Kaip biometrika padeda spręsti krovinių saugumo klausimus

Kaip biometrika padeda spręsti krovinių saugumo klausimus

FTB (ang. FBI) duomenimis, kiekvienais metais yra prarandama 30 mlrd. dolerių vertės krovinių, taip pat nurodant, kad šis skaičius nuolat auga – kartu su didėjančiomis krovinių apimtimis. Siekdami apsaugoti jūsų aukštos vertės krovinius, logistikos profesionalai pasikliauja  daugiasluoksne saugumo technologija kaip pirminiu įrankiu kovoje su vagystėmis. Vežėjai sutinka: saugumo ateitis jau yra čia. Daugelis pažangių sprendimų, tokių kaip GPS lustai ant kiekvieno siuntinio, identifikacija radijo dažniu bei biometrinės sistemos, jau yra plačiai naudojamos.

Dažniausias krovinio vagystės scenarijus apima nesąžiningus vairuotojus, kurie išgabena krovinį iš krovos aikštelės. Biometrinių sistemų diegimas reiškia, kad kiekvienam vairuotojui išduodama biometrinė identifikacinė kortelė, kuri leidžia logistikos dispečeriui sekti vogtą krovinį, susiejant jį su konkrečia geografine pozicija bei transporto priemone. Be to, biometriniai sprendimai leidžia skenuoti ir identifikuoti didelį kiekį asmenų, tokiu būdu padedant užtikrinti, kad tik patikimi žmonės būtų įtraukti į visą transportavimo procesą.

Vienas anksčiausių biometrikos pritaikymo tiekimo grandinėje pavyzdžių siekia 1999 metus. Tuo metu Roterdamo jūrų uoste pradėta naudoti rankų atpažinimo sistema, kurios pagalba buvo tikrinami visi sukvežimių vairuotojai prieš jiems patenkant į uostą. Kitos pažangiai mąstančios kompanijos pasekė šiuo pavyzdžiu – tarkime,  Niukasle įsteigta Ievo Ltd. ėmė naudoti pirštų antspaudų atpažinimo įrangą Belgijoje įsikūrusios European Horse Services (EHS) atžvilgiu. EHS – žinoma žirgų logistikos kompanija, gabenanti vienus brangiausių pasaulio žirgų. Taigi, esama daugelio būdų, kaip biometrinius sprendimus pritaikyti logistikos grandinėms.

„Aukštos vertės prekės yra itin paklausios juodojoje rinkoje, ir dėl to jos – patrauklus taikinys vagims. Adekvačios nuostolių prevencijos priemonės padeda užtikrinti, kad šios siuntos netaptų pažeidžiamais taikiniais. Siuntėjai vis labiau pasikliauja logistikos paslaugų tiekėjais kaip pirmuoju gynybos ešelonu nuo vagysčių, ypač kai kalbame apie aukštos vertės bei padidintos rizikos prekes. Kaip bebūtų, siuntėjai taip pat pernelyg dažnai pasitiki tiekėjais, kurių kvalifikacija neatitinka naujausių saugumo ir garantijos standartų, taikomų minėtų prekių transportavimui“ – teigia Frank Muller, AsstrA-Associated Traffic AG direktorių tarybos viceprezidentas.

Taip pat p. Muller pabrėžia: vien tai, jog logistikos kompanija pasižymi puikia „įprastų“ krovinių gabenimo reputacija, dar nebūtinai reiška, kad ji turi pakankamai patirties, komandos įgūdžių, draudimo galimybių ar išplėtotą vežėjų tinklą, kad galėtų transportuoti aukšto lygio prekes, tokiais kaip elektronika.

„Idant užtikrintume klientams krovinio saugumą, AsstrA yra išvysčiusi bei įdiegusi unikalias procedūras ir procesus, taikomus transportuojant bet kokias prekes, kurias mes arba mūsų klientai kvalifikuoja kaip pasižyminčias aukšta verte arba padidinta rizika. Mes sutinkame, kad ne kiekvienas krovinys yra toks pat, ir todėl atitinkamai taikome specialiai adaptuotas procedūras. Biometriką apimantys technologiniai sprendimai, tokie kaip „sekimo ir fiksavimo“ (ang. track & trace) aplikacijos, įgalina mus tikrinti siuntos statusą bei matyti papildomus komentarus, paliekamus vairuotojų bei dispečerių. Šios aplikacijos vizualizuoja informaciją, apimančią krovinio charateristikas, jo sudėtį, transportavimo įvykius, sustojimų bei krovos/iškrovos punktus, kurie atvaizduojami žemėlapyje“ – aiškina F. Muller.

Biometrika taip pat gali būtų integruojama bendrai su kitais krovinio navigacijos sprendimais. Šiuo metu pačios paklausiausios Europos transportavimo industrijoje yra „sekimo ir fiksavimo“ (ang. track & trace) sistemos, kurios vizualizuoja krovinio lokaciją, judėjimą, jo tvarkytojus realiu laiku. Biometrikos integravimas su šia navigacine sistema savininkams suteikia didesnes krovinio kontrolės galimybes.

„Pagrindinis sprendimas krovinio saugumui transportavimo metu užtikrinti yra transportė priemonė, aprūpinta specialiomis sistemomis bei telemetrijos įranga. Didžiąja dalimi ši transporto priemonė yra aprūpinta krovinio tiekėjo, dirbančio kartu su logistikos tiekėju. Iš logistikos pusės, efektyviausias būdas užtikrinti krovinio saugumą yra griežta atitiktis tarptautiniams vykdomiesiems protokolams bei saugumo standartams, taip pat nuotolinis transporto priemonių sekimas ir visų kliūčių, iškylančių transportavimo eigoje, įvertinimas realiu laiku tokiomis priemonėmis kaip „track & trace”, šiuo metu naudojamomis kompanijos AsstrA“ – tvirtina Vitalij Lazovskij, AsstrA-Associated Traffic AG Tiekimo grandinės saugumo vadybininkas.

Elektroninis krovinio sekimas taip pat pagerina intermodalinių krovinių pervežimų kokybę. Krovinių gabenimas jūra, sausuma bei oru, reikalaujantis ženklaus ir koordinuoto žmogiškųjų resursų sutelkimo, susiduria su papildomais krovinio saugumo iššūkiais. Aukštesnis saugumo lygmuo gali būti pasiektas biometrines technologijas integruojant į krovinio stebėjimo sistemas.

„Atskaitomybė kiekviename logistinės operacijos žingsnyje nėra privilegija, tai – būtinybė. Technologiniai krovinio saugumo sprendimai, tokie kaip „track & trace” sistemos, išmanieji užraktai transport priemonėse ir net biometrinės personalo autentifikacijos sistemos jau yra įrodžiusios savo vertę logistikos industrijoje. Svarbu pabrėžti, kad dažniausi aukštos vertės krovinių tipai klientų užsakomi internetu, tai – nešiojamieji kompiuteriai, mobilieji telefonai, kosmetika, parfumerija, mados reikmenys bei buitiniai prietaisai. Ir jeigu globalūs mažmenininkai integruoja biometrinius duomenis į pardavimus, marketingą bei platinimą, tai logistikos tiekėjai negali atsilikti. Aukštos vertės krovinių tiekimo grandinės yra tarpusavyje persipynusios. Taigi, logistikos industrija naudoja tokias technologijas kaip biometrika kitaip nei tai daro pardavimų industrija” – komentuoja V. Lazovskij.

Juniper Research atlikta globalinės pardavimų industrijos analizė rodo ženkliai augantį biometrinės autentifikacijos naudojimą mokant už prekes per mobiliąją įrangą, nurodant, kad apie 2 mlrd. žmonių naudojasi tokiomis mobiliosiomis apsipirkimo technologijomis. Vartotojai, atlikę apmokėjimą už savo prekes, tikisi galimybės sekti savo siuntas realiu laiku. Tokioje situacijoje pardavėjai gali patenkinti savo klientų norus tik vystydami stiprų bendradarbiavimą ir komunikaciją su savo logistikos partneriais.

Pranešimą paskelbė: Živilė Barkauskaitė, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
AUDIMAS Trumpa tampri marginta suknelė 20FL-012 Water Printed XL
 
AUDIMAS Ilgi daugiafunk.paplūdimio šortai 2011-518 Dutch Blue 56
 
AUDIMAS Parka su pašiltinimu THERMORE 2011-407 India Ink L
 
Nike 22-97-15-7 Black 15 42,5
 
AUDIMAS Atsegamas džemp. medv. vidumi 20LT-406 Black XL

Rekomenduojame

Valstybinės ir vietinės reikšmės keliams remontuoti skirta per 23 mln. eurų

Valstybinės ir vietinės reikšmės keliams remontuoti skirta per 23 mln. eurų

Šiais metais numatomiems atlikti Lietuvos kelių remonto darbams papildomai skiriama 23,3 mln. eurų. Šios investicijos skirtos susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu, įgyvendinant Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo planą.  „Už šias lėšas visose šalies apskrityse, įvairiuose rajonuose bei savivaldybėse bus taisomi valstybinės ir vietinės reikšmės keliai, tad dar šiais metais daugelyje Lietuvos […]

Lietuvos gyvenviečių gatvėse ir keliuose planuojami intensyvūs asfaltavimo darbai

Lietuvos gyvenviečių gatvėse ir keliuose planuojami intensyvūs asfaltavimo darbai

Beveik 40 šalies savivaldybių sulauks lėšų, už kurias šiemet bus asfaltuojami gyvenvietėse esantys bei gyvenvietes jungiantys keliai su žvyro danga. Gyvenviečių kelių infrastruktūrai gerinti susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu skirta daugiau nei 27 mln. eurų.  „Mūsų šalies miestuose ir gyvenvietėse vis dar yra nemažai neišasfaltuotų gatvių bei gyvenvietes jungiančių žvyrkelių – dalis jų jau netrukus […]

„Goodyear Blimp“ dirižablis sugrįžta į Europą

„Goodyear Blimp“ dirižablis sugrįžta į Europą

Į Europos padangę sugrįžta legenda – po beveik dešimties metų pertraukos į dangų vėl pakyla „Goodyear Blimp“ dirižablis. Tai yra viena paskutinių kompanijos investicijų, skirta stiprinti įmonės žinomumą ir verslo iniciatyvas Europoje. Daugiausiai dėmesio pastaruoju metu buvo skirta Europos rinkos produktų asortimento atnaujinimui, kurių ne vienas sulaukė apdovanojimų, taip pat su naujų partnerių augimu susietai […]

„Volkswagen“ ir „Audi“ automobilius jau galima įsigyti internetu

„Volkswagen“ ir „Audi“ automobilius jau galima įsigyti internetu

„Volkswagen“ ir „Audi“ atstovai Lietuvoje atvėrė elektronines parduotuves, kuriose vairuotojai galės išsirinkti ir gauti automobilį neišeidami iš namų. Naujai atidarytų el. parduotuvių lankytojai jau dabar gali ne tik apžiūrėti naujausius automobilių modelius ir susipažinti su jų techninėmis specifikacijomis, bet ir gauti ekspertinę konsultaciją, užsiregistruoti bandomajam važiavimui ar užsisakyti tokias papildomas paslaugas kaip automobilio registracija ar […]