Siekiant užtikrinti eismo dalyvių ir kelių darbuotojų saugumą, nuo rugsėjo 27 dienos įvedami nauji eismo ribojimai važiuojantiems Krunos tiltu, automagistralėje ties Kaunu. Nuo šiandien transporto priemonių greitis šiuo ruožu bus apribotas iki 50 km/val., taip pat nuo spalio 4 dienos šioje atkarpoje bus susiaurintos važiuojamosios dalies juostos. Pakeitimai įvedami dėl prastos tilto būklės bei artimiausiu metu prasidėsiančių fizinių tilto rekonstrukcijos darbų.
Apie Krunos tilto rekonstrukcijos pradžią pranešta dar vasaros pradžioje. Iki dabar vyko intensyvus šio tilto rekonstrukcijos parengiamasis etapas, buvo ieškoma papildomų sprendinių, užtikrinančių maksimalų eismo dalyvių saugumą rekonstrukcijos metu. Dabar pradedamas planuoti antrasis rekonstrukcijos etapas – fizinių darbų pradžia, kuri, pirmiausia, prasidės nuo laikinojo tilto statybų. Laikinojo tilto statybos turėtų prasidėti lapkričio mėn., jos baigtis – kitąmet.
„Suprantame, kad kelių remonto darbai eismo dalyviams kelia nepatogumus. Vis dėlto, didžiausią dėmesį skiriame vairuotojų saugumui, todėl prieš kiekvieno darbo pradžią atsakingai įvertiname visas galimas, net ir mažiausias rizikas bei priimame nepatogumų eismo dalyviams sukeliančius,, bet būtinus sprendimus. Tiltas per Kruną yra prasčiausios būklės tiltas Lietuvoje, kurio rekonstrukcija privalėjo būti pradėta bent dešimtį metų anksčiau, vis tik, darbai prasideda tik šiais metais, įvertinus tai, kad eismo dalyvių saugumas yra prioritetas. Užtikrinti saugumo netaikant visų papildomų eismo ribojimo priemonių tiesiog nebeįmanoma“, – sako „Via Lietuva“ Infrastruktūros palaikymo ir vystymo grupės vadovas Martynas Gedaminskas.
Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esantis tiltas per Kruną šiuo metu yra blogiausios būklės tiltas Lietuvoje. Atsižvelgiant į tai, jog Krunos tiltas yra intensyviausioje šalies automagistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda bei įvertinus čia kasdien fiksuojamus transporto srautus bei jų intensyvumą – įgyvendinant tilto rekonstrukciją priimtas sprendimas, pirmiausia, statyti laikinąjį tiltą. Pradėjus Krunos tilto fizinius rekonstrukcijos darbus, eismas vyks laikinu tiltu ir dviem rekonstruojamo tilto juostomis, todėl eismo dalyviai susidurs su mažesniais nepatogumais.
Laikinas tiltas bus dviejų eismo juostų viena kryptimi. Esamo tilto per Kruną rekonstrukcijos metu eismą iš Vilniaus Kauno kryptimi planuojama kreipti laikinu tiltu, o eismą iš Kauno Vilniaus kryptimi – rekonstruojamo tilto viena puse. Kita tilto pusė būtų rekonstruojama. Tokiu būdu judriausioje šalies automagistralėje bus užtikrintas sklandus eismas, mažinant spūsčių, eismo įvykių tikimybę.
Planuojama, kad visas projektas – laikinojo tilto pastatymas ir esamo tilto rekonstravimas – bus baigtas 2026 metais. Darbus atliks UAB „Tilsta“. Sutarties vertė – kiek daugiau nei 24 mln. Eur su PVM.
Valstybinės reikšmės keliuose yra daugiau nei 100 prastos būklės tiltų, net 90 proc. šių kelio statinių trūksta finansavimo. Siekiant valstybinės reikšmės keliuose sutvarkyti kritinės ir blogos būklės tiltus ir viadukus reikia 470 mln. eurų. Tuo tarpu sutvarkyti visus šalies tiltus ir viadukus iki tenkinančios būklės – reikia apie 1 mlrd. eurų.
Didžioji dalis tiltų valstybinės reikšmės keliuose Lietuvoje pastatyti prieš daugiau nei 50 metų, pagal to meto technologinius sprendimus ir tuo metu fiksuotą eismo intensyvumą. Ilgus metus tiltų atnaujinimas Lietuvoje nebuvo prioritetas, todėl dabar jų būklė sparčiai degraduoja. Didesnis dėmesys tiltams pradėtas skirti tik pastaraisiais metais, įvertinus, jog šie statiniai yra prioritetiškai svarbūs, siekiant užtikrinti eismo dalyvių saugumą.
.
Pranešimą paskelbė: Eglė Nemanytė, AB Via Lietuva
Sparčiai vėstant orams, gatvėse galima pastebėti vis mažiau judančių elektrinių paspirtukų. Nors šeimininkai jau ruošia juos žiemos sezonui, ekspertai nerekomenduoja šių transporto priemonių palikti be priežiūros ilgesnį laiką – pastaruoju metu daugėja atvejų, kai elektriniuose paspirtukuose esančios ličio jonų baterijos sprogsta ir sukelia gaisrus ne tik įkrovimo metu. Siekiant išvengti tokių nelaimių, patariama pasirūpinti elektrinių […]
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ šiais metais nuosekliai vykdo eismo saugos priemonių šalies keliuose diegimo darbus. Pavasarį bendrovė užsibrėžė tikslą iki metų pabaigos įgyvendinti 32 eismo saugumą didinančius sprendimus šalyje užfiksuotuose „juodųjų dėmių“ kelių ruožuose bei sankryžose. Šį tikslą įgyvendinti pavyko anksčiau numatyto laiko – šiuo metu 26-iuose „juodųjų dėmių“ kelių ruožuose ir sankryžose jau yra […]
Akimirkai įsivaizduokite miestą, kuriame šalia įprastų tarnybų – ugniagesių, policijos, atliekų vežėjų, eismo srautų reguliavimo specialistų – dieną naktį beveik savarankiškai dirba pažangių dronų būriai. Jie realiuoju laiku stebi ir analizuoja miesto spūstis – pagal tai koreguojamas šviesoforų darbas. Kiti skubiai vyksta į įsiplieskusio gaisro vietą ir suteikia žmonių gyvybes gelbėjančią informaciją ugniagesiams. Treti visą […]
Nuo 2023-07-01 įsigalioję Kelių transporto kodekso pakeitimai sudarė formaliąsias sąlygas vežėjams laisvai ateiti į rinką, tačiau tai jų konkurencijos nepadidino, geresnės susisiekimo paslaugų kokybės keleiviams neužtikrino ir įtakos keleivių srautų didėjimui neturėjo. Valstybės kompensacijos vežėjams už lengvatas siekia 9,8 mln. Eur, tačiau trūksta objektyvių priemonių, leidžiančių patikrinti vežėjų pateikiamus duomenis, kurių pagrindu išmokamos kompensacijos. „Siekiant […]
Valstybės kontrolei šiandien paskelbtoje vertinimo ataskaitoje dėl tolimojo susisiekimo konstatavus, jog sumažėjęs vežėjų skaičius nėra tiesiogiai susijęs su tolimojo susisiekimo reforma, Susisiekimo ministerija pritaria šiam teiginiui, taip pat sutinka, kad reformos įgyvendinimas susidūrė su tam tikrais iššūkiais, kuriuos lėmė Konkurencijos tarybos ir teismų nustatyti trumpi įgyvendinimo terminai. Tačiau viešojoje erdvėje nuolat buvo manipuliuojama priešingais teiginiais, […]
Ilgąjį Vėlinių savaitgalį sinoptikams dalyje Lietuvos pranašaujant žemesnę temperatūrą kelyje galime sulaukti sudėtingesnių eismo sąlygų. Profesionalus lenktynininkas Rokas Baciuška sako, kad plikledis – vienas pavojingiausių reiškinių, didelį galvos skausmą keliantis ne tik eiliniams vairuotojams, bet ir profesionalams. Per plikledį pats buvo atsidūręs per plauką nuo nelaimės Lenktynininkas vairavimą ant plikledžio lygina su čiuožimu ant ledo […]