Keičiasi kelininkų darbo sąlygos: nebereikia išlipti iš mašinos

1

Keičiasi kelininkų darbo sąlygos: nebereikia išlipti iš mašinos

Per nepriklausomybės laikotarpį keitėsi ne tik vairavimo kultūra, bet ir kelių eismo taisyklės bei ženklinimas. Išbandyti nauji ženklinimo būdai. Vieni iš jų pasiteisino, kiti, dar laukia savo įvertinimo.

 Kas pasikeitė kelių ženklinime

 Eismas Lietuvos keliuose intensyvėja, tad ir kelių kokybė turi būti pritaikyta naujam gyvenimo būdui: buvo pradėtos naudoti tiek naujos linijos, tiek kitokios ženklinimo medžiagos. 

 „Anksčiau keliai būdavo ženklinami dažais, bet esant intensyviam eismui toks ženklinimas greitai nusitrina, todėl pasaulyje išpopuliarėjo termoplastas. Termoplastas – tai specialios paskirties plastikas, kuris įkaitinamas iki 200 laipsnių temperatūros ir gali būti liejamas arba purškiamas ant asfalto. Jis atsparus aplinkos poveikiu ir temperatūrų kaitai, tad termoplasto linijos ant dangos laikosi ilgiau“, – pasakoja saugaus eismo bendrovės „Biseris“ komercijos ir tyrimų vadovas Boleslovas Vengrys.

 Specialistas taip pat pastebi, kad termoplasto naudojimas atvėrė kelią įvairesniems ženklinimo būdams, kurie pradėti naudoti ir Lietuvoje.

„Dėl didesnio linijos aukščio ženklinimas termoplastu gali padėti ne tik orientuotis kelyje, bet ir padidinti eismo saugumą. Pavyzdžiui, buvome pirmieji, kurie pasiūlė naujo struktūrinio ženklinimo termoplastiku technologiją, kai statmenai ištisinei linijai vienodais atstumais eina trumpos juostelės, o pati juosta primena šukas. Šiuo būdu paprastai ženklinamos šoninės linijos automagistralėse. Be puikaus matomumo naktį bei lyjant, ši technologija dar ypatinga tuo, kad sukelia mechaninį akustinį efektą. Jeigu neapdairus vairuotojas nukrypsta į šalį ir ratu užvažiuoja ant šoninės linijos, pasigirsta nemalonus garsas, 5–10 kartų didesnis už automobilio skleidžiamą padangų garsą, priverčiantis vairuotoją sutelkti dėmesį į kelią“, – teigia B. Vengrys.

 Kaip dar vieną naujo ženklinimo pavyzdį specialistas įvardija sankryžose atsiradusius geltonus „korius“ ir geltonus zigzagus: „Koriai žymi zoną, į kurią draudžiama įvažiuoti, jei joje stovi kiti automobiliai. Toks ženklinimas padeda mažinti eismo spūstis. O geltoni zigzagai žymi tas vietas, kuriose per zigzago ilgį draudžiama sustoti ar stovėti.

 Naujos kartos ženklinimo mašinos

25 metų patirtį turinčios saugaus eismo bendrovės „Biseris“ specialistas pasakoja, kad per daugiau nei du dešimtmečius ženklinimo srityje buvo padarytas milžiniškas kokybinis šuolis.

„Kai tik pradėjome ženklinti kelius, naudojome seno tipo ženklinimo „traktoriukus“, prie kurio dirbo vienu metu net penki darbuotojai. Vėliau perėjome prie našesnių vokiškų „Hofmann“ bei daniškų „Borum“ ženklinimo mašinų, kurias naudojame ir iki šiol. Deja, jose vairuotojas nėra apsaugotas nuo galimų pasekmių eismo įvykio metu. Tam naudojamos papildomos dvi transporto priemonės su įspėjamaisiais ženklais ženklinimo mašinos apsaugojimui. Paskutinis mūsų pirkinys – skandinaviško tipo ženklinimo mašina „RME Mini Light“,galinti kelius ženklinti 12 km/val. greičiu, o ją valdyti reikia tik vieno vairuotojo – operatoriaus. Šildomoje bei kondicionuojamoje kabinoje, aprūpintoje kompiuteriais bei naujausiomis technologijomis, operatorius gauna ženklinimo informaciją iš vaizdo kamerų, gali keisti ženklinimo tipą bei kitus parametrus net neišlipęs iš transporto priemonės. Prie mašinos galo yra pritvirtintas specialus apsauginis bamperis, apsaugantis vairuotoją bei įrangą nuo galimų pasekmių eismo įvykio metu. Tai yra esminiai šios mašinos privalumai – darbuotojo saugumas ir komfortas darbo vietoje“, –  pasakoja B. Vengrys.

Anot specialisto, dar vienas mašinos privalumas, jog ji ne tik purškia iki 200 laipsnių įkaitintą termoplastą, bet ir ant naujai paženklintos linijos lieja vandenį. Tokiu būdų  termoplastas greičiau atvėsta, sustingsta ir prilimpa prie asfalto. Tai suteikia efektyvumo, nes nereikia linijos „saugoti“ kūgiais, kad  neatidūs vairuotojai užvažiavę ant naujo ženklinimo kelyje nepaliktų „pėdsakų“.

 Specialistas teigia, kad siekiant „Vizijos 0“, Lietuvos magistraliniuose keliuose turėtų dirbti tik tokio tipo ženklinimo mašinos, užtikrinančios darbuotojų ir kitų eismo dalyvių saugumą.

Pranešimą paskelbė: Miglė Savickaitė, Agentūra 1323 (UAB Trylika-dvidešimt trys)

Kiti skelbimai:
 
Gartraukis Elica ERA S IX/A/72
 
Elica SWEET PELTROX/F/85
 
Blenderis Braun JB 5160 WH
 
TOMS Suede Faux Fur Women's Nova Leather Wrap Black 39
 
Lenovo ThinkCentre M82 SFF i3-2120 16GB 960SSD GT710 2GB WIN7Pro

Uber pristato naują keleivių saugumo funkciją

„Check my ride“ funkcija skirta padėti pakeleiviams nesumaišyti automobilių  Augant „Uber“ klientų skaičiui, įsėdimas ne į tą „Uber“ automobilį tampa išties opi problema. Tai ypač aktualu dideliu žmonių kiekiu pasižyminčiose miesto dalyse. Daugeliu atveju tai nesukelia jokių kenksmingų padarinių, tačiau kartais dėl šios priežasties iškyla pavojus pakeleivių saugumui. Nuo šiandien, visi pakeleiviai į savo išmaniuosius […]

  Straipsniai »

Atnaujinta „Mazda2“ Europos salonuose – jau 2020 m. pradžioje

„Mazda2“ permainos – atnaujintas dizainas, įdiegtos naujausios „Skyactiv“ technologijos ir „i-Activsense“ saugos sistemos Taupesniam degalų vartojimui – „Mazda M Hybrid“ sistema  Lėverkuzenas, 2019 m. liepos 23 d. – Populiarusis rafinuoto dizaino hečbekas „Mazda2“ atsinaujino ir jau 2020 m. pradžioje prisistatys Europos rinkai. Unikalios naujausios  „Skyactiv“ technologijos ir abejingų nepaliekanti KODO dizaino filosofija pakylėjo „Mazda2“ į […]

  Straipsniai »

Panevėžys atsinaujina! Geros naujienos elektromobilių vairuotojams

Panevėžio miesto savivaldybė sudarys daugiau infrastruktūrinių galimybių turintiems ekologiškus, elektra varomus automobilius gyventojams. Jau šią vasarą bus įrengtos 3 nemokamos elektromobilių įkrovos prieigos. Jos atsiras Elektros g., Parko g. (prie „Cido“ arenos), Savanorių a./Laisvės a. „Einame į pagalbą aplinką tausojančias priemones naudojantiems žmonėms. Norime paskatinti tai daryti ir kitus. Todėl pasinaudodami ES investicijomis kuriame viešai […]

  Straipsniai »

Dviratininkų saugumui ir patogumui – gatvėse pažymėtos dviračių pervažos

Susisiekimo ministerija, atsiliepdama į pastaruoju metu viešojoje erdvėje vykstančias diskusijas dėl teisės dviračiams važiuoti pėsčiųjų perėjomis, atkreipia dėmesį į pėsčiųjų ir dviratininkų saugai svarbius aspektus ir kviečia savivaldybes plėsti dviračiams būtiną atskirą infrastruktūrą. Horizontalusis dviračių pervažų ženklinimas gatvėse – viena iš nebrangiai įgyvendinamų ir eismo saugai svarbių priemonių.   „Eismo saugos atžvilgiu svarbu, kad pėsčiųjų […]

  Straipsniai »