Karštis veikia ne tik žmones, bet ir kelius

Karštis veikia ne tik žmones, bet ir kelius

Dėl užsitęsusio karščio kai kuriuose Lietuvos keliuose gali pasitaikyti išplaukusio bitumo, vadinamojo „prakaituojančio asfalto“, ruožų, todėl VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) prašo vairuotojų būti atidesniems ir pakantesniems. Pažymėtina, kad tokios situacijos yra nuolat taisomos, todėl šiuo metu minimų aktualių ribojimų nėra. Vairuotojams svarbu žinoti – išplaukusio bitumo vietose ilgėja stabdymo kelias. Nederėtų atmesti ir netikėtumo aplinkybės.

Esant itin aukštai ir Lietuvos klimatui nebūdingai oro temperatūrai bei veikiant tiesioginiams saulės spinduliams kelio danga atskiruose ruožuose įkaista iki itin aukštos – virš 50 laipsnių temperatūros. Dėl šios priežasties asfalto dangoje esantis bitumas dėl savo savybių suminkštėja, o papildomai veikiant pravažiuojančių transporto priemonių ratų sukeltoms jėgoms gali būti iškeliamas į paviršių. Gali pasitaikyti atvejų, kai paviršiuje išplaukusį bitumą taško transporto priemonių ratai ar kelyje formuojasi provėžos. Išplaukusio bitumo pažaidos yra aiškiai vizualiai pastebimos ir atpažįstamos, tačiau būtina atkreipti dėmesį, kad dėl jų atsiradimo gali pasunkėti eismo sąlygos.  

Vairuotojų prašome atkreipti dėmesį, kai važiuojant išgirsta „čežėjimą“ ar pastebi kelio blizgesį – tais atvejais derėtų laikytis saugaus atstumo nuo kitų eismo dalyvių, kad užtektų laiko įvertinti situaciją ir laiku sustabdyti transporto priemonę.

Tokių kelių ruožų gali atsirasti visoje Lietuvoje. Tai priklauso nuo daugelio priežasčių – meteorologinės situacijos, kelią supančios aplinkos, kelio dangos būklės ir kitų. Gavus pranešimą apie išplaukusį bitumą, į probleminį ruožą vyksta valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti įmonė ir tą ruožą sutvarko (suminkštėjusio asfalto vietas barsto smulkia skaldele, kuri sugeria bitumo perteklių ir padidina transporto priemonių ratų sukibimą su kelio danga). Kelių ruožuose, kur bitumas itin išplaukęs, gali būti ribojamas eismas ar greitis. Eismas ribojamas tik tada, kai kyla pavojus saugiam eismui arba gali būti gadinama kelio danga, t. y. gali susidaryti provėžos.  

Karščiai kenkia ir betoninei kelio dangai, kuri, oro temperatūrai pakilus iki 25 laipsnių, pradeda deformuotis, lūžinėti. Todėl visų, vykstančių valstybinės reikšmes magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena ruožais su betono danga, prašome būti itin atidiems, o pamačius pakilusias betono plokštes informuoti Kelių direkcijos Eismo informacijos skyrių telefonu 8 5 232 9600. Planuojantiems keliones rekomenduojame aplankyti internetinę svetainę www.eismoinfo.lt, kurioje pateikiama naujausia informacija apie valstybinės reikšmės kelių būklę ir eismo sąlygas, vykdomus darbus ir eismo ribojimus.

Daugiau informacijos:

Aušra Ramoškaitė

Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyrius

Tel. +370 5 232 96 28, mob. tel. +370 656 76 508

El. p. ausra.ramoskaite@lakd.lt

Pranešimą paskelbė: Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcija

Kiti skelbimai:
 
Kaunas Hockey ledo ritulys
 
Kaip serviruoti stalą gimtadienio šventei?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Susisiekimo ministerija, siekdama padidinti viešųjų pirkimų proceso efektyvumą ir skaidrumą, atkreipia dėmesį į būtinybę plėsti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą ir numatyti galimybę patikrinti ne tik sandorio šalį, bet ir subrangovus. „Vykdant ministerijos valdomų įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą, pasitaiko situacijų, kai riziką nacionalinio saugumo interesams kelia ne kita sandorio šalis, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]