Kaimyninių šalių projektai priminė apie tunelį į Neringą

Kaimyninių šalių projektai priminė apie tunelį į Neringą

Vokiečiai ir danai sutarė ir pradėjo statyti 18 km tunelį po Baltijos jūra. Jis statomas ant kranto ir bus paskandintas į 40 metrų gylį jūroje. Tunelis pakeis keltą, kuris kursuoja tarp Vokietijos ir Danijos per vieną iš Baltijos sąsiaurių, ir maždaug 5 kartus sutrumpins kelionės laiką. Keltus tuneliu keičia ir mūsų Baltijos kaimynai – estai ir suomiai. 50 iš 95 trasos Talinas – Helsinkis kilometrų bus nutiesta tunelyje po Suomijos įlanka. Kelionė tarp abiejų sostinių sutrumpės nuo 2,5 valandos iki pusvalandžio.

Beje, Helsinkio – Talino maršrutas keltu – viena greičiausių keltų jungčių. Tačiau suomiai ir estai, kaip ir vokiečiai bei danai ar daugybė kitų tautų, puikiai suvokia, koks brangus yra laikas.

Kelis dešimtmečius siekiama politinio sprendimo leisti tuneliu po mariomis sujungti Klaipėdą ir Kuršių neriją. Kelionės į kitą krantą laikas sutrumpėtų nuo 20 iki 50 kartų. Esant politiniam sprendimui objektą noriai pastatytų ir eksploatuotų privataus verslo struktūros. Jei valdžia tam neturėtų pinigų.

Žinoma, be konkurencijos dirbantis valdiškas keltuvų biznis tam priešintųsi. Priešintųsi ir tos partijos, kurios iš to biznio turi naudą.

Pastačius po Kuršių mariomis 0,5 km tunelį, susisiekimas tarp abiejų krantų taptų gerokai pigesnis, greitesnis ir saugesnis. Bet kuriuo paros metu. Neringos gyventojams, Kuršių nerijos lankytojams ir poilsiautojams, tai – gera žinia.

Kaip ir sumanymas greta jungties Klaipėdos krante sukurti poilsio, pramogų ir sveikatingumo centrą, kuris aprūpintų darbu ne vieną neringiškį ir klaipėdietį.

Šis jungties projektas gerokai pagerintų gamtosauginę marių situaciją.

Pastačius tunelį galima būtų riboti lengvųjų automobilių srautą į neriją, didžiąją jų dalį paliekant „žemyniniame“ krante. O susisiekimui naudoti elektrinį visuomeninį (pvz. mikroautobusų)  transportą. Ribojant nuosavu transportu besinaudojančių turistų srautus, o Neringos gyventojų ūkinę veiklą pamažu perkeliant į „žemyninę“ dalį būtų užtikrintas Kuršių nerijos UNESCO saugoׅmos teritorijos statusas.

Neringos gyventojai jau ne vieną dešimtmetį kalba apie būtinumą užtikrinti geresnį susisiekimą su Klaipėda. Jeigu jų norams pritartų ir klaipėdiečiai, tai Neringos ir Klaipėdos valdžiai beliktų tik priimti  politinį sprendimą statyti jungtį.

 Jei nesiims sprendimo, gyventojai, matyt, ieškotų žmonių, kuriems po dvejų metų patikės spręsti jiems rūpimas problemas.

Jeigu tokio sprendimo realizavimas būtų patikėtas privataus verslo struktūroms, tunelis būtų pastatytas per metus ar pusantrų metų. Lygiagrečiai vyktų ir mažųjų laivų uosto bei poilsio, pramogų ir sveikatingumo centro statyba su tam reikalui skirtais ofisais, viešbučiais, parkingais ir elingais.

Pajūrio kraštas ekologiškos veiklos kūrimui gautų nemažų investicijų. Tai padidintų aktyvaus poilsio mėgėjų srautus į pajūrį. Vietos gyventojams atsirastų papildomų darbo vietų, o valdžiai – įplaukų į biudžetą.

Pranešimą paskelbė: Juozas Zykus, Viešoji įstaiga „Vilniaus metro”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Atėjus pavasariui vairuotojų gyvenimą kartina duobės mūsų šalies gatvėse ir keliuose. Pataikius į duobę kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai transporto priemonę, deja, tenka gabenti į remonto dirbtuves. Draudikų duomenimis, po tokių įvykių automobilių savininkams yra atlyginami nuo kelis šimtus iki septynis tūkstančius eurų siekiantys nuostoliai. „Šių įvykių padaugėja pavasarį, kai, šylant orui, atsiranda daug […]


Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Komentaro autorius: Aurimas Tamašauskas, BMW atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovas Pasauliui bandant prisitaikyti prie klimato pokyčių, elektrinių automobilių paklausa didėja sulig kiekvienais metais. Remiantis duomenimis, vien Jungtinėje Karalystėje praėjusių metų spalio pabaigoje keliuose buvo skaičiuojama beveik 1 mln. elektrinių automobilių. Nors Lietuvos statistika šiandien yra gerokai kuklesnė, tačiau tokių automobilių paklausa taip pat sparčiai auga. […]


Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 metais išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai taip pat išaugo keleivių vežimas – visų rūšių transportu vežta beveik 7 proc. daugiau keleivių. „Nors 2023-ųjų pradžioje vyravo ekonominio neapibrėžtumo nuotaikos, Lietuvos transporto bei logistikos sektorius išlieka konkurencingas. Labiausiai tam įtakos turėjo padidėję tiek tarptautinių, tiek vidaus […]


Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

2024 m. kovo 13 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimo pavasario sesijoje registruotas įstatymų paketas, kuriuo naikinami automobilių techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir paplitimo šalyje ribojimai. Iš Transporto veiklos pagrindų įstatymo siūloma išbraukti apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalies teritorijoje nuostatas. Šį ribojimą […]


5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

Žiema automobilių vairuotojams atneša nemažai iššūkių, todėl jai pasibaigus itin svarbu nuodugniai įvertinti savo automobilio būklę ir paruošti jį artėjantiems šiltesniems orams. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ ekspertai dalinasi patarimais, kaip pasirūpinti automobiliu po žiemos ir užtikrinti, kad šiltuoju metų laiku jis veiktų be priekaištų. Dažniau plaunamas automobilis rūdija lėčiau Nors automobilį patariama plauti […]


Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Nuo šiol kai kuriais atvejais B kategorijų gatvėse išvažiavimai ir įvažiavimai dešiniaisiais posūkiais galės būti įrengiami ne kas 150 metrų, kai buvo numatyta iki šiol, o kas 100 metrų. Tai įteisinta statybų techninio reglamento (STR) „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ pataisose. STR numatyta, kad jeigu B kategorijų gatvėse nėra galimybių išlaikyti 150 metrų […]