Automobilį galima įsimylėti per pirmas penkias minutes – arba nusivilti visam laikui. Būtent tiek kartais trunka bandomasis važiavimas, kuris, pasak ekspertų, yra lemiamas žingsnis renkantis transporto priemonę.
Perkant automobilį daugelis pirkėjų stropiai peržiūri skelbimus, gilinasi į techninius duomenis, lygina kainas ir ieško patraukliausių pasiūlymų. Tačiau net ir kruopščiausia analizė neatsveria bandomojo važiavimo, kuris leidžia įvertinti ne tik automobilio techninę būklę, bet ir tai, ar jis iš tiesų atitinka pirkėjo lūkesčius bei gyvenimo būdą.
„Net 99 proc. mūsų klientų, atvykę į aikštelę, prieš priimdami sprendimą atlieka bandomąjį važiavimą. Išimtis – tik tie, kurie perka automobilį su pristatymu į namus. Tuomet šis rodiklis sumažėja iki 85–90 proc.“, – sako naudotų automobilių prekybos bendrovės „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas.
Ne tik techninė, bet ir emocinė patirtis
Pasak eksperto, bandomasis važiavimas yra daugiau nei formalumas ar techninis patikrinimas. Jis leidžia atsakyti į klausimus, kurių neatskleis jokios apžvalgos ar techninės specifikacijos.
„Bandomasis važiavimas reikalingas tam, kad pirkėjas įsitikintų automobilio technine būkle – patikrintų, kaip veikia pavaros, stabdžiai, pakaba. Tačiau dar svarbiau – ar automobilis patogus būtent jam. Ar patogi sėdėjimo padėtis? Ar geras matomumas? Ar pakanka galios? Automobilis perkamas ne vieneriems metams, todėl reikia būti visiškai tikram dėl savo sprendimo“, – pabrėžia P. Valiukėnas.
Sprendimą lemia net ir smulkmenos
Bandomojo važiavimo metu paaiškėja, ar automobilio valdymo savybės, salono triukšmo lygis, pakabos kietumas bei ergonomika atitinka vairuotojo poreikius. Pašnekovo teigimu, ne vienas klientas, atvykęs su aiškia mintimi, kokį modelį norėtų įsigyti, po bandymo išvažiuoja visai su kitu automobiliu.
„Ypač jei žmogus dar nėra vairavęs konkretaus modelio, jis gali tik įsivaizduoti, kaip automobilis važiuoja. Atlikus bandomąjį važiavimą, nuomonė dažnai pasikeičia – ir tai normalu. Mes skatiname išbandyti ne vieną, o kelis dominančius modelius, nes tik taip galima objektyviai pasirinkti geriausiai tinkantį variantą“, – aiškina jis.
Į ką būtina atkreipti dėmesį?
Ekspertas pataria prieš pajudant iš vietos susireguliuoti sėdynę, veidrodėlius ir vizualiai susipažinti su salonu. Važiavimo metu svarbu stebėti, ar stabdant neatsiranda vibracijų, ar pavaros jungiasi sklandžiai, ar pakaba neskleidžia pašalinių garsų.
„Jeigu pavaros jungiasi su smūgiu ar vėluoja – gali būti problemų su pavarų dėže. Jei važiuojant per nelygumus girdimas bildesys, tikėtinas pakabos remontas. Stabdant cypimas arba vibracija per vairą signalizuoja apie stabdžių sistemos gedimus. Jei važiuojant tiesiu keliu automobilis „traukia“ į šoną, tikėtina, kad reikalingas ratų suvedimas. Tokius dalykus pastebėti gali tik pats vairuotojas bandomojo važiavimo metu – jokie dokumentai ar patikros ataskaitos to neatstos“, – pabrėžia P. Valiukėnas.
Populiariausi mitai
Pasak eksperto, dar pasitaiko pirkėjų, manančių, jog bandomasis važiavimas nėra būtinas, jei automobilis patikrintas servise.
„Tai klaidinga nuostata. Servisas gali patvirtinti, kad automobilis techniškai tvarkingas, bet neatsakys į klausimą, ar jis jums patogus ir malonus vairuoti“, – sako P. Valiukėnas.
Dar vienas klaidingas įsitikinimas – kad trumpa kelionė nieko neparodys. Tačiau net ir 10–15 minučių maršrutas gali atskleisti svarbius automobilio niuansus. Lygiai taip pat klaidinga manyti, kad bandomasis važiavimas – tik formalumas. Anot eksperto, realybėje jis dažnai pakeičia galutinį pirkėjo sprendimą.
„Automobilis – tai investicija, kurią naudosite kasdien. Todėl bandomasis važiavimas nėra tik papildomas žingsnis – tai galimybė įsitikinti, kad pasirinkote teisingai. Patarčiau skirti tam pakankamai laiko, nebijoti užduoti klausimų ir įsiklausyti į savo pojūčius. Galiausiai, automobilis turi būti ne tik patikimas, bet ir teikti malonumą važiuojant“, – apibendrina P. Valiukėnas.
Pranešimą paskelbė: Saulė Bakšė, Idea Prima
Iš Lietuvos į Jungtinę Karalystę (JK) kiekvieną mėnesį skrenda tūkstančiai žmonių, tai viena populiariausių krypčių. Lietuvos oro uostai (LTOU) primena, kad keliones į JK planuojantys Lietuvos gyventojai turėtų žinoti, jog šios šalies institucijos taiko reikalavimą atvykstantiems turėti elektroninį kelionės leidimą (angl. Electronic Travel Authorisation – ETA), jeigu jiems netaikomas vizų režimas. Nepasirūpinę ETA leidimu iš […]
Bendradarbiaujant su Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Valstybine mokesčių inspekcija, Muitinės departamentu, Vilniaus teritorine muitine, Visuomeninių iniciatyvų paramos fondas paruošė ir perdavė Ukrainos valstybinės nepaprastųjų situacijų tarnybos Žytomyro apskrities Vyriausiajai valdybai 4 automobilius: Audi Q7 Quattro, Mercedes-Benz GLK, Subaru Forester ir Citroen Berlingo. Taip pat automobilių diagnostikos priemones. Žytomyro apskrities ugniagesių ir gelbėtojų valdybos atstovai lankėsi […]
Pirmaujančios Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ stebėtojų taryba paskyrė Erno Hildéną oro linijų generaliniu direktoriumi (CEO). Jis pradės eiti pareigas nuo 2025 m. gruodžio 1 d. Suomijos pilietis E. Hildénas turi daugiau nei 25 metus tarptautinės patirties aviacijos ir finansų srityje. Iki 2025 m. birželio mėn. jis ėjo „SAS Scandinavian Airlines“ vykdomojo viceprezidento ir […]
„Via Lietuva“ tęsia automagistralių ir magistralinių kelių atnaujinimą – prasideda paprastojo remonto darbai automagistralėje A2 Vilnius–Panevėžys. Šią savaitę bus pradėti remontuoti du kelio ruožai dešinėje kelio pusėje (važiuojant Panevėžio kryptimi): nuo 42,3 iki 45,2 km (nuo Rimučių iki Užušilių miško) ir nuo 52,4 iki 56,2 km (nuo Ratiškių iki Širvintos upės). Darbus planuojama baigti iki […]
Lithuania is implementing ambitious infrastructure projectsaimed at guaranteeing rapid and efficient movement of Allied forces. Acting Minister of Transport and Communications Eugenijus Sabutis met withBrigadier General Christoph Huber, Commander of the German Brigade in Lithuania, to discuss strategically important projects, directly related to the deployment of the brigade in Lithuania. “Military mobility goes beyond the […]
Trakų rajono savivaldybė įrengė pakeliamą atitvarą Karaimų gatvėje – tai nauja priemonė, skirta sustabdyti nelegalų pelnymąsi iš automobilių parkavimo miesto senamiestyje. Nors ši gatvė jau nuo pernai oficialiai skirta pėstiesiems, kai kurių gyventojų kiemai veikia kaip nelegalios komercinės stovėjimo aikštelės. Vienu metu tokiose vietose sutelpa iki 50 automobilių – tai ne tik pažeidžia eismo tvarką, […]