Kas valdo informaciją

Kas valdo informaciją

Iki 2025 metų duomenų kiekis pasaulyje padidės 10 kartų lyginant su 2015 metais. Tokius skaičius skelbia tarptautinė tyrimų ir konsultacijų kompanija IDC (angl. International Data Company) ataskaitoje „Duomenų era 2025“.

Logistikos srityje vyrauja tos pačios tendencijos kaip ir visame pasaulyje. Informacijos kiekis dvigubėja kas dvejus metus. Analitikai prognozuoja, kad jau 2020 metais duomenų kiekis bus 44 zetabaitai. Dėl įdomumo primename, kad 1 zetabaito standžiajame diske telpa 4K raiškos filmas, kurio bendras chronometražas yra daugiau kaip 63 milijonai metų.

Analizuojant ir interpretuojant didelius kiekius duomenų pasitelkiami mašininio mokymo algoritmai. Jie pateikia prognozes remdamiesi gauta informacija ir pagrindinėmis tendencijomis. Išsamiau apie mašininį mokymą ir jo taikymą transporto ir logistikos srityje kalbamės su Vitaly Verbilovich, tarptautinės įmonių grupės „AsstrA“ tyrimų ir plėtros skyriaus vadovu.

Vitaly, kaip mašininis mokymas taikomas logistikoje?

Mašininis mokymas taikomas visose transporto ir logistikos srityse.

  • Sandėlio logistika. Kompiuterinis matymas vykdo prekių likučių sandėliuose monitoringą, kontroliuoja darbininkus, užtikrina objektų saugumą
  • Remiantis apie vežimus surinkta informacija planuojami ir kuriami maršrutai, prognozuojamas sezoniškumas.
  • Pardavimų apimčių prognozė, transporto ir logistikos kompanijos kainų politikos pokyčiai grindžiami taip pat ir atsižvelgiant į paslaugų pardavimų istorinius rodiklius.
  • Remiantis informacija apie santykius su tiekėjais, vertinimo balais modeliai padeda išryškinti nesąžiningus arba potencialiai probleminius kontragentus dar prieš pradedant bendradarbiauti.

Kokia informacija apdorojama pasitelkus mašininio mokymo algoritmus, o kas paliekama analitikams?

Analitikoje svarbiausia yra pateikti užduotį ir suformuoti užklausą, pagal kurią bus atrinkta būtina informacija. Čia nepavyks apseiti be žmogaus – būtinas analitikas, turinti patirties ir atitinkamos verslo srities žinių. Toliau pasitelkiami mašininio mokymo algoritmai, kurie rezultatyviai veikia informacijos rinkimo, apdorojimo ir pirminės analizės etapais. Analitikui nereikia atlikti rutininių ir daug laiko reikalaujančių užduočių, jis gali susitelkti į konceptualius darbo aspektus.

Kaip mašininio mokymo algoritmai naudojami kompanijoje „AsstrA“?

Įmonių grupėje „AsstrA-Associated Traffic“ AG mašininio mokymo algoritmai naudojami sprendžiant trijų kategorijų uždavinius:

  • Dokumentų apdorojimo skaitmenizavimas kuriant relevantines duomenų bazes su tolesniu informacijos apdorojimu.
  • Galimų force majeure transporto judėjimo kelyje numatymas ir informavimas apie tai. Siekdama didinti gabenimo grandinės skaidrumą „AsstrA“ bendradarbiauja su „Shippeo“, kurios algoritmai suteikia galimybę padidinti gabenimo grandinės skaidrumą realiu laiku, taip pat prognozuoti galimas problemas transporto judėjimo kelyje ir pranešti apie jas.
  • Praėjusių periodų rodiklių dėsningumų prognozinė analitika ir būsimų rizikų bei galimybių vertinimas.

Apdorota informacija leidžia priimti pasvertus sprendimus, susijusius su logistikos grandžių efektyvumo didinimu.

Pranešimą paskelbė: Anastasiia Onoshko, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Rekomenduojame

Keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną – apie saugumą keliuose visiems eismo dalyviams

Keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną – apie saugumą keliuose visiems eismo dalyviams

Rugsėjo 26 d., sekmadienį,  Lietuvoje jau dvyliktą kartą bus minima Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena. Jos tikslas – priminti visiems apie pagarbą vieni kitiems kelyje, pagalvoti, ar mes, kiekvienas iš mūsų, tinkamai elgiamės kelyje. Anot VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcijos) direktoriaus Remigijaus Lipkevičiaus, svarbiausia – kiekvieno atsakomybė už save patį ir kitą […]

M. Skuodis neformalioje ministrų taryboje: siūlymams dėl vidaus degimo variklių atsisakymo dar trūksta argumentų ir pasirengimo

M. Skuodis neformalioje ministrų taryboje: siūlymams dėl vidaus degimo variklių atsisakymo dar trūksta argumentų ir pasirengimo

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad į transeuropinio transporto tinklo (TEN-T), apimančio „Rail Balticos“ projektą, planus svarbu įtraukti geležinkelio atšaką į Klaipėdą, o visi svarstymai dėl tradiciniais varikliais varomų automobilių draudimo turi būti paremti ne politiniais pareiškimais, bet svariais argumentais ir faktais. Tai Lietuvos ministras pareiškė neformalioje Europos Sąjungos (ES) susisiekimo ministrų taryboje, vykstančioje Brdo […]

M. Skuodis at the informal council of ministers: suggestions to abandon internal combustion engines still lack arguments and preparation

M. Skuodis at the informal council of ministers: suggestions to abandon internal combustion engines still lack arguments and preparation

Minister of Transport and Communications Marius Skuodis says that it is important to include a branch line to Klaipėda in the plans of the Trans-European Transport Network (TEN-T), which encompasses the Rail Baltica Project, and all considerations regarding prohibition of vehicles powered by traditional internal combustion engines should be based on strong arguments and facts […]

DPD plečiasi Šiaulių LEZ ir Telšiuose, naujų terminalų statyba kainuos 4 mln. eurų

DPD plečiasi Šiaulių LEZ ir Telšiuose, naujų terminalų statyba kainuos 4 mln. eurų

Vienam didžiausių Europoje siuntų pristatymo tinklų „DPD group“ priklausanti bendrovė „DPD Lietuva“ plečia siuntų skirstymo pajėgumus Lietuvoje. Nauji DPD siuntų skirstymo centrai bus pastatyti Šiaulių laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) ir Telšiuose, netoli policijos komisariato. Vien į šių centrų statybą numatoma investuoti daugiau kaip 4 mln. eurų, jie pradės veikti 2022 metų rudenį. Dėl „built-to-suit“ tipo […]

Rekordiniai Šiaulių oro uosto metai: išnuomojo 75 proc. sklypų, verslas investuos apie 25 mln. eurų

Rekordiniai Šiaulių oro uosto metai: išnuomojo 75 proc. sklypų, verslas investuos apie 25 mln. eurų

Ilgiausią Baltijos šalyse orlaivių kilimo-tūpimo taką turinčiam tarptautiniam Šiaulių oro uostui po ilgos tylos 2021-ieji tapo rekordinės plėtros metais. Jau 75 proc. sklypų savo teritorijoje išnuomojęs oro uostas ateitį planuoja su maždaug 25 mln. eurų vertės verslo investicijų perspektyva ir tikisi pritraukti nuomininkų likusiam ketvirtadaliui laisvos žemės. Šiaulių oro uosto direktorė Aurelija Kuezada teigia, kad […]

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena, kad visi keleiviai prieš kelionę laukiantys skrydžio ir po kelionės patekę į terminalą – turėtų toliau dėvėti apsaugines veido kaukes. Tokia pati tvarka galioja ir keleivių terminaluose viešintiems lankytojams, artimiesiems, kurie pasitinka keleivius, šiuo atveju išimtis dėl privalomo kaukių dėvėjimo taikoma tik jaunesniems nei šešerių metų amžiaus vaikams. „Patekimas į Lietuvos […]