Keičiasi kelininkų darbo sąlygos: nebereikia išlipti iš mašinos

1

Keičiasi kelininkų darbo sąlygos: nebereikia išlipti iš mašinos

Per nepriklausomybės laikotarpį keitėsi ne tik vairavimo kultūra, bet ir kelių eismo taisyklės bei ženklinimas. Išbandyti nauji ženklinimo būdai. Vieni iš jų pasiteisino, kiti, dar laukia savo įvertinimo.

 Kas pasikeitė kelių ženklinime

 Eismas Lietuvos keliuose intensyvėja, tad ir kelių kokybė turi būti pritaikyta naujam gyvenimo būdui: buvo pradėtos naudoti tiek naujos linijos, tiek kitokios ženklinimo medžiagos. 

 „Anksčiau keliai būdavo ženklinami dažais, bet esant intensyviam eismui toks ženklinimas greitai nusitrina, todėl pasaulyje išpopuliarėjo termoplastas. Termoplastas – tai specialios paskirties plastikas, kuris įkaitinamas iki 200 laipsnių temperatūros ir gali būti liejamas arba purškiamas ant asfalto. Jis atsparus aplinkos poveikiu ir temperatūrų kaitai, tad termoplasto linijos ant dangos laikosi ilgiau“, – pasakoja saugaus eismo bendrovės „Biseris“ komercijos ir tyrimų vadovas Boleslovas Vengrys.

 Specialistas taip pat pastebi, kad termoplasto naudojimas atvėrė kelią įvairesniems ženklinimo būdams, kurie pradėti naudoti ir Lietuvoje.

„Dėl didesnio linijos aukščio ženklinimas termoplastu gali padėti ne tik orientuotis kelyje, bet ir padidinti eismo saugumą. Pavyzdžiui, buvome pirmieji, kurie pasiūlė naujo struktūrinio ženklinimo termoplastiku technologiją, kai statmenai ištisinei linijai vienodais atstumais eina trumpos juostelės, o pati juosta primena šukas. Šiuo būdu paprastai ženklinamos šoninės linijos automagistralėse. Be puikaus matomumo naktį bei lyjant, ši technologija dar ypatinga tuo, kad sukelia mechaninį akustinį efektą. Jeigu neapdairus vairuotojas nukrypsta į šalį ir ratu užvažiuoja ant šoninės linijos, pasigirsta nemalonus garsas, 5–10 kartų didesnis už automobilio skleidžiamą padangų garsą, priverčiantis vairuotoją sutelkti dėmesį į kelią“, – teigia B. Vengrys.

 Kaip dar vieną naujo ženklinimo pavyzdį specialistas įvardija sankryžose atsiradusius geltonus „korius“ ir geltonus zigzagus: „Koriai žymi zoną, į kurią draudžiama įvažiuoti, jei joje stovi kiti automobiliai. Toks ženklinimas padeda mažinti eismo spūstis. O geltoni zigzagai žymi tas vietas, kuriose per zigzago ilgį draudžiama sustoti ar stovėti.

 Naujos kartos ženklinimo mašinos

25 metų patirtį turinčios saugaus eismo bendrovės „Biseris“ specialistas pasakoja, kad per daugiau nei du dešimtmečius ženklinimo srityje buvo padarytas milžiniškas kokybinis šuolis.

„Kai tik pradėjome ženklinti kelius, naudojome seno tipo ženklinimo „traktoriukus“, prie kurio dirbo vienu metu net penki darbuotojai. Vėliau perėjome prie našesnių vokiškų „Hofmann“ bei daniškų „Borum“ ženklinimo mašinų, kurias naudojame ir iki šiol. Deja, jose vairuotojas nėra apsaugotas nuo galimų pasekmių eismo įvykio metu. Tam naudojamos papildomos dvi transporto priemonės su įspėjamaisiais ženklais ženklinimo mašinos apsaugojimui. Paskutinis mūsų pirkinys – skandinaviško tipo ženklinimo mašina „RME Mini Light“,galinti kelius ženklinti 12 km/val. greičiu, o ją valdyti reikia tik vieno vairuotojo – operatoriaus. Šildomoje bei kondicionuojamoje kabinoje, aprūpintoje kompiuteriais bei naujausiomis technologijomis, operatorius gauna ženklinimo informaciją iš vaizdo kamerų, gali keisti ženklinimo tipą bei kitus parametrus net neišlipęs iš transporto priemonės. Prie mašinos galo yra pritvirtintas specialus apsauginis bamperis, apsaugantis vairuotoją bei įrangą nuo galimų pasekmių eismo įvykio metu. Tai yra esminiai šios mašinos privalumai – darbuotojo saugumas ir komfortas darbo vietoje“, –  pasakoja B. Vengrys.

Anot specialisto, dar vienas mašinos privalumas, jog ji ne tik purškia iki 200 laipsnių įkaitintą termoplastą, bet ir ant naujai paženklintos linijos lieja vandenį. Tokiu būdų  termoplastas greičiau atvėsta, sustingsta ir prilimpa prie asfalto. Tai suteikia efektyvumo, nes nereikia linijos „saugoti“ kūgiais, kad  neatidūs vairuotojai užvažiavę ant naujo ženklinimo kelyje nepaliktų „pėdsakų“.

 Specialistas teigia, kad siekiant „Vizijos 0“, Lietuvos magistraliniuose keliuose turėtų dirbti tik tokio tipo ženklinimo mašinos, užtikrinančios darbuotojų ir kitų eismo dalyvių saugumą.

Pranešimą paskelbė: Miglė Savickaitė, Agentūra 1323 (UAB Trylika-dvidešimt trys)

Kiti skelbimai:
 
Lakštinė stangrinanti veido kaukė, 25 ml
 
HELLY HANSEN Koppervik Black/Ebony/Grey Fog 45
 
Vagabond Kenova 4457-201 Black 36
 
HELLY HANSEN Seraphina Women's Oatmeal/Natura/Cement 38
 
REIMA Ivalo Black 36

Susisiekimo ministras: perskirstyta 3,3 mln. eurų rezervinių lėšų Lietuvos keliams

 Atsižvelgiant į šiemet kelių rekonstravimo projektuose sutaupytas ar nepanaudotas lėšas, Susisiekimo ministerijos siūlymu perskirstyti 3,3 mln. eurų rezervinių Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų. Tam Vyriausybė pritarė 2019 m. spalio 30 dieną. „Perskirstomos lėšos teks kelių objektams, kuriuose darbai jau atlikti arba bus atlikti iki šių metų pabaigos. Taip pat atsižvelgėme į papildomai gautus […]

  Straipsniai »

Nuoseklus Lietuvos oro uostų augimas – stebimas visų finansinių rodiklių kilimas

Lietuvos oro uostai ir toliau skaičiuoja augančius finansinius rodiklius. Apžvelgus pirmuosius 9 šių metų  mėnesius suskaičiuota, jog lyginant su praėjusiais metais, bendros pajamos didėjo 13 proc. ir siekia beveik 37 mln. eurų. Lietuvos oro uostai pažymi, kad didėjo ir  aviacinės – skrydžių, keleivių aptarnavimo, krovinių gabenimo, ir neaviacinės veiklos – patalpų nuomos, maitinimo įstaigų, įvairių […]

  Straipsniai »
„GranTurismo Zéda“ žymi naujos „Maserati“ eros pradžią

„GranTurismo Zéda“ žymi naujos „Maserati“ eros pradžią

Foto: https://we.tl/t-UVyYjZaMef „Maserati“ verčia naują puslapį ilgoje ir įspūdingoje įmonės istorijoje. Vieno sėkmingiausių visų laikų „Maserati GranTurismo“ kupė gamybos pabaigoje pristatomas „GranTurismo Zéda“ – vienetinės gamybos automobilis, kuris liks šio modelio simbolis ir parduodamas nebus. Jis žymi ir dar vieną naują pradžią – baigiamą „Viale Ciro Menotti“ gamyklos Modenoje modernizavimą. „Maserati“ itin svarbi yra istorija, […]

  Straipsniai »
Naujovė pavėžėjų automobiliuose – specialios kėdutės mažyliams

Naujovė pavėžėjų automobiliuose – specialios kėdutės mažyliams

Tėveliai, besinaudojantys pavėžėjimo paslaugomis ir norintys keliauti su mažais vaikais, iki šiol susidurdavo su problema, mat tik nedaugelyje automobilių galėjo būti užtikrintas mažųjų keleivių saugumas. Tačiau nuo šiol, išsikvietus „Bolt“ specialios kategorijos automobilį, dėl to jaudintis neteks, nes jame bus įrengta vaikiška paaukštinimo kėdutė. Svarbiausia – klausyti ir išgirsti „Sulaukėme daugybės užklausų iš klientų ir […]

  Straipsniai »