Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

1

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene.

„Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ virtusi betoninio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija taptų realybe. Turime aiškų planą ir numatytus rekonstravimo darbų etapus, kurie užtikrins viso šio magistralinio kelio atnaujinimą iki 2025 m. pabaigos. Tai svarbu patogiam susisiekimui, o ypač – saugioms kelionėms. Dėsiu visas pastangas, kad šis magistralinis kelias pagaliau būtų sutvarkytas“, – pristatydamas kelio rekonstravimo planus sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.

Pasak ministro, kelias Vilnius–Utena, iš sovietmečio paveldėjęs cementbetonio dangą, yra prasčiausios būklės magistralinis kelias Lietuvoje. Jis kelia vis didesnę grėsmę eismo saugai, nes daugelyje vietų atsiranda deformacijų, įtrūkimų, plyšių ir nelygumų. Šiuo metu yra svarstomos keturios šio kelio rekonstravimo alternatyvos, numatančios dviejų arba trijų eismo juostų magistralę su jungiamaisiais keliais ar be jų, taip pat įvairaus kelio pločio variantą, kai skirtingose atkarpose kelias galėtų būti iki keturių eismo juostų.

Iki šiol kelyje A14 Vilnius–Utena, kurio bendras ilgis – 95,6 km, rekonstruoti tik pirmieji 21,5 km – nuo Vilniaus iki Nemenčinėlės ir sankryžos su keliu Nr. 108 Vievis–Maišiagala–Nemenčinė, o šiais metais darbai nebuvo planuojami. Per artimiausius kelerius metus planuojama rekonstruoti likusius 74,1 km, darbai vyks penkiais etapais.

Pirmiausia, 2021–2023 m., planuojama rekonstruoti arčiausiai Utenos esantį kelio ruožą Šilinės miškas–Utena (nuo 93,65 iki 95,60 km). Antrame, trečiame ir ketvirtame etapuose 2021–2024 m. bus rekonstruojami trys kelio ruožai, kurių bendras ilgis – 42,83 km. Tai apims kelio atkarpą maždaug nuo Nemenčinėlės (21,5 km) iki Paluokesos (64,33 km). Penktame etape 2022–2025 m. bus rekonstruojamas ruožas Molėtai–Šilinės miškas (nuo 64,33 iki 93,65 km). Lietuvos automobilių kelių direkcija jau paskelbė viešąjį pirkimą kelio A14 Vilnius–Utena ruožo nuo 21,5 iki 39,2 km (Nemenčinėlė–Gruodžiai) rekonstravimo techniniam darbo projektui parengti ir projekto priežiūros paslaugoms įsigyti.

Priklausomai nuo pasirinktos optimalios kelio rekonstrukcijos alternatyvos, rekonstravimo darbai gali kainuoti nuo 150 mln. iki 189 mln. eurų. Tikroji rekonstrukcijos vertė paaiškės parengus techninį projektą ir atlikus rangos darbų viešuosius pirkimus. Bet kurios alternatyvos atveju visus darbus siekiama atlikti iki 2025 m. pabaigos.

Magistralinis kelias A14 Vilnius–Utena pradėtas tiesti apie 1978 m., visiškai baigtas 1985 m. Pirmieji šio kelio rekonstrukcijos darbai vyko 2008–2009 m., kai nuo 2 iki 4 eismo juostų buvo paplatinta kelio dalis ties Vilniaus miesto riba (nuo 10 iki 16 km). Planuojant tolesnę kelio rekonstrukciją, svarstyti jos įgyvendinimo būdai yra sukėlę net politinių debatų. Po ilgos pertraukos, 2019–2020 m., panaudojant Europos Sąjungos fondų investicijas, buvo rekonstruotas Vilniaus rajone, Riešės seniūnijoje, esantis kelio ruožas nuo 16 iki 21,5 km, jis taip pat paplatintas nuo 2 iki 4 eismo juostų.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

<strong>Kur galima pasikeisti automobilio stiklą Vilniuje?</strong>

Kur galima pasikeisti automobilio stiklą Vilniuje?

Nesvarbu, ar tai nedidelė stiklo įdauža, ar išdaužtas automobilio stiklas, atlikti stiklo remonto arba keitimo darbus reikėtų nedelsiant. Šiandien yra nemažai vietų kur automobilių stiklų keitimas Vilniuje yra atliekamas kokybiškai. Tačiau išsirinkti stiklų keitimo specialistus gali būti nelengva užduotis. Svarbiausia, jog patikėtumėte tai profesionaliems meistrams, kurie greitai ir kokybiškai galėtų atlikti jums šią paslaugą. Prieš […]

Kaip sutaupyti perkant gyvūnų aksesuarus?

Kaip sutaupyti perkant gyvūnų aksesuarus?

                      Naminiai gyvūnai vis labiau tampa mūsų visų šeimos nariais. Jiems mes perkame daiktus, žaislus ir aksesuarus. Rūpinamės jais, kaip tikrais savo vaikais ir už tai jei mus apdovanoja ištikimybe ir meile. Platus ir didelis naminių gyvūnų aksesuarų pasirinkimas leidžia mums rinktis tik kokybiškus ir už priimtiną kainą parduodamus daiktus, tačiau kaip rasti sau priimtiną […]

Kaip išsirinkti kokį automobilį nuomotis Kaune?

Kaip išsirinkti kokį automobilį nuomotis Kaune?

Turbūt nėra nei vieno žmogaus, kuriam nepatinka keliauti, o ypač patogiu komfortišku automobiliu. Todėl automobilių nuoma įgauna vis didesnį pagreitį ne tik keliautojų tarpe, bet ir tarp žmonių, kuriems reikalinga transporto priemonė kasdieninėms kelionėms į darbą ir iš jo. Priklausomai nuo jums reikalingo komforto, galite rinktis bet kurios klasės automobilį. Tad trumpai apžvelgsime galimus automobilių […]

Kada reikia refinansuoti paskolas?

Kada reikia refinansuoti paskolas?

              Asmeninės paskolos refinansavimas leidžia pakeisti esamą paskolą nauja paskola, kuri gali turėti naują palūkanų normą arba patikslintą grąžinimo grafiką. Refinansavimas gali būti geras pasirinkimas, jei palūkanų normos sumažėjo arba yra mažesnės už dabartinę palūkanų normą, arba jei reikia pratęsti grąžinimo terminą. Užsitikrinę mažesnę palūkanų normą refinansavimu sumažinsite skolinimosi išlaidas, todėl apskritai už asmeninę paskolą […]

Kaip sutaupyti perkant miegamojo baldus?

Kaip sutaupyti perkant miegamojo baldus?

Kai jaučiate, kad jums reikia pertvarkyti namus, vis tiek galite pasiekti sėkmės net ir turėdami nedidelį biudžetą. Nesvarbu, ar jūsų erdvė didelė, ar maža, daugelis tinkamai parinktų baldų gali suteikti jums patogumą, apie kurį svajojate. Gerai yra tai, kad su minimalistine išvaizda galite pasirinkti keletą baldų, bet vis tiek turėti tokį žavų ir patogų stilių […]

Naujovė Vilniaus viešajame transporte – kontrolės bilietas

Naujovė Vilniaus viešajame transporte – kontrolės bilietas

Vilniaus miesto Taryba šiandien pritarė komitetuose apsvarstytam klausimui dėl galimybės vietoj baudos keleiviams rinktis kontrolės bilietą, taip pat patvirtino pakeitimus, leisiančius išplėsti bilietų rūšis. Bauda ar kontrolės bilietas Važiavimas be bilieto Vilniaus viešuoju transportu užtraukia administracinę baudą nuo 16 iki 30 eurų. Jeigu pažeidimas padarytas pirmą kartą per metus, keleivis turi galimybę mokėti pusę minimalios […]