Ambicingas projektas, kurio metu buvo modernizuotas laivybos kelias tarp Kauno ir Klaipėdos, jau duoda rezultatų. Vis daugiau įmonių renkasi vidaus laivybą, kaip efektyvią alternatyvą sausumos logistikai. Vandens kelių logistiką pasirinkusios įmonės teigia, kad upių transportas padeda optimizuoti krovinių maršrutus ir mažinti bendrą įmonės generuojamą CO2 pėdsaką nei vežant juos automobilių kelių transportu.
Vasario 2 d. iš Klaipėdos į Kauną atplukdyta pirmoji įmonės „Kauno grūdai“ krovinio partija. Planuojami reguliarūs reisai. Krovinį plukdė didžiausia upinė barža Baltijos šalyse „Nemunas Lines“. Kitos dienos rytą užvirė krovos darbai Marvelės kroviniame uoste, kurie tapo puikiu pavyzdžiu, jog vidaus vandens transportas yra efektyvi šalies logistikos sistemos dalis. Reguliari vidaus krovininė laivyba vykdoma ištisus metus.
Stipriai išaugus poreikiui plukdyti krovinius Nemunu bei tam trūkstant pajėgumų, VVKD specialistai savo pajėgumais pastatė 1800 tonų keliamosios galios baržą. Nepaisant to, kad baržos grimzlė pritaikyta 180 cm gyliui, jos galimas tonažas įspūdingas – iki 1500 tonų birių medžiagų. Jei krovinys transportuojamas konteineriais, „Nemunas Lines“ barža gali talpinti net 90 vnt. dvidešimties pėdų konteinerių.
Krovininė logistika vandens keliu – užsienio šalyse įprastas, patogus ir efektyvus būdas gabenti krovinius, ypač – nestandartinių gabaritų, labai sunkius ir birius.
„Vystydami vidaus laivybą, stipriname ir jūrinę valstybę. VVKD rodo lyderystę – pastatėme didžiausią baržą regione, atnaujiname laivyną ir aktyviai plečiame krovinių gabenimą Nemunu. Tai padeda mažinti sunkiojo transporto srautus keliuose, kartu prisidedant prie aplinkosaugos tikslų. Laivai – ekologiškesni, saugesni ir ekonomiškesni nei automobilių kelių transportas. Be to, vykdome Marvelės krovininio uosto plėtrą Kaune. Ilgainiui didžioji dalis krovinių tarp Kauno ir Klaipėdos turėtų būti gabenama Nemunu – tai tvarus ir strategiškai pagrįstas sprendimas“, – sako VVKD generalinis direktorius V. Vinokurovas.
Ką sako verslas
AB „Kauno grūdai“ yra dar viena įmonė kuri renkasi logistiką vandens keliu, taip patvirtindama vidaus laivybos efektyvumą.
„Džiaugiamės galėję išbandyti žaliavų gabenimą vandens keliu, nes tai atveria naujas logistikos galimybes mūsų įmonei. Vidaus vandenų transportas leidžia optimizuoti tiekimo grandinę, sumažinti priklausomybę nuo sausumos transporto bei mažinti aplinkos taršą. Be to, tai efektyvus sprendimas didelių krovinių pervežimui, nes baržomis galime transportuoti didesnius kiekius vienu metu, taip mažindami logistikos sąnaudas. Šis žingsnis ne tik prisideda prie tvaraus verslo plėtros, bet ir skatina vidaus vandenų transporto infrastruktūros plėtrą Lietuvoje. Tikimės, kad ateityje ši alternatyva taps nuolatine mūsų logistikos grandinės dalimi.“ – pažymi AB „Kauno grūdai“ generalinis direktorius Andrius Pranckevičius.
Pagrindinis Lietuvos vidaus vandens kelias (E41) driekiasi Nemuno upe ir Kuršių mariomis, jis jungia Kauną ir Klaipėdą su tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje. Šis kelias taip pat yra transeuropinio vidaus vandenų transporto tinklo TEN-T dalis.
Sutartys su krovinių savininkais ir ekspeditoriais aktyviai sudarinėjamos, juos vilioja galimybė patogiai ir efektyviai gabenti krovinius, ypatingai nestandartinių gabaritų, labai sunkius ir birius krovinius. Kaip ir sausomos keliuose, taip ir laivyboje – vos tik pagerėja sąlygos, iškart pastebimi pokyčiai. Laivų skaičius Nemune auga, o verslo dėmesys krovinių pervežimu upėmis sparčiai didėja. „Nemunas Lines“ – įnešė naujų galimybių logistikoje. Šiuo metu vidaus laivyba vidaus keliais išgyvena sniego gniūžtės efektą – vis daugiau verslų ir žmonių sužino apie naujas galimybes, ima dalyvauti laivyboje. Nuokrovininės laivybos pradžios paskelbimo vandens kelių logistiką jau pasirinko tokios įmonės kaip „Linas Agro“, „Milsa grupė“, „Serfas“, „Kaunas Metal“, „Arijus“, „Hegelmann Multimodal“ ir kt.
Pranešimą paskelbė: Justina Juozapone, AB, Vidaus vandens kelių direkcija
Naujame Europos Sąjungos (ES) ilgamečiame biudžete būtina užtikrinti pakankamą ir stabilų finansavimą Lietuvai ir visam Baltijos regionui strategiškai svarbiems transporto infrastruktūros projektams. Tokią poziciją Lenkijoje, Lodzėje, ketvirtadienį vykstančioje tarptautinėje konferencijoje apie Europos transporto tinklų plėtrą išsakė susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis. „Praėjusią savaitę tapome istorinio įvykio liudininkai – Baltijos šalys sinchronizavo savo elektros tinklus su žemynine […]
The new multiannual budget of the European Union (EU) must secure more solid and long-term funding for the development of transport infrastructure projects of strategic importance to Lithuania and the Baltic region. This is the position of Eugenijus Sabutis, Minister of Transport and Communications of Lithuania, expressed at an international conference on the development of […]
2025 m. vasario 13 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Po Seimo nario Artūro Zuoko pastangų Vilniaus miesto savivaldybės taikytas Gatvių standartas pripažintas negaliojančiu ir panaikintas. Tačiau istorija tuo nesibaigia – teisme, kuriame sprendžiamas atsisakymo pradėti ikiteisminį tyrimą pagrįstumo klausimas, siekiama savivaldybės vadovų atsakomybės už galimai neteisėtus […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis trečiadienį išvyksta į Lenkiją. Lodzėje vyksiančioje tarptautinėje konferencijoje bus aptarta Europos transporto tinklų plėtra ir iššūkiai, investicijos į transporto infrastruktūrą. Europos Sąjungos (ES) Tarybai šiuo metu pirmininkaujančios Lenkijos organizuojamame renginyje Lietuvos, Lenkijos, Suomijos, Čekijos, Graikijos, Kipro transporto ministrai ir Europos Komisijos atstovai diskutuos apie transeuropinio transporto tinklo (TEN-T), kuriam priklauso „Via […]
„Gurtam“, pasaulinė telematikos ir daiktų interneto sprendimų teikėja, kurios pagrindinė būstinė įsikūrusi Vilniuje, Lietuvoje, su pasididžiavimu praneša, kad praėjusią savaitę „EU Business News“ surengtuose itin reikšminguose Europos įmonių apdovanojimuose „European Enterprise Awards 2024“ ji buvo pripažinta „Geriausia 2024 m. automobilių parko valdymo ir daiktų interneto programinės įrangos sprendimų kūrėja“ ir apdovanota „Inovacijų ir lyderystės meistriškumo […]
Minister of Transport and Communications Eugenijus Sabutis leaves for Poland on Wednesday. The international conference “A new era of European Transport – challenges of the TEN-T policy” in Łódź will serve as a platform for a discussion on the development of European transport networks, its challenges and investment in transport infrastructure. At an event organised […]