Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį

Kelininkams žiema prasidėjo anksčiau nei įprastai, permainingos oro sąlygos negaili iššūkių. Atsižvelgdama į pastarosiomis dienomis vyravusius žiemos reiškinius, valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti „Kelių priežiūra“ bendrovėje skelbia ekstremalią padėtį.

 „Ieškome efektyviausių sprendimų, kaip padidinti geresnį pravažiuojamumą keliuose. Dėl sunkių klimatinių sąlygų daugėja autoįvykių. Įžvelgiame, kad dauguma šių įvykių nutinka rajoniniuose keliuose, kurie yra žemiausio priežiūros lygio. Jie, pagal normatyvus, nėra barstomi”, – kalba Kelių priežiūros ir statybos departamento direktorius Petras Džervus.

Susidarius ekstremaliai situacijai, priimtas sprendimas skirti daugiau technikos R3 keliuose: jau šiandien rajoniniuose žemiausio priežiūros lygio ruožuose dirbo 150 mechanizmų, kurie šukavo žvyrkelius, barstė druskos-smėlio mišiniu juodą dangą.

Žiemos sezono pradžia – spalį

Pirmieji žiemos ženklai pastebėti dar spalio antroje pusėje, meteorologinė žiema prasidėjo lapkričio pabaigoje – dviem su puse savaitės anksčiau lyginant su daugiamečiais duomenimis. Kelių tarnybos darbus pradėjo anksčiau nei įprastai. Šį žiemos sezoną tiltai, viadukai ir slidūs ruožai buvo barstomi jau spalio 25 d., praeitą žiemą besiformuojantis ledas pastebėtas tik lapkričio antroje pusėje.

Permainingas oras, šokinėjanti temperatūra nuo minuso iki pliuso, per vieną dieną visoje Lietuvoje iškrentantis sniegas, lijundra tampa tikrais iššūkiais.

„Keliuose dirbantys specialistai, reaguodami į situaciją, dažnai darbus pradeda anksčiau nei jiems įprasta. Įmonė jau nuo praeitų metų gruodžio vidurio dirba padidintu režimu žiemos priežiūroje: lyginant su ankstesniais metais į kelią išvažiuojame du kartus dažniau, per 1 mėnesį išbarstėme 53 tūkst. tonų druskos – 883 vagonus, kas sudaro pusę praeito sezono kiekio”, – teigia P. Džervus.

Tolimesni veiksmai

Pasak Kelių priežiūros ir statybos departamento vadovo, įmonė analizuoja kiekvieną įskaitinį įvykį ir vertina Kelių tarnybų veiksmus, esant reikalui atlieka korekcijas. „Kelių priežiūra“ teikia informaciją eismoinfo.lt apie kelio oro sąlygas ir prognozes, ši informacija skleidžiama per įvairius sklaidos kanalus.”

„Dar praeitais metais kėlėme klausimą dėl R3 kelių, kuriais važinėja ir mokykliniai, ir maršrutiniai autobusai. Buvo teikti pasiūlymai tiek Lietuvos automobilių kelių direkcijai, tiek Susisiekimo, Švietimo ministerijoms. Pristatėme atliktą analizę, rekomendacijas kelti priežiūros lygį, alternatyvius būdus, kaip didinti vaikų, keliaujančių mokykliniais autobusiukais, saugumą”, – pabrėžia P. Džervus.

Teigiamų rezultatų duotų bent asfaltuotų R3 kelių pakėlimas į R2, tada tie keliai būtų ne tik valomi, bet ir barstomi. Šiuo metu yra 10 756 km nebarstomų kelių. Kaip departamento direktorius teigia, šiam sprendimui įgyvendinti, reikalingos papildomos lėšos. Šiomis dienomis vyksta diskusijos su LAKD, teikiami paskaičiavimai, tikimasi, kad sprendimas bus priimtas dar penktadienį.

Pranešimą paskelbė: Giedrė Čekavičienė, VĮ „Kelių priežiūra“

Kiti skelbimai:
 
Withings Steel HR Sport (40mm) OLED, 39 g, Black, Bluetooth, Built-in pedometer, Heart rate monitor, GPS (satellite), Waterproof
 
DAEWOO Washing machine WM-1710ELW Top loading, Washing capacity 6 kg, 700 RPM, A+, Depth 53.5 cm, Width 52.5 cm, White/ black, Semi-automatic, Display,
 
Kaitlentė Bosch PIF651FB1E
 
AOC 24B1H 23.6 “, VA, FHD, 1920 x 1080 pixels, 16:9, 5 ms, 250 cd/m², Black
 
Candy Hob CDH 32/1X Vitroceramic, Number of burners/cooking zones 2, Black,

Įpročiai prie vairo: estams rizikingas plepėjimas telefonu – nė motais, atsakingiausiai elgiasi lietuviai

Tyrimas parodė, kad Baltijos šalyse gatvės dar pilnos telefonu kalbančių vairuotojų. Jie tik pamažu atsisako šio įpročio: 39 proc. mūsų šalies vairuojančių žmonių kelyje nebekalba išmaniaisiais telefonais. Neatsakingiausiai elgiasi estai – tik penktadalis jų vengia kalbėti telefonu prie vairo, Latvijoje tokių žmonių – 27 procentai. Draudikai įspėja, kad telefoninio pokalbio metu vairuotojai nepakankamai stebi aplinką […]

  Straipsniai »

Kelių direkcija jau skelbia pirkimus 2020 m. rangos darbams

Š. m. rugpjūčio 19 d. duomenimis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) piniginių srautų įsipareigojimai pagal sutartis ir administravimo išlaidos 2019 m. valstybinės reikšmės keliams administruoti, prižiūrėti ir tiesti jau sudaro 404,8 mln. eurų arba 100 proc. viso Kelių direkcijai skirto biudžeto šiems metams. Be to, 2020 metams sudarytų sutarčių ir išlaidų […]

  Straipsniai »

Diena, kai vairuotojus kelyje dažniausiai užklumpa netikėtumai

Techninės pagalbos kelyje specialistai daugiausia darbo turi penktadieniais. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, pirmą šių metų pusmetį pagal iškvietimų skaičių ši diena pastebimai išsiskyrė iš visų savaitės dienų. Išanalizavus statistiką paaiškėjo, kad penktadienį problemų keliuose patiria vidutiniškai net pusantro karto daugiau vairuotojų negu šeštadienį ar sekmadienį. Draudimo bendrovės duomenimis, jau ne vienerius metus fiksuojama tendencija, jog pats […]

  Straipsniai »

Kaip pavėžėjai užtikrina jūsų saugumą: 5 patikimiausi automobiliai

Automobilių pramonė užtikrindama patikimumą ir saugumą pastaraisiais metais žengė didžiulį šuolį. Tuo įsitikinę autoservisų specialistai, kartu perspėjantys, jog reguliari transporto priemonių priežiūra vis dar nėra pakankamai „madinga“. Kaip tai sprendžia profesijos, kur automobilio patikimumas itin svarbus ir kokie automobiliai jose dominuoja?  Teisingai rūpinasi tik penktadalis vairuotojų  Autoserviso „R2L“ direktorius Rimvydas Vaštakas aiškina, kad šiandien, kaip […]

  Straipsniai »