Kelias į mokyklą sostinėje – per kanalizacijos vamzdį

1

Kelias į mokyklą sostinėje – per kanalizacijos vamzdį

Kai visa Lietuva ir pasaulis švenčia mokslo ir žinių šventę, Lietuvos sostinės Zuikių gatvės gyventojai jau kelis dešimtmečius mokyklas ir darbovietes pasiekia vos metro skersmens lietaus kanalizacijos vamzdžiu, vedančiu po geležinkelio pylimu.

Tiesa, yra ir alternatyva drąsesniems – eiti per trijų kelių geležinkelį, kuriuo vyksta intensyvus traukinių eismas. Kad tai labai rizikinga, primena šalia bėgių pastatytas kryžius po traukiniui žuvusiai moteriai atminti. Partrenkta moteris mirė vietoje, o jos neštai vos poros metų anūkei lūžo stuburas. Vietinių teigimu, šioje vietoje per kelis dešimtmečius buvo suvažinėta apie 10 žmonių.

Visi rugsėjo 1-osios rytą prie kanalizacijos vamzdžio sutikti gyventojai tvirtino, kad šioje vietoje būtina įrengti perėją. Iš vamzdžio pasiramsčiuodamas ramentais išlindęs Vadimas skundėsi valdžios abejingumu, o vilniečio Jaroslavo teigimu, labiausiai neramu dėl vaikų. Pasak jo, saugodami savo atžalas dalis aplinkinių gyventojų vaikus į mokyklą veža automobiliu. Nors iki Vaduvos pagrindinės mokyklos vos keli šimtai metrų, automobiliu tenka daryti net 15 kilometrų siekiantį lankstą. Šalia esančia Zuikių gatve kursuoja 9-o maršruto autobusas, tačiau Jaroslavo teigimu, autobusu kelionė trunka ilgai, o per dieną padaromi vos devyni reisai.

Nors nuo minėto kanalizacijos vamzdžio iki miesto centro tik keli kilometrai, panašu, kad miesto merui ši vieta nėra gerai žinoma. Prieš keletą dienų vienoje žinių laidoje R. Šimašius Zuikių g. gyventojų problemą pakomentavo taip: „Rastas sprendimas, kad šalimais to tunelio, Iešmininkų g. bus pastatytas tikrai normalus praėjimas, požeminė perėja ir tikrai kviečiu vaikus ir suaugusiuosius ant geležinkelio nelaipioti“. Mero įvardinta Iešmininkų gatvė yra Naujininkų seniūnijoje už 5,2 km nuo reportaže rodyto lietaus kanalizacijos vamzdžio. Automobiliu iki jos tektų važiuoti daugiau nei 12 km. Taip pat svarbu paminėti, jog tarp Iešmininkų ir Šaltkalvių gatvių eina visai kita geležinkelio atšaka, todėl perėja šioje vietoje niekaip nepagerins Aukštųjų ir Žemųjų Panerių rajonų gyventojų tarpusavio susisiekimo.

Planą, kaip įrengti vietinių gyventojų taip trokštamą perėja, yra parengusi asociacija „Metro sąjūdis“. Pasak asociacijos vadovo Juozo Zykaus, su vietos gyventojais aktyviai bendraujama jau kelerius metus. „Prieš 50 metų šiuo vamzdžiu į mokyklas ėję mokinukai jau beveik pensininkai, o valdžia šios problemos nė neketina spręsti“ – teigė J. Zykus.

„Metro sąjūdis“ ties netoliese esančia Ūmėdžių gatve siūlo įrengti pėsčiųjų ir automobilių pravažiavimą po geležinkelio pylimu. Kadangi savivaldybė, Susisiekimo ministerija ir „Lietuvos geležinkeliai“ tam lėšų neranda, perėja galėtų būti pastatyta už privačias lėšas. J. Zykaus teigimu, yra ir neįvardintas privatus investuotojas, tačiau iki bus gautas leidimas tokią perėją įrengti, teks įveikti aibę biurokratinių kliūčių. Pirmąja privačia pervaža Lietuvoje pėstieji ir dviratininkai naudotųsi nemokamai, o iš 15 km lanksto nenorinčių daryti vairuotojų būtų renkamas mokestis.

Pranešimą paskelbė : Audronė Gaidimavičienė, Viešoji įstaiga „Vilniaus metro“

Kiti skelbimai:
 
Evelatus Apple iPhone 4/4s
 
Rašalas Epson T2633 XL magenta Claria | 9,7 ml | XP-600/700/800
 
Evelatus Samsung A40 Gradient Glass Case 2 Bubble Gum
 
Mocco 3D Silicone Back Case For Mobile Phone Giraffe Samsung A510F Galaxy A5 (2016) Black
 
Blun DIAMOND ultra thin silicone back cover case for Samsung J530F Galaxy J5 (2017) with Rose gold frame
Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Dėl itin sparčiai populiarėjančių įvairių buitinių ir pramoninių elektronikos prietaisų Europos ir tuo pačiu Lietuvos keliuose kasdien keliauja vis daugiau įvairių kategorijų pavojingų krovinių (ADR), kurie, nesilaikant reikalavimų, gali sukelti itin skaudžių pasekmių. Todėl tiek draudikai, tiek teisininkai atkreipia įvairius pavojingus krovinius siunčiančių verslų ir siuntų bendrovių dėmesį į kuo atsakingesnį jų vertinimą ir transportavimą, […]

  Straipsniai »
Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Palei Kareivių gatvę, tarp Kareivių ir Žirmūnų gatvių sankryžos, nusidriekė naujas beveik kilometro ilgio dviračių takas. Šioje tako atkarpoje paklotas raudonas asfaltas, įrengtas naujas dviračių tako apšvietimas, šaligatviai, atliktas ženklinimas. Naujas raudono asfalto takas tapo taip reikalinga jungtis su Eurovelo taku palei Nerį, kurį jau spėjo pamėgti daugelis dviratininkų. Tako įrengimui savivaldybė skyrė apie 250 […]

  Straipsniai »

Baigta rekonstruoti magistralės „Via Baltica“ dalis – Panevėžio aplinkkelis

Gerinant eismo sąlygas magistralėje „Via Baltica“, baigtas rekonstruoti apie 22 km ilgio Panevėžio aplinkkelis. Jis praplatintas nuo 2 iki 3 eismo juostų, dėl reversinio eismo organizavimo sudarytos greitkeliui artimos eismo sąlygos. „Magistralėje „Via Baltica“ atlikti darbai ypač svarbūs eismo saugai ir važiavimo komfortui. Svarbiausioje šalies magistralėje Šiaurės–Pietų kryptimi sudarytos sąlygos važiuoti greičiau, kartu sumažinant eismo […]

  Straipsniai »
Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Nuo „Mission E“ koncepcijos pristatymo 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje iki pirmojo serijinės gamybos elektrinio „Taycan“ modelio praėjo mažiau nei 48 mėnesiai. Šią savaitę daugiau nei trijų šimtų politikos, verslo ir žiniasklaidos atstovų akyse „Porsche“ atvertė dar vieną naują skyrių gamintojo istorijoje – atidarė pirmajam elektromobiliui „Taycan“ skirtą gamybos liniją. „Elektromobilis „Taycan“ yra naujoji „Porsche“ […]

  Straipsniai »