūnai jau naudojasi „Via Baltica“ magistralėje esančiu žaliuoju tiltu

Nors automagistralėje „Via Baltica“ žaliasis tiltas gyvūnams pastatytas tik 2023-ųjų pabaigoje, jis jau prisideda prie biologinės įvairovės išsaugojimo – vos prieš mėnesį sumontuota vaizdo stebėjimo kamera spėjo užfiksuoti, kad tiltu aktyviai naudojasi gyvūnai – lapės, stirnos, pilkieji kiškiai bei kiti žinduoliai. AB „Via Lietuva“ primena, jog laukiniai gyvūnai kelyje gali atsirasti ištisus metus, tačiau vėlyvą […]


9 priežastys, kodėl Hamburgas vilioja turistus iš viso pasaulio

9 priežastys, kodėl Hamburgas vilioja turistus iš viso pasaulio

Vokietijos svarba Lietuvai tik auga, tačiau dažnas dar nėra gerai pažinęs šios vienos didžiausių Europos šalių. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad daugiausiai tiltų mieste yra visai ne Venecijoje ir ne Londone, o Hamburge? Šis kitoje gatvės – tiksliau, Baltijos jūros – pusėje nuo Lietuvos esantis miestas gali nustebinti ne tik šiuo faktu. Jame įkurtas muziejus išrinktas […]


„Buhalteria.lt“ tampa „Baulera“: atsinaujinimas, gimęs iš ryšio su klientu

„Buhalteria.lt“ tampa „Baulera“: atsinaujinimas, gimęs iš ryšio su klientu

Po daugiau nei dešimtmečio veiklos viena iš gerai žinomų buhalterinės apskaitos įmonių Lietuvoje – Buhalteria.lt – keičia savo vardą ir vizualinį identitetą. Nuo šiol įmonė veiks nauju pavadinimu – Baulera. Pasak įmonės atstovų, šis pokytis – natūralus žingsnis įmonės augimo kelyje, leidžiantis dar aiškiau iškomunikuoti tai, kas Baulera yra iš tiesų – artimas, profesionalus partneris, […]