Kaip biometrika padeda spręsti krovinių saugumo klausimus

FTB (ang. FBI) duomenimis, kiekvienais metais yra prarandama 30 mlrd. dolerių vertės krovinių, taip pat nurodant, kad šis skaičius nuolat auga – kartu su didėjančiomis krovinių apimtimis. Siekdami apsaugoti jūsų aukštos vertės krovinius, logistikos profesionalai pasikliauja  daugiasluoksne saugumo technologija kaip pirminiu įrankiu kovoje su vagystėmis. Vežėjai sutinka: saugumo ateitis jau yra čia. Daugelis pažangių sprendimų, tokių kaip GPS lustai ant kiekvieno siuntinio, identifikacija radijo dažniu bei biometrinės sistemos, jau yra plačiai naudojamos.

Dažniausias krovinio vagystės scenarijus apima nesąžiningus vairuotojus, kurie išgabena krovinį iš krovos aikštelės. Biometrinių sistemų diegimas reiškia, kad kiekvienam vairuotojui išduodama biometrinė identifikacinė kortelė, kuri leidžia logistikos dispečeriui sekti vogtą krovinį, susiejant jį su konkrečia geografine pozicija bei transporto priemone. Be to, biometriniai sprendimai leidžia skenuoti ir identifikuoti didelį kiekį asmenų, tokiu būdu padedant užtikrinti, kad tik patikimi žmonės būtų įtraukti į visą transportavimo procesą.

Vienas anksčiausių biometrikos pritaikymo tiekimo grandinėje pavyzdžių siekia 1999 metus. Tuo metu Roterdamo jūrų uoste pradėta naudoti rankų atpažinimo sistema, kurios pagalba buvo tikrinami visi sukvežimių vairuotojai prieš jiems patenkant į uostą. Kitos pažangiai mąstančios kompanijos pasekė šiuo pavyzdžiu – tarkime,  Niukasle įsteigta Ievo Ltd. ėmė naudoti pirštų antspaudų atpažinimo įrangą Belgijoje įsikūrusios European Horse Services (EHS) atžvilgiu. EHS – žinoma žirgų logistikos kompanija, gabenanti vienus brangiausių pasaulio žirgų. Taigi, esama daugelio būdų, kaip biometrinius sprendimus pritaikyti logistikos grandinėms.

„Aukštos vertės prekės yra itin paklausios juodojoje rinkoje, ir dėl to jos – patrauklus taikinys vagims. Adekvačios nuostolių prevencijos priemonės padeda užtikrinti, kad šios siuntos netaptų pažeidžiamais taikiniais. Siuntėjai vis labiau pasikliauja logistikos paslaugų tiekėjais kaip pirmuoju gynybos ešelonu nuo vagysčių, ypač kai kalbame apie aukštos vertės bei padidintos rizikos prekes. Kaip bebūtų, siuntėjai taip pat pernelyg dažnai pasitiki tiekėjais, kurių kvalifikacija neatitinka naujausių saugumo ir garantijos standartų, taikomų minėtų prekių transportavimui“ – teigia Frank Muller, AsstrA-Associated Traffic AG direktorių tarybos viceprezidentas.

Taip pat p. Muller pabrėžia: vien tai, jog logistikos kompanija pasižymi puikia „įprastų“ krovinių gabenimo reputacija, dar nebūtinai reiška, kad ji turi pakankamai patirties, komandos įgūdžių, draudimo galimybių ar išplėtotą vežėjų tinklą, kad galėtų transportuoti aukšto lygio prekes, tokiais kaip elektronika.

„Idant užtikrintume klientams krovinio saugumą, AsstrA yra išvysčiusi bei įdiegusi unikalias procedūras ir procesus, taikomus transportuojant bet kokias prekes, kurias mes arba mūsų klientai kvalifikuoja kaip pasižyminčias aukšta verte arba padidinta rizika. Mes sutinkame, kad ne kiekvienas krovinys yra toks pat, ir todėl atitinkamai taikome specialiai adaptuotas procedūras. Biometriką apimantys technologiniai sprendimai, tokie kaip „sekimo ir fiksavimo“ (ang. track & trace) aplikacijos, įgalina mus tikrinti siuntos statusą bei matyti papildomus komentarus, paliekamus vairuotojų bei dispečerių. Šios aplikacijos vizualizuoja informaciją, apimančią krovinio charateristikas, jo sudėtį, transportavimo įvykius, sustojimų bei krovos/iškrovos punktus, kurie atvaizduojami žemėlapyje“ – aiškina F. Muller.

Biometrika taip pat gali būtų integruojama bendrai su kitais krovinio navigacijos sprendimais. Šiuo metu pačios paklausiausios Europos transportavimo industrijoje yra „sekimo ir fiksavimo“ (ang. track & trace) sistemos, kurios vizualizuoja krovinio lokaciją, judėjimą, jo tvarkytojus realiu laiku. Biometrikos integravimas su šia navigacine sistema savininkams suteikia didesnes krovinio kontrolės galimybes.

„Pagrindinis sprendimas krovinio saugumui transportavimo metu užtikrinti yra transportė priemonė, aprūpinta specialiomis sistemomis bei telemetrijos įranga. Didžiąja dalimi ši transporto priemonė yra aprūpinta krovinio tiekėjo, dirbančio kartu su logistikos tiekėju. Iš logistikos pusės, efektyviausias būdas užtikrinti krovinio saugumą yra griežta atitiktis tarptautiniams vykdomiesiems protokolams bei saugumo standartams, taip pat nuotolinis transporto priemonių sekimas ir visų kliūčių, iškylančių transportavimo eigoje, įvertinimas realiu laiku tokiomis priemonėmis kaip „track & trace”, šiuo metu naudojamomis kompanijos AsstrA“ – tvirtina Vitalij Lazovskij, AsstrA-Associated Traffic AG Tiekimo grandinės saugumo vadybininkas.

Elektroninis krovinio sekimas taip pat pagerina intermodalinių krovinių pervežimų kokybę. Krovinių gabenimas jūra, sausuma bei oru, reikalaujantis ženklaus ir koordinuoto žmogiškųjų resursų sutelkimo, susiduria su papildomais krovinio saugumo iššūkiais. Aukštesnis saugumo lygmuo gali būti pasiektas biometrines technologijas integruojant į krovinio stebėjimo sistemas.

„Atskaitomybė kiekviename logistinės operacijos žingsnyje nėra privilegija, tai – būtinybė. Technologiniai krovinio saugumo sprendimai, tokie kaip „track & trace” sistemos, išmanieji užraktai transport priemonėse ir net biometrinės personalo autentifikacijos sistemos jau yra įrodžiusios savo vertę logistikos industrijoje. Svarbu pabrėžti, kad dažniausi aukštos vertės krovinių tipai klientų užsakomi internetu, tai – nešiojamieji kompiuteriai, mobilieji telefonai, kosmetika, parfumerija, mados reikmenys bei buitiniai prietaisai. Ir jeigu globalūs mažmenininkai integruoja biometrinius duomenis į pardavimus, marketingą bei platinimą, tai logistikos tiekėjai negali atsilikti. Aukštos vertės krovinių tiekimo grandinės yra tarpusavyje persipynusios. Taigi, logistikos industrija naudoja tokias technologijas kaip biometrika kitaip nei tai daro pardavimų industrija” – komentuoja V. Lazovskij.

Juniper Research atlikta globalinės pardavimų industrijos analizė rodo ženkliai augantį biometrinės autentifikacijos naudojimą mokant už prekes per mobiliąją įrangą, nurodant, kad apie 2 mlrd. žmonių naudojasi tokiomis mobiliosiomis apsipirkimo technologijomis. Vartotojai, atlikę apmokėjimą už savo prekes, tikisi galimybės sekti savo siuntas realiu laiku. Tokioje situacijoje pardavėjai gali patenkinti savo klientų norus tik vystydami stiprų bendradarbiavimą ir komunikaciją su savo logistikos partneriais.

Pranešimą paskelbė: Živilė Barkauskaitė, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
Silk EyeLift Cream Kremas odai aplink akis, 30ml
 
Chateau de Beaute Vino Sheen Fusion Fluidas išlyginantis smulkias ir gilias raukšles, 30ml
 
PE-6011E Vakoss pūkų rinkiklis žalias
 
Nespresso Espresso Livanto kavos kapsulės 10vnt.
 
SteelSeries Wired, Gaming mouse, No, Rival 310, Optical, No, RGB LED light
Lietuvos vairuotojai įpročių nekeičia: 8 iš 10 su savimi vežiojasi nebeprivalomus dokumentus

Lietuvos vairuotojai įpročių nekeičia: 8 iš 10 su savimi vežiojasi nebeprivalomus dokumentus

Jau pusmetį Lietuvos vairuotojai neprivalo su savimi vežiotis krūvos dokumentų, tačiau 8 iš 10 vairuojančių žmonių be jų nesėda į automobilį. Šie vairuotojai, kaip ir buvo įpratę iki liepos 1 dienos, pasiima privalomojo draudimo liudijimą, transporto priemonės techninės apžiūros bei registravimo dokumentus ir vairuotojo pažymėjimą. Tik 9 proc. mūsų šalies vairuotojų šių dokumentų nesivežioja. Tai […]

  Straipsniai »
Viešoji geležinkelių infrastruktūra turėtų būti valdoma efektyviau

Viešoji geležinkelių infrastruktūra turėtų būti valdoma efektyviau

Sklandžiam ir saugiam keleivių bei krovinių judumui užtikrinti būtina efektyvi viešoji geležinkelių infrastruktūra. Tai yra valstybei nuosavybės teise priklausantis turtas, naudojamas keleiviams ir kroviniams geležinkeliais vežti. Už tinkamą šios infrastruktūros valdymą, funkcionavimą, geležinkelių transporto eismo ir rinkos reguliavimą atitinkamai yra atsakingi Susisiekimo ministerija, AB „Lietuvos geležinkeliai“, Lietuvos transporto saugos administracija ir Ryšių reguliavimo tarnyba. Aukščiausiosios […]

  Straipsniai »
Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti ragina ne tik vairuotojus, bet ir kelininkus. Kaip susidaro šios vairuoti nepalankios sąlygos? Kokių veiksmų, esant minėtiems žiemos reiškiniams, turėtų imtis vairuotojai ir kelių priežiūros specialistai? „Juodas“ ledas – nepastebimas pavojus Vienas iš pavojingiausių žiemos reiškinių, sukeliančių daug eismo įvykių, yra „juodas“ […]

  Straipsniai »
Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą

Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą

Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą Sėkmingą šimtamilijoninį verslą JAV įkūrę lietuviai jo plėtrai renkasi tėvynę. Trečiadienį buvo atidarytas vienos sparčiausiai JAV augančių įmonių „GP Transco“ biuras Vilniuje, Žalgirio g. esančiame verslo centre. Sėkmingo verslo plėtrą tėvynėje keturi įmonių grupę valdantys lietuviai pasirinko ne tik dėl daugybės šalyje esančių […]

  Straipsniai »
Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

2018 m. gruodžio 3 d. ES Transporto taryboje patvirtinta pozicija dėl „Mobilumo paketo“ yra vienareikšmiškai nepalanki Lietuvos ir kitų Vidurio ir Rytų Europos valstybių vežėjams bei vairuotojams. Tokios išvados buvo prieita europarlamentaro Bronio Ropės organizuotoje diskusijoje “Mobilumo paketas: socialinė ar sienų Europa?“. Į renginį Europos Parlamente susirinko Lietuvos, Danijos, Vokietijos, Austrijos ir kitų Briuselyje įsikūrusių […]

  Straipsniai »
Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėją beveik pusė pėsčiųjų Lietuvos didmiesčiuose nepaiso saugaus eismo taisyklių. Vakare susitelkimas į eismo saugumą kiek padidėja, tačiau ryškūs skirtumai ir tarp miestų: eidami per pėsčiųjų perėją mažiausią dėmesį kelių eismo taisyklėms ir saugumui demonstruoja pėstieji Kaune, didžiausią – Klaipėdoje. Tokie rezultatai gauti draudimo […]

  Straipsniai »