Istoriniame Kauno geležinkelio tunelyje – išskirtinis renginys gyventojams

1

Istoriniame Kauno geležinkelio tunelyje – išskirtinis renginys gyventojams

Gegužės 22 dieną kauniečiai ir miesto svečiai turės unikalią progą ne tik aplankyti Kauno geležinkelio tunelį, bet ir patirti išskirtinių įspūdžių – specialiaisiais garso efektais, šviesomis ir meninėmis vaizdo projekcijomis sukurtas spektaklis atskleis šio statinio istoriją.
Inovatyvi ekspozicija, išsidėsčiusi per visą tunelio ilgį, siekiantį 1280 metrų, veiks tik 16 valandų. Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, įgyvendinant projektą „Rail Baltica“ tunelyje laikinai stabdomas traukinių eismas, tad jau kitą dieną, gegužės 23 dieną, jame plušės rangovai – prasidės europinio geležinkelio statybų darbai.
2009 metais rekonstruotame ir pilnai modernizuotame tunelyje bus įrengtas sugretintas europinės ir plačiosios vėžės geležinkelis – tokį techninį sprendimą tunelyje Kaunas turės vienintelis pasaulyje.
Unikali proga
„Kauno geležinkelio tunelį kasdien traukinio vagonais kerta per 15 tūkst. keleivių. Tačiau vaikščioti po jį draudžiama, nes tai strateginis objektas, saugomas 24 valandas per parą, tad patekti jo vidun paprasčiausiai neįmanoma. Rengiamos specialios ekskursijos tunelyje yra itin retos, nekalbant apie renginius, kurių apskritai nėra buvę. Todėl naudodamiesi šia traukinių eismo pertrauka, kuri truks per visą vasarą, nusprendėme kauniečiams ir miesto svečiams sukurti įsimintiną istorinę pažintį su tuneliu, nes ateityje tokios progos, greičiausia, neturėsime“, – sakė M. Bartuška.
Vienu iš miesto simbolių laikomas Kauno geležinkelio tunelis, ​kuris yra įtrauktas į Lietuvos Kultūros vertybių paveldo sąrašą, per savo 158 metų istoriją, turi ką papasakoti.
Šiuo metu jis yra ne tik vienas seniausių veikiančių tokių statinių Europoje, bet ir vienintelis iki šiol veikiantis Baltijos šalyse.
Statė prancūzai
Po Aukštųjų Šančių kalva iškastas tunelis pastatytas tarp 1859 ir 1861 metų.
Kauno geležinkelio tunelis, yra išskirtinis dar ir tuo, kad jame įrengta natūrali ventiliacija, kai paprastai įrengiamos dirbtinės. Dėl esamo nuolydžio susidarantis skersvėjis išpūsdavo arba ištraukdavo traukinio dūmus.
Tunelio statybai buvo pasamdyta „Ernest Gouin et Cie“ firma iš Paryžiaus. Šachtas ir galerijas iškasė vokiečių ir prancūzų šachtininkai – juos samdyti buvo pigiau, nei vietinius patirties neturinčius darbininkus. ​Nors matavimams naudotos labai paprastos priemonės: liniuotės ir virvės – tunelis buvo pastatytas labai tiksliai.
1944 metais atsitraukdama vokiečių kariuomenė tunelį susprogdino, panaudodama net septynis vagonus sprogmenų. Kadangi tunelis buvo strategiškai svarbus, sovietinė armija jį atstatė.
Nors tunelis skaičiuoja daugiau kaip pusantro amžiaus, tačiau jame įdiegtos modernios technologijos: elektrifikavimo ir signalizacijos sistemos, kontaktinių tinklų sistema, priešgaisrinė įranga, telekomunikacijos. Sumontuota ir šiuolaikiška vandens aptikimo sistema, milimetro tikslumu rodanti vandens lygį už tunelio sienų. Po bėgiais paklotas specialus kilimas, kuris avarijos atveju išsiliejus naftos produktams apsaugotų gruntinius vandenis.
Svarbi praktinė informacija lankytojams
Atvykimas. Atvykstantiems automobiliais rekomenduojama transporto priemones palikti Kauno geležinkelio stoties automobilių stovėjimo aikštelėse, nes tunelio prieigose automobilių stovėjimo aikštelių nėra. Iš Kauno geležinkelio stoties autobusų aikštelės kursuos specialiai pažymėti autobusai, kurie nuveš į parodos vietą. Taip pat galima atvykti viešuoju transportu (išlipti Viaduko stotelėje) arba pėsčiomis.
Parodos maršrutas. Įėjimas į parodą – nuo Kauno geležinkelio stoties (įėjimas į teritoriją prie Viaduko stotelės), o išėjimas Palemono pusėje. Ekspozijos ilgis – šiek tiek daugiau nei 1 km, kurį įveiksite trumpiau nei per pusvalandį.
Išvykimas. Tunelio pabaigoje Palemono pusėje nuorodos rodys kelią iki visų parodą aplankiusiųjų laukiančių nuolat kursuosiančių autobusų, kurie visus nemokamai nuveš į Kauno traukinių stotį.
Rekomendacijos dėl aprangos. Net esant šiltam orui lankantis parodoje rekomenduojama turėti megztinį ar kitą šiltesnį rūbą – temperatūra tunelyje keliais laipsniais žemesnė nei lauke. Tunelyje siaučia stiprus skersvėjis, pasirūpinkite, kad vaikai turėtų kepures, šalikėlius.

Parodos lankymas ir lankytojų gabenimas į Kauno traukinių stotį – nemokamas.

Parodos lankymo grafikas pridėtas prisegtuke.

Pranešimą paskelbė: Stanislavas Likas, UAB „Publicum“

Kiti skelbimai:
 
Evelatus Apple iPhone 4/4s
 
Rašalas Epson T2633 XL magenta Claria | 9,7 ml | XP-600/700/800
 
Evelatus Apple iPhone 8/7 Silicone Case Midnight Blue
 
Evelatus Samsung A40 Gradient Glass Case 2 Bubble Gum
 
Mocco 3D Silicone Back Case For Mobile Phone Giraffe Samsung A510F Galaxy A5 (2016) Black
Vilniaus oro uostas tobulina eismo srautų valdymą: nakties metu laikinai uždaromas išvykimo pandusas

Vilniaus oro uostas tobulina eismo srautų valdymą: nakties metu laikinai uždaromas išvykimo pandusas

Rugsėjo 16-osios vakarą Vilniaus oro uoste pradedami keleivių išleidimo panduso išvykimo terminalo link tvarkymo darbai. Pirmieji ir aktyviausi tvarkymo darbai šią savaitę vyks naktimis, todėl nuo 8 val. vakaro iki 3 val. ryto pandusu eismas bus draudžiamas, vėlesniuose darbų etapuose eismas naktimis bus tik apribotas. Tai paruošiamieji darbai „Kiss and Fly“ zonos įrengimui. Planuojama, kad […]

  Straipsniai »
Atnaujintas „Passat“ – jau Lietuvoje

Atnaujintas „Passat“ – jau Lietuvoje

Šiandien, rugsėjo 16 dieną, atnaujintas „Passat“, visų laikų mėgstamiausias „Volkswagen“ modelis, pasiekė atstovybes Lietuvoje. Atnaujinimas iš esmės pakeitė sėkmingiausią pasaulyje vidutinio segmento automobilį, o tokios inovatyvios pagalbinės sistemos, kaip „Travel Assist“, pakėlė kelionės saugumą ir patogumą į aukščiausią lygį. Tai pirmasis „Volkswagen“ automobilis, galintis pusiau autonomiškai važiuoti iki 210 km/val. greičiu. Atnaujintas „Passat“ komplektuojamas su […]

  Straipsniai »

Magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda daugės kintamos informacijos kelio ženklų

Siekiant pagerinti eismo saugą, magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda planuojama įrengti 49 naujas greičio valdymo ir įspėjimo sistemas. Svarbi jų dalis – elektroniniai kintamos informacijos kelio ženklai, galintys riboti leistiną greitį pagal susidariusią situaciją. „Pažangus eismo valdymo būdas ypatingai svarbus tokioje intensyvaus eismo magistralėje kaip Vilnius–Kaunas. Kintamos informacijos kelio ženklai papildomai ribos leistiną greitį esant rizikingoms situacijoms, […]

  Straipsniai »

„Linava“ pasirašė sutartį su profesinėmis sąjungomis

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ pirmadienį pasirašė tarptautinio krovininio kelių transporto šakos kolektyvinę sutartį su profesinių sąjungų atstovais. Tai yra vienas iš pirmųjų tokių susitarimų su profesinėmis sąjungomis Lietuvoje. Sutartį pasirašė „Linavos“ generalinio sekretoriaus pareigas einantis sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis, Baltijos transporto profesinių sąjungų konfederacija „Solidarumas“ vadovas Gintaras Čiužas ir Lietuvos transporto darbuotojų profesinė […]

  Straipsniai »