Kas trečias vairuotojas savame mieste naudojasi navigacijos programėlėmis

Kas trečias vairuotojas savame mieste naudojasi navigacijos programėlėmis

Šią vasarą daugelio atostogų maršrutai driekiasi Lietuvos teritorijoje. Rodos, mūsų šalis – nedidelis kraštas, tačiau keliauti ir pasiklysti čia nesunku. Draudimo bendrovės „If“ užsakymu atlikta reprezentatyvi gyventojų apklausa parodė, kad 60 proc. vairuotojų naudojasi navigacijos programėlėmis, kai vyksta į kitus šalies miestus ar vietoves, ir net 39 proc. jas naudoja savo gyvenamajame mieste.

Dažniausiai naudojasi sostinėje gyventojai

Įvairių navigacijos programėlių pasiūla yra išties nemaža, tad daugelis vairuotojų be jų jau neįsivaizduoja savo kelionių. Minėtas tyrimas atskleidė, kad dešimtadalis vairuotojų navigacijos programėles važiuodami Lietuvoje pasitelkia kiekvieną dieną. Dažniausiai jomis kasdien naudojasi Vilniaus gyventojai (18 proc.).

Navigacijos programėlės populiarios tarp visų amžiaus grupių vairuotojų. Daugiausia savo mieste jomis naudojasi 18–24 metų vairuotojai (53 proc.). Tokius rezultatus galima sieti su tuo, kad šio amžiaus vairuotojai mokosi ar neseniai įgijo teisę vairuoti ir su vietovėmis pažindinasi naudodami navigacijos programėles. Apskritai tik 7 proc. vairuojančių šios grupės atstovų teigė nesinaudojantys tokiomis  programėlėmis.

„Tokios populiarios programėlės, kaip „Google Maps“ ar „Waze“, ne tik tiksliai parodo važiavimo kryptis, bet ir suteikia informaciją apie spūstis – tai didelis palengvinimas ir galimybė norimą tašką pasiekti greičiau, taip pat saugiau. Kaip rodo statistika, spūstyse yra didesnė tikimybė patekti į eismo įvykį“, – sako Guoda Jasaitė, „If“ transporto žalų grupės vadovė.

Jasaitė pabrėžia ir tai, kad vyrai ir moterys labai panašiai pamėgę navigacijos programėles. Įvairiomis aplinkybėmis jomis naudojasi 86 proc. vyrų ir 82 proc. moterų.

Saugumas – svarbiausia

Ir nors daugelis sutiks, kad navigacijos programėlės padeda vairuojant, jomis naudojantis kelyje svarbiausia nepamiršti saugumo. Geriausia turėti specialų telefono laikiklį arba naudotis navigacijos prietaisu ant priekinio stiklo. Rinkoje galima rasti HUD ( Heads-up display) įrangos, kuri visą svarbią telefono informaciją leidžia atvaizduoti ant priekinio automobilio stiklo vairuotojui prieš akis. Toks sprendimas neblaškys vairuojant ir padės išvengti avarinių situacijų, kai vairuotojai bando pakelti nukritusį telefoną ar užsižiūri į navigacijos programėlę ant keleivio sėdynės padėtame telefone.

„Telefonas kelionėje yra paranku ir patogu, tačiau dar nemažai vairuotojų jį naudoja ne tik kelionės tikslui nustatyti. Kitas neseniai mūsų atliktas reprezentatyvus gyventojų tyrimas atskleidė, kad mobiliuoju telefonu automobilyje naudojasi 65 proc. Lietuvos gyventojų. Dauguma jų išmanųjį telefoną pasitelkia navigacijai, skambinimui ar muzikos klausimui, tačiau 10 proc. vairuotojų naršo internete ir rašo tekstinius pranešimus“, – sako „If“ transporto žalų grupės vadovė.

Pasak G. Jasaitės, vairuojant net kelios sekundės žvilgsnio į telefoną gali virsti keliomis dešimtimis nuvažiuotų metrų iš esmės nematant, kas vyksta aplink automobilį. „Ar nustatome kryptį navigacijos programėlėje, ar ieškome norimos dainos – tai darykime saugiai, automobiliui stovint“, – pataria „If“ atstovė.

Reprezentatyvią gyventojų apklausą visose Baltijos šalyse draudimo bendrovės „If“ užsakymu atliko bendrovė „Inspired Communications“. Apklausoje dalyvavo 2600 respondentų.

Apie „If“

„If“ yra pirmaujanti ne gyvybės draudimo bendrovė Skandinavijoje ir Baltijos šalyse, turinti daugiau nei 3,6 mln. klientų. 2019 m. jos pajamos iš draudimo veiklos siekė 4,5 mlrd. eurų. „If“ priklauso Suomijos „Sampo“ grupei, vienai didžiausių finansų įmonių grupių Šiaurės Europoje.

Pranešimą paskelbė: Milda Lomsargienė, „If P&C Insurance AS“ filialas

Kiti skelbimai:
 
LORENZO 62-160-18 Black 38
 
Crocs™ Classic Slide 206121 Digital Aqua 42,5
 
REIMA Karikko 520242B Navy 122
 
REIMA Vesi Denim Blue 6552 116
 
REIMA Vantti Neon Pink 128

Rekomenduojame

Krovinių vežėjai ir saugotojai mokesčių sumokėjo daugiau

Krovinių vežėjai ir saugotojai mokesčių sumokėjo daugiau

Transporto ir saugojimo įmonės pernai iš viso sumokėjo per 697 mln. eurų įvairių mokesčių ir tapo trečiu didžiausiu mokesčių mokėtoju pagal ekonominės veiklos sektorius. Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, pagal sumokėtus mokesčius krovinių vežėjai ir saugotojai reikšmingai prisideda prie valstybės biudžeto teigiamo balanso. „Žvelgiant į statistinius duomenis, per pastaruosius […]

M. Skuodis: Lietuva palaiko Lenkijos siekį Via Carpatia maršrutą įtraukti į transeuropinį transporto tinklą

M. Skuodis: Lietuva palaiko Lenkijos siekį Via Carpatia maršrutą įtraukti į transeuropinį transporto tinklą

Lietuva remia Lenkijos ir kitų Via Carpatia šalių siekį visą Via Carpatia maršrutą, kurio dalis yra ir Lietuvoje, prie rytinės Lenkijos dalies, į pietus nuo „Via Baltica“,  įtraukti į Transeuropinį transporto tinklą (TEN-T) tinklą. Tai padėtų geriau išvystyti infrastruktūrą, atvertų naujas galimybes transporto srautų augimui. Tai Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis pareiškė šeštadienį dalyvaudamas nuotolinėje […]

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Kasmet Lietuvą pasiekia milijonai siuntų iš užsienio, tačiau apie 30 proc. jų atkeliauja su netinkamai nurodytu gavėjo adresu – pavyzdžiui,  jis būna nepilnas, nurodyta neegzistuojanti gatvė ir pan. Dažniausiai tokie atvejai pasitaiko su siuntomis iš Kinijos – būtent iš šios šalies siuntų į Lietuvą atkeliauja daugiausiai. Remiantis Lietuvos pašto duomenimis, praėjusiais metais į Lietuvą iš […]

„Capitalica“ plėtos virš 100 mln. eurų dydžio žaliąjį logistikos NT fondą

„Capitalica“ plėtos virš 100 mln. eurų dydžio žaliąjį logistikos NT fondą

SBA grupės investicijų valdymo įmonė „Capitalica Asset Management“ steigia pirmąjį Baltijos šalyse logistikos nekilnojamojo turto (NT) fondą. Lietuvos bankas suteikė veiklos licenciją uždarojo tipo informuotiesiems investuotojams skirtam investiciniam fondui „Capitalica Green Logistics Fund“, kuris investuos į jau pastatytus žaliosios koncepcijos logistikos centrus, esančius prie didžiųjų miestų bei pagrindinių transporto magistralių visame Baltijos regione. Steigiamo fondo […]