Ką daryti, kad Jūsų automobilio nesugraužtų rūdys

Ką daryti, kad Jūsų automobilio nesugraužtų rūdys

Patarimai, kaip prižiūrėti automobilį žiemą

Vilnius, 2018 m. sausio mėn. 15 d. Populiariame „Disney“ animaciniame filmuke apie lenktyninį automobilį, reklamuojama alyva, kuria patepus surūdijusio automobilio kėbulo detales, jos ima žvilgėti. „Realybėje tokių stebuklų nėra – kad automobilis nerūdytų, jį reikia nuosekliai prižiūrėti“, – sako automobilių prekybos bendrovės „Inchcape Motors“ Kauno atstovybės serviso vadovas Artūras Kviliūnas.

Pažeidžiamiausios vietos, kurias puola rūdys – variklio dangtis, sparnų arkos, slenkstis. Šias vietas nuolat „atakuoja“ nuo kelio pakelti akmenukai, žvyras, purvas. Ne mažiau pažeidžiamos yra ir kėbulo dugno uždaros ertmės, kuriose kaupiasi purvas ir drėgmė, lonžeronai, kėbulo dalių sujungimo vietos. Korozija dažnai pažeidžia pakabos, stabdžių, dujų išmetimo sistemų detales – šios dalys dažniausiai neturi antikorozinės apsaugos.

Specialisto teigimu, nepaisant to, kad šių metų žiema nelepina sniegu, atsipalaiduoti nereikėtų. A. Kviliūnas pabrėžia tris svarbiausius dalykus, kurių nevalia pamiršti automobilio savininkui, kad automobilis nepradėtų rūdyti.

1. Jei įsigijote naują automobilį, kurį žadate eksploatuoti daugiau nei tris-penkis metus, rekomenduojama jo kėbulą ar atskiras kėbulo dalis papildomai apsaugoti antikorozine danga. Automobilių gamintojai pasirūpina savo gaminamų transporto priemonių antikorozine apsauga, tačiau papildomos priemonės, kurių gali imtis pats transporto priemonės savininkas, nepakenks.

Naujo automobilio savininkams būtų naudinga apsaugoti dugną specialiomis medžiagomis, o automobilio kėbulą padengti nano technologijos danga. Po padengimo šia danga, dažų sluoksnis yra sunkiau pažeidžiamas. Be to, prie kėbulo sunkiau prikibs dulkės, purvas, todėl rečiau lankysitės plovykloje.

Jei tokia technologija norėsite padengti kelis metus eksploatuotą automobilį, visų pirma teks nupoliruoti jo paviršių, atstatyti nelygumus, nes nano danga tarsi per padidinamą stiklą išryškina visus kėbulo trūkumus. Profesionali nano danga suteikia apsaugą metams. Po metų šią procedūrą reiktų ir vėl kartoti.

Beje, tik specialistai žino, kokio gamintojo antikorozinės medžiagos yra kokybiškos ir atitinka teikiamą naudą. A. Kviliūnas įspėja, kad plovykloje ir specializuotame servise padengiama nano technologijos danga – yra ne tas pat. Jei norite, kad nano danga būtų efektyvi, ji turi būti purškiama ant sauso, kruopščiai paruošto automobilio paviršiaus bei išdžiovinta pagal visus technologinius reikalavimus. Tai įmanoma tik automobilių servisuose.

Anot specialisto, nepakenktų įtaisyti ir priekinių ratų purvasaugius. Jie apsaugos arkas bei durelių apačią nuo žvyro, akmenukų bei purvo poveikio. Variklio gaubto priekinę zoną, priekinį buferį galima būtų apklijuoti specialia apsaugine elastine plėvele.

2. Nepraleiskite pro akis didesnių kėbulo įbrėžimų, o ypač – iškilusių pūslelių. Geriau apsilankyti pas kėbulo specialistus, kad jie įvertintų pažeidimus ir juos iš karto sutaisytų, negu palikti, kaip yra. Kuo anksčiau pastebimas kėbulo pažeidimas, tuo lengviau jį suremontuoti ar netgi užkirsti kelią korozijos plėtrai.

Žinoma, taupydami žmonės išgalvoja įvairių naminių priemonių, pavyzdžiui, užlakuoja įbrėžimus spalvotu nagų laku. Apsauginis sluoksnis yra gerai, tačiau labai svarbu kėbulo paruošimas prieš lakuojant, t. y., ar nuo pažeistos vietos buvo tinkamai pašalinta drėgmė. Jei kėbulas pažeistas taip, kad matosi metalas, tuomet nepatariama remontuoti patiems. Geriau kreipkitės į profesionalus, nes jie žino, kaip pašalinti drėgmę bei apsaugoti metalą. Jei remontuosite patys ir tinkamai nepašalinsite purvo ir drėgmės, ta vieta pradės rūdyti.

Bet kokiu atveju, laiku atliktas kėbulo remontas, garantuoja, kad kėbulo korozija neprasidės. Beje, jei lankysitės servise bent kartą metuose, kaip reikalauja gamintojas, specialistai tikrai pastebės rizikingas vietas ir parekomenduos tinkamiausią apsaugos būdą.

3. Pati paprasčiausia priežiūra tiek vasarą, tiek žiemą – reguliarus plovimas. Aišku, nereikia persistengti. Tačiau žiemą, kai druskomis barstomi keliai, kėbulą reiktų nuplauti vandeniu (nupūsti aukšto slėgio srove) bent kartą per savaitę. Nepatariama važinėti automobiliu, ant kurio kėbulo „puikuojasi“ balti druskos pėdsakai. Išdžiūvus drėgmei, didėja druskos koncentracija, tad suintensyvėja jos neigiamas poveikis.

Plovyklose galima pasinaudoti laikinomis kėbulo apsauginėmis priemonėmis – vaškavimu, nano danga. Šios priemonės kurį laiką apsaugo automobilio paviršių nuo druskų poveikio. Tačiau, po savaitės procedūrą teks pakartoti.

Specialistas atkreipia dėmesį, kad žiemą nepatariama laikyti automobilio šildomame garaže – esant pliusinei temperatūrai, druska aktyviau veikia. Be to, šiltame garaže tirpsta sniegas, kaupiasi drėgmė, kuri taip pat neigiamai veikia automobilio kėbulą. Todėl, jei garažas šildomas, reiktų pasirūpinti labai gera jo ventiliacija.

„Pastebiu, kad klientai vis dažniau naudojasi galimybe padengti automobilį antikorozinėmis medžiagomis, dažniau juos plauna. Jei lygintume su situacija, kokia buvo prieš dešimt metų, dabar automobilių savininkai du-tris kartus labiau rūpinasi automobiliu ir jo išore“, – pastebi „Inchcape Motors“ Kauno atstovybės serviso vadovas A. Kviliūnas.

Apie „Inchcape Motors“

Jau dešimt metų Lietuvoje veikianti bendrovė „Inchcape Motors“ yra didžiausia automobilių prekybos bendrovė šalyje. Lietuvoje „Inchcape Motors“ atstovauja „Ford“, „Hyundai“, „Jaguar“, „Land Rover“,  „Range Rover“, „Mazda“ ir „Mitsubishi“ automobilių gamintojus.

„Inchcape“ – viena didžiausių pasaulyje automobilių prekybos bendrovių. 170 metų sėkmingai veikianti 29 pasaulio valstybėse, bendrovė verčiasi naujų ir naudotų automobilių prekyba, prekyba atsarginėmis dalimis, techniniu aptarnavimu, finansavimu ir draudimu. Tarptautinėje rinkoje bendrovė atstovauja net 30 automobilių gamintojų. „Inchcape“ siekia tapti labiausiai į klientą orientuota automobilių prekybos kompanija. „Inchcape“ akcijomis prekiaujama Londono akcijų biržoje nuo 1958 metų. Įmonėje dirba maždaug 16 300 žmonių, jos centrinė buveinė įsikūrusi Londone.

Pranešimą paskelbė : Rūta Trainytė, UAB „Publicum“

Kiti skelbimai:
 
Lenovo ThinkPad L480 14“ i5-8250U/8GB/512GB SSD/Intel UHD Win10Pro Black Nešiojamas kompiuteris
 
Eleyus Wall hood, Stainless steel, 35,5 – 51,7 dB
 
Asus ROG-STRIX-RTX2080TI-A11G-11G GAMING GeForce RTX 2080 Ti, 11 GB, NVIDIA, GDDR6, PCI Express 3.0, Processor frequency 1350 MHz, HDMI ports quantity 2, Memory clock speed 14000 MHz
 
Seiko SNDC31P1
 
Dyson V10 Absolute dulkių siurblys/šluota
Vertins „Rail Baltica“ poveikį klimato kaitai

Vertins „Rail Baltica“ poveikį klimato kaitai

Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“ vykdo studiją, kuria vertins klimato kaitos poveikį „Rail Baltica“ projektui. Klimato kaitos vertinimas yra dalis visos geležinkelio linijos konsoliduotojo preliminaraus techninio projektavimo dalis. Studijos rengimo metu bus vertinamos klimato kaitos grėsmės, taip pat teikiami siūlymai ilgalaikėms prisitaikymo prie jos priemonėms, kurių gali prireikti dėl kylančios temperatūros, ekstremalaus kritulių […]

  Straipsniai »
Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriumi paskirtas Vitalijus Andrejevas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriumi paskirtas Vitalijus Andrejevas

Šiandien susisiekimo ministro įsakymu Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriumi paskirtas Vitalijus Andrejevas. Kelių direkcijos vadovas buvo atrinktas  konkurso būdu. Atrankos komisijos darbe dalyvavo Valstybės tarnybos departamento, Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos atstovai.Kelių direkcijai, kurios paskirtis – organizuoti ir koordinuoti Lietuvos valstybinės reikšmės kelių atkūrimą, priežiūrą ir plėtrą, buvo ieškoma ne […]

  Straipsniai »
Iš Vilniaus oro uosto viešuoju transportu grįžtančių keleivių skaičius išaugo beveik keturis kartus

Iš Vilniaus oro uosto viešuoju transportu grįžtančių keleivių skaičius išaugo beveik keturis kartus

Oro uostas Vilniuje natūraliai yra didžiulio judėjimo centras, iš kurio ir į kurį kasdien atvyksta tūkstančiai žmonių. Tai, kokiais metodais jie tai daro, iš dalies apibrėžia visą miesto judumo sistemą. Nauji tyrimai rodo, kad per pastaruosius septynerius metus Vilniuje gerokai pakilo pasitikėjimas viešuoju miesto transportu. „Jau ne vienerius metus siekiame palengvinti mūsų keleivių susisiekimą su […]

  Straipsniai »
Lietuva svarsto būsimojo nuolatinio šalyje galiosiančio laiko klausimus

Lietuva svarsto būsimojo nuolatinio šalyje galiosiančio laiko klausimus

Lietuvoje, kaip ir kitose Europos Sąjungos (ES) valstybėse, rengiamasi sprendimui, kurį – vasaros ar žiemos – laiką pasirinkti kaip nuolatinį, ES mastu atsisakius sezoninio laiko keitimo. Šiuo metu šalyje vyksta visuomenės nuomonės tyrimas, o lapkričio 19 d. prasidės viešosios konsultacijos, kuriose dalyvaus ministerijos, tarp jų ir Susisiekimo ministerija, bei suinteresuotos šalys, socialiniai partneriai.   „Visuomenės […]

  Straipsniai »
Bus vertinamas klimato kaitosi poveikis „Rail Baltica“ projektui

Bus vertinamas klimato kaitosi poveikis „Rail Baltica“ projektui

Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“ vykdo studiją, kuria vertins klimato kaitos poveikį „Rail Baltica“ projektavimui, statyboms, priežiūrai ir valdymui. Lapkričio 14-ąją įmonė surengė susitikimą su valstybinėmis institucijomis ir studijos rengėjais, kurios metu buvo aptartos pirminės išvados, identifikuoti kritiniai aplinkos veiksniai skirtinguose geležinkelio ruožuose ir apžvelgtos pirminės rizikų valdymo strategijos. Pagrindinis galutinės studijos tikslas […]

  Straipsniai »
Justiniškėse nutiestas naujas dviračių ir pėsčiųjų takas

Justiniškėse nutiestas naujas dviračių ir pėsčiųjų takas

Justiniškių rajone, tarp Rygos gatvės ir Laisvės prospekto, nutiestas naujas apie 2 km ilgio dviračių takas, o šalia jo – šaligatvis. Šis takas – pirmasis Justiniškių gatvės jungties su miesto centru etapas. Per kelis mėnesius naujais buvo pakeisti susidėvėję šaligatviai, įrengti vejos bortai ir paklota nauja raudono asfalto danga. Naujas Justiniškių takas – jungtis su […]

  Straipsniai »