Keleivių bandyti skraidinti daiktai pernai nustebino net visko mačiusius Lietuvos oro uostų darbuotojus

Keleivių bandyti skraidinti daiktai pernai nustebino net visko mačiusius Lietuvos oro uostų darbuotojus

Lietuvos oro uostai sudarė labiausiai nustebinusių orlaiviais 2018 m. bandytų skraidinti objektų TOP 5. Nors rankiniame keleivių bagaže aptikti neleistini radiniai stulbina, neretai susiduriama ir su nežinojimu, kokius paprastus daiktus galima vežtis, ir kokius – ne.

Lietuvos oro uostų sudarytame 2018 m. keleivių bandytų skraidinti daiktų sąraše – ginklai, narkotinės medžiagos ir sprogmenys. 5-oje vietoje atsidūrė koviniams veiksmams tinkamas peilis, kurį įsinešti į lėktuvą buvo sutrukdyta Vilniuje.

„Kitas neleistinas radinys – šoviniai, ketinti keleivio vežti į Antaliją rugpjūtį. Nuostabą kelia tai, kad skrydis buvo atostogų kryptimi, o daiktai, kurių radome nemažą kiekį, tikrai neskirti poilsiui paplūdimyje“, – sako Lietuvos oro uostų saugos ir saugumo veiklos koordinatorius Ričardas Martinaitis.

Sąrašo viduryje – senovės karių ginkluotę primenanti kuoka, kurią prieš Kalėdas keleivis Vilniuje norėjo įsinešti į orlaivio saloną. Nors šventiniu laikotarpiu keliautojų bagaže aptinkama neleistinų skraidinti fejerverkų ar bengališkų ugnelių, pašnekovas stebisi – toks ginklas – neeilinis radinys. „Šios kuokos išvaizda gali sukelti šypseną, tačiau bandymus skraidinti panašius daiktus vertiname labai rimtai. Kaip ir 2-oje sąrašo vietoje atsidūrusį maišelį kokaino. Ketinimai nelegaliai vežtis ginklus, šaudmenis bei narkotines medžiagas gali baigtis baudžiamąja atsakomybe“, ¬– perspėja R. Martinaitis.

Sąrašo viršuje – birželį keleivio iš Norvegijos rankiniame lagamine aptikta granata – nors ji tebuvo menininko S. Vaitiekūno skulptūra ir neturėjo sprogdiklio, aviacijos saugumo darbuotojams teko įsitikinti, kad ji tikrai nekelia grėsmės, tad jie drauge su policijos pareigūnais evakavo keleivių terminalą. Tačiau R. Martinaitis ramina, kad šis ir kiti išvardinti radiniai – labai retai lagaminuose aptinkamos išimtys. Dažniau susiduriama su nežinia, kaip skraidinti įprastus daiktus.

„Saugumo taisyklės numato, jog peiliai ir žirklės negali būti vežamos rankiniame bagaže, jei geležtės yra ilgesnės nei 6 cm. Priešingu atveju, juos reiktų įdėti į registruotą bagažą. Iš pastarojo teks išimti išorines ar papildomas ličio baterijas – jos skraidinamos tik rankiniame bagaže. Taip pat verta atsiminti, jog stipresnio nei 70 laipsnių alkoholio lėktuvais vežtis negalima apskritai“, – aiškina saugumo ekspertas.

Pašnekovas pataria prieš skrydį pasidomėti, ką galima dėti į rankinį bagažą, o kas turi būti registruotame. Jei vis tik nutiko taip, kad esate prie patikros vartų, bet turite negalimų skraidinti, bet didesnių nemalonumų nesukeliančių daiktų, perduokite juos lydintiems artimiesiems, palikite saugoti oro uoste, išmeskite, o jei tai maistas ar kosmetikos gaminiai – paaukokite į „Maisto banko“ dėžę.

Vaizdo įrašą „Keleivių bagažo turinys: kas stebina labiausiai?“ rasite čia.

Apie Lietuvos oro uostus
Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių. Žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 66 reguliariosiomis kryptimis į 57 miestus 27 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Crocband™ Citrus/Grey 36,5
 
Crocs™ Crocband Sport Cord Clog Navy 47,5
 
Crocs™ Women's LiteRide Sandal Poppy/White 42,5
 
TOMS Cork Women's Altair Slipon Multi 40
 
TOMS Woven Stripe Women's Deconstructed Alpargata Red 37,5

Atnaujintos šviesoforų įrengimo taisyklės leis lanksčiau reguliuoti eismą

Atsižvelgdama į eismo mieste kitimo tendencijas ir sparčiai diegiamą prie eismo srautų prisitaikantį jutiklinį šviesoforų valdymą, Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles. Miestuose vis labiau populiarėjant dviračiams ir plėtojant jiems skirtą infrastruktūrą, šviesoforų įrengimo taisyklėse numatyti maži trijų spalvų dviračių šviesoforai, dviračių šviesoforai su krypties rodyklėmis bei dviračių šviesoforams taikomi techniniai reikalavimai. Nuo šių […]

  Straipsniai »

Lenktynininkas Giedrius Notkus: didžiausias vairuotojų priešas vasarą – atsipalaidavimas

2018 metų Lietuvos ralio čempionas Giedrius Notkus prisipažįsta, jog vairuoti vasarą mūsų šalies keliuose kartais pavojingiau nei lenktynių trasoje, nes atsipalaidavę vairuotojai neprognozuojami. Šiuos įspūdžius patvirtina ir eismo įvykių statistika, rodanti, jog atšilus orams avarijų skaičius išauga kone trečdaliu. Vairuojant svarbiausia… vairuoti „Ralio trasoje važiuoju ekstremaliais greičiais, bet viskas priklauso tik nuo manęs ir mano […]

  Straipsniai »
Ateities transportas: kokias sistemos problemas spręs savivaldžiai automobiliai?

Ateities transportas: kokias sistemos problemas spręs savivaldžiai automobiliai?

Išmanios vairavimo sistemos, tokios kaip automatinis stabdymas, greičio reguliavimas ar eismo juostos laikymosi sistema – jau įprasti dalykai naujuose automobiliuose. Vis dar retenybė išvysti automobilį be vairuotojo. Žadama, kad tokie automobiliai rinkoje pasirodys iki 2030-ųjų. Keičiantis technologijoms, jaučiamas ir nuolatinis transporto inžinierių poreikis, tokių specialistų trūksta jau šiandien, o ateityje poreikis išaugs kone trigubai. Apie […]

  Straipsniai »

„ACE Logistics“ Lietuvoje šiemet augino krovinių kiekį ir apyvartą

Estijos kapitalo logistikos ir transportavimo sprendimų įmonių grupės „ACE Logistics“ Lietuvos padalinys pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su sausiu-birželiu 2018-aisiais, apyvartą padidino 8,5% iki 5,75 mln. eurų. Šiuo laikotarpiu įmonės gabenamų krovinių kiekis augo 5%. „Preliminarūs pirmojo šių metų pusmečio duomenys rodo, kad augimo potencialą, kurį visos grupės mastu fiksavome dar pernai, sėkmingai išnaudojame. Pagrindine […]

  Straipsniai »