„Iveco“ dalijasi ateities vilkiko vizija: ar ne per tolima ji Lietuvai?

1

„Iveco“ dalijasi ateities vilkiko vizija: ar ne per tolima ji Lietuvai?

Pasaulyje žinoma automobilių gamintoja „Iveco“ dalijasi ateities vilkiko vizija su Lietuva – atvežė į mūsų šalį legendinį „Iveco Z Truck“. Naujo „Skubos“ autocentro atidarymo proga pirmą kartą į Lietuvą atvykęs nulinio poveikio koncepciniu vilkiku vadinamas prototipas „Z“ pristatytas Kaune. Tai sunkusis tarptautinio pervežimo automobilis, sukurtas 2016 metų Hanoverio parodai.

Ar Lietuva jau yra pasirengusi tokiam žingsniui ir tinkamu tempu eina ateities transporto kryptimi, o gal vis dėlto atsilieka labiau ne kitos Europos šalys?

Ateities automobilis, varomas gamtinėmis dujomis

„Globalaus klimato atšilimo, miestų koncentracijos, eismo intensyvėjimo kontekste vis labiau aktualus tampa taršos klausimas. „Iveco Z Truck“ viena iš esminių savybių yra vadinamoji „nulinė“ emisija, kurią užtikrina patobulinta aerodinamika, veiklos procese gautos šilumos antrinis panaudojimas, optimizuota suskystintų dujų technologija. Tai – gamtinėmis dujomis varomas automobilis, kuris pristatomas kaip „Iveco“ ateities vizija. Bet kadangi jau dabar Lietuvoje naudojame tomis pačiomis dujomis varomas „Iveco“ transporto priemones, galima sakyti, kad tiek „Iveco“, tiek ir Lietuva jau žengė pirmuosius žingsnius ateities transporto vizijos kryptimi“, – pastebi Larsas Beckas, „Iveco“ vykdomasis direktorius Šiaurės Europos ir Baltijos šalims.

Be ekologiškų alternatyvių degalų ir minimalių išmetamų CO2 dujų, „Iveco“ rūpi visos automobilių tobulinimo kryptys. Į Lietuvą atvežto „Iveco Z Truck“ futuristinis dizainas nėra savitikslis: ypač patogu įlipti į kabiną, kuri, esant poreikiui gali būti padidinta 50 centimetrų – tam sumontuotos slankiojančios sistemos. Kabinoje yra įrengta viryklė ir dušas, čia telpa plati lova. Vairuotojo darbo vieta – ant platformos, kur įrengta sėdynė ir vairo kolonėlė su prietaisų skydeliu. Įvairiomis inovacijomis gerokai padidintas matomumas vairuojant.

Šio koncepcinio vilkiko pavadinime raidė Z raidė reiškia „zero“ (nulis), nurodantį, jog nulinė bus ne tik šio sunkvežimio tarša ar vairuotojo patiriamas stresas, bet ir neliks avarijų tikimybės – tai užtikrins automatinis vairavimo režimas bei saugumo prevencijai skirtos technologijos. Įgyvendinant  šį novatorišką projektą  naujai įregistruoti 29 technologiniai  sprendimų patentai. Planuojama, kad šie sprendimai bus palaipsniui diegiami į naujų „Iveco“ automobilių gamybą.

Mato perspektyvą Europoje

Pasak L. Becko, „Iveco“ šiame kontekste pirmiausia yra gamintojas, kuris įžvelgia gamtinėmis dujomis varomų automobilių perspektyvą ir jau gamina tokius įvairiapusės paskirties automobilius standartinėse gamybos linijose eilę metų – jų gali įsigyti bet kuri mūsų šalies transporto įmonė. Šiandien „Iveco“ gali patiekti visų gamų  – nuo 3 iki 44 tonų – dujomis varomų automobilių produkciją. Tai yra tiek miesto ar užmiesčio transportas, didieji ar mažieji autobusai, distribucinės mašinos, pervežančios siuntas, maisto, elektronikos, statybinės pramonės produkciją, tiek vidutinės klasės ar tarptautiniams pervežimams skirti galingieji automobiliai. Į šio transporto plėtrą „Iveco“ investuoja visoje Europoje jau daugelį metų ir užsitarnavo solidžią patirtį.

Pasak L. Becko, jo atstovaujama įmonė taip pat mato didžiulę suspaustų gamtinių dujų (angl. k. CNG, Compressed Natural Gas), arba metano, ir suskystintų gamtinių dujų (angl. k. LNG, Liquid Natural gas) naudojimo transporto priemonėms perspektyvą Lietuvoje. Pirmiausia todėl, kad mūsų šalis turi terminalą, kuris aprūpina Lietuvą suskystintomis gamtinėmis dujomis (LNG) – tai yra tomis pačiomis gamtinėmis dujomis, paverstomis skysta konsistencija. „Iveco“ gamina automobilius, kurie lygiai taip pat gali būti varomi ir LNG dujomis. Ir tai yra labai aktualu dabartiniame ekologijos kontekste.

„Iveco“ atstovybės Baltijos šalyse vadovas Ernestas Jakubonis atkreipia dėmesį, kad visa Europa deda daug pastangų, kad sušvelnintų taršos poveikį klimatui, tam skiriamos didžiulės investicijos. Pavyzdžiui, Norvegija yra priėmusi sprendimą po 2025 metų neberegistruoti naujų automobilių su benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Matydami tokį valstybės požiūrį, visi šios šalies transporto verslo atstovai jau dabar investuoja į alternatyvaus kuro transporto priemones. Įvairiose Europos Sąjungos šalyse vykdomos specialios programos, taikomos dotacijos, įsigyjant transporto priemones, nustatytas lengvatinio akcizo tarifas, lemiantis mažesnę suskystintų ar suspaustų gamtinių dujų kainą. Šiomis priemonėmis mažinama nuosavybės kaina galutiniam vartotojui.

Galime būti ne mažiau inovatyvūs

Jakubonio teigimu, piešdama ateities transporto vizijas, į alternatyviais degalais varomų autotransporto priemonių gamybą investuoja visa CNH grupė, kuriai priklauso „Iveco“. Ši grupė neseniai išleido traktorius su dujiniais varikliais. Jie daugiausia skirti ūkininkams, kurie patys gamina biodujas. Juk jei tokias dujas gaminantis ūkininkas būtų priverstas pirkti iš naftos pagamintus degalus savo ūkio mašinoms, tai būtų visos geros idėjos diskreditavimas.

„Manau, kad Lietuva turi galimybę visos Europos mastu būti tokia pat inovatyvi, kaip ir Skandinavijos bei Centrinės Europos šalys. Tačiau sąlygų panašioms perspektyvoms mūsų šalyje kol kas nėra sukurta. Pavyzdžiui, turime nemenką miesto autobusų, naudojančių tokias dujas, parką, tačiau jų kolonėles turime tik Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose. Nors Klaipėdos suskystintų dujų terminalas yra pastatytas tam, kad šias dujas būtų galima naudoti kuo platesniems verslo ir ekologiniams poreikiams tenkinti, stiprinant Lietuvos nepriklausomybę nuo naftos produktų ir kainos,  tačiau terminalas šiuo požiūriu iki galo neišnaudojamas“, – sako E. Jakubonis.

Pranešimą paskelbė : Kristina Jugulytė, PR Service

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Black 014 38
 
Converse Chuck Taylor All Star Hi White/White 36,5
 
Camper Imar Copa K200929 White Natural 36
 
Vagabond Anni 4937-001 Black 37
 
Crocs™ Funlab Unicorn Charm Sandal Kids Lavender 28

Rekomenduojame

Į rekreacines bei kurortines vietoves važiuosime geresniais keliais

Į rekreacines bei kurortines vietoves važiuosime geresniais keliais

Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu papildomai skirta 9,3 mln. eurų kelių, vedančių į lankytinas ir rekreacines vietoves remontui. Šios investicijos suteikiamos iš Vyriausybės skirtų 150 mln. eurų valstybinės ir vietinės reikšmės kelių infrastruktūrai gerinti.  „Netrukus bus remontuojama ir restauruojama dar daugiau kelių, vedančių į mūsų šalies lankytinas bei kurortines vietoves. Manau, kad turėdami galimybę keliauti […]

Tyrimas: mobiliuoju telefonu vairuodami naudojasi du trečdaliai Lietuvos gyventojų

Tyrimas: mobiliuoju telefonu vairuodami naudojasi du trečdaliai Lietuvos gyventojų

Mobiliuoju telefonu automobilyje naudojasi 65 procentai Lietuvos gyventojų. Beveik pusė – 43 proc. – jų išmanųjį telefoną pasitelkia navigacijai, įjungdami populiariausias kelionių programėles, 34 proc. – skambina ir kalbasi naudodamiesi laisvų rankų įranga, 12 proc. klausosi mėgstamos muzikos. Tačiau net dešimtadalis prisipažįsta vairuodami skambinantys telefonu be laisvųjų rankų įrangos, o dar 10 proc. jų naršo […]

„Volkswagen“ leido žvilgtelėti į naująjį „Arteon“: virtuali pasaulinė premjera įvyks birželio 24-ąją

„Volkswagen“ leido žvilgtelėti į naująjį „Arteon“: virtuali pasaulinė premjera įvyks birželio 24-ąją

Dinamiškasis keturių durų „fastback“ bus ne tik atnaujintas, bet ir siūlomas nauju „shooting brake“ kėbulu Naujomis jėgainėmis, išmaniomis komforto ir vairuotojo pagalbos sistemomis iš esmės atnaujinta modelių gama „Volkswagen“ jau pristatė pirmuosius naujojo „Arteon“ vaizdus. Kartu su iki šiol gamintu „Gran Turismo“ modeliu pasirodys ir naujasis „Shooting Brake“ variantas. „Naujasis „Arteon Shooting Brake“ leido mums […]

Baigtas pirmasis Islandijos plento sutvarkymo projekto etapas

Baigtas pirmasis Islandijos plento sutvarkymo projekto etapas

Baigtas magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 100,47 iki 101,79 km kapitalinis remontas ir tuo pačiu pirmasis Islandijos plento tvarkymo etapas. Darbai šiame etape vyko nuo Kleboniškio tilto iki Sargėnų sankryžos – ruožas yra išplatintas iki 10 eismo juostų, papildomai įrengtos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, taip pat įrengta atraminė siena, daugiau nei 1 km ilgio […]