Keičiasi kelininkų darbo sąlygos: nebereikia išlipti iš mašinos

1

Keičiasi kelininkų darbo sąlygos: nebereikia išlipti iš mašinos

Per nepriklausomybės laikotarpį keitėsi ne tik vairavimo kultūra, bet ir kelių eismo taisyklės bei ženklinimas. Išbandyti nauji ženklinimo būdai. Vieni iš jų pasiteisino, kiti, dar laukia savo įvertinimo.

 Kas pasikeitė kelių ženklinime

 Eismas Lietuvos keliuose intensyvėja, tad ir kelių kokybė turi būti pritaikyta naujam gyvenimo būdui: buvo pradėtos naudoti tiek naujos linijos, tiek kitokios ženklinimo medžiagos. 

 „Anksčiau keliai būdavo ženklinami dažais, bet esant intensyviam eismui toks ženklinimas greitai nusitrina, todėl pasaulyje išpopuliarėjo termoplastas. Termoplastas – tai specialios paskirties plastikas, kuris įkaitinamas iki 200 laipsnių temperatūros ir gali būti liejamas arba purškiamas ant asfalto. Jis atsparus aplinkos poveikiu ir temperatūrų kaitai, tad termoplasto linijos ant dangos laikosi ilgiau“, – pasakoja saugaus eismo bendrovės „Biseris“ komercijos ir tyrimų vadovas Boleslovas Vengrys.

 Specialistas taip pat pastebi, kad termoplasto naudojimas atvėrė kelią įvairesniems ženklinimo būdams, kurie pradėti naudoti ir Lietuvoje.

„Dėl didesnio linijos aukščio ženklinimas termoplastu gali padėti ne tik orientuotis kelyje, bet ir padidinti eismo saugumą. Pavyzdžiui, buvome pirmieji, kurie pasiūlė naujo struktūrinio ženklinimo termoplastiku technologiją, kai statmenai ištisinei linijai vienodais atstumais eina trumpos juostelės, o pati juosta primena šukas. Šiuo būdu paprastai ženklinamos šoninės linijos automagistralėse. Be puikaus matomumo naktį bei lyjant, ši technologija dar ypatinga tuo, kad sukelia mechaninį akustinį efektą. Jeigu neapdairus vairuotojas nukrypsta į šalį ir ratu užvažiuoja ant šoninės linijos, pasigirsta nemalonus garsas, 5–10 kartų didesnis už automobilio skleidžiamą padangų garsą, priverčiantis vairuotoją sutelkti dėmesį į kelią“, – teigia B. Vengrys.

 Kaip dar vieną naujo ženklinimo pavyzdį specialistas įvardija sankryžose atsiradusius geltonus „korius“ ir geltonus zigzagus: „Koriai žymi zoną, į kurią draudžiama įvažiuoti, jei joje stovi kiti automobiliai. Toks ženklinimas padeda mažinti eismo spūstis. O geltoni zigzagai žymi tas vietas, kuriose per zigzago ilgį draudžiama sustoti ar stovėti.

 Naujos kartos ženklinimo mašinos

25 metų patirtį turinčios saugaus eismo bendrovės „Biseris“ specialistas pasakoja, kad per daugiau nei du dešimtmečius ženklinimo srityje buvo padarytas milžiniškas kokybinis šuolis.

„Kai tik pradėjome ženklinti kelius, naudojome seno tipo ženklinimo „traktoriukus“, prie kurio dirbo vienu metu net penki darbuotojai. Vėliau perėjome prie našesnių vokiškų „Hofmann“ bei daniškų „Borum“ ženklinimo mašinų, kurias naudojame ir iki šiol. Deja, jose vairuotojas nėra apsaugotas nuo galimų pasekmių eismo įvykio metu. Tam naudojamos papildomos dvi transporto priemonės su įspėjamaisiais ženklais ženklinimo mašinos apsaugojimui. Paskutinis mūsų pirkinys – skandinaviško tipo ženklinimo mašina „RME Mini Light“,galinti kelius ženklinti 12 km/val. greičiu, o ją valdyti reikia tik vieno vairuotojo – operatoriaus. Šildomoje bei kondicionuojamoje kabinoje, aprūpintoje kompiuteriais bei naujausiomis technologijomis, operatorius gauna ženklinimo informaciją iš vaizdo kamerų, gali keisti ženklinimo tipą bei kitus parametrus net neišlipęs iš transporto priemonės. Prie mašinos galo yra pritvirtintas specialus apsauginis bamperis, apsaugantis vairuotoją bei įrangą nuo galimų pasekmių eismo įvykio metu. Tai yra esminiai šios mašinos privalumai – darbuotojo saugumas ir komfortas darbo vietoje“, –  pasakoja B. Vengrys.

Anot specialisto, dar vienas mašinos privalumas, jog ji ne tik purškia iki 200 laipsnių įkaitintą termoplastą, bet ir ant naujai paženklintos linijos lieja vandenį. Tokiu būdų  termoplastas greičiau atvėsta, sustingsta ir prilimpa prie asfalto. Tai suteikia efektyvumo, nes nereikia linijos „saugoti“ kūgiais, kad  neatidūs vairuotojai užvažiavę ant naujo ženklinimo kelyje nepaliktų „pėdsakų“.

 Specialistas teigia, kad siekiant „Vizijos 0“, Lietuvos magistraliniuose keliuose turėtų dirbti tik tokio tipo ženklinimo mašinos, užtikrinančios darbuotojų ir kitų eismo dalyvių saugumą.

Pranešimą paskelbė: Miglė Savickaitė, Agentūra 1323 (UAB Trylika-dvidešimt trys)

Kiti skelbimai:
 
Evelatus Apple iPhone 4/4s
 
Rašalas Epson T2633 XL magenta Claria | 9,7 ml | XP-600/700/800
 
Evelatus Samsung A40 Gradient Glass Case 2 Bubble Gum
 
Mocco 3D Silicone Back Case For Mobile Phone Giraffe Samsung A510F Galaxy A5 (2016) Black
 
Blun DIAMOND ultra thin silicone back cover case for Samsung J530F Galaxy J5 (2017) with Rose gold frame
Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Dėl itin sparčiai populiarėjančių įvairių buitinių ir pramoninių elektronikos prietaisų Europos ir tuo pačiu Lietuvos keliuose kasdien keliauja vis daugiau įvairių kategorijų pavojingų krovinių (ADR), kurie, nesilaikant reikalavimų, gali sukelti itin skaudžių pasekmių. Todėl tiek draudikai, tiek teisininkai atkreipia įvairius pavojingus krovinius siunčiančių verslų ir siuntų bendrovių dėmesį į kuo atsakingesnį jų vertinimą ir transportavimą, […]

  Straipsniai »
Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Palei Kareivių gatvę, tarp Kareivių ir Žirmūnų gatvių sankryžos, nusidriekė naujas beveik kilometro ilgio dviračių takas. Šioje tako atkarpoje paklotas raudonas asfaltas, įrengtas naujas dviračių tako apšvietimas, šaligatviai, atliktas ženklinimas. Naujas raudono asfalto takas tapo taip reikalinga jungtis su Eurovelo taku palei Nerį, kurį jau spėjo pamėgti daugelis dviratininkų. Tako įrengimui savivaldybė skyrė apie 250 […]

  Straipsniai »

Baigta rekonstruoti magistralės „Via Baltica“ dalis – Panevėžio aplinkkelis

Gerinant eismo sąlygas magistralėje „Via Baltica“, baigtas rekonstruoti apie 22 km ilgio Panevėžio aplinkkelis. Jis praplatintas nuo 2 iki 3 eismo juostų, dėl reversinio eismo organizavimo sudarytos greitkeliui artimos eismo sąlygos. „Magistralėje „Via Baltica“ atlikti darbai ypač svarbūs eismo saugai ir važiavimo komfortui. Svarbiausioje šalies magistralėje Šiaurės–Pietų kryptimi sudarytos sąlygos važiuoti greičiau, kartu sumažinant eismo […]

  Straipsniai »
Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Nuo „Mission E“ koncepcijos pristatymo 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje iki pirmojo serijinės gamybos elektrinio „Taycan“ modelio praėjo mažiau nei 48 mėnesiai. Šią savaitę daugiau nei trijų šimtų politikos, verslo ir žiniasklaidos atstovų akyse „Porsche“ atvertė dar vieną naują skyrių gamintojo istorijoje – atidarė pirmajam elektromobiliui „Taycan“ skirtą gamybos liniją. „Elektromobilis „Taycan“ yra naujoji „Porsche“ […]

  Straipsniai »