Kelių infrastruktūros finansavimo sistemos reforma: kuriamas Kelių fondas

1

Kelių infrastruktūros finansavimo sistemos reforma: kuriamas Kelių fondas

Sparčiai blogėjant susisiekimo infrastruktūros – kelių, tiltų ir viadukų – būklei bei sprendžiant nepakankamo finansavimo problemą, nuo kitų metų Lietuvoje turėtų pradėti veikti valstybinis Kelių fondas. Fondo lėšos padės mažinti šalies kelių degradaciją ir užtikrins susisiekimo infrastruktūros saugą. Skaičiuojama, kad jau kitąmet finansavimas šalies keliams, įskaitant šio fondo lėšas, turėtų siekti beveik 1 milijardą eurų. 

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, kad Kelių fondo kūrimas – atsakas į ilgalaikį nepakankamą valstybinės reikšmės kelių finansavimą, dėl kurio didžioji dalis šalies kelių neatitinka techninių reikalavimų. Ilgalaikių investicijų į kelių infrastruktūrą nebuvimas, anot ministro, kelia grėsmę ne tik vairuotojų, bet ir nacionaliniam saugumui, ekonomikos konkurencingumui, regionų pasiekiamumui, todėl būtina kuo greičiau užtikrinti stabilų ir tvarų finansavimą. 

„Šalies kelių būklė blogėja greičiau, nei spėjame juos tvarkyti, lėšų nuolat trūksta, todėl reikalingi ilgalaikiai sprendimai. Dėl fondo kelių infrastruktūros finansavimas Lietuvoje, be europinės paramos ir kitų šaltinių, jau kitąmet turėtų priartėti prie 1 mlrd. eurų. Kalbame apie papildomus daugiau nei 400 mln. eurų kasmet, kurie pagerins šalies kelių kokybę. Be to, lėšos, surenkamos iš naudojimosi kelių infrastruktūra, bus nukreipiamos atgal keliams“, – pastebi E. Sabutis. 

Numatoma, kad fondas pradės veikti nuo kitų metų pradžios. Jame bus kaupiamos lėšos iš įvairių šaltinių, vienas pagrindinių – elektroninė kelių rinkliava (e-tolling), kuri pakeis dabartines vinjetes ir kasmet sugeneruos apie 200 mln.eurų. Fondo įplaukas taip pat sudarys baudos už Kelių eismo taisyklių pažeidimus ir kelių rinkliavų bei mokesčių už vinjetes nesumokėjimą (apie 30 mln. eurų kasmet), motorinių transporto priemonių registracijos mokestis (apie 60 mln. eurų kasmet) bei krovininių transporto priemonių registracijos mokestis (apie 18 mln. eurų kasmet), fondas taip pat turės galimybę skolintis.

Valstybinio kelių fondo lėšos bus naudojamos valstybinės reikšmės kelių, tiltų, viadukų ir kitos susisiekimo infrastruktūros būklei atkurti, tinklui plėtoti, taip pat keliams tiesti, rekonstruoti ir remontuoti. Fondo lėšomis bus siekiama atkurti visų valstybinės reikšmės kelių būklę, kad jie atitiktų to kelio kategorijai nustatytus reikalavimus bent 80 proc. rodikliu. Fondas veiks tol, kol bus pasiekti kelių būklės atkūrimo tikslai.

Fondo veiklą administruos AB „Via Lietuva“, kuri bus atsakinga už lėšų valdymą, jų pervedimą rangovams, biudžeto planavimą, sutartinių įsipareigojimų vykdymą ir atskaitomybę. Fondo veiklą prižiūrės taryba – kolegiali patariamoji institucija, kuri teiks rekomendacijas dėl biudžeto, teisės aktų tobulinimo ir administravimo klausimų. Kasmet bus atliekamas fondo finansinių ataskaitų nepriklausomas auditas, užtikrinantis skaidrų lėšų naudojimą. Planuojama, kad šio fondo įsteigimo klausimas bus svarstomas ir priimamas Seimo pavasario sesijoje.

Pranešimą paskelbė: Ligija Kliunkienė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
„Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje: visos stotelės po 200 kW

„Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje: visos stotelės po 200 kW

Lyderiaujantis greito elektromobilių įkrovimo tinklas Baltijos šalyse „Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje. Šiuo metu parke veikia 10 itin greito įkrovimo stotelių, kurių galia po 200 kW. Vienu metu čia įsikrauti gali 20 elektromobilių, nes kiekviena stotelė turi po dvi įkrovimo prieigas. Išgirdęs poreikį „Ignitis ON“ parke įrengė ir CHAdeMO jungtį. „Vienas iš „Ignitis […]


VU studentų komanda triumfavo kvantinių skaičiavimų hakatone: sukūrė tvarų elektromobilių krovimo sprendimą

VU studentų komanda triumfavo kvantinių skaičiavimų hakatone: sukūrė tvarų elektromobilių krovimo sprendimą

Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto (VU MIF) studentai iškovojo pirmąją vietą tarptautiniame kvantinių technologijų hakatone, kuriame pasiūlė vieno iš aktualiausių šių dienų klausimų – kaip tvariai krauti elektromobilius – sprendimą. Balandžio 12–13 d. Poznanėje (Lenkija) vykusiame „Quantum QL Future Hackathon“ VU MIF studentai Liudas Kasperavičius, Rugilė Vasaitytė ir Agnė Petkevičiūtė, vadovaujami doc. Lino Petkevičiaus, […]


Analizė: Lietuva diktuoja tempą Baltijos elektromobilumo lenktynėse

Analizė: Lietuva diktuoja tempą Baltijos elektromobilumo lenktynėse

Lietuvoje transporto sektoriaus elektrifikacija vyksta gerokai sparčiau nei kitose Baltijos šalyse. Remiantis atsinaujinančios energijos technologijų bendrovės „GridX“ 2025 m. vasario duomenimis grįsta ataskaita, mūsų šalyje tūkstančiui gyventojų tenka 5,8 elektromobilio ir 1,03 viešojo įkrovimo stotelės. Tuo metu Estijoje šie rodikliai siekia atitinkamai 4,4 ir 0,77, o Latvijoje – 3,5 elektromobilio ir 0,62 stotelės tūkstančiui gyventojų. […]


„Via Lietuva“ atskleidė, kokie gyvūnai jau naudojasi „Via Baltica“ magistralėje esančiu žaliuoju tiltu

„Via Lietuva“ atskleidė, kokie gyvūnai jau naudojasi „Via Baltica“ magistralėje esančiu žaliuoju tiltu

Nors automagistralėje „Via Baltica“ žaliasis tiltas gyvūnams pastatytas tik 2023-ųjų pabaigoje, jis jau prisideda prie biologinės įvairovės išsaugojimo – vos prieš mėnesį sumontuota vaizdo stebėjimo kamera spėjo užfiksuoti, kad tiltu aktyviai naudojasi gyvūnai – lapės, stirnos, pilkieji kiškiai bei kiti žinduoliai. AB „Via Lietuva“ primena, jog laukiniai gyvūnai kelyje gali atsirasti ištisus metus, tačiau vėlyvą […]


9 priežastys, kodėl Hamburgas vilioja turistus iš viso pasaulio

9 priežastys, kodėl Hamburgas vilioja turistus iš viso pasaulio

Vokietijos svarba Lietuvai tik auga, tačiau dažnas dar nėra gerai pažinęs šios vienos didžiausių Europos šalių. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad daugiausiai tiltų mieste yra visai ne Venecijoje ir ne Londone, o Hamburge? Šis kitoje gatvės – tiksliau, Baltijos jūros – pusėje nuo Lietuvos esantis miestas gali nustebinti ne tik šiuo faktu. Jame įkurtas muziejus išrinktas […]


„Buhalteria.lt“ tampa „Baulera“: atsinaujinimas, gimęs iš ryšio su klientu

„Buhalteria.lt“ tampa „Baulera“: atsinaujinimas, gimęs iš ryšio su klientu

Po daugiau nei dešimtmečio veiklos viena iš gerai žinomų buhalterinės apskaitos įmonių Lietuvoje – Buhalteria.lt – keičia savo vardą ir vizualinį identitetą. Nuo šiol įmonė veiks nauju pavadinimu – Baulera. Pasak įmonės atstovų, šis pokytis – natūralus žingsnis įmonės augimo kelyje, leidžiantis dar aiškiau iškomunikuoti tai, kas Baulera yra iš tiesų – artimas, profesionalus partneris, […]