„Iveco“ dalijasi ateities vilkiko vizija: ar ne per tolima ji Lietuvai?

1

„Iveco“ dalijasi ateities vilkiko vizija: ar ne per tolima ji Lietuvai?

Pasaulyje žinoma automobilių gamintoja „Iveco“ dalijasi ateities vilkiko vizija su Lietuva – atvežė į mūsų šalį legendinį „Iveco Z Truck“. Naujo „Skubos“ autocentro atidarymo proga pirmą kartą į Lietuvą atvykęs nulinio poveikio koncepciniu vilkiku vadinamas prototipas „Z“ pristatytas Kaune. Tai sunkusis tarptautinio pervežimo automobilis, sukurtas 2016 metų Hanoverio parodai.

Ar Lietuva jau yra pasirengusi tokiam žingsniui ir tinkamu tempu eina ateities transporto kryptimi, o gal vis dėlto atsilieka labiau ne kitos Europos šalys?

Ateities automobilis, varomas gamtinėmis dujomis

„Globalaus klimato atšilimo, miestų koncentracijos, eismo intensyvėjimo kontekste vis labiau aktualus tampa taršos klausimas. „Iveco Z Truck“ viena iš esminių savybių yra vadinamoji „nulinė“ emisija, kurią užtikrina patobulinta aerodinamika, veiklos procese gautos šilumos antrinis panaudojimas, optimizuota suskystintų dujų technologija. Tai – gamtinėmis dujomis varomas automobilis, kuris pristatomas kaip „Iveco“ ateities vizija. Bet kadangi jau dabar Lietuvoje naudojame tomis pačiomis dujomis varomas „Iveco“ transporto priemones, galima sakyti, kad tiek „Iveco“, tiek ir Lietuva jau žengė pirmuosius žingsnius ateities transporto vizijos kryptimi“, – pastebi Larsas Beckas, „Iveco“ vykdomasis direktorius Šiaurės Europos ir Baltijos šalims.

Be ekologiškų alternatyvių degalų ir minimalių išmetamų CO2 dujų, „Iveco“ rūpi visos automobilių tobulinimo kryptys. Į Lietuvą atvežto „Iveco Z Truck“ futuristinis dizainas nėra savitikslis: ypač patogu įlipti į kabiną, kuri, esant poreikiui gali būti padidinta 50 centimetrų – tam sumontuotos slankiojančios sistemos. Kabinoje yra įrengta viryklė ir dušas, čia telpa plati lova. Vairuotojo darbo vieta – ant platformos, kur įrengta sėdynė ir vairo kolonėlė su prietaisų skydeliu. Įvairiomis inovacijomis gerokai padidintas matomumas vairuojant.

Šio koncepcinio vilkiko pavadinime raidė Z raidė reiškia „zero“ (nulis), nurodantį, jog nulinė bus ne tik šio sunkvežimio tarša ar vairuotojo patiriamas stresas, bet ir neliks avarijų tikimybės – tai užtikrins automatinis vairavimo režimas bei saugumo prevencijai skirtos technologijos. Įgyvendinant  šį novatorišką projektą  naujai įregistruoti 29 technologiniai  sprendimų patentai. Planuojama, kad šie sprendimai bus palaipsniui diegiami į naujų „Iveco“ automobilių gamybą.

Mato perspektyvą Europoje

Pasak L. Becko, „Iveco“ šiame kontekste pirmiausia yra gamintojas, kuris įžvelgia gamtinėmis dujomis varomų automobilių perspektyvą ir jau gamina tokius įvairiapusės paskirties automobilius standartinėse gamybos linijose eilę metų – jų gali įsigyti bet kuri mūsų šalies transporto įmonė. Šiandien „Iveco“ gali patiekti visų gamų  – nuo 3 iki 44 tonų – dujomis varomų automobilių produkciją. Tai yra tiek miesto ar užmiesčio transportas, didieji ar mažieji autobusai, distribucinės mašinos, pervežančios siuntas, maisto, elektronikos, statybinės pramonės produkciją, tiek vidutinės klasės ar tarptautiniams pervežimams skirti galingieji automobiliai. Į šio transporto plėtrą „Iveco“ investuoja visoje Europoje jau daugelį metų ir užsitarnavo solidžią patirtį.

Pasak L. Becko, jo atstovaujama įmonė taip pat mato didžiulę suspaustų gamtinių dujų (angl. k. CNG, Compressed Natural Gas), arba metano, ir suskystintų gamtinių dujų (angl. k. LNG, Liquid Natural gas) naudojimo transporto priemonėms perspektyvą Lietuvoje. Pirmiausia todėl, kad mūsų šalis turi terminalą, kuris aprūpina Lietuvą suskystintomis gamtinėmis dujomis (LNG) – tai yra tomis pačiomis gamtinėmis dujomis, paverstomis skysta konsistencija. „Iveco“ gamina automobilius, kurie lygiai taip pat gali būti varomi ir LNG dujomis. Ir tai yra labai aktualu dabartiniame ekologijos kontekste.

„Iveco“ atstovybės Baltijos šalyse vadovas Ernestas Jakubonis atkreipia dėmesį, kad visa Europa deda daug pastangų, kad sušvelnintų taršos poveikį klimatui, tam skiriamos didžiulės investicijos. Pavyzdžiui, Norvegija yra priėmusi sprendimą po 2025 metų neberegistruoti naujų automobilių su benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Matydami tokį valstybės požiūrį, visi šios šalies transporto verslo atstovai jau dabar investuoja į alternatyvaus kuro transporto priemones. Įvairiose Europos Sąjungos šalyse vykdomos specialios programos, taikomos dotacijos, įsigyjant transporto priemones, nustatytas lengvatinio akcizo tarifas, lemiantis mažesnę suskystintų ar suspaustų gamtinių dujų kainą. Šiomis priemonėmis mažinama nuosavybės kaina galutiniam vartotojui.

Galime būti ne mažiau inovatyvūs

Jakubonio teigimu, piešdama ateities transporto vizijas, į alternatyviais degalais varomų autotransporto priemonių gamybą investuoja visa CNH grupė, kuriai priklauso „Iveco“. Ši grupė neseniai išleido traktorius su dujiniais varikliais. Jie daugiausia skirti ūkininkams, kurie patys gamina biodujas. Juk jei tokias dujas gaminantis ūkininkas būtų priverstas pirkti iš naftos pagamintus degalus savo ūkio mašinoms, tai būtų visos geros idėjos diskreditavimas.

„Manau, kad Lietuva turi galimybę visos Europos mastu būti tokia pat inovatyvi, kaip ir Skandinavijos bei Centrinės Europos šalys. Tačiau sąlygų panašioms perspektyvoms mūsų šalyje kol kas nėra sukurta. Pavyzdžiui, turime nemenką miesto autobusų, naudojančių tokias dujas, parką, tačiau jų kolonėles turime tik Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose. Nors Klaipėdos suskystintų dujų terminalas yra pastatytas tam, kad šias dujas būtų galima naudoti kuo platesniems verslo ir ekologiniams poreikiams tenkinti, stiprinant Lietuvos nepriklausomybę nuo naftos produktų ir kainos,  tačiau terminalas šiuo požiūriu iki galo neišnaudojamas“, – sako E. Jakubonis.

Pranešimą paskelbė : Kristina Jugulytė, PR Service

Kiti skelbimai:
 
REIMA Lahti Jungle Green 52-54
 
New Balance ML574 Burgundy 43
 
New Balance ML373 Black CA2 44,5
 
REIMA Haapa Pale Green 48-50
 
Under Eye Complex Paakių kremas, 22,5 ml

Gargždai irgi sieks grąžinti žaliąsias rodykles

Penktadienį neeiliniame posėdyje Klaipėdos rajono savivaldybės Saugaus eismo komisija, kuriai pirmininkauja Administracijos direktoriaus pavaduotojas Justas Ruškys, svarstė žaliųjų rodyklių grąžinimo Gargždų miesto sankryžose klausimą. Kad jas reikia grąžinti, nutarta vienbalsiai, nes nuo nau­jų me­tų prie švie­so­fo­rų ne­li­kus len­te­lių su ža­lio­mis ro­dyk­lė­mis, visuomenėje ki­lo nepasitenkinimas dėl atsiradusių di­de­lių rytinių ir vakarinių eis­mo spūs­čių, ypatingai sankryžoje su […]

  Straipsniai »

Draudikai atkreipia dėmesį: ką reikia žinoti mokant vairuoti šeimos narį?

Kelias iki vairuotojo pažymėjimo gavimo – ilgas ir vingiuotas, todėl neretai norėdami tvirčiau jaustis per praktikos egzaminą, vairavimo įgūdžių lavinimą patikime ne instruktoriams, o artimiesiems. Tačiau „Regitros“ taisyklės nurodo – sėsti su artimuoju prie vairo galima tik išlaikius teorijos žinių egzaminą, be to, toks mokymasis neatleidžia nuo reikalavimo baigti 30 valandų praktinio vairavimo mokymo kursą […]

  Straipsniai »

Paprastesnė persikėlimo į Kuršių neriją tvarka besinaudojantiems bilieto kompensavimu: daugiau alternatyvų moksleiviams

Atsižvelgusi į gyventojų nuogąstavimus, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) kartu su AB „Smiltynės perkėla“ supaprastina bilieto kainos kompensavimu besinaudojančių moksleivių persikėlimo per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos tvarką: neturintys asmens tapatybės dokumento galės pateikti moksleivio pažymėjimą. Papildomas sistemos funkcionalumas pradės veikti nuo […]

  Straipsniai »

Įstatyme siūloma reglamentuoti transporto priemonių pripažinimą atliekomis

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika Seimui pristatė Atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimus (projektas Nr. XIIIP-4292), kuriais siūloma nustatyti kriterijus, pagal kuriuos transporto priemonės būtų pripažintos eksploatuoti netinkamomis transporto priemonėmis, tai yra atliekomis. Numatoma, kad transporto priemonės būtų pripažįstamos atliekomis, jeigu transporto priemonės savininkui išduotas eksploatuoti netinkamos transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimas; jeigu transporto priemonė ardoma arba yra išardyta […]

  Straipsniai »