Kelininkams žiema prasidėjo anksčiau nei įprastai, permainingos oro sąlygos negaili iššūkių. Atsižvelgdama į pastarosiomis dienomis vyravusius žiemos reiškinius, valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti „Kelių priežiūra“ bendrovėje skelbia ekstremalią padėtį.
„Ieškome efektyviausių sprendimų, kaip padidinti geresnį pravažiuojamumą keliuose. Dėl sunkių klimatinių sąlygų daugėja autoįvykių. Įžvelgiame, kad dauguma šių įvykių nutinka rajoniniuose keliuose, kurie yra žemiausio priežiūros lygio. Jie, pagal normatyvus, nėra barstomi”, – kalba Kelių priežiūros ir statybos departamento direktorius Petras Džervus.
Susidarius ekstremaliai situacijai, priimtas sprendimas skirti daugiau technikos R3 keliuose: jau šiandien rajoniniuose žemiausio priežiūros lygio ruožuose dirbo 150 mechanizmų, kurie šukavo žvyrkelius, barstė druskos-smėlio mišiniu juodą dangą.
Žiemos sezono pradžia – spalį
Pirmieji žiemos ženklai pastebėti dar spalio antroje pusėje, meteorologinė žiema prasidėjo lapkričio pabaigoje – dviem su puse savaitės anksčiau lyginant su daugiamečiais duomenimis. Kelių tarnybos darbus pradėjo anksčiau nei įprastai. Šį žiemos sezoną tiltai, viadukai ir slidūs ruožai buvo barstomi jau spalio 25 d., praeitą žiemą besiformuojantis ledas pastebėtas tik lapkričio antroje pusėje.
Permainingas oras, šokinėjanti temperatūra nuo minuso iki pliuso, per vieną dieną visoje Lietuvoje iškrentantis sniegas, lijundra tampa tikrais iššūkiais.
„Keliuose dirbantys specialistai, reaguodami į situaciją, dažnai darbus pradeda anksčiau nei jiems įprasta. Įmonė jau nuo praeitų metų gruodžio vidurio dirba padidintu režimu žiemos priežiūroje: lyginant su ankstesniais metais į kelią išvažiuojame du kartus dažniau, per 1 mėnesį išbarstėme 53 tūkst. tonų druskos – 883 vagonus, kas sudaro pusę praeito sezono kiekio”, – teigia P. Džervus.
Tolimesni veiksmai
Pasak Kelių priežiūros ir statybos departamento vadovo, įmonė analizuoja kiekvieną įskaitinį įvykį ir vertina Kelių tarnybų veiksmus, esant reikalui atlieka korekcijas. „Kelių priežiūra“ teikia informaciją eismoinfo.lt apie kelio oro sąlygas ir prognozes, ši informacija skleidžiama per įvairius sklaidos kanalus.”
„Dar praeitais metais kėlėme klausimą dėl R3 kelių, kuriais važinėja ir mokykliniai, ir maršrutiniai autobusai. Buvo teikti pasiūlymai tiek Lietuvos automobilių kelių direkcijai, tiek Susisiekimo, Švietimo ministerijoms. Pristatėme atliktą analizę, rekomendacijas kelti priežiūros lygį, alternatyvius būdus, kaip didinti vaikų, keliaujančių mokykliniais autobusiukais, saugumą”, – pabrėžia P. Džervus.
Teigiamų rezultatų duotų bent asfaltuotų R3 kelių pakėlimas į R2, tada tie keliai būtų ne tik valomi, bet ir barstomi. Šiuo metu yra 10 756 km nebarstomų kelių. Kaip departamento direktorius teigia, šiam sprendimui įgyvendinti, reikalingos papildomos lėšos. Šiomis dienomis vyksta diskusijos su LAKD, teikiami paskaičiavimai, tikimasi, kad sprendimas bus priimtas dar penktadienį.
Pranešimą paskelbė: Giedrė Čekavičienė, VĮ „Kelių priežiūra”
Vairavimo egzaminas ne vieną mokinį verčia paprakaituoti. Ypač nelaukiamos užduotys – stovėjimo aikštelėje, kai transporto priemonę tenka pastatyti įvairiomis pozicijomis. Panašu, kad šių pamokų praktikuojantis egzaminui atsisakyti toli gražu negalima. KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto atlikta apklausa parodė, kad beveik kas trečias lietuvis yra patyręs avariją automobilių aikštelėje. Iš jų net 33 proc. incidentą […]
Kiekvienas ruduo vairuotojams atneša naujų iššūkių. Eismas miestuose suintensyvėja, pradeda anksčiau temti, tad suprastėja matomumas, dėl lietaus ir šalnų kelio danga tampa daug slidesnė, o kur dar suaktyvėjusi gyvūnų migracija – visa tai lemia padažnėjusias avarijas. Visgi, tinkamai pasiruošus rudens keliones galima paversti saugesnėmis, sako ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, ir […]
Jei turite vaikų, labai tikėtina, kad automobiliu vasaros metu su jais leidotės į ne vieną ilgesnę kelionę tiek Lietuvoje, tiek ir užsienyje. Taip pat labai tikėtina, kad šių kelionių metu vaikai automobilyje paliko priminimus, kurie nebūtinai malonūs, nes dažnu atveju, tai įvairūs nešvarumai – pradedant smėliu, baigiant gėrimų ar maisto likučiais. Taip pat kai kurie […]
Didžioji dalis eismo nelaimių įvyksta dėl vairuotojo klaidų, tai – netinkamai pasirinktas greitis, pirmumo nepaisymas, dėmesio stoka aplinkai ar manevravimas neatsižvelgiant į eismo sąlygas. Draudikai atkreipia dėmesį, kad, norint saugiau vairuoti ir būti pasiruošus netikėtoms situacijoms kelyje, itin svarbu atidžiai stebėti aplinką ir žinoti, kas vyksta aplink automobilį 360 laipsnių erdvėje. „Vairuotojams ne tik būtina […]
Vilnius. Pirmaujanti oro linijų bendrovė Baltijos šalyse „airBaltic“ pristatė populiariausias kelionių kryptis, kurias keleiviai rinkosi per didžiausią metų išpardavimą IŠGRAIBSTYMAS. Išanalizavus bilietų pardavimus, paaiškėjo, kad šiuo metu populiariausios kryptys yra Tenerifė, Viena, Roma, Malaga, Londonas, Praha, Tivatas, Dubajus, Miunchenas ir Barselona. Rezultatai rodo, kad keleiviai domisi kelionėmis į miestą, saulėtu paplūdimiu, gamtos tyrinėjimais ir slidinėjimo […]
Vyriausybei skyrus papildomą finansavimą karinio mobilumo projektams šiandien oficialiai atidarytos dvi atnaujintos kelio prie Rūdninkų karinio poligono atkarpos. Tai padės užtikrinti tinkamą bei patogų Lietuvos kariuomenės bei Rūdninkų poligone dislokuoti ketinamos Vokietijos brigados judėjimą. Iš viso šiais metais į dvigubos paskirties kelių infrastruktūros atnaujinimą ketinama investuoti apie 185 mln. eurų bankų solidarumo mokesčio lėšų. Suderinus […]