Ką daryti, jei vietoje skrydžio siūlo kuponą, o norite susigrąžinti pinigus?

Ką daryti, jei vietoje skrydžio siūlo kuponą, o norite susigrąžinti pinigus?

Koronaviruso pandemijos sukrėstas turizmo sektorius išgyvena sudėtingą laikotarpį. Masiškai atšaukdamos suplanuotus skrydžius, oro transporto bendrovės savo klientams neskuba grąžinti pinigų už bilietus ir vietoje to primygtinai siūlo juos iškeisti į kuponus būsimiems skrydžiams. Europos vartotojų centras Lietuvoje primena, kad keliautojai, įsigiję skrydžius iš Europos Sąjungoje registruotų bendrovių, dažniausiai  turi teisę atsisakyti kuponų ir reikalauti pinigų grąžinimo už neįvykusį skrydį. Tačiau, pasirinkus tokį kelią, gali tekti apsišarvuoti kantrybe.

Teisė susigrąžinti pinigus – tebegalioja

Paskutinėmis savaitėmis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje kreipiasi itin daug žmonių, klausiančių, kokiais būdais išsireikalauti pinigų už atšauktus skrydžius iš Airijoje registruotos oro transporto bendrovės „Ryanair Holdings Plc“. Užklausose teigiama, kad vartotojai, net ir atsisakę kuponų, yra nukreipiami į kelionių kuponų informacinį puslapį, kur jiems pakartotinai rekomenduojama rinktis kelionių kuponą, o ne pinigų grąžinimą. Kontaktinės formos, kurią užpildžius būtų galima pareikalauti išmokos, Ryanair interneto svetainėje vartotojai taip pat neranda.

Atsižvelgdami į susiklosčiusią situaciją, Europos vartotojų centro Lietuvoje specialistai kreipėsi į Europos vartotojų centrą Airijoje ir gavo patvirtinimą, kad šioje šalyje nėra priimta jokių naujų teisės aktų pakeitimų, kurie įpareigotų šioje šalyje registruotų bendrovių klientus priimti kuponus vietoje pinigų grąžinimo. Airijos Aviacijos reguliavimo komisija taip pat pripažįsta, kad už atšauktus skrydžius vartotojai turi teisę susigrąžinti sumokėtus pinigus. Remiantis Europos vartotojų centro Airijoje rekomendacijomis, jeigu vartotojo netenkina siūlomas kuponas, jis turi per 6 savaites kreiptis į oro vežėją ir reikalauti pinigų grąžinimo vietoje pasiūlyto kupono. Vartotojai, norintys tai padaryti, gali užpildyti prašymo formą tiesiogiai Ryanair svetainėje (https://contactform.ryanair.com/) arba kreiptis paštu adresu – Customer Services, P.O Box 11451, Swords, Co. Dublin, Ireland.

Laukimas neišvengiamas

Atkreiptinas dėmesys, jog šiandieninėmis visam turizmo sektoriui ekstremaliomis aplinkybėmis vartotojo prašymas susigrąžinti pinigus už neįvykusį skrydį savaime dar negarantuoja, kad reikalavimas bus operatyviai įvykdytas..

Europos vartotojų centras Airijoje visų žmonių prašo kantrybės bei rekomenduoja laukti pinigų grąžinimo iki 90 dienų. Tuo atveju, jei per šį laikotarpį pinigai nebūtų pervesti, vartotojai gali kreiptis nemokamos pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje, kuris kartu su Europos vartotojų centru Airijoje tarpininkautų siekiant bendrovės įsipareigojimų įvykdymo. Taip pat vartotojai turi teisę ginti savo interesus ir teisminiu būdu.

Kodėl kuponai – nebūtinai blogiausia išeitis

Europos vartotojų centro Lietuvoje specialistai primena, kad šiandieninė situacija Europos turizmo sektoriuje yra beprecedentė ir reikalaujanti neeilinių priemonių. Turizmo sektoriaus bendrovių pasiūlyta bei valstybių vyriausybių palaikoma kuponų iniciatyva tėra bandymas padėti išgyventi turizmo bendrovėms, kad šios turėtų galimybę išpildyti savo įsipareigojimus klientams – jei ne dabar, tai ateityje.

Kaip žinia, dėl valstybių vyriausybių įvestų ribojimų koronaviruso pandemijos laikotarpiu, oro transporto bendrovės, kelionių agentūros bei kelionių organizatoriai paskutiniais mėnesiais negauna jokių pajamų, tačiau patiria didelių išlaidų. Tuo atveju, jei visi vartotojai vienu ypu pareikalautų nuostolių už neįvykusią kelionę padengimo, tikėtina, kad virtinė šio sektoriaus įmonių, negalėdamos suvaldyti finansinių srautų, iš karto bankrutuotų. O bankroto atveju pinigų vartotojams grąžinimo galimybė būtų sunkiai realizuojama.

Kaip pažymi Europos vartotojų centro Lietuvoje vadovė Raimonda Balnienė, Europos vartotojų centro specialistai daro viską, kad spėtų operatyviai reaguoti į gausias vartotojų užklausas, susijusias su Europos Sąjungos aviakompanijų ir turizmo bendrovių paslaugomis, kurias dėl pandemijos teko atšaukti.

„Vartotojų nerimas yra suprantamas. Visiškai pateisiname ir žmonių norą greičiau susigrąžinti pinigus, kurie jiems priklauso už nesuteiktas paslaugas, bei esame pasirengę toliau tarpininkauti ginant jų teises“,- teigia R. Balnienė: „Vis dėlto dabartinėmis sąlygomis rekomenduojame apsišarvuoti kantrybe, taip pat ieškoti kitų alternatyvų, pavyzdžiui, rinktis kelionių kuponą, nes kai kuriais atvejais tai yra racionali ir svarstytina išeitis.“

Europos vartotojų centro Lietuvoje specialistai primena, kad, vertinant bendrovių kuponų pasiūlymus, būtina įsitikinti, kad kupono vertė nėra mažesnė už anksčiau įgytų ir nesuteiktų paslaugų vertę. Taip pat tikslinga patikrinti, ar, nepanaudojus kupono, išlieka galimybė reikalauti pinigų grąžinimo.

Daugiau informacijos Europos vartotojų centro svetainėje www.ecc.lt

Šio pranešimo spaudai publikavimas yra finansuojamas Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020).

Šio pranešimo spaudai turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.

Pranešimą paskelbė: Rasa Tiaškevičienė, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba

Kiti skelbimai:
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46

Rekomenduojame

Dėl pandemijos pernai mažėjo eismo įvykių skaičius, tačiau ne vairuotojų patirtos žalos

Dėl pandemijos pernai mažėjo eismo įvykių skaičius, tačiau ne vairuotojų patirtos žalos

Pernai užklupusi koronaviruso pandemija savo pėdsaką paliko daugelyje sričių, tarp jų – ir eismo įvykių statistikoje. Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pastebi, kad 2020 metai išsiskyrė mažesniu nei įprasta fiksuotų eismo įvykių skaičiumi. Tai liudija ir kelių policijos statistika. Visgi, net ir galiojant karantino suvaržymams, smulkesnių eismo įvykių miestų […]

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Besikeičiančios žiemos sąlygos, gausiau iškrentantis sniegas ir žema temperatūra vairuotojus ragina būti atsargesnius kelyje, rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį bei laikytis didesnio nei įprasta saugaus atstumo. Kitas svarbus saugaus dalyvavimo eisme žiemą aspektas – tvarkinga automobilio techninė būklė ir priežiūra. Vienas svarbiausių saugumo reikalavimų – tinkamos naudoti žieminės padangos, kurių protektoriaus gylis turi […]

Kokia bus kuriama ateities susisiekimo sistema

Kokia bus kuriama ateities susisiekimo sistema

Pandemija ir karantinas parodė, koks svarbus ekonomikai ir socialiniam gyvenimui yra susisiekimas. Šiai svarbiai Lietuvos žmonių veiklos sričiai privalo vadovauti Susisiekimo ministerija. Kaip šį darbą ji turi atlikti, išdėstyta Transporto veiklos pagrindų įstatyme ir pačios ministerijos sudarytuose jos veiklos nuostatuose. Visuose šiuose dokumentuose rašoma, kad Susisiekimo ministerija formuoja valstybės transporto politiką, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja […]

Vyriausybės kanceliarija atsisako prabangių automobilių

Vyriausybės kanceliarija atsisako prabangių automobilių

Vyriausybės kanceliarija nutraukia automobilių nuomos sutartį ir atsisako prabangių automobilių naudojimo. „Šiuo metu matome, kad per pandemiją daugiau dirbant nuotoliniu būdu, sumažėjus judėjimui, išvykų ir susitikimų kitose institucijose, galime reikšmingai sutaupyti, taip pat atsisakyti nereikalingos prabangos ir perdėtų, nebūtinų valdžios privilegijų. Todėl nematau poreikio naudotis asmeninio vairuotojo su automobiliu paslaugomis, kas anksčiau buvo įprasta praktika. […]