Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Nuo rugpjūčio 1-osios Kauno miesto autobusuose ir troleibusuose pradėjo veikti nauja tvarka: išlipti norintiems keleiviams reikia paspausti STOP mygtuką, o laukiantiesiems sustojime – būti matomais. Tokių pokyčių pageidavo beveik 70 procentų apklausose dalyvavusių miestiečių ir didelė dalis vairuotojų. Užsienyje sustojimai „pagal pareikalavimą“ – įprasta praktika. Tai leidžia didinti paslaugų efektyvumą, geriau optimizuoti tvarkaraščius ir mažinti kaštus bei poveikį aplinkai. 

Atliepia daugumos lūkesčius

„Vidutinis Kauno viešojo transporto amžius – apie 6 metai. Tai jauniausi autobusai ir troleibusai Lietuvoje, lenkiantys net Europos Sąjungos vidurkį. Tačiau to negana – būtina užtikrinti komfortiškas ir greitas kauniečių keliones. 

Kiekvienais metais apklausiame šios paslaugos vartotojus, kur galėtume patobulėti – kartu su jų lūkesčiais gimsta ir sprendimai: nuo išmanaus kelionių apmokėjimo „Žiogu“ iki STOP mygtukų aktyvavimo“, – apie pokyčius kalbėjo Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Sustojimų „pagal pareikalavimą“ idėją viešajame transporte palaikė dauguma 2020 ir 2022 m. apklaustų kauniečių bei juos vežiojančių „Kauno autobusų“ vairuotojų. Iš 2 tūkstančių atsitiktiniu būdu atrinktų respondentų beveik 70 proc. pritarė naujovei ir su ja susijusioms naudoms: nestoti tuščiuose sustojimuose, geriau optimizuoti tvarkaraščius, mažinti žmonių spūstis populiariausiuose maršrutuose, išlaidas degalams bei neigiamą poveikį aplinkai.

„Šie pokyčiai bus ypatingai aktualūs vakarais, kai autobusu vyksta 3–5 keleiviai. Nesinori be reikalo stoti kiekvienoje stotelėje, o be to, mes ir nuvažiuosime greičiau“, – naudas įžvelgia penkerius metus „Kauno autobusų“ vairuotoju dirbantis Tomas Zakaras.

Įsigaliojo pereinamasis laikotarpis

„STOP mygtukų naudojimas ir viešojo transporto sustojimas „pagal pareikalavimą“ didesnės įtakos grafikams neturės. Maršrutai planuojami atsižvelgiant į keleivių srautus, bendruomenių, darboviečių, mokymo įstaigų pageidavimus, todėl tikėtina, kad viešasis transportas vis tiek stos daugelyje stotelių ir dieninių maršrutų laikai dėl to nesikeis“, – ramina bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Pasak jo, kol kas dar galios pereinamasis „tolerancijos“ laikotarpis, kuomet vairuotojai akylai stebės keleivių elgseną, srautus ir užtikrins, kad nekiltų nesusipratimų, visi patogiai pasiektų savo kelionės tikslą.

Maršrutų dažnis ir kiti pokyčiai bus planuojami atsižvelgiant į keleivių srautus, gyventojų ir miesto bendruomenių bei organizacijų pageidavimus.

„Išvengiant „tuščių“ sustojimų ir bereikalingo durų varstymo, vasarą iš kondicionuojamo autobuso ar troleibuso salono neišleisime vėsumos, o žiemos metu bereikalingai neprileisime vidun šalčio iš lauko. Kitaip tariant, taupysime energijos resursus. Galbūt tai prisidės prie degalų ekonomijos ir, savaime suprantama, viešasis transportas taps dar draugiškesnis aplinkai, o kelionės juo – tvaresnės“, – pridūrė M. Grigelis.

Pasak viešojo transporto vairuotojų, šiandieniniai maršrutų grafikai Kaune yra gana „suspausti“, kad kelionės truktų kuo trumpiau, tad nuo šiol, išvengiant bereikalingo stabčiojimo ten, kur nėra įlipančių ar išlipančių keleivių, važiavimas taps saugesnis, neliks vėlavimų – nebereikės „vytis“ grafikų.

Atmintinė keleiviams 

Kauniečių bei miesto svečių patogumui apie naujoves ir bendrą kelionių viešuoju transportu tvarką pažingsniui primins salone bei stotelėse iškabinta vaizdinė medžiaga. 

Kaip įprastai, įlipus pro priekines duris privaloma pažymėti „Žiogo“ kortelę arba parodyti vairuotojui elektroninį bilietą telefono ekrane („Žiogo“ išmaniojoje programėlėje), ar nusipirkti vienkartinį bilietą vietoje.

Ketindamas išlipti, autobusui artėjant prie norimos stotelės, keleivis privalo paspausti STOP mygtuką ir saugiai atsistoti prie durų. Ekrane įsižiebus užrašui „Stop“, kitiems keleiviams pakartotinai spausti mygtuko nebereikia.

Vairuotojas stotelėse sustos tik tada, kai, nuspaudus STOP mygtuką, švieslentėje užsidegs atitinkamas užrašas, o keleivis bus pasiruošęs ir lauks prie išlaipinimo durų. Analogiškai autobusas ar troleibusas sustos vairuotojui pamačius stotelėje laukiančius žmones. Dėl to jie raginami „nežaisti slėpynių“ ir būti matomiems – nestoviniuoti už medžių ar spaudos kioskų.

Pranešimą paskelbė: Rasa Markauskaitė, Kauno miesto savivaldybės administracija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Laukiniai gyvūnai mieste – kas atlygins padarytą žalą?

Laukiniai gyvūnai mieste – kas atlygins padarytą žalą?

Šį antradienį Vilniaus mikrorajonų Žirmūnų ir Antakalnio gyventojų ryto rutiną sujaukė po kiemus bėgiojantis netikėtas svečias – šalia automobilių ir pastatų blaškėsi briedis. Vėliau dienos bėgyje laukinis gyvūnas buvo pastebėtas jau miesto centre, vakarop užfiksuotas Neries upėje. Į miestą užklydęs žvėris tapo dienos herojumi – jo klajones nušvietė žiniasklaida, žmonės dalijosi gyvūno nuotraukomis socialiniuose tinkluose. […]


Kai nedidelė avarija paralyžiuoja pusę miesto: ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas

Kai nedidelė avarija paralyžiuoja pusę miesto: ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas

Didžiųjų miestų pagrindinėse arterijose piko metu net menkiausias susidūrimas gali sukelti grandininį efektą – spūstis kone visame mieste. Nors eismo įvykiai dažnai būna nežymūs, chaosą sukelia ne jų mastas, o vairuotojų nežinojimas, kaip greitai ir tinkamai spręsti situaciją. Savo ruožtu ekspertai pabrėžia, kad viena taisyklė gali išgelbėti gyventojus nuo paralyžiuotos transporto sistemos. Vienas ryškiausių šios […]


Elektromobilis – daugiau nei įvaizdis: bendrovės persėda į ekologiškas transporto priemones

Elektromobilis – daugiau nei įvaizdis: bendrovės persėda į ekologiškas transporto priemones

Inovacijų nesibaidančios ir iššūkių nebijančios bendrovės Lietuvoje yra geras pavyzdys, kaip, tinkamai ruošiantis, galima sėkmingai vidaus degimo variklį turinčius automobilius  pakeisti elektriniais. Tokie pokyčiai ilgojoje perspektyvoje įmonėms leis sumažinti ne tik aplinkosauginį pėdsaką, bet ir autoparko eksploatacijos išlaidas. Vienas didžiausių bankų Baltijos šalyse ir Švedijoje  „Swedbank“ siekia aktyviai prisidėti prie klimatui neutralios ekonomikos kūrimo ir […]


Pažeidėjų Ąžuolyne ir parko prieigose daugiau netoleruos: savaitgalį neleistinose vietose palikti automobiliai transportuoti į saugojimo aikštelę

Pažeidėjų Ąžuolyne ir parko prieigose daugiau netoleruos: savaitgalį neleistinose vietose palikti automobiliai transportuoti į saugojimo aikštelę

Dalis šeštadienį Dariaus ir Girėno stadione futbolo rungtynes stebėjusių žiūrovų po renginio sulaukė „siurprizo“ – nerado neleistinose vietose pastatytų savo automobilių. Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyrius ėmėsi griežtų priemonių dėl kaskart pasikartojančių pažeidimų Ąžuolyne ir parko prieigose. Šį kartą aštuoniems pažeidėjams teko susimokėti už transportavimo paslaugą. Dar 71 transporto priemonės savininkas sulaukė administracinių nuobaudų. „Nuo […]


Vilnius kviečia išrinkti vardus elektriniams laivams: balsuokite už 4 favoritus

Vilnius kviečia išrinkti vardus elektriniams laivams: balsuokite už 4 favoritus

Kvietimas siūlyti vardus keturiems elektriniams keleiviniams laivams, kurie šią vasarą pradės reguliarius reisus Neries upe, sulaukė itin aktyvaus visuomenės įsitraukimo – gauta per 3000 vardų pasiūlymų. Galutiniam balsavimui pateikiama 20 vardų, iš kurių visuomenė kviečiama išrinkti keturis. „Elektriniai keleiviniai laivai Vilniuje taps ne tik dar viena tvaria judumo galimybe, bet ir, tikime, nauju miesto simboliu. […]


„Via Lietuva“ šiemet planuoja pradėti tvarkyti daugiau nei 220 km kelių: kur bus vykdomi darbai

„Via Lietuva“ šiemet planuoja pradėti tvarkyti daugiau nei 220 km kelių: kur bus vykdomi darbai

Už valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“ praneša, kad šiuo metu Lietuvoje tvarkoma daugiau nei 90 km magistralinių, krašto bei rajoninių kelių. Be to, dabar vykdomi arba netrukus prasidės viešieji pirkimai bei rangos darbai dėl daugiau nei 130 km kelių – įskaitant žvyrkelių asfaltavimą bei kelių paprastąjį ar kapitalinį remontą. „Rūpinamės […]