Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Nuo rugpjūčio 1-osios Kauno miesto autobusuose ir troleibusuose pradėjo veikti nauja tvarka: išlipti norintiems keleiviams reikia paspausti STOP mygtuką, o laukiantiesiems sustojime – būti matomais. Tokių pokyčių pageidavo beveik 70 procentų apklausose dalyvavusių miestiečių ir didelė dalis vairuotojų. Užsienyje sustojimai „pagal pareikalavimą“ – įprasta praktika. Tai leidžia didinti paslaugų efektyvumą, geriau optimizuoti tvarkaraščius ir mažinti kaštus bei poveikį aplinkai. 

Atliepia daugumos lūkesčius

„Vidutinis Kauno viešojo transporto amžius – apie 6 metai. Tai jauniausi autobusai ir troleibusai Lietuvoje, lenkiantys net Europos Sąjungos vidurkį. Tačiau to negana – būtina užtikrinti komfortiškas ir greitas kauniečių keliones. 

Kiekvienais metais apklausiame šios paslaugos vartotojus, kur galėtume patobulėti – kartu su jų lūkesčiais gimsta ir sprendimai: nuo išmanaus kelionių apmokėjimo „Žiogu“ iki STOP mygtukų aktyvavimo“, – apie pokyčius kalbėjo Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Sustojimų „pagal pareikalavimą“ idėją viešajame transporte palaikė dauguma 2020 ir 2022 m. apklaustų kauniečių bei juos vežiojančių „Kauno autobusų“ vairuotojų. Iš 2 tūkstančių atsitiktiniu būdu atrinktų respondentų beveik 70 proc. pritarė naujovei ir su ja susijusioms naudoms: nestoti tuščiuose sustojimuose, geriau optimizuoti tvarkaraščius, mažinti žmonių spūstis populiariausiuose maršrutuose, išlaidas degalams bei neigiamą poveikį aplinkai.

„Šie pokyčiai bus ypatingai aktualūs vakarais, kai autobusu vyksta 3–5 keleiviai. Nesinori be reikalo stoti kiekvienoje stotelėje, o be to, mes ir nuvažiuosime greičiau“, – naudas įžvelgia penkerius metus „Kauno autobusų“ vairuotoju dirbantis Tomas Zakaras.

Įsigaliojo pereinamasis laikotarpis

„STOP mygtukų naudojimas ir viešojo transporto sustojimas „pagal pareikalavimą“ didesnės įtakos grafikams neturės. Maršrutai planuojami atsižvelgiant į keleivių srautus, bendruomenių, darboviečių, mokymo įstaigų pageidavimus, todėl tikėtina, kad viešasis transportas vis tiek stos daugelyje stotelių ir dieninių maršrutų laikai dėl to nesikeis“, – ramina bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Pasak jo, kol kas dar galios pereinamasis „tolerancijos“ laikotarpis, kuomet vairuotojai akylai stebės keleivių elgseną, srautus ir užtikrins, kad nekiltų nesusipratimų, visi patogiai pasiektų savo kelionės tikslą.

Maršrutų dažnis ir kiti pokyčiai bus planuojami atsižvelgiant į keleivių srautus, gyventojų ir miesto bendruomenių bei organizacijų pageidavimus.

„Išvengiant „tuščių“ sustojimų ir bereikalingo durų varstymo, vasarą iš kondicionuojamo autobuso ar troleibuso salono neišleisime vėsumos, o žiemos metu bereikalingai neprileisime vidun šalčio iš lauko. Kitaip tariant, taupysime energijos resursus. Galbūt tai prisidės prie degalų ekonomijos ir, savaime suprantama, viešasis transportas taps dar draugiškesnis aplinkai, o kelionės juo – tvaresnės“, – pridūrė M. Grigelis.

Pasak viešojo transporto vairuotojų, šiandieniniai maršrutų grafikai Kaune yra gana „suspausti“, kad kelionės truktų kuo trumpiau, tad nuo šiol, išvengiant bereikalingo stabčiojimo ten, kur nėra įlipančių ar išlipančių keleivių, važiavimas taps saugesnis, neliks vėlavimų – nebereikės „vytis“ grafikų.

Atmintinė keleiviams 

Kauniečių bei miesto svečių patogumui apie naujoves ir bendrą kelionių viešuoju transportu tvarką pažingsniui primins salone bei stotelėse iškabinta vaizdinė medžiaga. 

Kaip įprastai, įlipus pro priekines duris privaloma pažymėti „Žiogo“ kortelę arba parodyti vairuotojui elektroninį bilietą telefono ekrane („Žiogo“ išmaniojoje programėlėje), ar nusipirkti vienkartinį bilietą vietoje.

Ketindamas išlipti, autobusui artėjant prie norimos stotelės, keleivis privalo paspausti STOP mygtuką ir saugiai atsistoti prie durų. Ekrane įsižiebus užrašui „Stop“, kitiems keleiviams pakartotinai spausti mygtuko nebereikia.

Vairuotojas stotelėse sustos tik tada, kai, nuspaudus STOP mygtuką, švieslentėje užsidegs atitinkamas užrašas, o keleivis bus pasiruošęs ir lauks prie išlaipinimo durų. Analogiškai autobusas ar troleibusas sustos vairuotojui pamačius stotelėje laukiančius žmones. Dėl to jie raginami „nežaisti slėpynių“ ir būti matomiems – nestoviniuoti už medžių ar spaudos kioskų.

Pranešimą paskelbė: Rasa Markauskaitė, Kauno miesto savivaldybės administracija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale įdiegtos visos technologijos: vyksta vidiniai testavimo darbai

Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale įdiegtos visos technologijos: vyksta vidiniai testavimo darbai

Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale jau įdiegtos visos technologijos ir šiuo metu vyksta jų derinimo ir vidinio testavimo darbai. Moderniausia įranga pagrindiniame šalies oro uoste leis dvigubai išplėsti keleivių aptarnavimo pajėgumus, pagreitins procesus bei užtikrins dar geresnę keliavimo patirtį. „Siekdami turėti pažangiausią oro uosto išvykimo terminalą Baltijos šalyse, vykdėme daugiau kaip 15 didesnių ar […]


Kęstutis Grinaveckas. Trys priežastys, kodėl verslas neskubės persėsti į elektromobilį 2025 metais

Kęstutis Grinaveckas. Trys priežastys, kodėl verslas neskubės persėsti į elektromobilį 2025 metais

Klimato neutralumas iki 2050 m., automobilių su vidaus degimo varikliais gamybos ir pardavimo uždraudimas nuo 2035 metų ir t.t. Tai – priemonės, kurios kasmet vis labiau turėtų skatinti perėjimą prie elektromobilių. Vis dėlto, panašu, kad bent jau verslai skubėti nelinkę, mat 2024 m. augant Europos komercinių transporto priemonių pardavimams, elektromobiliai tame tarpe nesudarė itin reikšmingos […]


5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui

5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui

5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui Šiais laikais galima rasti programėlę kiekvienai gyvenimo sričiai – ne išimtis ir automobilio vairavimas. Rinkoje siūloma daugybė mobiliųjų aplikacijų, kurios ne tik palengvina kasdienę automobilio priežiūrą, bet ir padeda išvengti aibės nepatogumų kelyje. Tačiau kaip išsirinkti vertingiausias? Rinkos ekspertai dalinasi penkiomis naudingomis programėlėmis, kurios pravers tiek pradedantiesiems, tiek ir […]


Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. Eur

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. Eur

„Adampolis Group“, įtvirtinusi savo pozicijas kaip oficiali „MAN Truck & Bus“ atstovė Lietuvoje ir Suomijoje, pradeda ambicingą plėtros projektą Kaune. Statomame naujame verslo komplekse bus sutelktos visos įmonių grupės paslaugos, o jame įsikursianti „MAN Truck & Bus Lietuva“ atstovybė taps vienu didžiausių MAN aptarnavimo centrų Europoje. „Adampolis Group“ yra viena didžiausių komercinio transporto bei specialiosios […]


Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

2024m. gruodžio 3 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas pradėjo svarstyti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūloma aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams panaikinti teisę keliuose stabdyti dalį transporto priemonių ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų kiekį bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. […]


„Swiss International Air Lines“ į Vilnių skraidys dažniau

„Swiss International Air Lines“ į Vilnių skraidys dažniau

Šveicarijos tarptautinės oro linijos („Swiss International Air Lines“) nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios padidins skrydžių tarp Vilniaus ir Ciuricho skaičių. Reguliarūs tiesioginiai skrydžiai vasaros mėnesiais bus vykdomi kasdien. „Swiss International Air Lines“ (SWISS) skelbia, kad nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios tarp Vilniaus ir Ciuricho skraidys dažniau. Lyginant su 2024 m. vasaros sezonu, vežėjo […]