Nuo rugpjūčio 1-osios Kauno miesto autobusuose ir troleibusuose pradėjo veikti nauja tvarka: išlipti norintiems keleiviams reikia paspausti STOP mygtuką, o laukiantiesiems sustojime – būti matomais. Tokių pokyčių pageidavo beveik 70 procentų apklausose dalyvavusių miestiečių ir didelė dalis vairuotojų. Užsienyje sustojimai „pagal pareikalavimą“ – įprasta praktika. Tai leidžia didinti paslaugų efektyvumą, geriau optimizuoti tvarkaraščius ir mažinti kaštus bei poveikį aplinkai.
Atliepia daugumos lūkesčius
„Vidutinis Kauno viešojo transporto amžius – apie 6 metai. Tai jauniausi autobusai ir troleibusai Lietuvoje, lenkiantys net Europos Sąjungos vidurkį. Tačiau to negana – būtina užtikrinti komfortiškas ir greitas kauniečių keliones.
Kiekvienais metais apklausiame šios paslaugos vartotojus, kur galėtume patobulėti – kartu su jų lūkesčiais gimsta ir sprendimai: nuo išmanaus kelionių apmokėjimo „Žiogu“ iki STOP mygtukų aktyvavimo“, – apie pokyčius kalbėjo Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Sustojimų „pagal pareikalavimą“ idėją viešajame transporte palaikė dauguma 2020 ir 2022 m. apklaustų kauniečių bei juos vežiojančių „Kauno autobusų“ vairuotojų. Iš 2 tūkstančių atsitiktiniu būdu atrinktų respondentų beveik 70 proc. pritarė naujovei ir su ja susijusioms naudoms: nestoti tuščiuose sustojimuose, geriau optimizuoti tvarkaraščius, mažinti žmonių spūstis populiariausiuose maršrutuose, išlaidas degalams bei neigiamą poveikį aplinkai.
„Šie pokyčiai bus ypatingai aktualūs vakarais, kai autobusu vyksta 3–5 keleiviai. Nesinori be reikalo stoti kiekvienoje stotelėje, o be to, mes ir nuvažiuosime greičiau“, – naudas įžvelgia penkerius metus „Kauno autobusų“ vairuotoju dirbantis Tomas Zakaras.
Įsigaliojo pereinamasis laikotarpis
„STOP mygtukų naudojimas ir viešojo transporto sustojimas „pagal pareikalavimą“ didesnės įtakos grafikams neturės. Maršrutai planuojami atsižvelgiant į keleivių srautus, bendruomenių, darboviečių, mokymo įstaigų pageidavimus, todėl tikėtina, kad viešasis transportas vis tiek stos daugelyje stotelių ir dieninių maršrutų laikai dėl to nesikeis“, – ramina bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Pasak jo, kol kas dar galios pereinamasis „tolerancijos“ laikotarpis, kuomet vairuotojai akylai stebės keleivių elgseną, srautus ir užtikrins, kad nekiltų nesusipratimų, visi patogiai pasiektų savo kelionės tikslą.
Maršrutų dažnis ir kiti pokyčiai bus planuojami atsižvelgiant į keleivių srautus, gyventojų ir miesto bendruomenių bei organizacijų pageidavimus.
„Išvengiant „tuščių“ sustojimų ir bereikalingo durų varstymo, vasarą iš kondicionuojamo autobuso ar troleibuso salono neišleisime vėsumos, o žiemos metu bereikalingai neprileisime vidun šalčio iš lauko. Kitaip tariant, taupysime energijos resursus. Galbūt tai prisidės prie degalų ekonomijos ir, savaime suprantama, viešasis transportas taps dar draugiškesnis aplinkai, o kelionės juo – tvaresnės“, – pridūrė M. Grigelis.
Pasak viešojo transporto vairuotojų, šiandieniniai maršrutų grafikai Kaune yra gana „suspausti“, kad kelionės truktų kuo trumpiau, tad nuo šiol, išvengiant bereikalingo stabčiojimo ten, kur nėra įlipančių ar išlipančių keleivių, važiavimas taps saugesnis, neliks vėlavimų – nebereikės „vytis“ grafikų.
Atmintinė keleiviams
Kauniečių bei miesto svečių patogumui apie naujoves ir bendrą kelionių viešuoju transportu tvarką pažingsniui primins salone bei stotelėse iškabinta vaizdinė medžiaga.
Kaip įprastai, įlipus pro priekines duris privaloma pažymėti „Žiogo“ kortelę arba parodyti vairuotojui elektroninį bilietą telefono ekrane („Žiogo“ išmaniojoje programėlėje), ar nusipirkti vienkartinį bilietą vietoje.
Ketindamas išlipti, autobusui artėjant prie norimos stotelės, keleivis privalo paspausti STOP mygtuką ir saugiai atsistoti prie durų. Ekrane įsižiebus užrašui „Stop“, kitiems keleiviams pakartotinai spausti mygtuko nebereikia.
Vairuotojas stotelėse sustos tik tada, kai, nuspaudus STOP mygtuką, švieslentėje užsidegs atitinkamas užrašas, o keleivis bus pasiruošęs ir lauks prie išlaipinimo durų. Analogiškai autobusas ar troleibusas sustos vairuotojui pamačius stotelėje laukiančius žmones. Dėl to jie raginami „nežaisti slėpynių“ ir būti matomiems – nestoviniuoti už medžių ar spaudos kioskų.
Pranešimą paskelbė: Rasa Markauskaitė, Kauno miesto savivaldybės administracija
Susisiekimo ministerija skelbia itin lauktą viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros skatinimo pradžią. Pirmajam etapui skirta 12 mln. Eur parama. Planuojama, kad ši iniciatyva paskatins virš 1,2 tūkst. viešųjų ir pusiau viešų įkrovimo prieigų įrengimą privačia iniciatyva 42-ose savivaldybėse, šalia magistralinių ir krašto kelių, degalinėse, geležinkelių ir autobusų stotyse, oro uostuose, vidaus vandenų ir jūrų uostuose. […]
Vilnius. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ praneša, kad paskyrė bendroves „STJ Advisors“ ir „Superia“ savo bendrais nepriklausomais finansiniais patarėjais planuojamam pirminiam viešam bendrovės akcijų platinimui (IPO). Finansų patarėjų vaidmuo – nepriklausomai peržiūrėti, konsultuoti ir prižiūrėti visą IPO procesą bei jo valdymą, taip pat vadovauti ir padėti visoms suinteresuotosioms šalims tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas […]
„PRO BRO Group“ toliau tęsia plėtrą ir Panevėžyje atidarė antrąją tunelinę „Express“ plovyklą. Bendra investicijų į plovyklą suma siekia 4 mln. eurų. Tai jau 17-oji plovykla „PRO BRO“ tinkle Lietuvoje, o rugsėjo pradžioje atidaryta pirmoji plovykla Latvijoje. „Klaipėdos g. 162 B adresu Panevėžyje atidaryta antroji tunelinė „Express“ plovykla, kurioje transporto priemonė bus pilnai nuplauta per […]
Po sėkmingų Susisiekimo ministerijos, Lietuvos oro uostų ir oro bendrovės derybų, Lietuvos oro uostai pasirašė investicijų sutartį su „LOT Polish Airlines“ oro bendrove, kuri vykdys reguliarius skrydžius tarp Vilniaus (VNO) ir Londono Sičio (LCY) oro uostų. Pasirašyta sutartis bus įgyvendinama pagal naują skrydžių skatinimo modelį, užtikrinsiantį skrydžių tęstinumą į Lietuvai strategiškai svarbų Londono centrą, į […]
Elektromobilių įkrovimo tinklo vystytoja „Eleport“ gavo 13,8 mln. eurų finansavimą viešosios europinio TEN-T kelių tinklo įkrovimo infrastruktūros plėtrai. Įgyvendindama pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę (EITP) finansuojamą projektą Estijos įmonė šalia svarbiausių transporto arterijų Baltijos šalyse ir Lenkijoje įrengs 138 naujas įkrovimo stoteles. Europos Sąjungoje (ES) kuriamo tvaraus transporto tinklo infrastruktūros projektams iš viso bus skirta […]
Patarimai automobilininkams. Kaip automobilį paruošti po vasaros kelionių? Jei manote, kad tik šaltasis metų laikas kelia daug iššūkių norint palaikyti automobilio švarą, tai vasara taip pat gali palikti nemalonių bei ne lengviausiai pašalinamų nešvarumų. Nors kai kurie jų atrodo nekaltai, tačiau gali sukelti tokius neigiamus padarinius, kurių pašalinimui gali tekti skirti tiek papildomas lėšas, […]