Istoriniame Kauno geležinkelio tunelyje – išskirtinis renginys gyventojams

1

Istoriniame Kauno geležinkelio tunelyje – išskirtinis renginys gyventojams

Gegužės 22 dieną kauniečiai ir miesto svečiai turės unikalią progą ne tik aplankyti Kauno geležinkelio tunelį, bet ir patirti išskirtinių įspūdžių – specialiaisiais garso efektais, šviesomis ir meninėmis vaizdo projekcijomis sukurtas spektaklis atskleis šio statinio istoriją.
Inovatyvi ekspozicija, išsidėsčiusi per visą tunelio ilgį, siekiantį 1280 metrų, veiks tik 16 valandų. Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, įgyvendinant projektą „Rail Baltica“ tunelyje laikinai stabdomas traukinių eismas, tad jau kitą dieną, gegužės 23 dieną, jame plušės rangovai – prasidės europinio geležinkelio statybų darbai.
2009 metais rekonstruotame ir pilnai modernizuotame tunelyje bus įrengtas sugretintas europinės ir plačiosios vėžės geležinkelis – tokį techninį sprendimą tunelyje Kaunas turės vienintelis pasaulyje.
Unikali proga
„Kauno geležinkelio tunelį kasdien traukinio vagonais kerta per 15 tūkst. keleivių. Tačiau vaikščioti po jį draudžiama, nes tai strateginis objektas, saugomas 24 valandas per parą, tad patekti jo vidun paprasčiausiai neįmanoma. Rengiamos specialios ekskursijos tunelyje yra itin retos, nekalbant apie renginius, kurių apskritai nėra buvę. Todėl naudodamiesi šia traukinių eismo pertrauka, kuri truks per visą vasarą, nusprendėme kauniečiams ir miesto svečiams sukurti įsimintiną istorinę pažintį su tuneliu, nes ateityje tokios progos, greičiausia, neturėsime“, – sakė M. Bartuška.
Vienu iš miesto simbolių laikomas Kauno geležinkelio tunelis, ​kuris yra įtrauktas į Lietuvos Kultūros vertybių paveldo sąrašą, per savo 158 metų istoriją, turi ką papasakoti.
Šiuo metu jis yra ne tik vienas seniausių veikiančių tokių statinių Europoje, bet ir vienintelis iki šiol veikiantis Baltijos šalyse.
Statė prancūzai
Po Aukštųjų Šančių kalva iškastas tunelis pastatytas tarp 1859 ir 1861 metų.
Kauno geležinkelio tunelis, yra išskirtinis dar ir tuo, kad jame įrengta natūrali ventiliacija, kai paprastai įrengiamos dirbtinės. Dėl esamo nuolydžio susidarantis skersvėjis išpūsdavo arba ištraukdavo traukinio dūmus.
Tunelio statybai buvo pasamdyta „Ernest Gouin et Cie“ firma iš Paryžiaus. Šachtas ir galerijas iškasė vokiečių ir prancūzų šachtininkai – juos samdyti buvo pigiau, nei vietinius patirties neturinčius darbininkus. ​Nors matavimams naudotos labai paprastos priemonės: liniuotės ir virvės – tunelis buvo pastatytas labai tiksliai.
1944 metais atsitraukdama vokiečių kariuomenė tunelį susprogdino, panaudodama net septynis vagonus sprogmenų. Kadangi tunelis buvo strategiškai svarbus, sovietinė armija jį atstatė.
Nors tunelis skaičiuoja daugiau kaip pusantro amžiaus, tačiau jame įdiegtos modernios technologijos: elektrifikavimo ir signalizacijos sistemos, kontaktinių tinklų sistema, priešgaisrinė įranga, telekomunikacijos. Sumontuota ir šiuolaikiška vandens aptikimo sistema, milimetro tikslumu rodanti vandens lygį už tunelio sienų. Po bėgiais paklotas specialus kilimas, kuris avarijos atveju išsiliejus naftos produktams apsaugotų gruntinius vandenis.
Svarbi praktinė informacija lankytojams
Atvykimas. Atvykstantiems automobiliais rekomenduojama transporto priemones palikti Kauno geležinkelio stoties automobilių stovėjimo aikštelėse, nes tunelio prieigose automobilių stovėjimo aikštelių nėra. Iš Kauno geležinkelio stoties autobusų aikštelės kursuos specialiai pažymėti autobusai, kurie nuveš į parodos vietą. Taip pat galima atvykti viešuoju transportu (išlipti Viaduko stotelėje) arba pėsčiomis.
Parodos maršrutas. Įėjimas į parodą – nuo Kauno geležinkelio stoties (įėjimas į teritoriją prie Viaduko stotelės), o išėjimas Palemono pusėje. Ekspozijos ilgis – šiek tiek daugiau nei 1 km, kurį įveiksite trumpiau nei per pusvalandį.
Išvykimas. Tunelio pabaigoje Palemono pusėje nuorodos rodys kelią iki visų parodą aplankiusiųjų laukiančių nuolat kursuosiančių autobusų, kurie visus nemokamai nuveš į Kauno traukinių stotį.
Rekomendacijos dėl aprangos. Net esant šiltam orui lankantis parodoje rekomenduojama turėti megztinį ar kitą šiltesnį rūbą – temperatūra tunelyje keliais laipsniais žemesnė nei lauke. Tunelyje siaučia stiprus skersvėjis, pasirūpinkite, kad vaikai turėtų kepures, šalikėlius.

Parodos lankymas ir lankytojų gabenimas į Kauno traukinių stotį – nemokamas.

Parodos lankymo grafikas pridėtas prisegtuke.

Pranešimą paskelbė: Stanislavas Likas, UAB „Publicum“

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Kids' Crocband II Sandal PS Paradise Pink/Carnation 30
 
Birkenstock Milano Dark Brown 43
 
Crocs™ Patricia Diamante Women's Black/Black 42,5
 
Fan AEG VL 5528
 
Maclean MC-714 Dual Arm LCD Monitor TV Desk Gas Spring USB 13“ 27“ 8kg
Maksimali galia: „Audi SQ8 TDI“

Maksimali galia: „Audi SQ8 TDI“

„Audi“ pristato sportiškiausią Q šeimos modelį „SQ8 TDI“. Aštuonių cilindrų dyzelinis variklis su dviem turbinomis dideliam SUV-kupė automobiliui suteikia įspūdingas dinamines savybes ir pasižymi dideliu efektyvumu. Pavaros ir pakabos technologijos, tarp kurių yra ir sportinis diferencialas, svyravimo stabilizavimo sistema ir visi vairuojamieji ratai, užtikrina itin didelį manevringumą. Lietuvoje „Audi SQ8 TDI“ bus galima užsisakyti jau […]

  Straipsniai »

Lietuva – absoliuti lyderė ES pagal žuvusiųjų keliuose skaičiaus mažėjimą 2001–2018 m.

Lietuva – absoliuti lyderė Europos Sąjungoje pagal žuvusiųjų keliuose skaičiaus mažėjimą 2001–2018 m. laikotarpiu ir trečia ES pagal šį rodiklį 2018 m. Tokius rezultatus pažymi Europos transporto saugos tarybos (ETSC) paskelbta metinė Kelių saugumo charakteristikų indekso (PIN) tyrimo ataskaita. „Eismo saugos srityje Lietuva išties padarė didžiulę pažangą, kurios kasdienybėje turbūt net nepastebime. Šiandien drąsiai galime […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministerijos tyrimo išvados perduotos AB „Smiltynės perkėla“ valdybai

Pirkimų lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo principų nesilaikymas, galimas vieno tiekėjo protegavimas, bendrovės vadovo netinkamo elgesio su darbuotojais faktai – tokias išvadas susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui pateikė Susisiekimo ministerijos audito darbo grupė, atlikusi AB „Smiltynės perkėla“ viešųjų pirkimų auditą ir darbuotojų skundų tyrimą. „Tyrimo išvadas skubiai pateikėme bendrovės „Smiltynės perkėla“ valdybai – nustatyti veiklos skaidrumo pažeidimai, netinkamo […]

  Straipsniai »
Lietuvos oro uostai: apie naują ir esamus

Lietuvos oro uostai: apie naują ir esamus

Komentuoja Lietuvos oro uostų vadovas Marius Gelžinis Tai turbūt pirmas kartas, kuomet į susisiekimo oru sektorių pažiūrėta ne 4 metų perspektyvoje. Bandome  įvertinti situaciją ir priimti strateginius sprendimus, kurių vaisiai būtų raškomi mūsų anūkų. Sparčiai didėjant keleivių srautams Lietuvos oro uostuose, pradėta kalbėti apie naujo oro uosto statybas. Nors kol kas kalbama tik apie būtinų […]

  Straipsniai »