Automobilio stiklo pažeidimų šalinimas ar viso stiklo keitimas – vienas dažniausių darbų, kurį atlieka automobilių savininkai, turintys KASKO draudimą. Ekspertai atkreipia dėmesį, kaip tokių žalų išvengti ir ką daryti, jeigu stiklas jau skilo.
„Stiklo žalos sudaro maždaug penktadalį visų KASKO žalų, iš jų didžioji dalis – dėl priekinio stiklo apgadinimų, daugiausiai dėl akmenėlių ar kitų priežasčių atsiradusių įdaužų. Šoniniai ir galiniai automobilių stiklai dažniau nukenčia dėl vagysčių ar kitų įvykių, nutikusių ne kelyje. Stiklai pagal draudimą gali būti ir keičiami, kai pažeidimo plotis yra didesnis nei 2,5 cm, ir taisomi, kai pažeidimas būna mažesnis. Trimis ketvirčiais atvejų, kuomet kreipiasi klientai, langą tenka keisti“, – sako Andrius Gasparavičius, BTA Transporto žalų reguliavimo skyriaus vadovas.
„Grėsmių automobilių stiklams kyla visais sezonais. Tačiau daugiausiai klientų sulaukiame vasarą, kai žmonės daugiau keliauja. Šiltuoju metų laiku remontuojami keliai ir tokiuose ruožuose pasitaiko skaldos. Nesilaikant saugaus atstumo iki priekyje esančio automobilio iš po šio ratų gali išskrieti akmenukai ir įskelti stiklą. Žiemą akmenukai gali būti išsviedžiami, kai dėl sniego ir kitų sąlygų padangos daugiau prasisuka. Be to, žiemą išauga rizika, kad ir mažos įdaužos plėsis į didelį skilimą dėl į įdaužos vidų patekusios drėgmės ar temperatūrų skirtumo automobilio salone ir lauke“, – patirtimi dalijasi Darius Janavičius, „Stiklita Market“ direktorius.
Jo teigimu, didesnė įdaužos rizika yra toms transporto priemonėms, kurių stiklai įtaisyti beveik vertikaliai.
„Tai būdinga visiems vilkikų modeliams, didesnei daliai mikroautobusų, visureigiams. Į jų stiklus akmenukas atsitrenkia kaip į sieną ir perduoda visą savo energiją. Kuo nuožulnesnis stiklo montavimas, tuo saugiau, nes nuo jo akmenukas rikošetuoja ir poveikis stiklui būna minimalus“, – aiškina stiklų taisymo ekspertas.
Ką daryti skilus stiklui?
Jeigu automobilio stikle atsirado pažeidimas – pirmiausia vairuotojas turėtų pažeidimo vietą nuvalyti ir užklijuoti lipnia juostele, kad ji neužsiterštų ir negautų drėgmės. Nuo šių veiksmų priklauso, kaip lengvai ir kokybiškai pavyks stiklą pataisyti.
Jei automobilis yra apdraustas KASKO draudimu ir sutartyje numatyta transporto priemonės stiklų apsauga – kreiptis į savo draudimo bendrovę, nepriklausomai nuo to, ar stiklą reikės keisti, ar remontuoti.
„Į specialistus rekomenduojame kreiptis vos pastebėjus įdaužą. Meistras pagal pažeidimo dydį, vietą stikle, būklę, skilimo riziką ateityje ir kitus faktorius įvertins, ar ją galima remontuoti“, – sako D. Janavičius.
Jo teigimu, įprastai remontuoti galima tuos pažeidimus, kurie yra ant permatomos stiklo dalies, ne didesni nei 2-2,5cm skersmens ir nuo bet kurio stiklo krašto nutolę ne mažiau nei per 5 centimetrus.
„Meistras pažeidimo vietą kruopščiai nuvalo, jei reikia – pragręžia specialiu plonu grąžteliu ir per skylutę įleidžia stiklo remontui skirtus polimerinius klijus. Jie išdžiovinami specialia UV lempa. Po džiovinimo klijų perteklius pašalinamas ir įdaužos vieta nupoliruojama. Darbas trunka iki pusvalandžio. Po jo stiklas atgauna savo pirminį stiprumą, o klientas išsaugo originalų stiklą ir gamyklinį stiklo įklijavimą. Be to, toks procesas yra nepalyginamai tvaresnis už stiklo keitimą“, – remonto procesą apžvelgia serviso vadovas D. Janavičius.
Ką daryti, kad aplenktumėte langų servisą?
Anot „Stiklita Market“ serviso vadovo, pagrindinis stiklų apsaugos nuo skilimo veiksnys yra saugus atstumas tarp automobilių ir saugus greitis. Tai užtikrina, kad iš po kito automobilio ratų išlėkęs akmenukas nepataikys į jūsų automobilį. Todėl, jei kelyje jus aplenktų kitas automobilis, D. Janavičius ragina nespausti akceleratoriaus, kad kuo greičiau padidėtų atstumas tarp transporto priemonių.
„Važiuojant žvyrkeliu svarbu atkreipti dėmesį į prasilenkiančius automobilius. Jei matote, kad priešinga kryptimi transporto priemonė juda dideliu greičiu – stenkitės laikytis kuo dešiniau, sumažinkite greitį ar net visai sustokite“, – ragina ekspertas.
Jis sutiko ir tokių serviso klientų, kurių stiklas skilo po to, kai važiuojant siauru asfaltuotu keliu priekyje esantis automobilis užvažiavo ant neasfaltuoto kelkraščio ir pakėlė akmenukų debesį.
Valytuvus D. Janavičius ragina keisti bent kartą per metus ir būtinai pasitikrinti jų būklę rudenį, kai pagausėja kritulių, pradeda prastėti matomumas bei vairavimo sąlygos. Žiemą valytuvų šluotelės dėvisi sparčiau, todėl pasibaigus šaltajam sezonui juos taip pat verta patikrinti. Ne tik dėl to, kad jie gali subraižyti stiklą – gera valytuvų būklė užtikrina ir gerą matomumą, todėl didina bendrą važiavimo saugumą.
A. Gasparavičiaus teigimu, neretai pasitaiko, kad automobilio naudotojas stiklus žiemą subraižo ir pats. „Rizika kyla tuomet, kai ant rečiau plaunamo automobilio iškrenta sniegas. Prieš važiavimą valant tokią transporto priemonę nuo jos būna braukiamas sniego ir smulkaus purvo mišinys, galintis subraižyti stiklo paviršių. Dėl to rekomenduojame neužmiršti žiemą apsilankyti automobilių plovykloje“, – primena draudimo bendrovės atstovas.
„Auksinė taisyklė, kuria galima vadovautis ne tik kalbant apie automobilių langus, bet ir apie viską gyvenime – prevencija yra geriau už problemų šalinimą. Kai kurie veiksmai, apsaugantys nuo langų apgadinimų, iš pirmo žvilgsnio atrodo pertekliniai. Tačiau jų nesiėmus ir susidūrus su realia problema nepatogumai – net jei patirtą žalą atlygins draudimas – bus didesni už atsargumo kainą“, – sako A. Gasparavičius.
Apie BTA:
AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2021 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2021 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 400 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta apie 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 64 mln. eurų žalų.
Pranešimą paskelbė: Andrius Baranauskas, Winning Reputation
Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale jau įdiegtos visos technologijos ir šiuo metu vyksta jų derinimo ir vidinio testavimo darbai. Moderniausia įranga pagrindiniame šalies oro uoste leis dvigubai išplėsti keleivių aptarnavimo pajėgumus, pagreitins procesus bei užtikrins dar geresnę keliavimo patirtį. „Siekdami turėti pažangiausią oro uosto išvykimo terminalą Baltijos šalyse, vykdėme daugiau kaip 15 didesnių ar […]
Klimato neutralumas iki 2050 m., automobilių su vidaus degimo varikliais gamybos ir pardavimo uždraudimas nuo 2035 metų ir t.t. Tai – priemonės, kurios kasmet vis labiau turėtų skatinti perėjimą prie elektromobilių. Vis dėlto, panašu, kad bent jau verslai skubėti nelinkę, mat 2024 m. augant Europos komercinių transporto priemonių pardavimams, elektromobiliai tame tarpe nesudarė itin reikšmingos […]
5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui Šiais laikais galima rasti programėlę kiekvienai gyvenimo sričiai – ne išimtis ir automobilio vairavimas. Rinkoje siūloma daugybė mobiliųjų aplikacijų, kurios ne tik palengvina kasdienę automobilio priežiūrą, bet ir padeda išvengti aibės nepatogumų kelyje. Tačiau kaip išsirinkti vertingiausias? Rinkos ekspertai dalinasi penkiomis naudingomis programėlėmis, kurios pravers tiek pradedantiesiems, tiek ir […]
„Adampolis Group“, įtvirtinusi savo pozicijas kaip oficiali „MAN Truck & Bus“ atstovė Lietuvoje ir Suomijoje, pradeda ambicingą plėtros projektą Kaune. Statomame naujame verslo komplekse bus sutelktos visos įmonių grupės paslaugos, o jame įsikursianti „MAN Truck & Bus Lietuva“ atstovybė taps vienu didžiausių MAN aptarnavimo centrų Europoje. „Adampolis Group“ yra viena didžiausių komercinio transporto bei specialiosios […]
2024m. gruodžio 3 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas pradėjo svarstyti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūloma aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams panaikinti teisę keliuose stabdyti dalį transporto priemonių ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų kiekį bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. […]
Šveicarijos tarptautinės oro linijos („Swiss International Air Lines“) nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios padidins skrydžių tarp Vilniaus ir Ciuricho skaičių. Reguliarūs tiesioginiai skrydžiai vasaros mėnesiais bus vykdomi kasdien. „Swiss International Air Lines“ (SWISS) skelbia, kad nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios tarp Vilniaus ir Ciuricho skraidys dažniau. Lyginant su 2024 m. vasaros sezonu, vežėjo […]