Karantino pasekmės keliuose: kamščių neliko, rekordiškai sumažėjo avarijų

1

Karantino pasekmės keliuose: kamščių neliko, rekordiškai sumažėjo avarijų

Praėjusi savaitė į Lietuvos gatves ir kelius atnešė visišką štilį. Jau pirmąją karantino savaitę, draudikų duomenimis, pagal privalomą draudimą eismo įvykių sumažėjo daugiau nei pusiau, o  kovo 23-29 d. jų skaičius buvo dar dviem trečdaliais mažesnis nei įprasta.

„Pratęsus karantiną ir vis didesnei daliai žmonių suvokiant saviizoliacijos svarbą, tikėtina, kad „karo keliuose“ fronte bus galima skelbti bent jau laikinąsias paliaubas“, – prognozuoja draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Bendrovė pirmąją karantino savaitę, kovo 16-22 d., šalyje registravo 129 avarijas – tai 50 proc. mažiau už ankstesnių vasario ir kovo savaičių vidurkį. Tuo tarpu praėjusią savaitę, kovo 23-29 d., jų skaičius siekė vos 79.

„Pirmosiomis karantino dienomis neatrodė, kad šalies vairuotojai kardinaliai keičia savo įpročius. Tuomet dar buvo stengiamasi sustyguoti darbą ir kitus būtinus reikalus. Dalis žmonių vyko pasiimti darbui nuotoliniu būdu reikalingų priemonių, skubėjo pasipildyti maisto ar kitų prekių atsargas ar, neatmestina, iš esmės rimtai nežiūrėjo į būtinybę užsidaryti namuose. Tačiau jau pirmosios karantino savaitės viduryje situacija ėmė keistis. Prieš paskelbiant karantiną vidutiniškai fiksavome apie 36 eismo įvykius per dieną, paskelbus – 14, eismo įvykių skaičius sumažėjo daugiau nei pusiau.“, – sako A. Žiukelis.

Draudikai skaičiuoja, kad karantino metu kreipimųsi dėl pagalbos kelyje su Kasko draudimu poreikis sumažėjo net 18 kartų. To priežastis – pastebimai sumažėjęs tolimesnių kelionių skaičius, uždarytos valstybių sienos. Tai pat pastebima tendencija, jog šiuo metu įmonių darbuotojai dažniau nei pavieniai žmonės yra sutinkami kelyje.

Antrąją karantino savaitę transporto srautai dar labiau sumažėjo, o vidutinis BTA klientų registruojamų eismo įvykių skaičius sumažėjo iki 11 avarijų per dieną.

„Gerokai rečiau kursuojantis viešasis transportas, ryškus individualių vairuotojų srauto sumažėjimas – pokyčiai yra akivaizdūs. Paprastai daugiausiai eismo įvykių įvyksta viršijus saugų greitį, manevruojant, nesilaikant tinkamo atstumo. Pustuštėse gatvėse tiesiog objektyviai sumažėjo faktorių, kurie gyvenant įprastu ritmu tampa dažniausiomis eismo įvykių priežastimis“, – teigia ekspertas.

A. Žiukelio nuomone, Vyriausybei pratęsus karantiną, tikėtinas dar mažesnis eismo intensyvumas.

„Dalis įmonių ir įstaigų turėjo apriboti ar net laikinai sustabdyti savo veiklą, o veiklą tęsiančiose įmonėse vis labiau įprantama prie nuotolinio darbo sąlygų. Tuo tarpu apsipirkti maisto produktų, vaistų, kitų būtinų prekių vykstama vis rečiau – koronaviruso infekcijai plintant, vis daugiau gyventojų paklūsta raginimams viešose vietose lankytis tik būtiniausiais atvejais. Žinoma, tolesnė avaringumo situacija smarkiai priklausys ir nuo pačių vairuotojų, kurie ne be pagrindo savo automobilį šiuo metu laiko gerokai saugesne vieta nei viešasis transportas. Visgi atsižvelgiant į aplinkybes tikėtina greitai sulaukti to meto, kai galėsime fiksuoti žemiausią avaringumo lygį atkurtos nepriklausomos Lietuvos istorijoje“, – prognozuoja jis.

Tiems, kas ir šiuo metu patenka į eismo įvykį, rekomenduojama laikytis karantino metu nustatytų ribojimų: laikytis saugaus atstumo nuo kito vairuotojo, pildant popierinę eismo įvykio deklaraciją ar skolinantis rašiklį dezinfekuoti rankas, dar geriau – pildyti deklaraciją elektroniniu būdu.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Saulė Bakšė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
AUDIMAS Trumpa tampri marginta suknelė 20FL-012 Water Printed XL
 
AUDIMAS Ilgi daugiafunk.paplūdimio šortai 2011-518 Dutch Blue 56
 
AUDIMAS Parka su pašiltinimu THERMORE 2011-407 India Ink L
 
Nike 22-97-15-7 Black 15 42,5
 
AUDIMAS Atsegamas džemp. medv. vidumi 20LT-406 Black XL

Rekomenduojame

„Volkswagen“ ir „Audi“ automobilius jau galima įsigyti internetu

„Volkswagen“ ir „Audi“ automobilius jau galima įsigyti internetu

„Volkswagen“ ir „Audi“ atstovai Lietuvoje atvėrė elektronines parduotuves, kuriose vairuotojai galės išsirinkti ir gauti automobilį neišeidami iš namų. Naujai atidarytų el. parduotuvių lankytojai jau dabar gali ne tik apžiūrėti naujausius automobilių modelius ir susipažinti su jų techninėmis specifikacijomis, bet ir gauti ekspertinę konsultaciją, užsiregistruoti bandomajam važiavimui ar užsisakyti tokias papildomas paslaugas kaip automobilio registracija ar […]

Seimo nario Kęstučio Masiulio pranešimas: parlamentaras prašo neprivatizuoti Lietuvos aerodromų

Seimo nario Kęstučio Masiulio pranešimas: parlamentaras prašo neprivatizuoti Lietuvos aerodromų

2020 m. gegužės 27 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo narys Kęstutis Masiulis kreipėsi į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, ragindamas sustabdyti aerodromų naikinimą ir pristatyti visuomenei jų plėtros strategiją. „Nuo pat 1990 m. Lietuva neturi jokios rimtos strategijos, ką daryti su aerodromais. Turtas parceliuojamas, neprižiūrimas ir nykstantis. Aerodromai iki šiol gyvuoja tik entuziastų dėka. Valstybinės institucijos […]

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narių Andriaus Kupčinsko ir Lauryno Kasčiūno pranešimas: „Susisiekimo ministro akibrokštai dėl kelio Kaunas–Prienai–Alytus reikšmės“

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narių Andriaus Kupčinsko ir Lauryno Kasčiūno pranešimas: „Susisiekimo ministro akibrokštai dėl kelio Kaunas–Prienai–Alytus reikšmės“

2020 m. gegužės 27 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos nariai Andrius Kupčinskas ir Laurynas Kasčiūnas kreipėsi į susisiekimo ministrą Jaroslavą Narkevičių, reikalaudami pateikti aiškius ir nedviprasmiškus atsakymus dėl Kauno–Prienų–Alytaus kelio statuso keitimo į magistralinį ir jo sutvarkymo suprantamesnės perspektyvos nei 2033 m. Lietuvos automobilių kelių direkcijos skelbiamais valstybinės reikšmės kelių […]

Susisiekimo ministro pavedimu tikslinamas finansavimo skyrimas keliams į lankytinas vietoves

Susisiekimo ministro pavedimu tikslinamas finansavimo skyrimas keliams į lankytinas vietoves

Susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič, siekdamas išsklaidyti abejones dėl galimo viešųjų ir privačių interesų konflikto, stabdo finansavimą Trakų r. vietinės reikšmės keliui, esančiam  sename Varnikų kaime. Susisiekimo ministro įsakymu patvirtintą finansuotinų kelių objektų sąrašą buvo sudariusi Valstybinės ir vietinės reikšmės kelių objektų, finansuojamų iš Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano lėšų, […]