IT ir transporto verslo simbiozė

IT ir transporto verslo simbiozė

IT sprendimai – tai pasaulinės ekonomikos ateitis, visų pramonės šakų vystymosi pagrindas ir procesas, kurio neįmanoma sustabdyti. Ar transporto ir logistikos sričiai reikalingi IT sprendimai? Į šį klausimą atsako tarptautinės įmonių grupės „AsstrA-Associated Traffic“ AG Informacinių technologijų departamento direktorė Marina Syroježkina.

– Ar IT specialistus domina transporto ir logistikos sritis?

Žinoma. IT specialistai yra gana drąsūs ir kūrybingi žmonės, jie mėgsta sudėtingas užduotis, kasdienius iššūkius. Čia tokių užduočių užtenka, ir jos yra skirtingo masto. Logistika kol kas turi apsiriboti tik mūsų Žemės rutuliu (reikšminis žodis čia yra kol kas), be to, ji apima skirtingas kultūras, tautybes ir pramonės šakas. Tą liudija spartus IT sprendimų ir paslaugų augimas. 

– Kuo skiriasi IT specialisto darbas transporto ir logistikos srityje nuo darbo kituose rinkos sektoriuose?

Kiekvienas domenas turi savo specifiką. Žinoma, IT specialistas turi išmanyti verslo, kuriam rengia sprendimus, pagrindus, suvokti reikšmines ypatybes, jautrias vietas. Norint sukurti efektyvius sprendimus logistikos srityje, būtina įvertinti trijų šalių interesus: pirmiausia Kliento poreikius, taip pat kompanijos lūkesčius ir partnerių galimybes. 

– Kas yra svarbiausia IT specialisto darbe?

Pirmiausia, reakcijos greitis iškilus problemai, taip pat palaikymo paslaugų teikimas ir sistemų prieinamumas 24/7. Kroviniai gabenami nuolat po visą pasaulį. Važiuoja traukiniai ir sunkvežimiai, plaukia laivai, skrenda lėktuvai. Ir tuo metu, kroviniui keliaujant, daugybė sistemų renka ir skirsto informaciją. Tai yra būtina, kad galutinis gavėjas laiku gautų jam svarbų krovinį. Ir nesvarbu, ar tas gavėjas yra gamykla, į kurią gabenamos medžiagos, ar jūsų kaimynas, laukiantis savo siuntinio. 

Antra, logistikos procesų išmanymas, kad su naudotoju galima būtų kalbėti ta pačia kalba, taip pat sugebėjimas integruotis ir greitai mokytis. Neįmanoma dirbti vakuume ir ignoruoti Kliento procesus ir sistemas. Ir žinoma, atsparumas stresui ir gebėjimas spręsti sudėtingas užduotis. 

– IT sprendimai – tai pasaulinės ekonomikos ateitis. Kaip jei keičia ir kaip keis transporto ir logistikos šaką?

IT sprendimai padeda padidinti procesų greitį ir informacijos prieinamumą. Kaip žinia, kas valdo informaciją, tas valdo pasaulį. Šiuo metu įprasta yra tai, kad prieš penkerius metus Klientui buvo siūloma kaip unikalus sprendimas, pavyzdžiui, krovinių judėjimo sekimo paslaugos. Tendencija stiprėja: kuo daugiau mes sukaupiame informacijos apie vykdomą krovinių gabenimą, tuo tiksliau galime numatyti, kaip ateityje bus atliekami tokio pobūdžio gabenimai. Tai suteikia galimybę atlaisvinti žmones nuo rutininių užduočių ir mažinti prastovų, atsirandančių dėl netinkamo gabenimo planavimo, nuostolius. Todėl dabar į logistiką aktyviai įdiegiamas daiktų internetas ir RPA technologijos (Robotic Process Automation).

– Kokius IT sprendimus taiko „AsstrA“?

Tarptautinėje įmonių grupėje „AsstrA“ taikoma keletas IT sprendimų, pavyzdžiui:

EDI sprendimai – tai ryšys su Klientais. Keitimasis duomenimis elektroninėmis ryšio priemonėmis leidžia būti arčiau verslo Partnerio, integruotis į jo informacinę aplinką ir suteikti visą informaciją apie jo krovinių gabenimą.

Track&Trace sprendimas – gabenamų krovinių sekimo realiu laiku paslaugos, kurias įmonių grupė aktyviai vysto. Per integraciją su vežėjų GPS paslaugų teikėjais „AsstrA“ specialistai gauna tiesioginę informaciją iš palydovo apie transporto buvimo vietą. Jeigu vežėjas neturi įdiegtų GPS sekimo priemonių, „AsstrA“ siūlo savo mobilų sekimo priedėlį.

Vežėjo kabinetas – tai tinklinis sprendimas, skirtas darbui su „AsstrA“ transporto partneriais. Čia vežėjai gali matyti naujus „AsstrA“ gabenimo pasiūlymus, dirbti su savo užsakymais. Sistemoje yra įdomi nenutrūkstamo gabenimo funkcija: vertindama einamuosius vežėjo užsakymus ir informaciją apie jo transportą sistema pati parenka ir siūlo vežėjui naujus užsakymus grįžtamiesiems reisams, tokiu būdu sumažinamos transporto prastovos. „AsstrA“ grupė aktyviai plėtoja šį sprendimą, artimiausiu metu atsiras vežėjui galimybė patikrinti sutarties apmokėjimo statusą ir spausdinti dokumentą su transporto užsakymu.

GetRate – tai mobili skaičiuoklė, kuri realiu laiku skaičiuoja greitojo krovinių gabenimo konteineriais iš Kinijos į NVS/Europą kainą.

Be to, kompanija „AsstrA“ nuolat automatizuoja ir tobulina savo procesus. Svarbiausias dalykas yra transporto užsakymų valdymo sistema OTM (Oracle Transportation Management). Aktyviai vystomi CRM ir ECM sprendimai. Be to, valdymo sprendimų priėmimas, darbo analizė vyksta per įdiegtą Business intelligence sistemą (BI), kuri konsoliduoja visą informaciją.

– Šiuolaikinės technologijos – tai plėtra ir sėkmė, tačiau tuo pačiu ir rizika darbuotojui. Kaip transporto ir logistikos paslaugų kompanijoms rasti aukso vidurį tarp žmogaus darbo ir automatizacijos?

Naujos technologijos baugina žmones, jie mato IT sprendimus kaip pavojų netekti darbo vietos ir tapti nereikalingais. Pavyzdžiui, kompanija įdiegia robotą (RPA technologijas), kuris gali patikrinti paštą ir perkelti informaciją į sistemą. Tokiu atveju darbuotojas mato konkurentą. Visi bijo, kad technologijos greitai pradės mus valdyti ir dalis profesijų taps nereikalingos.

Tačiau būtina suprasti ir priimti šią situaciją, juk proceso neįmanoma sustabdyti. Tai tik laiko klausimas. Naujos technologijos transformuos visuomenę ir padiktuos naujų profesijų poreikį.

Transporto ir logistikos kompanija privalo sugebėti integruotis ir lengvai prisitaikyti, ir netgi būti šiek tiek priekyje, nes ji yra įvairių verslų ir sričių sandūroje. Todėl aukso vidurys yra IT ir verslo simbiozė, IT technologijų įtraukimas į pridėtinę vertę, kurią gauna Klientas.

Pranešimą paskelbė: Anastasiia Onoshko, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
TOMS Popsicles Kid's Alpargata Cadet Blue 28,5
 
Crocs™ Funlab Shark Band Sandal Kids Navy 24
 
ZAXY Looney Tunes Thong 17762 Grey 37
 
Crocs™ Serena Metallic Bar Flip Womens Gold/Black 39,5
 
ZAXY Start V Black/Pink 35,5

Rekomenduojame

Išrinktas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas

Išrinktas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas

Susisiekimo ministerija informuoja, kad pasibaigus konkursui VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus pareigoms užimti, jo laimėtoju pripažintas Algis Latakas. Į šias pareigas jis galės būti paskirtas po įstatymų numatytos patikros. Konkurse į Klaipėdos uosto vadovo pareigas pretendavo 13 kandidatų. Būsimajam Klaipėdos uosto vadovui buvo keliamas reikalavimas turėti ne mažesnę kaip 5 metų vadovaujamo […]

Saugaus eismo dieną – dėmesys motociklų vairuotojams

Saugaus eismo dieną – dėmesys motociklų vairuotojams

Minint Saugaus eismo dieną, Susisiekimo ministerija ragina susilaikyti nuo nebūtinų kelionių, tačiau jei karantino metu yra būtinybė vykti į darbą ar parduotuvę – primenama nepamiršti saugaus eismo principų ir pagarbos kitiems eismo dalyviams. Atėjus pavasariui prasidėjo ir motociklininkų sezonas, į gatves vėl grįžta įvairaus tipo dviratės transporto priemonės. „Prasidėjus pavasariui keliuose pastebėsime daugiau dviratininkų ir […]

Padėjo atgabenti priemones su koronavirusu kovojantiems medikams – sulaukė šmeižto

Padėjo atgabenti priemones su koronavirusu kovojantiems medikams – sulaukė šmeižto

Logistikos įmones valdanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Hoptrans“, vykdydama Vyriausybės specialųjį užsakymą, sėkmingai organizavo medicininės apsaugos priemonių, skirtų su koronaviruso infekcija kovojantiems šalies medikams, pervežimą iš Kinijos į Lietuvą. Tačiau sėkmingai įvykdytą medicinos priemonių pervežimo operaciją aptemdė paskleistas šmeižtas ir melas „Hoptrans“ grupės atžvilgiu. Kaip informavo Vytas Volkevičius, vienas iš „Hoptrans“ akcininkų, šiuo metu tai yra […]

Susisiekimo ministerija: automobilių techninę apžiūrą bus galima atlikti vėliau

Susisiekimo ministerija: automobilių techninę apžiūrą bus galima atlikti vėliau

Atsižvelgdama į riziką, susijusią su koronaviruso plitimu, Susisiekimo ministerija keičia privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarką. Pasibaigus techninės apžiūros galiojimo terminui, ją bus galima atlikti pasibaigus karantino laikotarpiui ir dar 30 kalendorinių dienų po karantino pabaigos. Be to, nustatyti specialūs techninių apžiūrų atlikimo saugumo reikalavimai, jas atliekant karantino metu. „Plintant koronavirusinei infekcijai COVID-19 ir […]