Kelių rinkliava leistų kasmet papildomai surinkti per 60 mln. eurų

1

Kelių rinkliava leistų kasmet papildomai surinkti per 60 mln. eurų

Pažangi europinė kelių rinkliavos (angl. e-tolling) sistema, kurią Susisiekimo ministerija siūlo naudoti apmokestinant Lietuvos magistraliniais keliais važiuojančias sunkiasvores transporto priemones, leistų valstybei kasmet papildomai surinkti per 60 mln. eurų. Tačiau šios lėšos prarandamos, jau antrus metus Lietuvoje nepriimant teisės aktų pakeitimų, būtinų naujajai sistemai įteisinti.

„Kelių rinkliava, palyginti su vinjetėmis, būtų neabejotinai teisingesnė kelių naudotojų atžvilgiu, be to, padėtų valstybei generuoti nemažai papildomų lėšų, svarbių šalies keliams finansuoti. Apmaudu, kad Seimas dėl nesuprantamų priežasčių nuo 2017 m. atidėlioja parengtų ir pateiktų svarstyti reikiamų įstatymų pakeitimų priėmimą. Delsiant įteisinti kelių rinkliavą, kasmet netenkama per 60 mln. eurų, t. y. sumos, už kurią būtų galima kasmet papildomai išasfaltuoti apie 200 km žvyrkelių“, – teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Nauja apmokestinimo sistema priklausytų ne nuo kelionės laiko, bet nuo transporto priemonės nuvažiuoto atstumo, todėl būtų proporcinga transporto priemonių naudojimuisi keliais ir leistų surinkti daugiau pajamų. Šią sistemą Lietuvoje bus galima pradėti kurti, kai jos įvedimui pritars Seimas.

Kelių rinkliavai įvesti reikės sukurti elektronines priemones, leidžiančias proporcingai apmokestinti transporto priemonių savininkus ir valdytojus pagal tai, kiek faktiškai šių transporto priemonių važiavimas turėjo įtakos kelių infrastruktūros nusidėvėjimui. Šios sistemos sukūrimo ir įdiegimo paslaugos bus perkamos viešųjų pirkimų būdu.

Preliminari kelių rinkliavos projekto įgyvendinimo kaina 130 mln. eurų. Numatoma, kad šios išlaidos atsipirktų maždaug per dvejus metus. Projektą numatoma finansuoti Kelių priežiūros ir plėtros programos bei valstybės biudžeto lėšomis.

Įgyvendindamos ES direktyvas, šiuo metu daugelis ES šalių jau taiko kelių rinkliavas kaip socialiai ir aplinkosaugos požiūriu teisingesnį apmokestinimo būdą, atitinkantį ES principus „naudotojas moka“ ir „teršėjas moka“. Analizuojant Lietuvos galimybes įdiegti kelių rinkliavos sistemą, buvo atlikta galimybių studija, išnagrinėta Austrijos, Lenkijos, Slovakijos ir Vokietijos patirtis.

Šiuo metu Europos Parlamente svarstoma nuo 2023 m. gruodžio 31 d. ES šalyse panaikinti visas vilkikams taikomas vinjetes ir uždrausti naujų vinječių įvedimą nuo ES direktyvos pakeitimo įsigaliojimo dienos. Todėl tikėtina, kad ES šalys, šiuo metu dar naudojančios vinječių sistemas, privalės jų atsisakyti.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
AUDIMAS Trumpa tampri marginta suknelė 20FL-012 Water Printed XL
 
AUDIMAS Ilgi daugiafunk.paplūdimio šortai 2011-518 Dutch Blue 56
 
AUDIMAS Parka su pašiltinimu THERMORE 2011-407 India Ink L
 
Nike 22-97-15-7 Black 15 42,5
 
AUDIMAS Atsegamas džemp. medv. vidumi 20LT-406 Black XL

Rekomenduojame

„Volkswagen“ ir „Audi“ automobilius jau galima įsigyti internetu

„Volkswagen“ ir „Audi“ automobilius jau galima įsigyti internetu

„Volkswagen“ ir „Audi“ atstovai Lietuvoje atvėrė elektronines parduotuves, kuriose vairuotojai galės išsirinkti ir gauti automobilį neišeidami iš namų. Naujai atidarytų el. parduotuvių lankytojai jau dabar gali ne tik apžiūrėti naujausius automobilių modelius ir susipažinti su jų techninėmis specifikacijomis, bet ir gauti ekspertinę konsultaciją, užsiregistruoti bandomajam važiavimui ar užsisakyti tokias papildomas paslaugas kaip automobilio registracija ar […]

Seimo nario Kęstučio Masiulio pranešimas: parlamentaras prašo neprivatizuoti Lietuvos aerodromų

Seimo nario Kęstučio Masiulio pranešimas: parlamentaras prašo neprivatizuoti Lietuvos aerodromų

2020 m. gegužės 27 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo narys Kęstutis Masiulis kreipėsi į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, ragindamas sustabdyti aerodromų naikinimą ir pristatyti visuomenei jų plėtros strategiją. „Nuo pat 1990 m. Lietuva neturi jokios rimtos strategijos, ką daryti su aerodromais. Turtas parceliuojamas, neprižiūrimas ir nykstantis. Aerodromai iki šiol gyvuoja tik entuziastų dėka. Valstybinės institucijos […]

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narių Andriaus Kupčinsko ir Lauryno Kasčiūno pranešimas: „Susisiekimo ministro akibrokštai dėl kelio Kaunas–Prienai–Alytus reikšmės“

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narių Andriaus Kupčinsko ir Lauryno Kasčiūno pranešimas: „Susisiekimo ministro akibrokštai dėl kelio Kaunas–Prienai–Alytus reikšmės“

2020 m. gegužės 27 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos nariai Andrius Kupčinskas ir Laurynas Kasčiūnas kreipėsi į susisiekimo ministrą Jaroslavą Narkevičių, reikalaudami pateikti aiškius ir nedviprasmiškus atsakymus dėl Kauno–Prienų–Alytaus kelio statuso keitimo į magistralinį ir jo sutvarkymo suprantamesnės perspektyvos nei 2033 m. Lietuvos automobilių kelių direkcijos skelbiamais valstybinės reikšmės kelių […]

Susisiekimo ministro pavedimu tikslinamas finansavimo skyrimas keliams į lankytinas vietoves

Susisiekimo ministro pavedimu tikslinamas finansavimo skyrimas keliams į lankytinas vietoves

Susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič, siekdamas išsklaidyti abejones dėl galimo viešųjų ir privačių interesų konflikto, stabdo finansavimą Trakų r. vietinės reikšmės keliui, esančiam  sename Varnikų kaime. Susisiekimo ministro įsakymu patvirtintą finansuotinų kelių objektų sąrašą buvo sudariusi Valstybinės ir vietinės reikšmės kelių objektų, finansuojamų iš Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano lėšų, […]