Įvyko smulkus eismo įvykis – kaip teisingai užpildyti deklaraciją?

Įvyko smulkus eismo įvykis – kaip teisingai užpildyti deklaraciją?

Draudimo bendrovė ERGO Lietuvoje kasdien fiksuoja dešimtis smulkių eismo įvykių, kurių metu padaroma nedidelė žala automobiliams. Kaip pažymi Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, ypač dažnai tokių incidentų pasitaiko rytinio bei vakarinio piko metu, kai keliuose suintensyvėja eismas. Nepaisant nedidelių nuostolių, tokios avarijos gali smarkiai sugadinti nuotaiką, ypač – jei vėliau neteisingai užpildoma eismo įvykio deklaracija. Ekspertas pataria, kaip minėtose situacijose išvengti nesklandumų.

Pavojus tyko ir gatvėse, ir kiemuose

Bieliausko teigimu, techninių eismo įvykių kreivė į viršų ima kilti vos tik pradėjus prastėti vairavimo sąlygoms. Tuomet vairuotojai dar nebūna prisitaikę prie pokyčių, o koją dar labiau pakiša koncentracijos stoka prie vairo.

„Atėjus rudeniui, gausėjant krituliams, kelio danga būna slidesnė, matomumas tampa prastesnis. Visas šis kompleksas kartu su žmogiškaisiais faktoriais, pavyzdžiui, atidumo stoka tampa nelaimių priežastimi. Juk smulkioms avarijoms įvykti net nereikia didelio greičio“, – pabrėžia specialistas.

Anot draudiko atstovo, tikimybė įvykti avarijai išauga ten, kur yra didesnė automobilių koncentracija: pagrindinėse miesto gatvėse, judriose sankryžose, automobilių stovėjimo aikštelėse, degalinėse ar daugiabučių kiemuose.

„Tokio pobūdžio avarijos dažnai įvyksta, kai vienas iš dalyvių tiesiog nepastebi kito automobilio ar nepaiso saugumo. Jei kai kuriais atvejais, tarkime, nepažiūrima į veidrodėlius ir neapsidairoma, tai kitąkart nesilaikoma saugaus atstumo, nežiūrima į kelio ženklus ar pamirštama apie tokius KET punktus kaip dešinės rankos taisyklė“, – vardija R. Bieliauskas.

Anot draudiko atstovo, dažniausiai eismo įvykių deklaracijose pateikiami smulkūs įvykiai – nubrėžti bamperiai, įlenktos durelės, išdužę žibintai.

Deklaracijos – su klaidomis

Ekspertas pastebi, kad įvykus avarijai toliau vairuotojams iššūkiu vis dar išlieka tinkamas incidento įforminimas. „Tenka pripažinti, kad vis dar nemažas procentas mums pateikiamų eismo įvykio deklaracijų būna užpildyta su klaidomis. Tai smarkiai apsunkina žalos atlyginimo procesą, o kartais viskas netgi gali persikelti į teismą“, – teigia R. Bieliauskas.

Kad būtų išvengta netikėtumų, draudiko atstovas rekomenduoja atidžiai sekti deklaracijos instrukcijas ir pateikti būtent tuos duomenis, kurių prašoma. „Aiškiai nurodykite prašomas detales, ypač atidžiai užpildykite tas grafas, kur reikia įvardyti kaltininką ir nukentėjusįjį. Svarbu, kad deklaracijoje visi avarijos dalyviai pasirašytų“, – tęsia ekspertas.

Kaip primena R. Bieliauskas, jei įvykus avarijai niekas iš žmonių nenukentėjo, nebuvo apgadintas trečiųjų šalių turtas ir yra sutariama dėl eismo įvykio aplinkybių, į incidento vietą policijos pareigūnų kviesti nereikia. Taip pat vairuotojai turi galimybę taupyti ir savo laiką, kai reikia nustatyti patirtą žalą.

„Tą galima padaryti savo išmaniojo telefono pagalba, pasinaudojus „ERGO Smart“ paslauga. Šiemet tokia galimybe jau pasinaudojo daugiau nei 4,5 tūkstančio vairuotojų. Dalis iš jų, sekę instrukcijas telefono ekrane, iš karto sulaukė atsakymo dėl žalos dydžio ir su juo sutikę pinigus į banko sąskaitą gavo nedelsiant“, – kalba draudiko atstovas. Anot jo, tokie sprendimai padeda sumažinti ir klaidų riziką, mat deklaracijos pildymas – paprastesnis. 

Dėmesys į kelią

Vairuotojams R. Bieliauskas pataria visuomet susikoncentruoti į kelią bei neužsiimti pašaliniais veiksmais prie vairo. Dar atidesni eismo dalyviai turėtų būti anksti ryte ar temstant, piko valandomis, kai gatvėse daugiau transporto priemonių.

„Atminkite, kad skubėjimas ir vairavimas yra du nesuderinami dalykai. Sutelkite dėmesį į tai, kas vyksta aplinkui, o svarbiausia – neviršykite greičio bei laikykitės saugaus atstumo iki kitų transporto priemonių“, – pataria ekspertas.

Draudimo bendrovės ERGO atstovo teigimu, taip pat svarbu stebėti kelio ženklus ir atsargiai manevruoti ankštesnėse erdvėse, pavyzdžiui, automobilių stovėjimo aikštelėse ar degalinėse.

„Net jei jūs puikiai mokate eismo taisykles, tai dar nereiškia, kad ir kiti jas moka. Būtent dešinės rankos taisyklės taikymas neretai pakiša koją įvykti nelaimėms, todėl kelyje pagalvokite ne tik apie save, bet ir apie kitų elgesį ir galimus veiksmus“, – sako R. Bieliauskas.

Pranešimą paskelbė: Inga Petrauskaitė, UAB „INK agency“

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]


Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]


DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]


Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, užtikrinant geriausią vairavimo patirtį ir sutaupant kaštus. Kiekvienais metais šylant orams vairuotojai pasiruošę keisti žiemines padangas į vasarines. Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos […]


„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

Remiantis automobilių prekybos bendrovės „Moller Auto“ veiklos rezultatais Baltijos šalyse, 2023 metais labiausiai augo elektromobilių segmentas – pernai, palyginti su 2022 metais, elektromobilių pardavimai išaugo 63 proc. Naudotų automobilių parduota 26 proc. daugiau, o naujų automobilių pardavimų apimtys buvo stabilios ir išliko 2022 m. lygyje. „Moller Auto“ servisų apyvarta Lietuvoje per metus išaugo 12,8 proc. […]


„Via Lietuva“ sugriežtino dangos kokybės reikalavimus: asfaltas bus storesnis, atsparesnis ir tvirtesnis

„Via Lietuva“ sugriežtino dangos kokybės reikalavimus: asfaltas bus storesnis, atsparesnis ir tvirtesnis

„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija), Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. Nurodoma, kad atnaujintas taisyklių projektas padidins naujų asfalto dangų tarnavimo laiką, sumažins kelio provėžų susidarymą bei atitiks žaliojo kurso reikalavimus. Kaip nurodo „Via Lietuva“, atnaujinta asfalto dangos tvarka jau įsigaliojo ir yra taikoma visiems […]