Kaip biometrika padeda spręsti krovinių saugumo klausimus

Kaip biometrika padeda spręsti krovinių saugumo klausimus

FTB (ang. FBI) duomenimis, kiekvienais metais yra prarandama 30 mlrd. dolerių vertės krovinių, taip pat nurodant, kad šis skaičius nuolat auga – kartu su didėjančiomis krovinių apimtimis. Siekdami apsaugoti jūsų aukštos vertės krovinius, logistikos profesionalai pasikliauja  daugiasluoksne saugumo technologija kaip pirminiu įrankiu kovoje su vagystėmis. Vežėjai sutinka: saugumo ateitis jau yra čia. Daugelis pažangių sprendimų, tokių kaip GPS lustai ant kiekvieno siuntinio, identifikacija radijo dažniu bei biometrinės sistemos, jau yra plačiai naudojamos.

Dažniausias krovinio vagystės scenarijus apima nesąžiningus vairuotojus, kurie išgabena krovinį iš krovos aikštelės. Biometrinių sistemų diegimas reiškia, kad kiekvienam vairuotojui išduodama biometrinė identifikacinė kortelė, kuri leidžia logistikos dispečeriui sekti vogtą krovinį, susiejant jį su konkrečia geografine pozicija bei transporto priemone. Be to, biometriniai sprendimai leidžia skenuoti ir identifikuoti didelį kiekį asmenų, tokiu būdu padedant užtikrinti, kad tik patikimi žmonės būtų įtraukti į visą transportavimo procesą.

Vienas anksčiausių biometrikos pritaikymo tiekimo grandinėje pavyzdžių siekia 1999 metus. Tuo metu Roterdamo jūrų uoste pradėta naudoti rankų atpažinimo sistema, kurios pagalba buvo tikrinami visi sukvežimių vairuotojai prieš jiems patenkant į uostą. Kitos pažangiai mąstančios kompanijos pasekė šiuo pavyzdžiu – tarkime,  Niukasle įsteigta Ievo Ltd. ėmė naudoti pirštų antspaudų atpažinimo įrangą Belgijoje įsikūrusios European Horse Services (EHS) atžvilgiu. EHS – žinoma žirgų logistikos kompanija, gabenanti vienus brangiausių pasaulio žirgų. Taigi, esama daugelio būdų, kaip biometrinius sprendimus pritaikyti logistikos grandinėms.

„Aukštos vertės prekės yra itin paklausios juodojoje rinkoje, ir dėl to jos – patrauklus taikinys vagims. Adekvačios nuostolių prevencijos priemonės padeda užtikrinti, kad šios siuntos netaptų pažeidžiamais taikiniais. Siuntėjai vis labiau pasikliauja logistikos paslaugų tiekėjais kaip pirmuoju gynybos ešelonu nuo vagysčių, ypač kai kalbame apie aukštos vertės bei padidintos rizikos prekes. Kaip bebūtų, siuntėjai taip pat pernelyg dažnai pasitiki tiekėjais, kurių kvalifikacija neatitinka naujausių saugumo ir garantijos standartų, taikomų minėtų prekių transportavimui“ – teigia Frank Muller, AsstrA-Associated Traffic AG direktorių tarybos viceprezidentas.

Taip pat p. Muller pabrėžia: vien tai, jog logistikos kompanija pasižymi puikia „įprastų“ krovinių gabenimo reputacija, dar nebūtinai reiška, kad ji turi pakankamai patirties, komandos įgūdžių, draudimo galimybių ar išplėtotą vežėjų tinklą, kad galėtų transportuoti aukšto lygio prekes, tokiais kaip elektronika.

„Idant užtikrintume klientams krovinio saugumą, AsstrA yra išvysčiusi bei įdiegusi unikalias procedūras ir procesus, taikomus transportuojant bet kokias prekes, kurias mes arba mūsų klientai kvalifikuoja kaip pasižyminčias aukšta verte arba padidinta rizika. Mes sutinkame, kad ne kiekvienas krovinys yra toks pat, ir todėl atitinkamai taikome specialiai adaptuotas procedūras. Biometriką apimantys technologiniai sprendimai, tokie kaip „sekimo ir fiksavimo“ (ang. track & trace) aplikacijos, įgalina mus tikrinti siuntos statusą bei matyti papildomus komentarus, paliekamus vairuotojų bei dispečerių. Šios aplikacijos vizualizuoja informaciją, apimančią krovinio charateristikas, jo sudėtį, transportavimo įvykius, sustojimų bei krovos/iškrovos punktus, kurie atvaizduojami žemėlapyje“ – aiškina F. Muller.

Biometrika taip pat gali būtų integruojama bendrai su kitais krovinio navigacijos sprendimais. Šiuo metu pačios paklausiausios Europos transportavimo industrijoje yra „sekimo ir fiksavimo“ (ang. track & trace) sistemos, kurios vizualizuoja krovinio lokaciją, judėjimą, jo tvarkytojus realiu laiku. Biometrikos integravimas su šia navigacine sistema savininkams suteikia didesnes krovinio kontrolės galimybes.

„Pagrindinis sprendimas krovinio saugumui transportavimo metu užtikrinti yra transportė priemonė, aprūpinta specialiomis sistemomis bei telemetrijos įranga. Didžiąja dalimi ši transporto priemonė yra aprūpinta krovinio tiekėjo, dirbančio kartu su logistikos tiekėju. Iš logistikos pusės, efektyviausias būdas užtikrinti krovinio saugumą yra griežta atitiktis tarptautiniams vykdomiesiems protokolams bei saugumo standartams, taip pat nuotolinis transporto priemonių sekimas ir visų kliūčių, iškylančių transportavimo eigoje, įvertinimas realiu laiku tokiomis priemonėmis kaip „track & trace”, šiuo metu naudojamomis kompanijos AsstrA“ – tvirtina Vitalij Lazovskij, AsstrA-Associated Traffic AG Tiekimo grandinės saugumo vadybininkas.

Elektroninis krovinio sekimas taip pat pagerina intermodalinių krovinių pervežimų kokybę. Krovinių gabenimas jūra, sausuma bei oru, reikalaujantis ženklaus ir koordinuoto žmogiškųjų resursų sutelkimo, susiduria su papildomais krovinio saugumo iššūkiais. Aukštesnis saugumo lygmuo gali būti pasiektas biometrines technologijas integruojant į krovinio stebėjimo sistemas.

„Atskaitomybė kiekviename logistinės operacijos žingsnyje nėra privilegija, tai – būtinybė. Technologiniai krovinio saugumo sprendimai, tokie kaip „track & trace” sistemos, išmanieji užraktai transport priemonėse ir net biometrinės personalo autentifikacijos sistemos jau yra įrodžiusios savo vertę logistikos industrijoje. Svarbu pabrėžti, kad dažniausi aukštos vertės krovinių tipai klientų užsakomi internetu, tai – nešiojamieji kompiuteriai, mobilieji telefonai, kosmetika, parfumerija, mados reikmenys bei buitiniai prietaisai. Ir jeigu globalūs mažmenininkai integruoja biometrinius duomenis į pardavimus, marketingą bei platinimą, tai logistikos tiekėjai negali atsilikti. Aukštos vertės krovinių tiekimo grandinės yra tarpusavyje persipynusios. Taigi, logistikos industrija naudoja tokias technologijas kaip biometrika kitaip nei tai daro pardavimų industrija” – komentuoja V. Lazovskij.

Juniper Research atlikta globalinės pardavimų industrijos analizė rodo ženkliai augantį biometrinės autentifikacijos naudojimą mokant už prekes per mobiliąją įrangą, nurodant, kad apie 2 mlrd. žmonių naudojasi tokiomis mobiliosiomis apsipirkimo technologijomis. Vartotojai, atlikę apmokėjimą už savo prekes, tikisi galimybės sekti savo siuntas realiu laiku. Tokioje situacijoje pardavėjai gali patenkinti savo klientų norus tik vystydami stiprų bendradarbiavimą ir komunikaciją su savo logistikos partneriais.

Pranešimą paskelbė: Živilė Barkauskaitė, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38

Seimo nario D. Kreivio pranešimas: „Kyla grėsmė Lietuvos pašto ateičiai“

2019 m. lapkričio 13 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Dainius Kreivys kreipėsi į susisiekimo ministrą Jaroslavą Narkevičių, prašydamas skubiai pateikti paaiškinimus dėl Susisiekimo ministerijos ir asmeniškai ministro diskredituojamo vienos didžiausių valstybės valdomų bendrovių, AB Lietuvos paštas, valdymo. „Ministras privalo 5000 Lietuvos pašto darbuotojų, institucijoms ir visai visuomenei labai aiškiai, ir, […]

  Straipsniai »

Seimui pristatytas transporto priemonės pirmos registracijos mokesčio projektas

  Seimui pristatytas Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektas Nr. XIIIP-4132, kuriuo siūloma nuo kitų metų sausio 1 d. reglamentuoti motorinių transporto priemonių apmokestinimo transporto priemonių pirmos registracijos mokesčiu tvarką. Mokestį mokėtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre valdytojas. Numatoma, kad […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras: sklandi Lietuvos pašto veikla bus užtikrinta

Susisiekimo ministerija apgailestauja, kad nepavyko surasti sutarimo su AB Lietuvos paštas valdybos nariais ir dėkoja už jų indėlį į bendrovės veiklą. Atsisakius valdybai tęsti darbą iki šių metų pabaigos, Susisiekimo ministerija skubiai suformuos naują valdybą. Jau inicijuotos procedūros naujų nepriklausomų narių atrankai, siekiant suformuoti nuolatinę bendrovės valdybą, kuri atitiktų EBPO reikalavimus. „Naujoji bendrovės valdyba turės […]

  Straipsniai »

Pasirašyta sutartis dėl ilgalaikės Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategijos rengimo

Susisiekimo ministerijos iniciatyva pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija, kuria siekiama numatyti optimalias ilgalaikes šalies transporto sektoriaus plėtros kryptis ir prioritetus. Pagal pasirašytą strategijos rengimo sutartį ją numatoma parengti iki kitų metų liepos mėnesį. „Ilgalaikė susisiekimo strategija suteiks pagrindą kryptingai, gerąja užsienio valstybių praktika pagrįstai tolimesnei Lietuvos transporto sektoriaus plėtrai. Tai leis […]

  Straipsniai »