Kaune įgyvendinamiems valstybei svarbiems kelių projektams – beveik 5 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų

Kaune įgyvendinamiems valstybei svarbiems kelių projektams – beveik 5 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų

Šiais metais Kaune įgyvendinami du valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai – toliau tiesiamas Kauno pietrytinis aplinkkelis (Ateities plento tęsinys) ir pradedamas rekonstruoti šiaurės vakarinėje miesto dalyje esantis Vandžiogalos plentas, sutampantis su krašto keliu Nr. 222 Kaunas–Vandžiogala. Vyriausybės patvirtintoje Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) sąmatoje šiems projektams iš viso numatyta 4,86 mln. eurų.

„Tiek Kauno pietrytinis aplinkkelis, tiek miesto teritorijoje esantis Vandžiogalos plentas yra svarbios jungtys su intensyviausio eismo Lietuvos magistraliniais keliais – A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ir „Via Baltica“. Itin reikšmingas tiesiamas naujas aplinkkelis, kuris sujungs minėtas magistrales, vykstantiems tranzitu leis greičiau ir patogiau apvažiuoti Kauno miestą, nukreips tranzitinį eismą nuo Petrašiūnų gyvenamosios zonos. Šioje miesto dalyje pagerės eismo sauga, sumažės oro tarša ir triukšmas“, – sako susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.

Atsižvelgiant į didelę projekto apimtį ir sudėtingumą, Kauno pietrytinis aplinkkelis bus tiesiamas 4 etapais. Šiuo metu įgyvendinamas pirmas etapas ir tiesiama pirma šio etapo atkarpa – Ateities plento tęsinys nuo Palemono g. iki T. Masiulio g., t. y. iki sankryžos abipus tunelio po geležinkeliu Kaunas–Palemonas. Ši 1,5 km ilgio atkarpa bus 2 eismo juostų, joje bus įrengti septyni viadukai, dvi žiedinės sankryžos, tunelis po geležinkeliu, pėsčiųjų ir dviračių takai.

Šis aplinkkelis – tęstinis projektas. Minėtai pirmai aplinkkelio atkarpai finansuoti šiemet skirta 4,2 mln. eurų, 2022 m. – 2,57 mln. eurų KPPP lėšų. Likusią dalį projekto vertės finansuoja Kauno miesto savivaldybė. Statybos darbai pradėti 2022 m. kovo mėn., juos numatoma baigti 2024 m. pavasarį.

Baigtas tiesti Kauno pietrytinis aplinkkelis bus apie 11 km ilgio ir sujungs magistralinį kelią A1 Vilnius–Kaunas su „Via Baltica“ trasa Varšuvos kryptimi. Tai taps patogia alternatyva tranzitiniams transporto srautams, šiuo metu važiuojantiems vakarine miesto puse pro prekybos centrą „Mega“ ir IX fortą – naujojo aplinkkelio trasa bus trumpesnė ir atskirta nuo vietinio transporto srautų.

Antrasis KPPP lėšomis finansuojamas Kauno infrastruktūros projektas – Šilainiuose esančio Vandžiogalos plento rekonstrukcija. Ši pagrindinė Šilainių seniūnijos gatvė sutampa su krašto keliu Nr. 222 Kaunas–Vandžiogala ir jungiasi su magistraliniu keliu A1. Ja vyksta intensyvus transporto eismas – vidutiniškai daugiau kaip 15,8 tūkst. automobilių per parą. Numatoma rekonstruoti visą Kauno miesto teritorijoje esančią Vandžiogalos pl. atkarpą, kurios ilgis – 1,58 km. Šiam projektui skirta 655,6 tūkst. eurų, likusią dalį finansuoja savivaldybė. Darbus numatoma pradėti šių metų antrą ketvirtį ir baigti 2025 m. trečią ketvirtį.

Minėti Kauno kelių infrastruktūros projektai yra du iš 11-os šalies savivaldybėse įgyvendinamų projektų, kuriuos Susisiekimo ministerijos sudaryta komisija atrinko kaip valstybei svarbius vietinės reikšmės kelius, finansuotinus šių metų KPPP lėšomis. Iš viso šiais metais tokiems projektams iš dalies finansuoti skiriama 16,133 mln. eurų, projektai bus įgyvendinami Alytuje, Jonavoje, Kaune, Klaipėdoje, Kretingoje, Panevėžyje, Šiauliuose ir Tauragėje. Iš jų 6 projektai bus tęstiniai, jau pernai finansuoti kaip svarbūs valstybei.

2022 m. pradėjus taikyti naują kelių finansavimo modelį, kasmet 9 proc. iš KPPP vietinės reikšmės keliams numatytų lėšų, t. y. nuo 33 proc. KPPP finansavimo sumos, skiriami valstybei svarbiems vietinės reikšmės keliams finansuoti. Lėšos skiriamos atsižvelgiant į savivaldybių teikiamas paraiškas ir projektų atitiktį nustatytiems kriterijams. Pagal KPPP lėšų naudojimo tvarkos aprašą minėtos lėšos gali būti skiriamos vietiniams keliams, kurie yra valstybinės reikšmės magistralinių ar krašto kelių tęsiniai, jų tarpusavio jungtys ar aplinkkeliai, skirti tranzitiniam eismui, taip pat keliams, vedantiems į krašto apsaugos sistemos objektus arba būtiniems šios srities poreikiams užtikrinti.

Pranešimą paskelbė: Žydrūnė Tursaitė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
5 svarbiausi dokumentai, norintiems parduoti automobilį greičiau ir brangiau

5 svarbiausi dokumentai, norintiems parduoti automobilį greičiau ir brangiau

Parduodant automobilį svarbu turėti visus su jo eksploatavimu susijusius dokumentus. Tai sumažins abejones dėl pardavėjo sąžiningumo bei transporto priemonės būklės. Tačiau didelė dalis vairuotojų linkę nekaupti remonto sąskaitų, pamesti registracijos liudijimą ar praleisti draudimo poliso galiojimo pabaigą. „Tvarkingai kaupiami automobilio dokumentai padės greičiau ir lengviau jį parduoti. Šių dienų pirkėjai vertina skaidrumą bei yra atsargūs, […]


Ekspertai: transporto taršą Lietuvoje galima sumažinti labiau

Ekspertai: transporto taršą Lietuvoje galima sumažinti labiau

Elektromobilių ir alternatyvių degalų paklausa Lietuvoje pastaraisiais metais auga. Ekspertai teigia, kad Lietuva neatsilieka nuo pasaulinių transporto tendencijų, tačiau priemonių skatinti naudoti švaresnes ir mažiau anglies dvideginiu (CO2) aplinką teršiančias alternatyvas vis dar yra. Skaičiuojama, kad kelių transporto priemonės išskiria apie penktadalį Europos Sąjungoje išmetamo CO2. Už daugiau nei pusę šių teršalų yra atsakingi lengvieji […]


„Volkswagen Golf“ 50-mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu

„Volkswagen Golf“ 50-mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu

Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio proga įgyvendinęs vieną smagiausių savo pastarųjų metų kelionių. Automobilių entuziastas, įveikęs daugiau nei 3000 km maršrutą iki Eseno (Vokietija) ir atgal 1989 metais pagamintu „Golf“, sako, kad […]


„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams

„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams

Didžiausias Lietuvoje „Moterų ralis“ jau trejus metus iš eilės siūlo dalyvėms važiuoti ir elektromobiliais. „Elektromobilių įskaitoje“ besiregistruojančios moterys drąsiai priima ralio mestą iššūkį ir lygiomis sąlygomis varžosi su bendros įskaitos dalyvėmis. „Nesame vienintelis ralis, kuriame dalyvauja elektromobiliai. Tiesiog mes visus automobilius traktuojame kaip lygius. Tarkime, sudarydami kelio knygą, nerenkame specialaus kelio, kuriame būtų įkrovimo stotelių, […]


Vairuotojai dažnai daro didelę klaidą: kodėl nevalia pavasarį pamiršti automobilio stiklų

Vairuotojai dažnai daro didelę klaidą: kodėl nevalia pavasarį pamiršti automobilio stiklų

Pavasarį vairuotojai ypatingą dėmesį turėtų skirti automobilių stiklų būklei ir jų švarai. Draudikai atkreipia dėmesį, kad šviečiant skaisčiai pavasario saulei geras matomumas kelyje yra itin svarbus. Vairavimo sąlygos, kai spigina saulė, kelyje yra kur kas pavojingesnės nei akinančios kitų transporto priemonių šviesos ar šlapia kelio danga. Dar viena sezoninė problema – stiklo įdaužos, kurios, pasak […]


Vis dar sergame greičio liga: skubame, rizikuojame, tačiau laiko nesutaupome

Vis dar sergame greičio liga: skubame, rizikuojame, tačiau laiko nesutaupome

Ryte ramiai išgėrę kavos sėdate į savo automobilį, saugiai prisegate vaikus, puikiai žinote, kiek laiko truks kelionė iki darželio ar mokyklos, kada atsidursite darbe. Deja, kasdienė šeimos kelione retai atrodo taip idiliškai: ramiai pradėti dieną neleidžia nuolat tarp eismo juostų nardantys, greitį viršijantys, agresyviai kelyje besielgiantys vairuotojai. Specialistai sako, kad vis dar sergame savotiška greičio […]