Keliautojų atostogos kemperiais vis populiaresnės. Ką daryti, kad nenuskristų langai ir kur lietuviai linkę keliauti

Keliautojų atostogos kemperiais vis populiaresnės. Ką daryti, kad nenuskristų langai ir kur lietuviai linkę keliauti

Šalių sienos po truputį atsiveria ir keliautojai vėl gali rinktis įvairesnes kryptis savo atostogoms. Pastebima, kad pandemija pakoregavo kelionių įpročius – lietuviai kasmet vis drąsiau imasi keliauti kemperiais. „Regitra“ duomenys rodo, kad Lietuvoje kasmet daugėja kemperių ir prikabinamų namelių skaičiai. Draudikai taip pat teigia, kad sulaukia vis daugiau keliautojų užklausų dėl šios transporto priemonės saugumo.

Kasmet augantis susidomėjimas kemperiais

Kemperių klubo atstovė pastebi, kad per dešimt veiklos metų kasmet norinčių keliauti kemperiais ar prikabinamais nameliais ant ratų vis daugėja.

„Ypač tokia tendencija išryškėjo pandemijos metu, kai žmonės ėmėsi ieškoti saugesnės aplinkos savo atostogoms. Mums žinoma, kad net Europos gamintojai pernai išpardavė visus prikabinamų namelių sandėlius. Taigi ne tik Lietuvoje, bet ir už mūsų šalies ribų ši transporto priemonė sparčiai populiarėja“, – pasakoja Greta Lauciuvienė, asociacijos „Europos kemperių klubas“ direktorė.

„Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis teigia, kad išties jaučiamas didesnis susidomėjimas kemperių draudimu, žmonės vis dažniau domisi kaip apsaugoti transporto priemonę ir užtikrinti saugesnę kelionę.

„Nuostolių, vairuojant kemperius, daug nefiksuojame, tačiau juos padengti kainuoja brangiai – vidutinė nuostolio suma 2020 metais buvo 2300 eurų. Kemperyje yra daug įrangos, kuri genda, lūžta, gali būti pavogta ar sugadinta. Kemperių savininkams aktualiausias yra „Kasko“ draudimas, kuris gali padengti platų rizikų spektrą ir apsaugoti nestandartinę kemperio įrangą.

Vis dažniau pasitaiko atvejų, kai keliautojai kemperius įsirengia pagal savo poreikius, su specialia technika buičiai ar net saulės baterijomis. Todėl „Lietuvos draudimas“ kemperių savininkams dažniausiai teikia indvidualius pasiūlymus, į kuriuos galima įsitraukti tam tikras nestandartines rizikas“, – detaliau pasakoja „Lietuvos draudimo“ atstovas Artūras Juodeikis.

Įmonės „Regitra“ duomenimis, šiuo metu iš viso Lietuvoje yra įregistruoti 2129 kemperiai ir 3305 prikabinami nameliai. Šiemet naujai įregistruotų kemperių ir prikabinamų namelių per pirmuosius keturis mėnesius jau yra daugiau nei 120. 2020 metais naujų ir įvežtų iš užsienio naudotų kemperių bei prikabinamų namelių buvo daugiau nei 260.

Keičiasi keliautojų profilis

Pastaraisiais metais pastebimas ir besikeičiantis keliautojų profilis. Anksčiau tai buvo pigesnių kelionių ieškantys žmonės, taip pat šeimos su vaikais, o dabar keliautojų tendencijos keičiasi ir yra įvairesnės.

„Vis daugiau matome, jog žmonės ieško kitokių patirčių nei standartiniai viešbučiai ar suorganizuotos agentūrų kelionės. Keliautojai vis labiau nori patys planuoti savo keliones, pasiliekant laiko sau, neskubėjimui, atradimams“, – teigia Greta Lauciuvienė.

Taip pat kemperių klubo asociacijos vadovė pastebi, kad paklausa daugėja tarp porų,  žmonių, kurie nori būti gamtoje, be įsipareigojimų ir sustoti ten, kur jiems gražu ir kada tik patogu.

„Išskirčiau ir dar vieną tendenciją – jauni keliautojai ieško įdomesnių namelių, susidomėjimas auga senesniais kemperiais ir prikabinamais nameliais. Su jais toli nenuvažiuosi, bet gali patirti autentiškumą, nusikelti į tam tikrą laikmetį“, – sako asociacijos „Europos kemperių klubas“ direktorė.

Anot jos, yra keletas datų, kai važiuojama didesnėmis kompanijomis, keliomis šeimomis – tai Joninės ir Valstybės diena. Kitu laiku paprastai keliauja vienos šeimos nariai.

Lietuva ir Portugalijos pakrantės

Kemperių klubo atstovė išskiria dvi kryptis pandemijos laikotarpiu, kurios pasiskirsto beveik tolygiai.

„Apie 40 proc. su prikabinamais nameliais linkę apsistoti vienoje vietoje – prie jūros ar ežero. Ten poilsiauja, apžiūri aplinkines vietoves. Kita dalis žmonių važiuoja į užsienį. Pagrindinės kelionių kryptys yra ne tik Baltijos šalys, bet ir tolimesnės kelionės – pavyzdžiui Kroatijos, Italijos kempingai, net Portugalijos pakrantė“, – pasakoja Greta Lauciuvienė.

Artūras Juodeikis, teigia, kad keliaujant užsienyje žalos taip pat atlyginamos, todėl drąsiai ir saugiai galima keliauti tolimesnes keliones, bet taip pat akcentuoja, kad remontas užsienyje vairuotojams vis dar atsieina brangiau.

Baudos už svorį ir skrendantys langai

Greta Lauciuvienė pažymi, kad pradedantiesiems kemperių vairuotojams svarbu žinoti keletą dalykų.

„Pagrindinis dalykas – namelio svoris. Turint B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, galima tempti namelį, kurio masė ir mašinos masė sudėjus bendrai neviršija 3500 kg. Taip pat svarbu neperkrauti namelio kelionės daiktais – sumažėjus sukibimui gali būti mėtomas automobilis, jei neteisingai paskirstomas svorio centras ar viršijamas maksimalus galimas priekabos svoris. Ši taisyklė svarbi ir kemperiams – žinome, kad Europos greitkeliuose jie sveriami ir ne vienas keliautojas yra gavęs baudą dėl viršyto svorio“, – apie tai, ką svarbu žinoti, pasakoja asociacijos „Europos kemperių klubas“ vadovė.

Ji taip pat atskleidžia, kad kelionėse pasitaiko įvairių nutikimų, kurie ne visada yra malonūs, todėl atsakomybė ir atidumas yra labai svarbūs veiksniai.

„Pradedantieji, kol įpranta keliauti šia transporto priemone, turi sukaupti įgūdžių bagažą. Pasitaiko, jog važiuojant nuskrenda liukas ar langas nuo vėjo pasipriešinimo, jei šie nebuvo tinkamai uždaryti. Todėl prieš kelionę raginame atidžiai apžiūrėti visą namelį.

Taip pat yra trapių vidaus detalių – tam, kad nesukeltų papildomo svorio, dažnai daromos iš lengvų medžiagų, todėl reikia papildomo atidumo, nes šios gana lengvai lūžta. Žinoma prisideda ir oro stichijos – esant didesniam vėjui nerekomenduojame naudoti markizių ar lauko palapinių, nes sugadinimo atvejų taip pat pasitaiko“, – teigia Greta Lauciuvienė.

Apie turto sugadinimą byloja ir „Lietuvos draudimo“ duomenys. Artūras Juodeikis sako, kad išties pasitaiko atvejų, kai yra sugadinamas turtas, todėl svarbus atidumas ir atsakomybė už save bei kitus.

„Bendrovės statistika rodo, kad turto sugadinimas gali siekti ir daugiau nei 3 tūkst. eurų. Įvykti gali visko: tiek vagysčių, tiek gedimų, tiek audrų, kurios sulaužo kemperius ar įrangą. Taip pat labai svarbu nepamiršti, kad dažnas į kelionę kemperiu leidžiamės iki šiol nevairavęs didelės transporto priemonės ar neturėdami kelionės kemperiu patirties, o tai kartais tampa iššūkiu, todėl labai svarbu išsianalizuoti kelius, kur vykstame, atkreipti dėmesį į kelio ruožus, kur gausu laukinių gyvūnų, rinktis saugias parkavimosi zonas“, – komentuoja Artūras Juodeikis.

Draudikų atstovas pažymi, kad pagrindinės žalos, susijusios su kemperiais, yra dviejų rūšių: dėl nepatyrimo vairuojant didelę transporto priemonę ir tos, kurias transporto priemonė patiria dėl kitų vairuotojų kaltės.

„Dėl nepatyrimo dažniausiai nelaimės įvyksta parkuojantis aikštelėse, važiuojant siaurais ir vingiuotais ar kalnų keliais, tuneliais. Dėl kitų kelių eismo dalyvių kaltės kemperiai, prikabinami nameliai taip pat nukenčia – kemperiais žmonės juda lėčiau, taigi kiti linkę dažniau manevruoti ir taip lenkdami juos kliudo“, – teigia Artūras Juodeikis.

Tiek Artūras Juodeikis, tiek ir Greta Lauciuvienė teigia, kad specialistų užtikrinamas saugumas, vis atsirandantys specialūs maršrutai kemperių ir prikabinamų namelių savininkams suteikia vis daugiau galimybių lietuviams saugiai keliauti po savo šalį ar išvykti svetur, maksimaliai sumažinus kontaktų su nepažįstamais asmenimis skaičių. Todėl nenuostabu, kad susidomėjusiųjų skaičius auga ir kemperiai tampa vis paklausesni rinkoje.

„Lietuvos draudimas“ yra didžiausia draudimo bendrovė šalyje, savo paslaugas teikianti daugiau nei 588 tūkstančiams privačių ir verslo klientų. Bendrovė užima didžiausią ne gyvybės draudimo rinkos dalį šalyje ir turi daugiau nei 1000 darbuotojų komandą visoje Lietuvoje. „Lietuvos draudimas“ yra ne kartą pripažintas Geriausiu darbdaviu Baltijos šalyse.

Pranešimą paskelbė: Eimantė Balčiukynaitė, Agentūra 1323 (UAB Trylika-dvidešimt trys)

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 353 Black 44
 
Elements Calming Shampoo Šampūnas jautriai galvos odai, 1000ml
 
ALTERCORE Roca Vegan Black 40
 
Hydration Kit Drėkinamasis plaukų priežiūros rinkinys, 1vnt
 
Crocs™ Classic Bae Clog Womens Lime Zest 42,5

Rekomenduojame

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Dviejų naujų lėktuvų „Boeing 737 MAX“ katastrofos, kuriose žuvo 346 žmonės, įvyko todėl, kad nebuvo įdiegti papildomi, dubliuojantys atakos kampo jutikliai (angl. Angle-of-Attack, AoA), kurie būtų papildę du AoA jutiklius, jau esančius ant abiejų „737 MAX“ lėktuvo priekio šonų. Šį teiginį virtualioje konferencijoje Taipėjuje, Taivane birželio 22 dieną pristatė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) ir Kalifornijos […]

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio. […]

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

On Tuesday, Minister of Transport and Communications Marius Skuodis met with the management of the Irish airline company Ryanair in the Ministry to discuss the company’s plans regarding further investment into aircraft maintenance infrastructure in Kaunas airport and regional development opportunities upon the completion of Rail Baltica. The meeting was attended by Director of Operations […]

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda.  Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių […]

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl […]

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene. „Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ […]