Keliautojų atostogos kemperiais vis populiaresnės. Ką daryti, kad nenuskristų langai ir kur lietuviai linkę keliauti

Keliautojų atostogos kemperiais vis populiaresnės. Ką daryti, kad nenuskristų langai ir kur lietuviai linkę keliauti

Šalių sienos po truputį atsiveria ir keliautojai vėl gali rinktis įvairesnes kryptis savo atostogoms. Pastebima, kad pandemija pakoregavo kelionių įpročius – lietuviai kasmet vis drąsiau imasi keliauti kemperiais. „Regitra“ duomenys rodo, kad Lietuvoje kasmet daugėja kemperių ir prikabinamų namelių skaičiai. Draudikai taip pat teigia, kad sulaukia vis daugiau keliautojų užklausų dėl šios transporto priemonės saugumo.

Kasmet augantis susidomėjimas kemperiais

Kemperių klubo atstovė pastebi, kad per dešimt veiklos metų kasmet norinčių keliauti kemperiais ar prikabinamais nameliais ant ratų vis daugėja.

„Ypač tokia tendencija išryškėjo pandemijos metu, kai žmonės ėmėsi ieškoti saugesnės aplinkos savo atostogoms. Mums žinoma, kad net Europos gamintojai pernai išpardavė visus prikabinamų namelių sandėlius. Taigi ne tik Lietuvoje, bet ir už mūsų šalies ribų ši transporto priemonė sparčiai populiarėja“, – pasakoja Greta Lauciuvienė, asociacijos „Europos kemperių klubas“ direktorė.

„Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis teigia, kad išties jaučiamas didesnis susidomėjimas kemperių draudimu, žmonės vis dažniau domisi kaip apsaugoti transporto priemonę ir užtikrinti saugesnę kelionę.

„Nuostolių, vairuojant kemperius, daug nefiksuojame, tačiau juos padengti kainuoja brangiai – vidutinė nuostolio suma 2020 metais buvo 2300 eurų. Kemperyje yra daug įrangos, kuri genda, lūžta, gali būti pavogta ar sugadinta. Kemperių savininkams aktualiausias yra „Kasko“ draudimas, kuris gali padengti platų rizikų spektrą ir apsaugoti nestandartinę kemperio įrangą.

Vis dažniau pasitaiko atvejų, kai keliautojai kemperius įsirengia pagal savo poreikius, su specialia technika buičiai ar net saulės baterijomis. Todėl „Lietuvos draudimas“ kemperių savininkams dažniausiai teikia indvidualius pasiūlymus, į kuriuos galima įsitraukti tam tikras nestandartines rizikas“, – detaliau pasakoja „Lietuvos draudimo“ atstovas Artūras Juodeikis.

Įmonės „Regitra“ duomenimis, šiuo metu iš viso Lietuvoje yra įregistruoti 2129 kemperiai ir 3305 prikabinami nameliai. Šiemet naujai įregistruotų kemperių ir prikabinamų namelių per pirmuosius keturis mėnesius jau yra daugiau nei 120. 2020 metais naujų ir įvežtų iš užsienio naudotų kemperių bei prikabinamų namelių buvo daugiau nei 260.

Keičiasi keliautojų profilis

Pastaraisiais metais pastebimas ir besikeičiantis keliautojų profilis. Anksčiau tai buvo pigesnių kelionių ieškantys žmonės, taip pat šeimos su vaikais, o dabar keliautojų tendencijos keičiasi ir yra įvairesnės.

„Vis daugiau matome, jog žmonės ieško kitokių patirčių nei standartiniai viešbučiai ar suorganizuotos agentūrų kelionės. Keliautojai vis labiau nori patys planuoti savo keliones, pasiliekant laiko sau, neskubėjimui, atradimams“, – teigia Greta Lauciuvienė.

Taip pat kemperių klubo asociacijos vadovė pastebi, kad paklausa daugėja tarp porų,  žmonių, kurie nori būti gamtoje, be įsipareigojimų ir sustoti ten, kur jiems gražu ir kada tik patogu.

„Išskirčiau ir dar vieną tendenciją – jauni keliautojai ieško įdomesnių namelių, susidomėjimas auga senesniais kemperiais ir prikabinamais nameliais. Su jais toli nenuvažiuosi, bet gali patirti autentiškumą, nusikelti į tam tikrą laikmetį“, – sako asociacijos „Europos kemperių klubas“ direktorė.

Anot jos, yra keletas datų, kai važiuojama didesnėmis kompanijomis, keliomis šeimomis – tai Joninės ir Valstybės diena. Kitu laiku paprastai keliauja vienos šeimos nariai.

Lietuva ir Portugalijos pakrantės

Kemperių klubo atstovė išskiria dvi kryptis pandemijos laikotarpiu, kurios pasiskirsto beveik tolygiai.

„Apie 40 proc. su prikabinamais nameliais linkę apsistoti vienoje vietoje – prie jūros ar ežero. Ten poilsiauja, apžiūri aplinkines vietoves. Kita dalis žmonių važiuoja į užsienį. Pagrindinės kelionių kryptys yra ne tik Baltijos šalys, bet ir tolimesnės kelionės – pavyzdžiui Kroatijos, Italijos kempingai, net Portugalijos pakrantė“, – pasakoja Greta Lauciuvienė.

Artūras Juodeikis, teigia, kad keliaujant užsienyje žalos taip pat atlyginamos, todėl drąsiai ir saugiai galima keliauti tolimesnes keliones, bet taip pat akcentuoja, kad remontas užsienyje vairuotojams vis dar atsieina brangiau.

Baudos už svorį ir skrendantys langai

Greta Lauciuvienė pažymi, kad pradedantiesiems kemperių vairuotojams svarbu žinoti keletą dalykų.

„Pagrindinis dalykas – namelio svoris. Turint B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, galima tempti namelį, kurio masė ir mašinos masė sudėjus bendrai neviršija 3500 kg. Taip pat svarbu neperkrauti namelio kelionės daiktais – sumažėjus sukibimui gali būti mėtomas automobilis, jei neteisingai paskirstomas svorio centras ar viršijamas maksimalus galimas priekabos svoris. Ši taisyklė svarbi ir kemperiams – žinome, kad Europos greitkeliuose jie sveriami ir ne vienas keliautojas yra gavęs baudą dėl viršyto svorio“, – apie tai, ką svarbu žinoti, pasakoja asociacijos „Europos kemperių klubas“ vadovė.

Ji taip pat atskleidžia, kad kelionėse pasitaiko įvairių nutikimų, kurie ne visada yra malonūs, todėl atsakomybė ir atidumas yra labai svarbūs veiksniai.

„Pradedantieji, kol įpranta keliauti šia transporto priemone, turi sukaupti įgūdžių bagažą. Pasitaiko, jog važiuojant nuskrenda liukas ar langas nuo vėjo pasipriešinimo, jei šie nebuvo tinkamai uždaryti. Todėl prieš kelionę raginame atidžiai apžiūrėti visą namelį.

Taip pat yra trapių vidaus detalių – tam, kad nesukeltų papildomo svorio, dažnai daromos iš lengvų medžiagų, todėl reikia papildomo atidumo, nes šios gana lengvai lūžta. Žinoma prisideda ir oro stichijos – esant didesniam vėjui nerekomenduojame naudoti markizių ar lauko palapinių, nes sugadinimo atvejų taip pat pasitaiko“, – teigia Greta Lauciuvienė.

Apie turto sugadinimą byloja ir „Lietuvos draudimo“ duomenys. Artūras Juodeikis sako, kad išties pasitaiko atvejų, kai yra sugadinamas turtas, todėl svarbus atidumas ir atsakomybė už save bei kitus.

„Bendrovės statistika rodo, kad turto sugadinimas gali siekti ir daugiau nei 3 tūkst. eurų. Įvykti gali visko: tiek vagysčių, tiek gedimų, tiek audrų, kurios sulaužo kemperius ar įrangą. Taip pat labai svarbu nepamiršti, kad dažnas į kelionę kemperiu leidžiamės iki šiol nevairavęs didelės transporto priemonės ar neturėdami kelionės kemperiu patirties, o tai kartais tampa iššūkiu, todėl labai svarbu išsianalizuoti kelius, kur vykstame, atkreipti dėmesį į kelio ruožus, kur gausu laukinių gyvūnų, rinktis saugias parkavimosi zonas“, – komentuoja Artūras Juodeikis.

Draudikų atstovas pažymi, kad pagrindinės žalos, susijusios su kemperiais, yra dviejų rūšių: dėl nepatyrimo vairuojant didelę transporto priemonę ir tos, kurias transporto priemonė patiria dėl kitų vairuotojų kaltės.

„Dėl nepatyrimo dažniausiai nelaimės įvyksta parkuojantis aikštelėse, važiuojant siaurais ir vingiuotais ar kalnų keliais, tuneliais. Dėl kitų kelių eismo dalyvių kaltės kemperiai, prikabinami nameliai taip pat nukenčia – kemperiais žmonės juda lėčiau, taigi kiti linkę dažniau manevruoti ir taip lenkdami juos kliudo“, – teigia Artūras Juodeikis.

Tiek Artūras Juodeikis, tiek ir Greta Lauciuvienė teigia, kad specialistų užtikrinamas saugumas, vis atsirandantys specialūs maršrutai kemperių ir prikabinamų namelių savininkams suteikia vis daugiau galimybių lietuviams saugiai keliauti po savo šalį ar išvykti svetur, maksimaliai sumažinus kontaktų su nepažįstamais asmenimis skaičių. Todėl nenuostabu, kad susidomėjusiųjų skaičius auga ir kemperiai tampa vis paklausesni rinkoje.

„Lietuvos draudimas“ yra didžiausia draudimo bendrovė šalyje, savo paslaugas teikianti daugiau nei 588 tūkstančiams privačių ir verslo klientų. Bendrovė užima didžiausią ne gyvybės draudimo rinkos dalį šalyje ir turi daugiau nei 1000 darbuotojų komandą visoje Lietuvoje. „Lietuvos draudimas“ yra ne kartą pripažintas Geriausiu darbdaviu Baltijos šalyse.

Pranešimą paskelbė: Eimantė Balčiukynaitė, Agentūra 1323 (UAB Trylika-dvidešimt trys)

Kiti skelbimai:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Rekomenduojame

Pristatyta į Lietuvą atkeliaujanti nauja, nuotoliniu būdu valdomų automobilių pritaikymo technologija

Pristatyta į Lietuvą atkeliaujanti nauja, nuotoliniu būdu valdomų automobilių pritaikymo technologija

Artimiausiu metu Lietuvos vartotojams bus pristatyta į šalį atkeliaujanti nauja technologinė galimybė – per nuotolį valdomų automobilių techninis funkcionalumas ir pritaikymas automobilių dalijimosi srityje. Šios technologijos pranašumus, kurie viešai bus pademonstruoti kitą savaitę, su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu susitikime trečiadienį aptarė automobilių dalijimosi paslaugas Baltijos šalyse teikiančios įmonės „CityBee“ vadovai.   „Lietuvos transporto sektorius, kaip […]

Susisiekimo ministerijos tikslas – Lietuvoje registruotų orlaivių skrydžiai į JAV

Susisiekimo ministerijos tikslas – Lietuvoje registruotų orlaivių skrydžiai į JAV

Lietuva sieks gauti JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA) leidimą Lietuvoje registruotiems orlaiviams vykdyti skrydžius į JAV. Susisiekimo ministerija pavedė Transporto kompetencijų agentūrai įgyvendinti projektą, kad iki 2023 m. sausio 1 d. būtų sėkmingai atliktas skrydžiams organizuoti reikalingas FAA auditas ir gautas šios organizacijos leidimas. „Siekiame, kad Lietuvoje registruoti orlaiviai galėtų organizuoti skrydžius į JAV, veikti […]

Kaip elgtis išvydus švyturėlius: patarė nedaryti kelių esminių klaidų

Kaip elgtis išvydus švyturėlius: patarė nedaryti kelių esminių klaidų

Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto priemonių vairuotojai. Dažnai jie kelią pro intensyvų eismą skinasi apie save pranešdami švyturėliais, į kuriuos privalu reaguoti visiems eismo dalyviams. Draudimo bendrovės ERGO atstovas primena, kaip reikėtų reaguoti į skirtingų spalvų švyturėlius ir elgtis kelyje, kad nebūtų sukeliamos pavojingos situacijos. Stebėkite aplinką ERGO […]

„IAA MOBILITY 2021“ parodoje debiutavo naują vairavimo patirtį suteikiantis „Huawei AR–HUD“

„IAA MOBILITY 2021“ parodoje debiutavo naują vairavimo patirtį suteikiantis „Huawei AR–HUD“

Rugsėjo antrą savaitę Miunchene, Vokietijoje, surengtoje 2021 m. Tarptautinėje mobilumo parodoje (IAA MOBILITY 2021) „Huawei“ pristatė naujausios kartos papildytos realybės projekcinį vairuotojo ekraną (AR-HUD). Šis sprendimas automobilio priekinį stiklą paverčia pirmojo asmens vaizdo (First Person View) ekranu, kuriame, pasitelkiant pažangias technologijas, integruotos saugumo, informacijos ir pramogų funkcijos, sukuriančios visiškai naują vairavimo patirtį. Turėdama daugiau nei […]

Oro vežėjo  „Alitalia“ nebeliks: pataria, kaip elgtis jos bilietus įsigijusiems vartotojams

Oro vežėjo „Alitalia“ nebeliks: pataria, kaip elgtis jos bilietus įsigijusiems vartotojams

Oro vežėjų rinka ruošiasi svarbiems pokyčiams: nuo spalio 15 d. Italijos vyriausybei priklausiusią  aviakompaniją „Alitalia“ pakeis „Italia Trasporto Aereo“ bendrovė, plačiau žinoma kaip ITA.  Finansinių problemų „Alitalia“ turėjo jau anksčiau, tačiau koronaviruso pandemija padėtį dar pablogino, todėl po mėnesio lėktuvai su „Alitalia“ ženklu bus visam laikui nutupdyti. Ką reikia žinoti šio oro vežėjo bilietus įsigijusiems […]

„Wizz Air“ pilotų atlyginimus grąžina į priešpandeminį lygį

„Wizz Air“ pilotų atlyginimus grąžina į priešpandeminį lygį

Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė „Wizz Air” šiandien praneša, kad nuo š. m. spalio 1 d pilotams grąžina tokius atlyginimus, kokie jie buvo prieš pandemiją. Pilotų atlyginimus oro linijų bendrovės buvo priverstos mažinti prasidėjus COVID-19 pandemijai; „Wizz Air“ – vienos pirmųjų oro linijų, nusprendusių juos atstatyti. Įmonė taip pat skelbia, kad, norėdama įgyvendinti savo […]