Artėjant žiemai, pirmiausia į galvą ateina privalomas padangų keitimas, dalis vairuotojų galbūt pasitikrina techninę stabdžių sistemos ar akumuliatoriaus būklę, tačiau retas purviniausiu metų laiku galvoja apie automobilio švaros procedūras, nors būtent jos palengvina vairavimą šaltuoju metų laiku ir saugo automobilio kėbulo kosmetinę būklę. Nupoliruotas ir apsaugine danga padengtas kėbulas atsparesnis nešvarumams, ilgiau išlaiko prekinę išvaizdą, tinkamai paruošti langai – mažiau šerkšnija, o valytuvai efektyviau nuo jų pašalina kritulius ir nešvarumus.
Artėjant žiemai Lietuvoje švinta vis vėliau, o temsta – vis anksčiau, tad vairuotojams tenka daugiau laiko praleisti vairuojant tamsoje. Tokiomis sąlygomis ypač svarbus geras matomumas, kurį blogina nešvarūs langai ir žibintai.
„Ten, kur nepasiekia valytuvai, kaupiasi nešvarumai ir dėl to sumažėja matymo laukas, o iš priekio atvažiuojančių automobilių šviesų spinduliai atsimušę į nešvarumus lūžta ir akina vairuotoją. Plaunant langus svarbu tai daryti ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus – ypač jei automobilio salone rūkomos elektroninės cigaretės. Stiklai išliks švarūs ilgiau, jei iš išorės padengsite juos hidrofobine danga, kuri atstumia vandenį bei nešvarumus, taip pat – išlygina mikro įrėžimus, prie kurių kimba nešvarumai. Kitas jos privalumas tas, kad tokia danga padengti stiklai lengviau nusivalo nuo šerkšno ir sutaupo laiko valant apšalusius langus“, – sako Algirdas Plečkaitis, „Švaros brolių“ automobilių švaros centrų vadovas.
Pasak jo, vien valytuvų gerai langams nuvalyti nepakanka: „Net apynaujų automobilių vairuotojai neretai perka pirmą po ranka pasitaikiusį langų plovimo skystį ir susipila į bakelį. Pigus skystis dažnu atveju bus neefektyvus, jo išeiga bus didesnė, o sudėtyje bus daugiau pavojingo metanolio, gadinančio gumines ir plastikines automobilio dalis. Naujesnių automobilių žibintai gaminami iš plastiko, o juose neretai būna įrengtos žibintų apiplovimo sistemos. Bėgant laikui žibintų plastikas dėl nekokybiško langų apiplovimo skysčio aižėja ir tampa matinis, taip pablogindamas skleidžiamos šviesos srautą.
Žiemos langų plovimo skysčio paskirtis – gerai šalinti su kelio druskomis sumišusį purvą ir neužšalti prie žemų temperatūrų. Įprastai Lietuvoje pakanka skysčio, kuris neužšąla prie -20 laipsnių Celsijaus. Vasaros langų plovimo skysčio funkcija – tirpdyti baltymus, todėl jis prasčiau tirpdo purvą. Be to, jis užšąla neigiamoje temperatūroje, todėl žieminį langų apiplovimo skystį derėtų pradėti naudoti anksčiau, nei lauko temperatūra pasiekia nulį laipsnių ir prasideda pirmosios šalnos.
Vasaros kelionių ženklai – bitumo dėmės ant kėbulo
„Vasaros metu Lietuvoje – pats kelių remonto įkarštis, todėl dažnam tenka pravažiuoti tvarkomo kelio atkarpas, nuo kurių ant automobilio patenka ne tik dulkės ar skalda, bet ir bitumas. Ši medžiaga prilimpa prie kėbulo, išlieka elastinga ir traukia purvą, jos nenuplauna nei lietus, nei įprastas automobilių plovimo šampūnas. Braukiant ranka per kėbulą, galima jausti mažus gumbelius, o jei kėbulo spalva šviesi – jie matomi ir akimi. Tokių apnašų gramdyti nepatartina, kad nepažeistumėte kėbulo apsauginio lako ar dažų sluoksnio, jiems pašalinti būtina naudoti ploviklius, savo sudėtyje turinčius specifinių veikliųjų medžiagų, kurios tirpdo kelio apnašas“, – sako A. Plečkaitis.
Pasak jo, pašalinus bitumo dėmes, nupoliravus vabzdžių paliktas pigmentines dėmes ar kalkėto vandens paliktus nešvarumus, kėbulą rekomenduojama prieš žiemą padengti apsaugine danga, o kas antrus metus ir nupoliruoti.
„Apsauginių dangų įvairovė didelė, skiriasi jų kaina, tarnavimo laikas ir funkcijos. Prieš žiemą prasmingiausia automobilį dengti sintetine hidrofobine danga, puikiai atstumiančia vandenį ir purvą bei suteikiančia papildomą apsaugą nuo lengvų mechaninių pažeidimų. Tiesa, net ir akylai prižiūrimas, automobilio kėbulas dėvisi, ant jo atsiranda smulkių įbrėžimų, kurie traukia purvą ir žiemą barstomą druską. Normaliai eksploatuojant automobilį, tokius pažeidimus šalinti poliruojant kėbulą rekomenduojama kartą per du metus“, – sako A. Plečkaitis.
Drėgmė salone – išsprendžiama problema
Prieš žiemą svarbu įsivertinti savo vairavimo įpročius ir pasirinkti tinkamus kilimėlius.
„Jei lipant į automobilį nusivalomos kojos nuo drėgmės ir sniego, važinėjant leidžiama salonui pilnai išdžiūti, o drėgmė nuo batų nelieka neišgaravusi kilimėliuose – nebus bėdų žiemą eksploatuojant automobilį su tekstiliniais kilimėliais. Tačiau dažnai važiuojant mažus atstumus, dažnai vežant pakeleivius ar naudojant šviesius kilimėlius – būtina rinktis guminius“, – sako A. Plečkaitis.
Kita drėgmės keliama problema žiemą – prišalusios ir neatsidarančios automobilio durelės.
„Plaunant automobilį neigiamoje temperatūroje, po plovimo patartina atverti visas dureles ir leisti drėgmei sušalti arba – nuvalyti drėgmę šluoste. Taip pašalinus drėgmę durys nebeprišals jas uždarius. Be to, žiemą patartina naudoti specialų hidrofobinį tepalą, kuriuo išteptos sandarinimo gumos tarp kėbulo ir durelių neleidžia kauptis vandeniui, todėl ir durys neprišąla“, – sako A. Plečkaitis.
Bendrovės „PRO BRO Group“ valdomas prekės ženklas „Švaros broliai“ – didžiausias Lietuvoje specializuotas automobilių plovimo ir patalpų valymo tinklas, nuo 1998 metų teikiantis visapusiškas švaros paslaugas. Bendrovė valdo savitarnos plovyklų, švaros centrų ir itin pažangių tunelinių plovyklų tinklą didžiausiuose Lietuvos miestuose, taip pat teikia patalpų valymo paslaugas.
Pranešimą paskelbė: Šarūnas Čėsna, Integrity PR
Automatinis mašinų valdymas, papildytosios realybės panaudojimas statybų aikštelėje, skaitmeninių dvynių kūrimas – tai ateities technologijos, kurias jau galima sutikti didžiausių Lietuvos infrastruktūros projektų statybų aikštelėse. Šalies kelių tiesimo įmonių atstovai teigia, kad skaitmeninių technologijų įsigalėjimo kelių tiesyboje nauda yra milžiniška: darbai vyksta daug greičiau, tačiau realiuoju laiku užtikrinama jų kokybė, atitiktis projektiniams reikalavimams, mažėja ir nelaimingų […]
Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį su savo patarėjais dirbo Rokiškyje. Daug dėmesio Rokiškyje valstybės vadovas skyrė viešojo transporto problematikai regione ir šalyje. Rokiškio geležinkelio stotyje vykusioje apskritojo stalo diskusijoje „Rokiškio rajono žmonių lūkesčius atitinkantis viešasis transportas“, kurioje dalyvavo Rokiškio bendruomenės, centrinės valdžios, savivaldos, keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ atstovai, aptarti būtini sisteminiai pokyčiai ir […]
AB Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 229 Aristava–Kėdainiai–Cinkiškiai 5,151 km tilto rekonstrukcija artėja į pabaigą. Eismą tiltu planuojama paleisti birželio pabaigoje, t.y. anksčiau nei numatyta sutartyje. Pėstiesiems per Nevėžį susisiekimas buvo ir yra užtikrinamas laikinu pontoniniu pėsčiųjų tiltu, kuriuo pėstieji galės naudotis ir iki tol, kol bus užbaigti rekonstruojamo […]
2023 m. birželio 7 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų) Dalies Seimo narių polinkis kuo labiau apriboti paspirtukų judėjimą privedė prie sudėtingos teisėkūros procedūros, kurią parlamentui išpainioti bus rimtas iššūkis, atkreipia dėmesį Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas. Trečiadienį Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas nagrinėjo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis nusitaikyta sureguliuoti judėjimą el. […]
Vienintelė oficiali „Mercedes-Benz“ atstovė mūsų šalyje bendrovė „Veho Lietuva“ įsigijo UAB „Auto Bodyshop“, vieną didžiausių kėbulo remonto įmonių Lietuvoje ir Baltijos regione. Šiuo žingsniu „Veho Lietuva“ siekia dar labiau išplėsti savo klientams siūlomų serviso paslaugų spektrą. „Šis sandoris yra nuoseklus mūsų įgyvendinamos strategijos, kurios stuburas – geriausia įmanoma klientų patirtis, žingsnis. Siekdami teikti aukščiausios kokybės […]
Įgyvendinant Europos Sąjungos (ES) bepiločių orlaivių (dronų) reglamentų paketo nuostatas, pagrindinis Lietuvos oro navigacijos paslaugų teikėjas „Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų į sprendimus, kurie leis dronų naudotojams paprasčiau naudotis oro erdve. „Oro navigacija“ pasirašė sutartį su Austrijos įmone „Frequentis“, su kuria kartu Lietuvoje diegs U-Space paslaugų teikimo sistemą – per mobiliąją aplikaciją bepiločių orlaivių […]