Keleivių bandyti skraidinti daiktai pernai nustebino net visko mačiusius Lietuvos oro uostų darbuotojus

Keleivių bandyti skraidinti daiktai pernai nustebino net visko mačiusius Lietuvos oro uostų darbuotojus

Lietuvos oro uostai sudarė labiausiai nustebinusių orlaiviais 2018 m. bandytų skraidinti objektų TOP 5. Nors rankiniame keleivių bagaže aptikti neleistini radiniai stulbina, neretai susiduriama ir su nežinojimu, kokius paprastus daiktus galima vežtis, ir kokius – ne.

Lietuvos oro uostų sudarytame 2018 m. keleivių bandytų skraidinti daiktų sąraše – ginklai, narkotinės medžiagos ir sprogmenys. 5-oje vietoje atsidūrė koviniams veiksmams tinkamas peilis, kurį įsinešti į lėktuvą buvo sutrukdyta Vilniuje.

„Kitas neleistinas radinys – šoviniai, ketinti keleivio vežti į Antaliją rugpjūtį. Nuostabą kelia tai, kad skrydis buvo atostogų kryptimi, o daiktai, kurių radome nemažą kiekį, tikrai neskirti poilsiui paplūdimyje“, – sako Lietuvos oro uostų saugos ir saugumo veiklos koordinatorius Ričardas Martinaitis.

Sąrašo viduryje – senovės karių ginkluotę primenanti kuoka, kurią prieš Kalėdas keleivis Vilniuje norėjo įsinešti į orlaivio saloną. Nors šventiniu laikotarpiu keliautojų bagaže aptinkama neleistinų skraidinti fejerverkų ar bengališkų ugnelių, pašnekovas stebisi – toks ginklas – neeilinis radinys. „Šios kuokos išvaizda gali sukelti šypseną, tačiau bandymus skraidinti panašius daiktus vertiname labai rimtai. Kaip ir 2-oje sąrašo vietoje atsidūrusį maišelį kokaino. Ketinimai nelegaliai vežtis ginklus, šaudmenis bei narkotines medžiagas gali baigtis baudžiamąja atsakomybe“, ¬– perspėja R. Martinaitis.

Sąrašo viršuje – birželį keleivio iš Norvegijos rankiniame lagamine aptikta granata – nors ji tebuvo menininko S. Vaitiekūno skulptūra ir neturėjo sprogdiklio, aviacijos saugumo darbuotojams teko įsitikinti, kad ji tikrai nekelia grėsmės, tad jie drauge su policijos pareigūnais evakavo keleivių terminalą. Tačiau R. Martinaitis ramina, kad šis ir kiti išvardinti radiniai – labai retai lagaminuose aptinkamos išimtys. Dažniau susiduriama su nežinia, kaip skraidinti įprastus daiktus.

„Saugumo taisyklės numato, jog peiliai ir žirklės negali būti vežamos rankiniame bagaže, jei geležtės yra ilgesnės nei 6 cm. Priešingu atveju, juos reiktų įdėti į registruotą bagažą. Iš pastarojo teks išimti išorines ar papildomas ličio baterijas – jos skraidinamos tik rankiniame bagaže. Taip pat verta atsiminti, jog stipresnio nei 70 laipsnių alkoholio lėktuvais vežtis negalima apskritai“, – aiškina saugumo ekspertas.

Pašnekovas pataria prieš skrydį pasidomėti, ką galima dėti į rankinį bagažą, o kas turi būti registruotame. Jei vis tik nutiko taip, kad esate prie patikros vartų, bet turite negalimų skraidinti, bet didesnių nemalonumų nesukeliančių daiktų, perduokite juos lydintiems artimiesiems, palikite saugoti oro uoste, išmeskite, o jei tai maistas ar kosmetikos gaminiai – paaukokite į „Maisto banko“ dėžę.

Vaizdo įrašą „Keleivių bagažo turinys: kas stebina labiausiai?“ rasite čia.

Apie Lietuvos oro uostus
Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių. Žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 66 reguliariosiomis kryptimis į 57 miestus 27 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“

Kiti skelbimai:
 
TOMS Plant Dyed Canvas Women's Alpargata Pink 37,5
 
Camper Beetle 36791 Medium Grey 41
 
Birkenstock Arizona SFB Oiled Leather Habana 46
 
TOMS Repreve Melange Knit Women's Alpargata Black 39
 
Camper Wonder K400319 Black 41

Rekomenduojame

Metinį transporto sektoriaus augimą lėmė didėjantis paslaugų eksportas į pagrindines rinkas

Metinį transporto sektoriaus augimą lėmė didėjantis paslaugų eksportas į pagrindines rinkas

Išankstiniais duomenimis, praėjusiais metais toliau augo Lietuvos transporto sektoriaus ekonominiai rodikliai. Transporto sektoriuje sukuriama bendroji pridėtinė vertė (BPV) išaugo 8 proc., įmonių pajamos – 9 proc., taip pat didėjo sektoriaus įmonių ir darbuotojų skaičius. Didžiausią įtaką sektoriaus rezultatams turėjo 16,2 proc. išaugęs transporto paslaugų eksportas. 2019 m. sausio–rugsėjo mėn., palyginti su atitinkamu 2018 m. laikotarpiu, […]

Ženeva 2020: „Volkswagen“ pristato sportiškuosius „Golf“ GTI, GTE ir GTD

Ženeva 2020: „Volkswagen“ pristato sportiškuosius „Golf“ GTI, GTE ir GTD

Kovo 3 d., Tarptautinės Ženevos automobilių parodos atidarymo metu, automobilių gamintoja „Volkswagen“ pristatys sportiškuosius aštuntosios „Golf“ kartos modelius. „Golf“ GTI, GTE ir GTD – trys modeliai, trys charakteriai, trys našios ir švarios pavaros, bet viena dizaino ir specifikacijų filosofija. Naujasis „Golf“ GTI – tai skaitmeniniam amžiui skirtas manevringas ir aukštų technologijų prikimštas sportinis automobilis su […]

Darnus vystymasis feat. „žalioji“ logistika

Darnus vystymasis feat. „žalioji“ logistika

Darnus vystymasis — ateities tema. Pirmą kartą terminas nuskambėjo Jungtinių Tautų Žmogaus aplinkos (Stokholmo) konferencijoje, vykusioje 1972 metais. Kaip „darnus vystymasis“ suprantamas ekonominės plėtros modelis, kuri pasiekiama nesekinant gamtinių išteklių. Darnus vystymasis apima daugelį šakų, įskaitant ir transporto logistiką. Siekdamos sumažinti išmetimų į aplinką poveikį, daugelis logistikos įmonių taiko įvairias technologijas: nuo specialios programinės įrangos, […]

Ekspertas apie elektromobilumą Lietuvoje: idėjų turime, trūksta tik požiūrio ir verslui palankių sąlygų

Ekspertas apie elektromobilumą Lietuvoje: idėjų turime, trūksta tik požiūrio ir verslui palankių sąlygų

Kasdien pasirodančios elektromobilių rinkos naujienos skatina neabejoti, kad pasaulio automobilių pramonė spartėjančiais žingsniais krypsta elektromobilumo link, į šalį pamažu stumdama iškastiniu kuru varomus automobilius. Šiame kontekste Lietuva, regis, vis dar laikosi kažkur nuošalyje. Ar tikrai elektromobilumas ją aplenkia, o gal, atvirkščiai, progresas pamažu vyksta? Inžinierius, elektromobilumo ekspertas Tomas Taškūnas neabejoja, kad elektromobilumas vienaip ar kitaip […]