Kelionė su kemperiu: 5 patarimai, ką būtina žinoti

Kelionė su kemperiu: 5 patarimai, ką būtina žinoti

Galimybė keliauti sau priimtinu tempu, po ranka turėti ne tik visus reikiamus daiktus, bet ir nakvynės vietą – tuo dažną patraukia atostogos su kemperiu. Pastarosios dar labiau išpopuliarėjo šiemet, kai atsirado daugiau neapibrėžtumo dėl kelionių lėktuvais, autobusais ar traukiniais.

Kemperių nuomotojai skaičiuoja, kad šią vasarą kelis kartus padaugėjo norinčių išsinuomoti tokią transporto priemonę, išskirtinis laukia ir ruduo. Šias prognozes patvirtina keltų operatoriaus DFDS užsakymu atliktas reprezentatyvus „Spinter tyrimas“ – 1 iš 7 Lietuvos gyventojų, niekada nekeliavęs su nameliu ant ratų, jau planuoja tokias atostogas.

Vis dėlto šis keliavimo būdas dažnam lietuviui dar nėra įprastas, tad neretai kyla daug klausimų – kam pasiruošti ir ką būtina žinoti?

1. Įvertinkite savo poreikius

Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad didelio skirtumo tarp turistinių automobilių, automobilinių ar prikabinamų namelių nėra, kiekvienas jų turi ir savų privalumų, ir trūkumų. Tiesa, svarbu žinoti, kad populiariausiems modeliams valdyti visiškai užtenka B kategorijos vairuotojo pažymėjimo.

Automobilis, kuriame yra miegamosios vietos, suteikia galimybę viską, ką pasiėmėte į kelionę, pasiekti greitai ir patogiai. Be to, neretai vadinamas saugesniu ir patogesniu kelionių variantu. Kita vertus, valdyti tokią transporto priemonę – dėl didesnių jos gabaritų – gali būti sunkiau.

Prikabinamas namelis ant ratų neretai atrodo lankstesnis variantas. Pavyzdžiui, priekabą galima palikti ir kempinge, į keliones po pažintines vietas leistis tik automobiliu, atkrinta rūpesčiai dėl galimų variklio gedimų. Vis dėlto priekaboje griežtai draudžiama vežti žmones.

2. Nuomotis ar pirkti

„Dauguma išbandžiusių keliones su nameliais ant ratų juos nuomojosi, tik nedidelė dalis apklaustųjų nurodė turintys nuosavą kemperį“, – birželį atliktos apklausos rezultatus citavo DFDS viešųjų ryšių ir komunikacijos Baltijos šalims vadovas Vaidas Klumbys.

Jo ši informacija nestebina – lietuviai keliones su kemperiais tik jaukinasi, baiminasi, kad toks keliavimo būdas gali būti brangus ar nepatogus, tačiau išbandę pajunta privalumus ir į jas leidžiasi vėl.

Prikabinamų namelių ant ratų kainos vasaros sezono metu prasideda nuo 20 eurų už parą, kemperių – nuo 60 Eur tam pačiam laikotarpiui. Dauguma šių transporto priemonių nuomotojų į tą pačią kainą įskaičiuoja jos valymą ir dezinfekciją prieš ir po kelionės, nuomojantis ilgesniam laikui, taiko nuolaidas.

3. Pasiimkite tai, ko reikia

Tiesa, keliaujant tokiu būdu nemažai susitaupo ne tik dėl to, kad nereikia rūpintis nakvynės vieta, bet ir papildomais atostogų atributais. Bene pagrindiniu argumentu, kodėl verta rinktis būtent tokio tipo keliones, tampa privalumas, kad bagažo galima pasiimti tiek, kiek telpa. Tai ypač aktualu keliaujant su šeima.

Kone kiekviename kemperyje dabar yra mini virtuvė ir vonia su tualetu, dauguma reikalingų prietaisų maitinami dujomis ar elektra. Į erdvę bagažinę telpa ne tik medicinos reikmenys, drabužiai ar maisto produktai, bet ir stovyklavimui skirti daiktai, lauko baldai, priemonės laužui susikurti ar kepsninė, meškerės, dviračiai, net irklentės.

4. Apgalvokite būsimą maršrutą

Kelionės „ant ratų“ turbūt niekada nebus atsiejamos nuo spontaniškumo, tačiau šiuo sudėtingu visoms valstybėms metu bent iš dalies apgalvoti savo maršrutą ir žinoti, kam pasiruošti, labai svarbu.

Pavyzdžiui, nuo šios savaitės saviizoliacija privaloma iš Lenkijos, Turkijos ar Kipro grįžtantiems lietuviams, tačiau be jokių apribojimų į Lietuvą atvykti galima iš Vokietijos, tokių šiaurinių valstybių kaip Danija, Norvegija ar Suomija, kaimynių Latvijos ir Estijos.

Kelionės su kemperiais leidžia patiems planuoti ir keisti maršrutą net jau prasidėjus atostogoms, sustoti ir pasimėgauti vaizdais, naujais įspūdžiais, o persigalvojus – apsisukti ir patraukti namų link.

5. Kelionė tokia, kokios norite Jūs

„Kilusi visuotinė pandemija išmokė ieškoti ir prisijaukinti alternatyvius keliavimo būdus. Iš lėktuvų buvo persėsta į automobilius, nes tai ne tik leidžia džiaugtis laisve – turėti tokią kelionę, kokios nori tu, bet ir suteikia papildomą saugumo, komforto jausmą.

Kitaip tariant, gali pažinti naujas vietas, bet išvengti žmonių susibūrimų, nes esi „atskirtas“ nuo išorės pasaulio. Automobiliu patogu pasiekti ne tik artimiausias šalis – kombinuojant kelias transporto priemones, pavyzdžiui, kemperį su keltu, vos per naktį gali atsidurti Vokietijoje“, – priminė V. Klumbys.

Kelionės su nameliais ant ratų taip pat suteikia galimybę keliauti „tik su savais“ – artimaisiais ar draugais, kurie didžiąją atostogų dalį gali tapti vieninteliais aplink esančiais turistais.

Pranešimą paskelbė: Rūta Pukenė, UAB „Fabula ir partneriai“

Kiti skelbimai:
 
REIMA Hopper Melange Grey 110
 
REIMA Parvin Melange Grey 110
 
Crocs™ Bayaband Clog Kid's Lemon 28
 
REIMA Hopper Raspberry Pink 110
 
REIMA Puhuri 510306 Navy 6985 98

Rekomenduojame

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriumi paskirtas Remigijus Lipkevičius

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriumi paskirtas Remigijus Lipkevičius

Gavus kompetentingų institucijų išvadas, šiandien darbą pradeda valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius, paskirtas 5 metų kadencijai. „Vienas svarbiausių valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo tikslų – sėkmingas kelių ūkio valdymo pertvarkos įgyvendinimas ir efektyvus lėšų, skirtų valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti ir plėtoti, panaudojimas. Linkiu sėkmės direktoriui einant šias atsakingas pareigas“, […]

Kauno oro uoste svarstoma įrengti saulės jėgainių parką

Kauno oro uoste svarstoma įrengti saulės jėgainių parką

Lietuvos oro uostų tinklui priklausantis Kauno oro uostas paskelbė rinkos konsultacijas ir šiuo metu pradeda svarstyti galimybes įrengti saulės jėgainių parką oro uosto teritorijoje. Oro uosto atstovai teigia, kad saulės jėgainės tiekiama energija ateityje padėtų Kauno oro uostui mažinti išlaidas elektrai, efektyvintų veiklą, o kartu būtų prisidedama prie žaliosios energetikos skatinimo šalyje. Pasak Kauno oro […]

„Aviatic“ su strateginiais partneriais iš Izraelio spręs COVID-19 pandemijos mestus iššūkius: vysto šio ir kitų virusų prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius

„Aviatic“ su strateginiais partneriais iš Izraelio spręs COVID-19 pandemijos mestus iššūkius: vysto šio ir kitų virusų prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius

Pasaulinė COVID-19 pandemija stipriai sukrėtė aviacijos sritį, kuriai, kaip ir kiekvienam kitam sektoriui, teko ne tik spręsti kilusius iššūkius, bet ir ieškoti būdų kaip prisitaikyti prie naujos kasdienybės. Siekdama prisidėti prie kovos su pandemija, „Aviatic“ Šiaulių regione planuoja gaminti viruso prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius – bekontaktę simptomų atpažinimo sistemą „TAMAR“ ir dezinfekavimo tunelį, kurie padės […]

Bus tvarkomas vienas blogiausių krašto kelių Lietuvoje

Bus tvarkomas vienas blogiausių krašto kelių Lietuvoje

Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir rangovo sutartis dėl krašto kelio Nr. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė ruožo nuo 26,80 iki 40,27 km rekonstravimo. Sutarties vertė – 11,97 mln. eurų su PVM. Darbai turi būti atlikti per 9 mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo. Į šį terminą kasmetinė 3 mėnesių technologinė pertrauka neįskaičiuota. Sutartis pasirašyta 2020 m. rugsėjo 11 […]