Kelių ženklinimo darbai baigti: ar keliuose esame saugiasni?

Kelių ženklinimo darbai baigti: ar keliuose esame saugiasni?

Prasidėjus tamsiajam metų laikotarpiui, kai keliuose kyla nemažai sumaišties, kelininkai baigė atnaujinti kelių linijas ir horizontalųjį ženklinimą visuose krašto ir rajoniniuose, o dar vasarą darbai buvo atlikti ir magistraliniuose keliuose. Šiais metais iš viso buvo paženklinta 2 200 000 kvad. metrų ženklinamo ploto.

Vairuotojams matomas kelio linijos atspindys – svarbus faktorius, darantis įtaką eismo saugumui, ypač vairuojant tamsiu paros metu: tarptautinė praktika rodo, kad tai gali sumažinti avaringumą net 10 proc.  Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, žuvusiųjų keliuose per dešimt metų sumažėjo perpus: 2009 metais per pirmus devynis mėnesius žuvo 262 žmonės, tuo tarpu 2019 metais – 132.

Labai svarbu laiku pradėti darbus

„Šiais metais, kaip ir praėjusiais, darbus keliuose galėjome pradėti laiku. Kelių ženklinimas yra labai priklausomas nuo oro sąlygų – netinka nei lietus, nei didelis karštis. Tad labai svarbu yra pradėti pavasarį, kad iki vėlyvo rudens suspėtume viską pabaigti. Ruduo mus pasitiko lietingas, tačiau spalis dar buvo dėkingas darbams“, –  pasakoja saugaus eismo bendrovės „Biseris“ komercijos ir tyrimų vadovas Boleslovas Vengrys.

Lietuvoje kelių ženklinimo darbai šiais metais prasidėjo balandžio mėnesį. Pirmiausia buvo atnaujintas kelių horizontalusis ženklinimas magistraliniuose keliuose. Nuo rugpjūčio mėnesio darbai persikėlė į krašto ir rajoninius kelius. Visi šie trijų tipų valstybinės reikšmės keliai sudaro  daugiau nei 21 000 kilometrų: magistraliniai  1750 km, krašto –  4927 km, rajoniniai 14 562 km. Antrus metus iš eilės nevėluojanti darbų pradžia leidžia laiku ir kokybiškai pabaigti ženklinimo darbus. Nauji kelio ženklinimo darbai prasidės jau tik kitą pavasarį.

„Jei norime didinti eismo saugumą Lietuvoje, siekti „Vizijos 0“ tikslų, privalome išlaikyti kokybišką ir reguliarų ženklinimą. Ilgalaikė statistika rodo, kad žuvusiųjų skaičius keliuose mažėja. Tačiau iki šiol daugiausia žūsta būtent tamsiuoju metų laiku – rudenį ir žiemą. Tad kelių linijos turi būti gerai matomos būtent šiuo pavojingiausiu laikotarpiu“, – pasakoja B. Vengrys.

Neatnaujinus linijų – pasekmės jausis rudenį

Daugiau nei 70 proc. kelių Lietuvoje ženklinama dažais, likusi dalis – plastiku. Dažais ženklinamos linijos dėvisi greičiausiai – nuo padangų, lietaus ir sniego, kelių valymo, linijų baltumą blukina net saulė.

Specialisto teigimu, svarbu, kad linijos visą laiką atitiktų keliamus reikalavimus, nes pavasario-vasaros metu saugumui keliuose didelę įtaką daro linijų baltumas, tuo tarpu tamsiuoju metų laikotarpiu – linijos atspindys, priklausantis nuo juostoje esančių šviesą atspindinčių rutuliukų kiekio, pasklidimo tolygumo, rutuliukų atspindžio kokybės. Būtent linijose esantys karoliukai atspindi šviesą ir vairuotojai gali matyti linijas.  

„Ženklinimą dažais svarbu atnaujinti reguliariai, nes tik taip galima užtikrinti, kad linijos bus matomos vairuotojams. Ženklinimas dažais gana greitai praranda savo baltumą ir atspindį – net jei pavasarį linija dar atrodo balta, po vasaros atėjus rudeniui ji jau gali nebeatspindėti šviesos tiek, kiek reikia, nes nuo automobilių ir saulės stiklo karoliukai bus praradę savo skaidrumą ir atspindį. Ruduo ir yra sudėtingiausias laikas vairuotojams, kai eismo srautai išauga, o sąlygos būna nepalankios – tamsu ir dažnai lyja, tuo tarpu ženklinti kelius jau būna vėlu“, teigia B.Vengrys.

Efektyvesni ženklinimo būdai

Trečdalis kelių Lietuvoje ženklinami polimerinėmis medžiagos, kurios pasižymi didesniu atsparumu aplinkos poveikiui  –  atsparumo ir kitus kokybinius parametrus atlaiko iki keturių kartų ilgiau nei kelio dažai.

Dalis magistralinių kelių šoninių linijų buvo paženklintos ne įprastomis linijomis, bet struktūriniu ženklinimu, kitaip vadinamu „triukšmo juostomis“. Šios linijos turi išsikišusius „dantukus“, ant kurių užvažiavus jaučiama automobilio vibracija. Įvairiose šalyse atlikti tyrimai rodo, kad šis struktūrinis ženklinimas kelių pakraščiuose sumažino daugiau kaip 30 proc. avarijų, kuriose patiriama kūno sužalojimų.

Šiuo būdu paprastai ženklinamos šoninės linijos magistraliniuose keliuose. Be puikaus matomumo naktį bei lyjant, ši technologija dar ypatinga tuo, kad sukelia mechaninį akustinį efektą. Jeigu vairuotojas nukrypsta į šalį ir ratu užvažiuoja ant šoninės linijos, pasigirsta nemalonus garsas, 5–10 kartų didesnis už automobilio skleidžiamą padangų vibraciją, ir tai sužadina vairuotojo budrumą“, teigia B. Vengrys.

Pranešimą paskelbė: Miglė Savickaitė, Agentūra 1323 (UAB Trylika-dvidešimt trys)

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Crocs LED CUPCAKE G0656800-MU
 
Crocs™ Crocs LION KING TIMON G0657900-MU
 
Crocs™ Bayaband Sandal Kid's Pink Lemonade 21
 
Teva Midform Universal Women's Hummingbird Gloxinia 38
 
BIOMECANICS 202203 Malva 23

Rekomenduojame

Skrydžiai su vaikais arba kaip tėvams paruošti atžalas kelionei lėktuvu?

Skrydžiai su vaikais arba kaip tėvams paruošti atžalas kelionei lėktuvu?

Šalies aviacijai atgaunant pagreitį, Lietuvos oro uostai sulaukia vis daugiau klausimų apie taisykles, galiojančias keliaujant su vaikais arba nepilnamečių pasiruošimą savarankiškam skrydžiui. Apie tai, kokiais dokumentais būtina pasirūpinti prieš kelionę ir kaip užtikrinti sklandžią vaikų keliavimo patirtį, dalinasi Lietuvos oro uostų Keleivių patirties valdymo skyriaus vadovė Rasa Petraitienė. Galiojantis asmens dokumentas Pastaruoju metu dažniausiai keleivių […]

Visuomenei pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Visuomenei pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Projektą „Rail Baltica“ vykdančios bendrovės „RB Rail AS“ ir už sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakingos Ispanijos kompanijos IDOM atstovai visuomenei pristatė rekomenduojamus projektinius pasiūlymus. Jonavos savivaldybėje vykusio susitikimo metu gyventojams pristatytas globalus „Rail Baltica“ projektas ir jo įgyvendinimo eiga trijose Baltijos valstybėse bei Jonavos rajone esančios atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai, atsakyta į gyventojų klausimus. […]

„DB Schenker“ patalpas naujam biurui Vilniuje išsirinko „Galio Group“ verslo centre „Wave“

„DB Schenker“ patalpas naujam biurui Vilniuje išsirinko „Galio Group“ verslo centre „Wave“

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Galio Group“ ir logistikos operatorius „DB Schenker“ pasirašė biuro nuomos sutartį. Pasauliniu mastu veikianti kompanija „DB Schenker“ centrinę būstinę perkels iš Trakų rajono į verslo centrą „Wave“, Vilniaus Savanorių prospekto pradžioje. Sandoriui tarpininkavo nekilnojamojo turto paslaugų bendrovė „Colliers International Advisors“. „DB Schenker“ išsinuomojo beveik 1.000 kv. m ploto patalpas verslo centre […]

Svarstoma ginčyti prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo nuostatas

Svarstoma ginčyti prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo nuostatas

Europos Parlamentui galutinai patvirtinus prieštaringai vertinamą Mobilumo paketą, Susisiekimo ministerija imasi priemonių, siekdama užtikrinti sklandų Lietuvos vežėjų darbą. Tarp svarstomų priemonių – bendras su kitomis šalimis ieškinys Europos Teisingumo Teismui. „Dėkoju Lietuvos atstovams Europos Parlamente, balsavusiems už pataisas ir nepalaikiusiems Mobilumo paketo neigiamų nuostatų. Nesėdėsime sudėję rankas, toliau ginsime Lietuvos interesus ir sieksime ribojančių, diskriminacinių […]