Karščio pavojus augintiniams: kaip vasarą automobilyje turėtų keliauti keturkojai

1

Karščio pavojus augintiniams: kaip vasarą automobilyje turėtų keliauti keturkojai

Karštomis vasaros dienomis Lietuvos keliuose vis dažniau galima pamatyti kartu su šeimininkais automobiliu keliaujančius ir jų augintinius. Draudikai atkreipė dėmesį netinkamai automobilyje vežami gyvūnai kelia pavojų ir gali tapti skaudaus eismo įvykio priežastimi, todėl būtina pasirūpinti tinkamu jų keliavimu. Tuo tarpu veterinarijos gydytoja pabrėžė, kad augintinius lygiai taip pat kaip žmones kelionėse būtina saugoti nuo perkaitimo.

„Tyrimas parodė, kad 42 proc. Lietuvos gyventojų augina šunis. Toks pat procentas šunų šeimininkų mėgsta juos vedžioti ir kartu su augintiniu leisti laiką, todėl nenuostabu, kad dauguma žmonių vasarą keliaudami automobiliu augintinius vežasi kartu“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Sveikatos, kelionių ir asmens žalų skyriaus vadovė Ana Taraitienė.

Ji pabrėžia, kad šunų saugumu automobilyje privalu rūpintis visada, tačiau vasarą transporto priemonėje keliaujantiems augintiniams reikalingas ypatingas dėmesys. „Vienas dažniausių šunų negalavimų užklupus karščiams yra perkaitimas. Net trumpam, oro temperatūrai įkaitus aukščiau 24-25 laipsnių šilumos, šuns negalima palikti transporto priemonės salone. Šeimininkas palikdamas praveria langus, tačiau nepraėjus nei 10 minučių automobilyje temperatūra įkais dešimčia, o kartais ir daugiau laipsnių. Tuomet atsiranda šilumos smūgio rizika”, – tvirtina A. Taraitienė.

Pasak klinikos „PetCity“ veterinarijos gydytojos Rugilės Ivoškaitės, augintinius nuo karščio reikia saugoti ypatingai, nes jo poveikis šunims ir kitiems naminiams gyvūnams juntamas netgi greičiau nei žmonėms. „Aukšta temperatūra automobilyje pavojinga, nes gyvūnas neturi vėsesnės vietos, kurioje galėtų pasislėpti nuo karščio. Jei šeimininkai palieka šunį vieną automobilyje, gyvūnas nespėja vėsintis, jo kūno temperatūra kyla ir prasideda perkaitimo procesai. Kuo ilgiau jie trunka, tuo didesnė tikimybė, kad jų padariniai bus nebeatstatomi. Esant itin aukštai 41.2°C – 42.7°C temperatūrai, atsiranda daugybiniai, negrįžtami organų pažeidimai“, – kalba veterinarijos gydytoja.

Pasak jos, augintiniui perkaitimas gali baigtis net mirtimi. Pastebėjus pasikeitusį šuns elgesį: energingumo sumažėjimą, vangumą, stiprų lekavimą, sutrikusią koordinaciją, viduriavimą, vėmimą ar ryškiai rožines gleives,

būtina kuo operatyviau gyvūną atvėsinti vandeniu ir kreiptis pagalbos į medikus. Jei gyvūno kūno temperatūra nepakyla itin aukštai, dažnu atveju gyvūnai pasveiksta paskyrus tinkamą gydymą.

R. Ivoškaitė pabrėžia, kad pastarosiomis dienomis pacientai į veterinarijos kliniką dažniau atvyksta dėl karščio sukelto vangumo ir apetito stokos, tačiau perkaitusių gyvūnų skaičius, palyginus su ankstesniais metais, yra sumažėjęs. „Tikėtina, kad dėl augančio šeimininkų sąmoningumo ir žinių, kas nutinka gyvūnui palikus jį karštoje vietoje ilgesnį laiką, šią vasarą sulaukiame mažiau nuo perkaitimo kenčiančių augintinių. Žmonės išties domisi tinkamomis sąlygomis gyvūnų transportavimui. Šeimininkai rūpinasi augintinių saugumu karštomis vasaros dienomis ir drąsiau naudoja jų vėsinimui skirtas priemones – kilimėlius, liemenes, žaislus”, – sako R. Ivoškaitė.

Pasak veterinarijos gydytojos, karščių metu šeimininkai pastebi sumažėjusį apetitą bei aktyvumą, kurie dažnu atveju atsistato temperatūrai nukritus. Jos teigimu, įprastai dėl to nieko daryti nereikia, tik gyvūnui padėti atsivėsinti. 

„Kondicionierius gali apsaugoti šunis nuo perkaitimo, sumažindamas aplinkos temperatūrą automobilyje. Tačiau jautriems, kvėpavimo takų susirgimų turintiems šunims oro kondicionierius gali sukelti ir nemažai rūpesčių. Gyvūnai, kaip ir žmonės, dėl per didelės temperatūrų kaitos ar dėl pernelyg šalto oro gali peršalti. Lengvas peršalimas dažnu atveju praeina savaime ir nereikalauja gydymo, tačiau pasitaiko ir tokių atvejų, kai peršalimas perauga į ūmias infekcijas, kurios reikalauja intensyvaus gyvūno gydymo”, – pasakoja R. Ivoškaitė.

Gydytoja, kalbėdama apie karščius, primena, jog, kaip ir žmogui, taip ir mūsų mylimam keturkojui, ypatingai reikalingas švarus geriamas vanduo. Reikėtų juo pasirūpinti ne tik būnant namuose, bet ir išvykų ar kelionių metu.

„Išvykus į kelionę su augintiniu automobiliu nepamirškite sustoti ir leisti gyvūnui pasivaikščioti, nepalikti jo automobilyje karštomis dienomis“, – pataria gydytoja. R. Ivoškaitė rekomenduoja gyvūno gausiai nešerti prieš kelionę, nes taip galima išvengti pykinimo kelionės metu.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Kiti skelbimai:
 
Kaunas Hockey ledo ritulys
 
Kaip serviruoti stalą gimtadienio šventei?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Susisiekimo ministerija, siekdama padidinti viešųjų pirkimų proceso efektyvumą ir skaidrumą, atkreipia dėmesį į būtinybę plėsti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą ir numatyti galimybę patikrinti ne tik sandorio šalį, bet ir subrangovus. „Vykdant ministerijos valdomų įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą, pasitaiko situacijų, kai riziką nacionalinio saugumo interesams kelia ne kita sandorio šalis, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]