Kas lėmė, kad beveik visi gamintojai pradėjo kurti SUV automobilius?

1

Kas lėmė, kad beveik visi gamintojai pradėjo kurti SUV automobilius?

Kas lėmė, kad beveik visi gamintojai pradėjo kurti SUV automobilius?

 Asmeniniai automobiliai prieš šimtą metų pradėjo didelio masto pokyčius. Žmonėms jie suteikė dar neregėta mobilumą ir judėjimo laisvę – vidutinis europietis per metus automobiliu įveikia net 13 tūkst. kilometrų. Drastiškai pakitęs mobilumas yra vienas esminių XXI amžių nuo ankstesniųjų skiriančių aspektų, tačiau po juo slypi dar keli mažesnio masto pokyčiai. Vienas jų – kaip keitėsi paties automobilio kėbulas.

„Žmonių poreikiai automobiliams taip pat sparčiai kito. Pirmaisiais automobilizmo dešimtmečiais daugeliui pakakdavo nuvažiuoti trumpus atstumus, praėjusio amžiaus viduryje išpopuliarėjo išvykos su visa šeima jau toliau iš miesto, o XXI amžius atnešė naują poreikį – tuo pačiu automobiliu važiuoti patogiai ir mieste, ir užmiestyje, ir itin prastuose keliuose ar net bekelėje. Todėl 4×4 pavarą turinčių modelių segmentas jau eilę metų yra sparčiausiai augantis visoje Europoje“, – teigia oficialaus „Jeep“ atstovo „Autobrava Motors“ pardavimo vadovas Arnoldas Ardzevičius.

Numeris vienas

Automobilis dabar yra svarbiausia judėjimo priemonė visoje Europoje – viso senajame žemyne yra daugiau nei 250 milijonų asmeninių automobilių. Anot Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA), daugiau nei 70 proc. visų kelionių atliekama būtent automobiliais – asmeniniais, taksi ar dalijimosi paslaugų, o vidutinis europietis kasmet įveikia 13 tūkst. km.

„Mobilumas yra labai svarbus – nepaisant vis didėjančių galimybių dirbti nuotoliniu būdu, žmonėms reikia keliauti, vežti vaikus į ugdymo įstaigas, apsipirkti, pramogauti. Nuotolinis darbas sukelia netgi priešingą efektą – žmogus gali gyventi toli nuo miesto, tad jo poreikis turėti automobilį dar labiau išauga – visi nori jaustis laisvi bet kada keliauti bet kur. O viešasis transportas, kad ir koks jis bebūtų geras, niekada neatstos kelionės asmenine transporto priemone komforto“, – sako A. Ardzevičius.

Būtent dėl laisvės, anot „Jeep“ pardavimo vadovo, klientai vis labiau vertina universalius automobilius – tuos, kurie dėl savo kompaktiškumo patogūs naudoti mieste, kurių pravažumas leidžia įveikti prastus kelius, o komfortas užtikrina puikias keliones greitkeliuose. Tai – keturių varančių ratų pavarą turintys krosoveriai.

Europoje nėra valstybės, kurioje 4×4 automobilių populiarumas mažėtų. Jis auga dideliais tempais ir nepanašu, kad artimiausiais metais sustos. Pavyzdžiui, 15-oje senųjų Europos Sąjungos narių naujų SUV registracijos 1997 m. sudarė vos 2,7 proc. nuo visų automobilių. 2017 m. šis skaičius – jau 13,8 proc.

Atskirose valstybėse pokyčiai ir proporcijos dar didesni. Austrijoje, Vokietijoje ar Suomijoje vienas iš penkių parduodamų automobilių yra SUV, Liuksemburge bei Švedijoje – vienas iš trijų, o Norvegijoje bei Šveicarijoje – beveik kas antras.

Didžiųjų visureigių įtaka

„Jeep“ yra gamintojas, niekada nekūręs kitų automobilių išskyrus visureigius – nuo Antrajame pasauliniame kare užsirekomendavusių modelių, iš esmės pradėjusių džipų erą, iki pat šių dienų, kai gamintojo gamoje galima rasti tiek modelių, kad vienos rankos pirštų jau nebepakanka. Kol rinkoje dominavo sedanai bei hečbekai, „Jeep“ modeliai užėmė tik siaurą nišą, tačiau augant SUV populiarumui, išaušo šios markės žvaigždės valanda.

„Jeep“ pradėjo džipų erą ir ne be reikalo markės pavadinimas tapo bendriniu žodžiu, reiškiančiu aukštą, pravažumu pasižymintį automobilį. Tačiau šiandien klientų poreikiai vis auga ir ne visų norai gali būti patenkinti su  „Wrangler“ – rėminės konstrukcijos džipu su palėtinta pavara, diferencialų blokavimo galimybėmis ir kitomis bekelėje nepamainomomis funkcijomis. Todėl natūralu, jog modelių gama ilgainiui buvo išplėsta“, – pasakoja „Autobrava Motors“ atstovas.

„Wrangler“ padarė įtaką visiems „Jeep“ – kompaktinės klasės dažniausiai mieste gyvenančių žmonių įsigyjami „Compass“ bei „Renegade“ gali turėti ne tik tradicinius visureigio atributus kaip keturis varančiuosius ratus bei aukštą prošvaisą, bet ir palėtintos pavaros režimą – nepamainomą funkciją sunkiai pravažiuojamame kelyje. Tuo pačiu jie yra labai praktiški bei komfortiški, o tokios savybės leidžia idealiai atitikti daugelio šiuolaikinių automobilių pirkėjų poreikius.

Jiems ieškant vis universalesnių modelių, „Jeep“ pavyzdžiu pasekė ne vienas kitas gamintojas – pastarąjį dešimtmetį daug jų išbandė jėgas didesnio pravažumo automobilių segmente. Pavyzdžiui, pastaraisiais metais pirmuosius savo SUV pristatė „Alfa Romeo“, „Fiat“, į augantį segmentą dėmesį atkreipė ir prabangiausių automobilių gamintojai – „Bentley“, „Lamborghini“, „Maserati“.

Automobilių gamintojai prisitaiko prie didėjančių klientų poreikių, o SUV šiuo metu yra geriausias santykis tarp praktiškumo, komforto ir sportiškumo. Tobulėjant padangoms ir automobilių pakaboms, net ir lenktynių trasose greičiausi SUV modeliai nedaug nusileidžia sedanams, o komforto bei praktiškumo prasme dažniausiai yra neprilygstami.

Pranešimą paskelbė: Eiviltas Paraščiakas, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
Mocco Smart Magnet Book Case For LG K8 / K9 (2018) Red
 
Goobay 68388 CAT 5e patch cable, U/UTP, green, 7.5 m
 
Mocco Smart Magnet Book Case For Nokia 3 Green
 
Nokia DC-15 Original Micro USB 1A Car Charger 750mAh Universal (quick) (EU Blister)
 
Xiaomi Mi Home Barrier Tape Magnetic strip SKV4036TY

Ekologiška viešojo transporto revoliucija – Vilniuje pristatyti pirmieji Lietuvoje elektriniai autobusai

Vilnius tęsia didžiausią miesto istorijoje viešojo transporto atnaujinimą – šiandien gausų būrį naujų autobusų papildė penki pirmieji Lietuvoje elektriniai autobusai „Karsan Jest Elektric“. Jais vilniečiai iš Katedros aikštės Gedimino prospektu leidosi į specialias potyrių keliones, o nuo šio savaitgalio autobusus galės išbandyti visi keleiviai. Sekmadienį jie išvažiuos į 89-ąjį maršrutą, kuris taps pirmuoju visiškai elektrifikuotu […]

  Straipsniai »
Atmintinė keliaujantiems lėktuvu: ką reikėtų žinoti apie Šengeno erdvę?

Atmintinė keliaujantiems lėktuvu: ką reikėtų žinoti apie Šengeno erdvę?

Nors Lietuva Šengeno erdvėje yra daugiau kaip 10 metų, neretam keliautojui, ypač skrendančiam iš oro uosto pirmą kartą, kyla klausimų apie keliones Šengeno ir ne Šengeno erdvėse. Lietuvos aviacijos ekspertai aiškina apie šių erdvių ypatumus ir pataria, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, kad kelionė praeitų sklandžiai ir nekeltų jokių rūpesčių. Oro uostuose – dvi atskiros […]

  Straipsniai »
Lietuvoje pradedama pažangių antrosios kartos biodegalų gamyba

Lietuvoje pradedama pažangių antrosios kartos biodegalų gamyba

Pasvalyje įsikūrusi bioetanolio ir biodujų gamybos bendrovė „Kurana“ pirmoji įmonė Baltijos šalyse iš pradėjo gaminti antrosios kartos degalus. Iki šiol „Kurana“ iš grūdų gamino tik pirmosios kartos bioetanolį, įmaišomą į benziną. Pradėti antrosios kartos bioetanolio gamybą paskatino Lietuvos įsipareigojimas didinti atsinaujinančių išteklių dalį transporto sektoriuje bei pareiga pasiūlyti dar mažiau taršius degalus. Per metus planuoja […]

  Straipsniai »
Studentų artimieji perspėjami atidžiau patikrinti automobilių draudimo sutartis

Studentų artimieji perspėjami atidžiau patikrinti automobilių draudimo sutartis

Į didžiuosius miestus suplūdę studentai netrukus apsipras su kasdieniais maršrutais, o draudikai prognozuoja, kad kaip ir kasmet spalį jie įsidrąsins persėsti į savo automobilius. Todėl jauniausios amžiaus grupės vairuotojų eismo įvykių suvestinėse kitą mėnesį turėtų padaugėti. Savo ruožtu jaunuolių artimieji perspėjami net ir iš geros valios nebandyti gudrauti su civilinės transporto atsakomybės polisais ir prieš […]

  Straipsniai »