Jaunieji vairuotojai avarijų sukelia dukart daugiau, bet jų žalos mažesnės

Jaunieji vairuotojai avarijų sukelia dukart daugiau, bet jų žalos mažesnės

Lietuvoje asmenų, turinčių galiojantį vairuotojo pažymėjimą, šių metų pradžioje buvo apie 1,5 mln. Apie 4,45 proc. iš jų – pradedantieji vairuotojai, kurių automobiliai yra pažymėti klevo lapais. Oficialioji įskaitinių autoįvykių, kuriuose nukentėjo žmonės, statistika rodo, kad pradedantieji vairuotojai yra apie 8 proc. autoįvykių kaltininkai.

BTA Draudimas, turintis duomenų ne tik apie įvykius, kuriuose nukentėjo žmonės, bet ir apie įvykius, po kurių kreipiamasi dėl žalos atlyginimo, pateikia panašius duomenis. Įmonė nurodo, kad pradedantieji vairuotojai autoįvykius sukelia maždaug 2,5 karto dažniau už ilgesnį vairavimo stažą turinčius vairuotojus.

„Ir policijos pateikiama oficialioji, ir mūsų žalų atlyginimų statistika akivaizdžiai rodo, jog pradedantieji vairuotojai eismo įvykių kaltininkais tampa kur kas dažniau už patyrusius vairuotojus. Kita vertus, analizuodami išmokų dydžius galime padaryti išvadą, kad pradedančiųjų sukelti įvykiai nėra tokie skaudūs“, – sako BTA Draudimo Transporto žalų reguliavimo skyriaus vadovas Andrius Gasparavičius.

Išmokų dydžiai dėl pradedančiųjų ir dėl patyrusių vairuotojų sukeltose avarijose patirtos žalos skiriasi daugiau nei pusantro karto. Po pradedančiųjų vairuotojų sukelto įvykio vidutinė žala yra 1026 eurai, patyrusių vairuotojų sukeltos avarijos vidutinė kaina – 1726 eurai.

„Šis skirtumas tarp išmokų dydžių aiškiai parodo, jog jaunieji vairuotojai dažniau patenka į techninius, mažesnės žalos įvykius, nei patyrusieji: jiems dar stinga atidumo važiuojant mažais greičiais, įgūdžių parkuojantis. Tuo tarpu nuo įvykių su didesniu žalos potencialu juos apsaugo konkrečiai šiai vairuotojų grupei taikomi greičio ribojimai“, – priduria A. Gasparavičius.

Dažniausios jaunų vairuotojų klaidos

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigia, kad dažniausiai jaunų vairuotojų daroma klaida – tai manymas, jog vairavimas yra tiesiog automobilio valdymas. „Iš tiesų vairavimas yra dalyvavimas eisme valdant transporto priemonę. O tai įpareigoja ne tik sukioti vairą, bet ir vertinti situaciją, ir priimti sprendimus, kurie toje situacijoje reikalingi. Dažnas jaunas vairuotojas mažiau įprastoje situacijoje pasimeta ir nežino, ką daryti, o tas pasimetimas gali kainuoti eismo įvykį“, – pasakoja A. Pakėnas.

Instruktoriaus teigimu, vos pirmąsias teises gavę vairuotojai labai greitai užmiršta, kad jie dar nėra pilnaverčiai vairuotojai. „Pirmasis vairuotojo pažymėjimas yra ženklas, kad žmogus pereina į kitą – savarankišką – mokymosi vairuoti etapą. Nes kitaip kam gi būtų reikalingas tas ženklinimas klevo lapu ar greičio ribojimas?“, – svarsto jis.

Vertindamas, dėl ko taip smarkiai skiriasi jaunų ir patyrusių vairuotojų sukeltų avarijų kainos, vairavimo ekspertas spėjo, jog čia galima būtų ieškoti analogijos su tyrimais, kurie parodė, jog moterys į eismo įvykius patenka dažniau, tačiau jų avarijos būna ne tokios pavojingos. „Pagal tuos tyrimus, moterys dažniau sukelia techninius eismo įvykius, o vyrai jau kai plojasi, tai plojasi“, – sako A. Pakėnas.

„Galima numanyti, kad mažiau kainuoja būtent tos pasimetimo klaidos ar techniniai eismo įvykiai judant labai lėtai. Be to, galioja ir elementari fizika: pradedančiųjų vairuotojų judėjimo greitis ribojamas, daugelis jų to ribojimo ir laikosi, o mažesnis greitis reiškia ir mažesnę žalą“, – priduria garsus vairavimo instruktorius.

Gudrauti neapsimoka

Vairuotojų civilinės atsakomybės privalomasis draudimas įprastai apsaugo nuo žalos, kuri sukeliama kitiems įvykio dalyviams tapus autoįvykio kaltininku. Tiesa, su keliomis išlygomis: jeigu vairuotojas buvo neblaivus arba jei jis pasišalino iš įvykio vietos, visas žalos atlyginimo svoris gula ant jo paties pečių.

Yra ir trečia išlyga, kuri gali smarkiai komplikuoti žalos išmokėjimą: jeigu tikrasis transporto priemonės vairuotojas apdraudžia savo automobilį labiau patyrusių vairuotojų – pavyzdžiui, savo tėvų – vardu, nepasirenkant galimybės automobilį valdyti ir kitam asmeniui. Tokį gudravimo būdą jaunieji vairuotojai dažniausiai renkasi norėdami sumažinti draudimo įmokų dydžius. Tačiau, A. Gasparavičiaus teigimu, bandymas sutaupyti šiuo būdu vargiai pasiteisina, o ir yra rizikingas.

„Jeigu per draudimo sutarties galiojimo laikotarpį įvykių pavyksta išvengti, pačiam jaunajam vairuotojui, kuris važiavo kitų žmonių apdraustu automobiliu iš to mažai naudos: nekaupiama vairuotojo draudimo istorija. Maža naudos ir įvykus draudiminiam įvykiui, kurio kaltininkas buvo jaunasis vairuotojas, vairavęs kito žmogaus apdraustą automobilį: draudimo bendrovė iš tokio įvykio kaltininko gali pareikalauti sugrąžinti dalį žalos atlyginimo“, – aiškina draudimo įmonės atstovas.

Apie BTA:                  

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2020 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2020 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta apie 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 58 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Andrius Baranauskas, Winning Reputation

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Šalies kelininkai: įveikti kelių ir tiltų būklės krizę gali padėti investicijos į skaitmenines technologijas

Šalies kelininkai: įveikti kelių ir tiltų būklės krizę gali padėti investicijos į skaitmenines technologijas

Automatinis mašinų valdymas, papildytosios realybės panaudojimas statybų aikštelėje, skaitmeninių dvynių kūrimas – tai ateities technologijos, kurias jau galima sutikti didžiausių Lietuvos infrastruktūros projektų statybų aikštelėse. Šalies kelių tiesimo įmonių atstovai teigia, kad skaitmeninių technologijų įsigalėjimo kelių tiesyboje nauda yra milžiniška: darbai vyksta daug greičiau, tačiau realiuoju laiku užtikrinama jų kokybė, atitiktis projektiniams reikalavimams, mažėja ir nelaimingų […]


Prezidentas Rokiškyje: regionuose būtinos kokybiškos ir socialiai teisingos viešojo transporto paslaugos

Prezidentas Rokiškyje: regionuose būtinos kokybiškos ir socialiai teisingos viešojo transporto paslaugos

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį su savo patarėjais dirbo Rokiškyje. Daug dėmesio Rokiškyje valstybės vadovas skyrė viešojo transporto problematikai regione ir šalyje. Rokiškio geležinkelio stotyje vykusioje apskritojo stalo diskusijoje „Rokiškio rajono žmonių lūkesčius atitinkantis viešasis transportas“, kurioje dalyvavo Rokiškio bendruomenės, centrinės valdžios, savivaldos, keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ atstovai, aptarti būtini sisteminiai pokyčiai ir […]


Lietuvos automobilių kelių direkcija: Vilainių tilto Kėdainiuose rekonstrukcija artėja prie pabaigos

Lietuvos automobilių kelių direkcija: Vilainių tilto Kėdainiuose rekonstrukcija artėja prie pabaigos

AB Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 229 Aristava–Kėdainiai–Cinkiškiai 5,151 km tilto rekonstrukcija artėja į pabaigą. Eismą tiltu planuojama paleisti birželio pabaigoje, t.y. anksčiau nei numatyta sutartyje. Pėstiesiems per Nevėžį susisiekimas buvo ir yra užtikrinamas laikinu pontoniniu pėsčiųjų tiltu, kuriuo pėstieji galės naudotis ir iki tol, kol bus užbaigti rekonstruojamo […]


Seimo nario Andriaus Bagdono pranešimas: „Seime chaoso pabaigos nematyti – paspirtukų draudimai ketvirtadienį taps politiniu rebusu“

Seimo nario Andriaus Bagdono pranešimas: „Seime chaoso pabaigos nematyti – paspirtukų draudimai ketvirtadienį taps politiniu rebusu“

2023 m. birželio 7 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų) Dalies Seimo narių polinkis kuo labiau apriboti paspirtukų judėjimą privedė prie sudėtingos teisėkūros procedūros, kurią parlamentui išpainioti bus rimtas iššūkis, atkreipia dėmesį Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas. Trečiadienį Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas nagrinėjo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis nusitaikyta sureguliuoti judėjimą el. […]


„Veho Lietuva“ įsigijo vieną didžiausių kėbulų remonto įmonių Baltijos šalyse „Auto Bodyshop“

„Veho Lietuva“ įsigijo vieną didžiausių kėbulų remonto įmonių Baltijos šalyse „Auto Bodyshop“

Vienintelė oficiali „Mercedes-Benz“ atstovė mūsų šalyje bendrovė „Veho Lietuva“ įsigijo UAB „Auto Bodyshop“, vieną didžiausių kėbulo remonto įmonių Lietuvoje ir Baltijos regione. Šiuo žingsniu „Veho Lietuva“ siekia dar labiau išplėsti savo klientams siūlomų serviso paslaugų spektrą. „Šis sandoris yra nuoseklus mūsų įgyvendinamos strategijos, kurios stuburas – geriausia įmanoma klientų patirtis, žingsnis. Siekdami teikti aukščiausios kokybės […]


„Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų: dronų naudotojai galės paprasčiau naudotis oro erdve

„Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų: dronų naudotojai galės paprasčiau naudotis oro erdve

Įgyvendinant Europos Sąjungos (ES) bepiločių orlaivių (dronų) reglamentų paketo nuostatas, pagrindinis Lietuvos oro navigacijos paslaugų teikėjas „Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų į  sprendimus, kurie leis dronų  naudotojams paprasčiau naudotis oro erdve. „Oro navigacija“ pasirašė sutartį su Austrijos įmone „Frequentis“, su kuria kartu Lietuvoje diegs U-Space paslaugų teikimo sistemą – per mobiliąją aplikaciją bepiločių orlaivių […]