Kalėdų karštinė pasiekė piką – pavėlavusius į siuntų traukinį išgelbės nebent lėktuvas

Kalėdų karštinė pasiekė piką – pavėlavusius į siuntų traukinį išgelbės nebent lėktuvas

Nors pirmosiomis gruodžio dienomis daugeliui atrodo, kad iki didžiųjų metų švenčių dar liko prailgsiančios savaitės laukimo, transporto sektoriuje jau dabar pasiektas šventinio jaudulio ir nerimo pikas. Logistikos profesionalų teigimu, įmonėms, norinčioms suskubti dar šiemet atsisiųsti didesnį siuntinį iš viso pasaulio tiekėja vadinamos Kinijos, – jau per vėlu. Dėl dovanų ieškančių globalaus vartotojų srauto gauti trokštamą daiktą Lietuvoje gali tikėtis tik užsakantys nedidelių siuntų transportavimą lėktuvais. 

„Jau nuo spalio mėnesio, po kinų „Auksinės savaitės“ švenčių, suaktyvėja krovinių srautai iš šios šalies. Tad šiuo metu, norint iki švenčių iš Kinijos parplukdyti krovinį jūra ar atsivežti geležinkeliu, jau būtų per vėlu – prekių atvykimo reikėtų laukti tik kitais metais“, – sako krovinių ekspedijavimo ir tiekimo grandinės valdymo bendrovės „Balti Logistika“ Lietuvos padalinio vadovė Jūratė Cimanavičienė.

Tikras karštymetis juntamas ir oro vežėjų darbe, kurie vieninteliai dar gali išgelbėti vėluojančiuosius ir dažniausiai yra pasirenkami dėl transportavimo greičio bei saugumo. Tačiau, J. Cimanavičienės teigimu, situacija oro pervežimų rinkoje yra labai dinamiška ir kinta kasdien, todėl įsibėgėjant švenčių sezonui logistikos sprendimus vertėtų priimti atsakingiau. Didžioji dalis oru gabenamu krovinių skrenda keleiviniais lėktuvais, kuriuos valdančios oro linijų bendrovės pagrindinį prioritetą skiria būtent skrendančiųjų poreikiams.

„Reikia įsivertinti padidėjusius krovinių srautus oro uostuose ir galimus vėlavimus, tad transportavimo laikas neretai gali keliomis dienomis prailgti. Keleivių aktyvumas taip pat yra gerokai didesnis prieš šventes, o keleiviniuose laineriuose žmonės ir jų bagažas visada turi pirmumą prieš komercinius krovinius. Dalis reisų, reaguojant į keleivių srautus, šventiniu laikotarpiu yra išvis atšaukiami“, –atskleidžia ekspertė.

Anot J. Cimanavičienės, oro linijos visada teikia pirmenybę keleiviams ir jų lagaminams, ir tik krovininiai lėktuvai yra visiškai „atsidavę“ siuntoms, tačiau jų sąlyginai yra daug mažiau nei keleivinių. Skubių siuntų vežėjų krovininiuose laineriuose dominuoja nedidelės siuntos, o didesniems kroviniams neretai tenka laukti išvykimo ilgiau, ypač kai suaktyvėja skubių siuntinių srautas.

Didžiausios spūstys – Kinijos ir JAV  megapoliuose

Specialistės teigimu, populiariausi krovinių maršrutai į Lietuvą prieš šventes neišsiskiria iš visų metų srauto: daugiausiai jų atvyksta iš Kinijos, Pietų Korėjos, Taivano, JAV. Tačiau ir didžiausios siuntų sangrūdos įvyksta šių valstybių pagrindinių didmiesčių oro uostuose bei oro vežėjų bazėse, ypač  –Stambule, Londone, Dubajuje, Maskvoje.

„Kinijoje kroviniai dažniausiai susigrūda Pekino, Šanchajaus, Šenženio oro uostuose, JAV – Čikagoje, Los Andžele. Keletą metų iš eilės stebime, kad tradiciškai dažniau „užsikemša“ Singapūro, Stambulo ar Seulo kryptys. Stipriai išauga ir didžiųjų Europos oro uostų, tokių kaip Frankfurtas, Amsterdamas, Varšuva ar Liuksemburgas krovinių terminalų apkrova, tad ir juose krovinių paskirstymo procesai gali trukti ilgiau nei įprasta“, – sako J. Cimanavičienė.

Jos teigimu, transporto organizavime reikšmingą poveikį gali turėti įvairios plika akimi nematomos detalės. Pavyzdžiui, net netolygus importo ir eksporto tarp valstybių pasiskirstymas.

 

Lietuvos verslininkai pamoką išmoko

Norintiems laiku susitvarkyti su Kalėdų karštinės iššūkiais ir nenuvilti savo partnerių užsienyje, specialistė turi tris patarimus: planuoti, numatyti ir pasitelkti profesionalus.

„Šiuo laikotarpiu įmonėms ypatingai svarbus dėmesingesnis planavimas nesivadovaujant įprastine rutina, kuri tiekimo grandinėje būna nusistovėjusi metų eigoje. Daugeliu atveju galima planuotis išankstinių rezervacijų teikimą oro linijų bendrovėms, kai sudaromos prekių paruošimo rinkai prognozės. Taip pat spręsti, kuris transportavimo būdas ar galbūt keletas būdų yra optimaliausi tiek laiko, tiek sąnaudu atžvilgiu. Kiekvienu konkrečiu atveju patartina detaliai konsultuotis su logistikos profesionalais, valdančiais plačią informaciją ir galinčiais tinkamai sudėlioti maršrutą, parinkti optimalų skrydžių planą“, – akcentuoja J. Cimanavičienė.

Jos teigimu, dauguma Lietuvos verslininkų jau išmoko šią pamoką ir Kalėdų karštinės laikotarpiui ima ruoštis vos pasibaigus vasarai.

„Reikia pastebėti, kad Lietuvos verslo atstovai kasmet vis dėmesingiau planuoja savo eksportuojamų prekių srautus prieššventiniu laikotarpiu, užsakymai pasiskirsto tolygiau per spalį, lapkritį. Tokius krovinius, kaip Kalėdines žvakes ar slidinėjimo lazdas, eksportuojamas iš Lietuvos, plukdėme jau rudens pradžioje“, – pastebi J. Cimanavičienė.

Krovinių srautai augo dešimtadaliu

Lietuvos oro uostų duomenys rodo, kad per pirmus tris šių metų ketvirčius krovinių pervežimas oro linijomis į ir iš mūsų šalies augo apie 10 proc.

„Globalizacija, augantis gyvenimo tempas, greita reakcija į verslo dinamiką verčia įmones dažniau rinktis oro transportą, todėl tikėtina, kad Lietuvoje ši tendencija išsilaikys. Nors pasauliniu mastu krovinių gabenime oru jau kelioliktas mėnuo yra stebima mažėjimo tendencija, kurios pagrindinis kaltininkas – JAV ir Kinijos mokesčių konfliktas. Tik Afrikos regionas demonstruoja nuoseklų šios srities augimą, kurį lemia naujų investicijų įsisavinimas, tačiau oro pervežimai šiame kontinente kol kas tesudaro tik mažą pasaulinio pyrago dalelę – apie 1,6 proc.“, – sako J. Cimanavičienė.

Anot specialistės, oro transportu į ir iš Lietuvos daugiausiai gabenama elektronika, pramonės įrenginiai, medicinos ir farmacijos produktai, civilinių orlaivių atsarginės dalys, drabužiai, sporto įranga.

„O prieš Kalėdas išauga grožiui ir šventėms aktualios produkcijos srautai, taip pat ir maisto produktų – ypač sūrio bei šokolado“, – atskleidžia J. Cimanavičienė.

Pranešimą paskelbė: Ramūnas Pletkus, Integrity PR

Kiti skelbimai:
 
TOMS Citrus Stripe Print Rope Women's Alpargata Multi-Color 37
 
TOMS Alien Galaxy Glow In The Dark Women's Black 37,5
 
REIMA Vatten Blue Dream 116
 
REIMA Mighty Black 164
 
REIMA Lampi Yellow 116

Rekomenduojame

„DPD Lietuva“ jau įveda papildomas saugumo priemones siuntų pristatymo procesuose

„DPD Lietuva“ jau įveda papildomas saugumo priemones siuntų pristatymo procesuose

Vyriausybei reaguojant į dabartinę situaciją Lietuvoje, kai dėl koronaviruso (2019-nCoV) šalyje vėl stiprinamos apsisaugojimo priemonės ir grąžinamas privalomas kaukių dėvėjimas, „DPD Lietuva“ krizinei situacijai ruošiasi iš anksto. Stengiantis kiek įmanoma labiau sumažinti riziką savo klientams ir kurjeriams, siuntų pristatymo įmonė imasi prevencinių veiksmų.  Nors šalyje ir nėra įvestas karantinas, siekiant užkirsti kelią koronaviruso infekcijos plitimui, […]

Išrinktas valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinis direktorius

Išrinktas valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinis direktorius

Susisiekimo ministerija informuoja, kad pasibaigus konkursui VĮ „Oro navigacija“ generalinio direktoriaus pareigoms užimti, jo laimėtoju pripažintas Marius Beliūnas. Į šias pareigas jis galės būti paskirtas po įstatymų numatytos patikros. Konkurse į VĮ „Oro navigacija“ generalinio direktoriaus pareigas pretendavo 20 kandidatų. Būsimajam VĮ „Oro navigacija“ vadovui buvo keliamas reikalavimas turėti ne mažesnę kaip 3 metų vadovaujamo […]

Primename: į oro uostus – tik su apsaugine veido kauke

Primename: į oro uostus – tik su apsaugine veido kauke

Nuo rugpjūčio 1 dienos įsigalioja reikalavimas dėvėti apsaugines veido kaukes daugelyje viešų vietų, Lietuvos oro uostai taip pat primena, kad asmens apsaugos priemonių dėvėjimas keleivių terminalų viduje buvo anksčiau ir liks privalomas, tačiau tai nuo šiol įtvirtinta prievolė ir bendru valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimu. Lietuvos oro uostai nuolat ragino keliautojus laikytis […]

„Modus Group“ plečia atstovybių tinklą Baltijos šalių regione

„Modus Group“ plečia atstovybių tinklą Baltijos šalių regione

Tarptautinei įmonių grupei „Modus Group“ priklausanti UAB „Autobrava“ ambicingai plečia prekybos vietų tinklą Lietuvoje ir Baltijos šalyse. Bendrovė sudarė naujas sutartis su partneriais Latvijoje bei Estijoje, kurių salonuose bus galima apžiūrėti, įsigyti bei remontuoti „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) koncernui priklausančius tokių prekių ženklų, kaip „Fiat“, „Fiat Professional“, „Abarth“, „Alfa Romeo“ ir „Jeep“, automobilius. Plečia tinklą […]