Kelininkai ragina oponuoti Europos iniciatyvai leisti didesnių ir sunkesnių vilkikų eismą

Kelininkai ragina oponuoti Europos iniciatyvai leisti didesnių ir sunkesnių vilkikų eismą

Europos Sąjunga ruošiasi įteisinti didesnių gabaritų ir gerokai sunkesnių vilkikų eismą. Šiam sprendimui jau yra pritaręs Europos Parlamentas, laukia diskusijos Europos Taryboje. Lietuvos kelių sektoriaus verslo ir mokslo organizacijas vienijančios asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenko įspėja, kad šiam pokyčiui tinkamai nepasiruošus mūsų šalies gali laukti didžiuliai finansiniai praradimai.

Sukels spartesnę kelių infrastruktūros degradaciją
Šiuo metu Europos Parlamente svarstoma direktyva, kuria siekiama leisti sunkesniems ir ilgesniems sunkvežimiams kirsti Europos Sąjungos valstybių narių sienas. Šie „megasunkvežimiai“ galėtų viršyti 25 metrų ilgį ir sverti iki 60 tonų (su dviem priekabomis, o ne viena). Dabar įprastas vilkikas nesiekia 19 metrų ir 50 tonų svorio.

„Manome, kad Lietuva tokiam sprendimui yra visiškai nepasiruošusi. Mūsų šalyje vis dar opi problema yra prasti keliai, avarinės būklės tiltai ir viadukai, o kelių infrastruktūros finansavimo ateities perspektyva vis dar miglota, todėl dar sunkesnio transporto eismas gali sukelti spartesnę kelių infrastruktūros degradaciją, dar labiau padidinti lėšų keliams trūkumą“, – įsitikinęs Š. Frolenko.

Asociacija atkreipia dėmesį ir į kitą problemą, kurios neišsprendus „megavilkikų“ eismas būtų žalingas Lietuvos mokesčių mokėtojams. „Komercinio transporto apmokestinimas mūsų šalyje yra neišvystytas: vadinamasis e. tollingas, arba atstuminis apmokestinimas, yra įstrigęs teismuose, nors jį įgyvendinti ieškoma ir imamasi alternatyvų, tai gali užtrukti. Dalis šalies kelių, kurie yra intensyviai naudojami sunkiojo transporto, vis dar neapmokestinti, be to, nėra mechanizmo, kuris užtikrintų, kad lėšos, surenkamos už kelių naudojimą, tikrai nukeliautų jų priežiūrai bei tiesybai“, – problemas vardija Š. Frolenko.

Asociacijos manymu, kad bent iš dalies amortizuotų apmokestinimo spragų praradimus, Vyriausybė turėtų parengti ir patvirtinti bent trejų metų nuosekliai augančius vinječių tarifus, o valstybiniai kelių sektoriaus dalyviai – rengti siūlymus dėl apmokestinamų kelių tinklo išplėtimo.

Ragina įvertinti poveikį
Asociacijos nariams kelia nerimą tai, kad ES sprendimas įteisinti sunkesnių vilkikų eismą gali būti priimtas neatlikus kaštų ir naudos analizės, kitų reikalingų tyrimų. „Mokslininkai turėtų tiksliai nustatyti, kaip didesnės apkrovos paveiks kelių dėvėjimąsi, ką tai reikš sudėtingos būklės infrastruktūros ruožams ir objektams. Kaip stambesnis transportas paveiks šalies valstybės biudžeto pajamas ir išlaidas? Taip pat į didesnio apkrovimo aplinkybę turi būti atsižvelgta projektuojant ir tiesiant naujus kelius, statant ar rekonstruojant tiltus“, – teigia asociacijos vadovas.

Rinkos tyrimų agentūros „Harris Interactive“ atlikta apklausa atskleidžia, kad didesniems sunkvežimiams nepritaria bene kas antras europietis (apklausa vyko 9 šalyse: Austrijoje, Belgijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Ispanijoje, Lenkijoje, Rumunijoje, Vokietijoje ir Vengrijoje). Paprastai manoma, kad didžiųjų sunkvežimių atsiradimas yra blogas dalykas ypač dėl infrastruktūros būklės, eismo ir kelių eismo saugumo bei vietos gyventojų ramybės. Tos pačios apklausos duomenimis, daugiau nei 8 iš 10 europiečių mano, kad didieji sunkvežimiai gali kelti didelį pavojų keliuose ir padidintų viešąsias išlaidas, o beveik pusė jų tuo įsitikinę. Trys ketvirtadaliai europiečių sako, kad „megasunkvežimiai“ gali susilpninti krovinių vežimą geležinkeliais.

„Manome, kad atsižvelgdami į minėtas problemas Lietuvos atstovai turėtų ne skubėti pritarti iniciatyvai, o pradėti deramai ruoštis sunkesnio transporto eismui. Šis virsmas įvyks neišvengiamai, nes siekiant įgyvendinti klimato kaitos įsipareigojimus bus einama prie elektrinio sunkiojo transporto, kuris yra sunkesnis už įprastą, todėl turime pasirūpinti, kad mūsų infrastruktūra būtų pajėgi šias apkrovas atlaikyti tinkamai“, – reziumuoja Š. Frolenko.

Pranešimą paskelbė: Adelė Navickaitė, UAB ADVERUM

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Stogo bagažinėse telpa viskas: nuo vaikiško vežimėlio iki žvejybos įrangos

Stogo bagažinėse telpa viskas: nuo vaikiško vežimėlio iki žvejybos įrangos

Kur dėti daiktus? Milijoną kartų bagažinėje perdėliojami daiktai. Ginčai tarp šeimos narių, kurie daiktai „nusipelno“ keliauti kartu, kurie bus „nubausti“ ir liks namuose. Daugelis yra susidūręs su situacija, kai į automobilį pirmiausia sukrauname daiktus, o tik paskui bandome įsisprausti patys. Tokiu atveju, važiuojame nepatogiai, nesaugiai ir nesmagiai. Išlaisvinti salono ir bagažinės vidų gali padėti stogo […]


Prahoje Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrai tariasi dėl didesnio europinio finansavimo strateginiams infrastruktūros projektams

Prahoje Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrai tariasi dėl didesnio europinio finansavimo strateginiams infrastruktūros projektams

Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrai, šiandien susitikę Čekijos sostinėje Prahoje, pasirašė deklaraciją, kuria sutariama stiprinti tarpusavio bendradarbiavimą, siekiant didesnio europinio finansavimo strateginiams regiono transporto infrastruktūros projektams, gerinantiems karinio mobilumo jungtis su Europa. Deklaraciją kartu su Čekijos, Estijos, Vengrijos, Latvijos, Lenkijos ir Slovakijos transporto ministrais pasirašiusio Lietuvos susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, didesnis europinis […]


Transport ministers from Central Europe and Baltic countries met in Prague to discuss advancing European funding for strategic transport infrastructure projects in the region

Transport ministers from Central Europe and Baltic countries met in Prague to discuss advancing European funding for strategic transport infrastructure projects in the region

Central European and Baltic transport ministers met in Prague today and signed a joint Declaration that will strengthen cooperation in seeking more EU funding for strategic transport infrastructure projects in the region to improve military mobility in Europe and within the region. Having signed the Declaration along with his peers the Transport Ministers and representatives […]


M. Skuodis su Vidurio Europos ir Baltijos šalių kolegomis Prahoje tarsis dėl strateginių transporto jungčių finansavimo ir plėtros

M. Skuodis su Vidurio Europos ir Baltijos šalių kolegomis Prahoje tarsis dėl strateginių transporto jungčių finansavimo ir plėtros

Susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį vyksta į Prahą, kur su Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrais tarsis dėl bendrų transporto infrastruktūros projektų įgyvendinimo. Siekdami toliau gerinti viso regiono susisiekimą ir stiprinti karinio mobilumo jungtis, ministrai ketina pasirašyti bendrą deklaraciją dėl strateginių transporto jungčių plėtros ir finansavimo. Višegrado šalių grupei šiuo metu pirmininkaujančios Čekijos organizuojamame […]


Mr Skuodis to discuss financing and development of strategic transport links with Central European and Baltic colleagues in Prague

Mr Skuodis to discuss financing and development of strategic transport links with Central European and Baltic colleagues in Prague

Lithuanian Minister of Transport and Communications, Marius Skuodis, is travelling to Prague on Thursday to discuss the implementation of joint transport infrastructure projects with the transport ministers of Central Europe and the Baltic States. In order to further improve connectivity across the region and strengthen military mobility links, the ministers intend to sign a joint […]


Logistikos valdymo sistema Cargo Stream žengia į priekį su dirbtinio intelekto sprendimais: automatizacijos lygis pasiekė 60-80%

Logistikos valdymo sistema Cargo Stream žengia į priekį su dirbtinio intelekto sprendimais: automatizacijos lygis pasiekė 60-80%

Lietuvoje sukurta ir naudojama visoje Europoje, logistikos valdymo sistema Cargo Stream sėkmingai įgyvendino dvejų metų trukmės projektą, skirtą dirbtinio intelekto (AI) technologijų integravimui į visus logistikos procesus. Rezultatai kalba patys už save – vidutinėms ir didelėms įmonėms pasiektas 60-80% automatizacijos lygis, kuris žymiai padidina veiklos efektyvumą ir pelningumą. Logistikos sektorius susiduria su daugybe iššūkių – […]