„Kelių priežiūra“ skelbia metinius veiklos rezultatus: numatytos naujovės

„Kelių priežiūra“ skelbia metinius veiklos rezultatus: numatytos naujovės

„Kelių priežiūros“ pajamos pernai augo beveik 11 %, rodo metiniai veiklos rezultatai. Skelbiama, kad nors bendrovė metus užbaigė pelningai, tačiau veikla per praėjusius kelerius metus vis dar išlieka nuostolinga. Skaičiuojama, kad ir toliau taikant kompleksinius veiklos sprendimus bei laikantis strateginio veiklos plano, bendrovei jau kitąmet turėtų pavykti panaikinti sukauptą praeities nuostolį ir išmokėti dividendus valstybei.

Pasak generalinio direktoriaus dr. Audriaus Vaitkaus, bendrovei praėję metai buvo tikri iššūkių, kadangi valstybinės reikšmės kelių dangos reikalauja vis daugiau remonto darbų šiltuoju sezonu, o žiemą – ne kartą skelbta neeilinė situacija keliuose dėl susidariusių aplinkybių.

Naujovės kelių priežiūros veikloje

Pastarųjų metų žiemos sezonas pradėtas bendrovėje taikant atnaujintus kelių priežiūros sprendinius. Pavyzdžiui, aukščiausio priežiūros lygio keturių eismo juostų keliuose sniego valymas ir sniegą bei ledą tirpdančių medžiagų barstymas buvo vykdomas dviem lygiagrečiai važiuojančiais mechanizmais, taip atliepiant geriausią kitų šalių patirtį. Antroje eismo juostoje, kurioje vyrauja mažesnis eismo intensyvumas, išberiamas didesnis kiekis ledą ir sniegą tirpdančių medžiagų. Tokiu būdu suvienodinamos dangos būklės sąlygos tiek pirmoje tiek ir antroje eismo juostoje bei užtikrinamas dar didesnis eismo saugumas kelyje.

Be to, nustatyti nauji reakcijos scenarijai, veiklos tobulinimai, po kritinių laikotarpių, kai vyravo ypač sudėtingos sąlygos, atliekamas įvykdytų darbų „dienos nuotraukos“ vertinimas. Didesnis dėmesys skirtas prevenciniams darbams – dar prieš pavojingo gamtos reiškinio susidarymą.

Bendrovė taip pat aktyviai rengia pėsčiųjų perėjų remonto sprendinius, kuriais bus įgyvendinta LR susisiekimo ministerijos bei AB „Via Lietuva“ vizija pažeidžiamų eismo dalyvių eismo saugumui Lietuvos keliuose pagerinti.

„Antroji metų pusė išskirtina kaip naujų efektyvesnių sprendimų paieškos laikotarpis. Dalyvauta ne vienoje diskusijoje bei sprendimų priėmimuose, tai ypač lietė tiltų priežiūros ir remonto, nuolatinės ir periodinės priežiūros klausimus. Didelis dėmesys sutelktas ieškant eismo saugumo gerinimo sprendimų“, – teigia bendrovės generalinis direktorius.

Tarp prioritetų – efektyvumas ir saugumas

A. Vaitkaus teigimu, bendrovėje įdiegta per 20 informacinių sistemų veiklos efektyvumui didinti. Dalis jų skirtos administracinėms funkcijoms vykdyti, kita dalis – kelių priežiūros veiklai. Būtent dėl pastarųjų vien pernai užfiksuota ir sutvarkyta net 63 % daugiau įvairių kelių pažaidų ar eismo kliūčių nei 2022 m.

„Sėkmingai plėtėme IT sprendinius, tarp kurių paminėtina naujovė, tiek palengvinusi darbų kasdienybę, tiek pagerinusi jų kokybę – naujas darbų planavimo principas, kai kelkraščių bei kelio pylimo šlaitų žolės pjovimo mechaniniu būdu užduotys pradėtos formuoti pasitelkiant aktyvų žemėlapį“, – dalijosi A. Vaitkus.

Jo teigimu, tai – atnaujinta, pagal darbuotojų poreikius pritaikyta darbų planavimo sistema, realiai paskaičiuojanti reikalingą darbo trukmę, atsižvelgiant į kelių tinklą ir naudojamų mechanizmų techninius parametrus.

Papildomas dėmesys bendrovėje skirtas ir keliuose dirbančių žmonių saugumui užtikrinti. Vien šiemet numatyta įsigyti daugiau nei 10 vienetų papildomų smūgio slopintuvų. Vieno iš naudojamų smūgio slopintuvų dėka vasarą jau buvo išgelbėtos eismo dalyvių bei kelininkų gyvybės. Bendrovės generalinio direktoriaus teigimu, siekiama, kad didžiausio eismo intensyvumo keliuose visi pavojingi darbai būtų atliekami naudojant papildomas saugos priemones.

Atliepiant akcininko lūkestį dėl veiklos diversifikavimo, „Kelių priežiūroje“ vystomos ir kitos veiklos. Sėkmingai tęsiama horizontaliojo kelių ženklinimo veikla, gatvių ir kelių elektros ūkio priežiūros darbai, pradėti įgyvendinti pirmieji elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros ir remonto darbai. Žymių rezultatų pasiekta susisiekimo komunikacijų projektavimo ir geodezinių paslaugų sektoriuje.

Investicijos į tvarius sprendimus

2023 metais bendrovėje fiksuotas 8,8 % mažesnis elektros energijos ir beveik 12 % mažesnis gamtinių dujų ir centrinio šildymo suvartojimas. Siekiant mažinti neigiamą poveikį aplinkai, prisidėti prie klimato kaitos sušvelninimo ir didinti energinį efektyvumą, AB „Kelių priežiūra“ toliau investuoja į saulės elektrines.

Bendrovės generalinio direktoriaus teigimu, praėjusiais metais pradėjo veikti nauja 200 kW galios saulės elektrinė, kuri užtikrina Kelių priežiūros valdymo centro, Pietų regiono, Kauno kelių tarnybos bei meistrijos administracinių ir gamybinių pastatų, Transporto ir technikos serviso patalpas, vidaus elektros energijos poreikius.

„AB „Kelių priežiūra“ veiklą plėtoja visoje Lietuvoje ir yra įsipareigojusi klientams, visuomenei, akcininkams ir darbuotojams. Suprasdami klientų ir visuomenės lūkesčius, veiklos daromą įtaką gyventojų keliavimo  kokybei ir savo atsakomybę, siekiame atrasti tvarius sprendimus, sujungiančius aplinkosaugos, socialinius ir ekonomikos aspektus“, – apie tvarumą bendrovėje sako dr. A. Vaitkus.

Primenama, kad pagrindinė AB „Kelių priežiūra“ veikla – valstybinės reikšmės kelių priežiūra pagal sutartį, kurią administruoja AB „Via Lietuva“. Šių kelių priežiūra atliekama vadovaujantis Kelių priežiūros vadovu, reglamentuojančiu kelių techninės priežiūros kokybę, darbus ir jų vertę. Keliamų priežiūros normatyvų išpildymas, ypač šaltuoju metų laikotarpiu bei pavasarį, kai klimatinių reiškinių rūšies, gausos ir intensyvumo neįmanoma prognozuoti, reikalauja didelių Bendrovės pastangų tiek valant ir barstant kelius, tiek užtikrinant savalaikį reikalingų medžiagų įsigijimą.

Su „Kelių priežiūros“ metiniu pranešimu kviečiama susipažinti čia.

Pranešimą paskelbė: Rimantas Zagrebajev, AB „Kelių priežiūra”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kaune atidaryta nauja Pietrytinio aplinkkelio atkarpa

Kaune atidaryta nauja Pietrytinio aplinkkelio atkarpa

Amaliuose šią savaitę atverta pusantro kilometro atkarpa su naujais viadukais ir žiedinėmis sankryžomis. Tai ženkli dalis pirmajame Pietrytinio aplinkkelio darbų etape. Įgyvendinus visą projektą, naujoji trasa taps patogia ir greita jungtimi tarp A1 ir „Via Baltica“ magistralių. Maža to, apvažiavimas nukraus tranzitinį eismą nuo Petrašiūnų, taip sumažinant oro bei triukšmo taršą. Naujas transporto mazgas „Šių […]


Kelininkai ragina oponuoti Europos iniciatyvai leisti didesnių ir sunkesnių vilkikų eismą

Kelininkai ragina oponuoti Europos iniciatyvai leisti didesnių ir sunkesnių vilkikų eismą

Europos Sąjunga ruošiasi įteisinti didesnių gabaritų ir gerokai sunkesnių vilkikų eismą. Šiam sprendimui jau yra pritaręs Europos Parlamentas, laukia diskusijos Europos Taryboje. Lietuvos kelių sektoriaus verslo ir mokslo organizacijas vienijančios asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenko įspėja, kad šiam pokyčiui tinkamai nepasiruošus mūsų šalies gali laukti didžiuliai finansiniai praradimai. Sukels spartesnę kelių infrastruktūros degradacijąŠiuo metu […]


2024 m. pirmąjį ketvirtį kas antras lietuvis automobilį pirko lizingu, rinkoje – naujas žaidėjas

2024 m. pirmąjį ketvirtį kas antras lietuvis automobilį pirko lizingu, rinkoje – naujas žaidėjas

Transporto rinkos statistikos ir analizės duomenimis, per pirmuosius tris 2024 m. mėnesius Lietuvoje buvo įregistruotas 7401 automobilis, Latvijoje – 4664, o Estijoje 4716. Lietuvoje 56 proc. automobilių įsigyti lizingu. Tiesa, lyginant su praėjusių metų pirmojo ketvirčio duomenimis, lizingu įsigytų automobilių dalis krito apie 3 proc. Pasak bendrovės „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko, šis […]


Tyrimas: automobiliai su galingais varikliais į eismo įvykius patenka dažniau

Tyrimas: automobiliai su galingais varikliais į eismo įvykius patenka dažniau

Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Visgi tai nėra visiška tiesa, nes galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir turi geresnę stabdžių sistemą. Kadangi nemažai automobilių praeityje yra patyrę apgadinimų, transporto priemonių ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ nusprendė išsiaiškinti, ar automobiliai su galingesniais varikliais dažniau […]


2023 metų Lietuvos oro uostų finansiniai rezultatai: į valstybės biudžetą sumokės 5 mln. eurų dividendų

2023 metų Lietuvos oro uostų finansiniai rezultatai: į valstybės biudžetą sumokės 5 mln. eurų dividendų

2023 metų Lietuvos oro uostų (LTOU) finansiniai rodikliai demonstravo teigiamas tendencijas, didžiausią įtaką jiems darė išaugę bendri skrydžių bei keleivių srautai. 2023 metus tris šalies oro uostus valdanti bendrovė baigė pelningai – grynasis pelnas sudarė 5,5 mln. eurų (2022 m. koreguotas grynasis pelnas buvo 6,6 mln. eurų). Svarbu paminėti, kad 2023 metais LTOU iš valstybės […]


Kelionė po Baltijos šalis: paslaugiausi vairuotojai – estai, lietuviai padėti sustoja rečiausiai

Kelionė po Baltijos šalis: paslaugiausi vairuotojai – estai, lietuviai padėti sustoja rečiausiai

Sugedus automobiliui ar kelyje panorus atlikti nenumatytą manevrą, vairuotojas gali itin greitai sulaukti kitų vairuotojų tolerantiškų veiksmų ir pagalbos. Praėjusį mėnesį atlikta gyventojų apklausa parodė, kad Estijoje gyvena paslaugiausi vairuotojai. Lietuvoje esame mažiausiai linkę sustoti pakelėje padėti kitiems, tačiau dažniausiai užleidžiame į kitą eismo juostą persirikiuojančias transporto priemones. Menkiausios galimybės persirikiuojant sulaukti kitų vairuotojų pagalbos […]