Kas valdo informaciją

Kas valdo informaciją

Iki 2025 metų duomenų kiekis pasaulyje padidės 10 kartų lyginant su 2015 metais. Tokius skaičius skelbia tarptautinė tyrimų ir konsultacijų kompanija IDC (angl. International Data Company) ataskaitoje „Duomenų era 2025“.

Logistikos srityje vyrauja tos pačios tendencijos kaip ir visame pasaulyje. Informacijos kiekis dvigubėja kas dvejus metus. Analitikai prognozuoja, kad jau 2020 metais duomenų kiekis bus 44 zetabaitai. Dėl įdomumo primename, kad 1 zetabaito standžiajame diske telpa 4K raiškos filmas, kurio bendras chronometražas yra daugiau kaip 63 milijonai metų.

Analizuojant ir interpretuojant didelius kiekius duomenų pasitelkiami mašininio mokymo algoritmai. Jie pateikia prognozes remdamiesi gauta informacija ir pagrindinėmis tendencijomis. Išsamiau apie mašininį mokymą ir jo taikymą transporto ir logistikos srityje kalbamės su Vitaly Verbilovich, tarptautinės įmonių grupės „AsstrA“ tyrimų ir plėtros skyriaus vadovu.

Vitaly, kaip mašininis mokymas taikomas logistikoje?

Mašininis mokymas taikomas visose transporto ir logistikos srityse.

  • Sandėlio logistika. Kompiuterinis matymas vykdo prekių likučių sandėliuose monitoringą, kontroliuoja darbininkus, užtikrina objektų saugumą
  • Remiantis apie vežimus surinkta informacija planuojami ir kuriami maršrutai, prognozuojamas sezoniškumas.
  • Pardavimų apimčių prognozė, transporto ir logistikos kompanijos kainų politikos pokyčiai grindžiami taip pat ir atsižvelgiant į paslaugų pardavimų istorinius rodiklius.
  • Remiantis informacija apie santykius su tiekėjais, vertinimo balais modeliai padeda išryškinti nesąžiningus arba potencialiai probleminius kontragentus dar prieš pradedant bendradarbiauti.

Kokia informacija apdorojama pasitelkus mašininio mokymo algoritmus, o kas paliekama analitikams?

Analitikoje svarbiausia yra pateikti užduotį ir suformuoti užklausą, pagal kurią bus atrinkta būtina informacija. Čia nepavyks apseiti be žmogaus – būtinas analitikas, turinti patirties ir atitinkamos verslo srities žinių. Toliau pasitelkiami mašininio mokymo algoritmai, kurie rezultatyviai veikia informacijos rinkimo, apdorojimo ir pirminės analizės etapais. Analitikui nereikia atlikti rutininių ir daug laiko reikalaujančių užduočių, jis gali susitelkti į konceptualius darbo aspektus.

Kaip mašininio mokymo algoritmai naudojami kompanijoje „AsstrA“?

Įmonių grupėje „AsstrA-Associated Traffic“ AG mašininio mokymo algoritmai naudojami sprendžiant trijų kategorijų uždavinius:

  • Dokumentų apdorojimo skaitmenizavimas kuriant relevantines duomenų bazes su tolesniu informacijos apdorojimu.
  • Galimų force majeure transporto judėjimo kelyje numatymas ir informavimas apie tai. Siekdama didinti gabenimo grandinės skaidrumą „AsstrA“ bendradarbiauja su „Shippeo“, kurios algoritmai suteikia galimybę padidinti gabenimo grandinės skaidrumą realiu laiku, taip pat prognozuoti galimas problemas transporto judėjimo kelyje ir pranešti apie jas.
  • Praėjusių periodų rodiklių dėsningumų prognozinė analitika ir būsimų rizikų bei galimybių vertinimas.

Apdorota informacija leidžia priimti pasvertus sprendimus, susijusius su logistikos grandžių efektyvumo didinimu.

Pranešimą paskelbė: Anastasiia Onoshko, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
LORENZO 81-63-01-9 Light Brown 38
 
AUDIMAS Lengvos kelnės SENSITIVE 2111-303 Black 160/XS
 
BIOMECANICS 212226 Blanco/Frutas 25
 
K.therapy Active Prevention Shampoo Šampūnas nuo plaukų slinkimo, 1000 ml
 
Crocs™ Athens II Black/Smoke 36,5

Rekomenduojame

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršus gali baigtis liūdnai: susipainioja net ir patyrę vairuotojai

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršus gali baigtis liūdnai: susipainioja net ir patyrę vairuotojai

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį lietuviai dažniau išsiruošia į keliones po gimtąją šalį. Norima aplankyti ne tik pagrindinius Lietuvos kurortus, bet ir atrasti mažiau populiarius turistinius maršrutus, miestelius ir gyvenvietes. Keliaujant po juos automobiliu dažniau tenka prisiminti ir kai kurias esmines, tačiau vairuotojų neretai primirštas, kelių eismo taisykles. Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų […]

Jau skelbiami pirkimai 2022 m. vykdyti darbus valstybinės reikšmės keliuose

Jau skelbiami pirkimai 2022 m. vykdyti darbus valstybinės reikšmės keliuose

Gegužės mėn. duomenimis, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) jau yra pasirašiusi sutartis 95 proc. visų lėšų, skirtų 2021 metams, valstybinės reikšmės keliams administruoti, tiesti ir prižiūrėti. Iš 2021 metams valstybinės reikšmės keliams skirtų 426 mln. eurų jau yra pasirašyta sutarčių už 403 mln. eurų. Dar beveik už 140 mln. eurų sumą Kelių […]

Tarptautinėje telekomunikacijų sąjungoje į aukštas pareigas siūloma  T. Lamanausko kandidatūra

Tarptautinėje telekomunikacijų sąjungoje į aukštas pareigas siūloma T. Lamanausko kandidatūra

Susisiekimo ministerija siūlo buvusio Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) direktoriaus pavaduotojo Tomo Lamanausko kandidatūrą į Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos (ITU) generalinio sekretoriaus pavaduotojo postą 2023-2026 metų kadencijai. Šį siūlymą Vyriausybė svarstys trečiadienio pasitarime.  1865 metais įkurta Tarptautinė telekomunikacijų sąjunga yra viena seniausių specializuotų Jungtinių Tautų agentūrų, veikianti telekomunikacijų, informacinių ir ryšių technologijų srityje ir teikianti pagalbą valstybėms […]