Įspėjimas vairuotojams: akinanti saulė – eismo nelaimių kaltininkė

Įspėjimas vairuotojams: akinanti saulė – eismo nelaimių kaltininkė

Skaisti vasario saulė teikia ne vien geras emocijas – akinantys jos spinduliai gatvėse tampa tikru iššūkiu vairuotojams. Pasak draudikų, vairuotojams ji yra kur kas pavojingesnė nei nepalankios oro sąlygos ar akinančios kitų transporto priemonių šviesos.

„Skaisčiau suspindus saulei, visada fiksuojame įvykius, atsitinkančius dėl ryškių besibaigiančios žiemos ar prasidedančio pavasario saulės spindulių. Didžiausia rizika būti apakintiems saulės ryte bei prieš sutemas – tada, kai rytinė ar besileidžianti saulė yra netoli horizonto linijos. Tuomet ji būna ryški ir nedideliu kampu itin pavojingai šviečia į automobilio priekinį ar šoninį stiklą. Būtina atkreipti dėmesį, kad laikas, kai saulė vairuotojus akina labiausiai, sutampa su transporto piko laiku gatvėse, kuomet žmonės automobiliais pajuda link darbo, o vakare – grįžta į namus“, – sakė draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Pasak V. Katilienės, saulės apakintų vairuotojų sukelti eismo įvykiai dažniausiai išsiskiria skaudžiais padariniais. „Dažniausios nelaimės – atsitrenkimai į priešais važiuojantį automobilį, taip pat – į skaisčios saulės ruožą pakliuvusio vairuotojo staigiai stabdomą transporto priemonę. Dažni atvejai, kai iš paskos važiuojantis pakliūva į tą patį ruožą ir laiku nepastebi netikėto priekyje važiavusio automobilio manevro. Tokios situacijos irgi neretai baigiasi avarijomis“, – kalbėjo draudimo žalų ekspertė.

„Gjensidige“ atstovė taip pat išskyrė nelaimes, įvykstančias nereguliuojamose sankryžose, išvažiavimuose iš kelių, kai saulė vairuotojui šviečia iš kairiojo šono ir dažnai sutrukdo pastebėti iš kairės artėjančias transporto priemones.

Ji atkreipė dėmesį, kad automobilių ir kitų motorinių transporto priemonių matomumą akinant saulei pagerina visą parą privalomos artimosios žibintų šviesos. Tuo tarpu nesaugiausiais vadinami eismo dalyviai – pėstieji ir dviratininkai – deja, tokių priemonių neturi.

V. Katilienės teigimu, dėl akinančios saulės dažnai nukenčia ir pėstieji. „Eismo nelaimės atsitinka tada, kai žmonės į pėsčiųjų perėją išeina neįsitikinę, kad transporto priemonės vairuotojas juos mato ir jau mažina automobilio greitį“, – dėstė draudimo bendrovės ekspertė.

Pasak draudikės, itin atsargūs išvažiavimuose iš kiemų turi būti ir dviratininkai, kurie juda važiuojamąja kelio dalimi, dviračių taku ar net šaligatviu. „Iš kiemo išvažiuojantis vairuotojas privalo suteikti pirmenybę dviratininkams, tačiau dėl akinančios saulės jie dažnai lieka nepastebėti. Dviratininkams taip pat reiktų elgtis atidžiai ir tikėtis, kad vairuotojas ne visada juos mato. Nors dėl eismo įvykio tokiose situacijose dviratininkas būna nekaltas, tačiau jis paprastai patiria skaudžius sužalojimus ir nukenčia kur kas stipriau“, – įspėjo V. Katilienė.

Jos teigimu, vairuotojams saulė itin pavojinga važiuojant šlapiu keliu. „Esant šlapiai kelio dangai saulės spindulių poveikis dar labiau sustiprėja, nes tuomet ji ne tik šviečia, bet ir atsispindi nuo šlapios kelio dangos“, – sakė ekspertė.

Norint apsisaugoti nuo saulės ji patarė visada naudoti automobiliuose sumontuotus apsauginius skydelius nuo saulės. „Vairuotojai taip pat turėtų nepamiršti ir akinių nuo saulės. O jei akyse pradėjo raibuliuoti ar suprastėjo matomumas, saugiai sumažinkite greitį arba sustokite kelkraštyje“, – kalbėjo V. Katilienė.

Ji taip pat priminė, kad dabar gatvėse prasideda laikas, kai vairuotojai turi pasirūpinti pakankamu kiekiu langų valymo skysčio ir kokybiškais valytuvais.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Rekomenduojame

„Rail Baltica“: viešinamos geležinkelių Kauno geležinkelių mazgo specialiojo plano alternatyvos vystymo planas

„Rail Baltica“: viešinamos geležinkelių Kauno geležinkelių mazgo specialiojo plano alternatyvos vystymo planas

Visuomenė jau gali susipažinti su parengtu Kauno geležinkelio mazgo susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano koncepcija ir strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaita. Vietovių, esančių šalia Kauno geležinkelio mazgo, bendruomenės, susijusios organizacijos ir visuomenė kviečiamos aktyviai dalyvauti teritorijų planavimo procese, viešo svarstymo metu argumentuotai išsakyti savo pasiūlymus. „Kauno geležinkelio mazgas – viena sudėtingiausių geležinkelio infrastruktūrų, per […]

Sostinėje praūžė vairuotojų profesinio meistriškumo varžybos

Sostinėje praūžė vairuotojų profesinio meistriškumo varžybos

Liepos 5 d. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Viršuliškių transporto departamente įvyko jau tradicija tapusios autobusų ir troleibusų vairuotojų profesinio meistriškumo varžybos. Tai – 21-osios, rekordais ir staigmenomis pažymėtos varžybos. Renginį atidarė ir dalyvius bei svečius pasveikino UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Darius Aleknavičius. „Pirmiausia didelis ačiū visiems viešojo transporto darbuotojams, kurie nenuilstamai dirba savo […]

Verslas prašo greičiau baigti geležinkelio vėžės tiesimą Šiauliuose

Verslas prašo greičiau baigti geležinkelio vėžės tiesimą Šiauliuose

Šiaulių bei visos Lietuvos verslininkus ir pramonininkus vienijančios organizacijos prašo toliau tęsti naujos geležinkelio linijos link Šiaulių laisvosios ekonominės zonos ir Šiaulių oro uosto statybą. Šiuo metu įrengtos geležinkelio infrastruktūros – 1,4 km ilgio vėžės, esą nepakanka norint užtikrinti mieste veikiančių įmonių konkurencingumą ir naujų investicijų atėjimą. Šiaulių pramoninis parkas (plotas 56 ha), laisvoji ekonominė […]

WIZZ AIR LĖKTUVAS PIRMĄKART SKRIDO VAROMAS TVARIAIS DEGALAIS

WIZZ AIR LĖKTUVAS PIRMĄKART SKRIDO VAROMAS TVARIAIS DEGALAIS

Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė Wizz Air pirmą kartą atliko skrydį, naudodama tvarius degalus. Europos Sąjungos darnaus judumo konferencijos „Connecting Europe Days 2022“ proga, bendrovė dalį lėktuvo degalų pakeitė tvariais aviaciniais degalais (angl. sustainable aviation fuel, SAF). Parodomasis skrydis vyko iš Bukarešto Henri Coanda tarptautinio oro uosto į Liono Sent Egziuperi oro uostą. Tvarus […]

Rekordinis birželio mėnuo automobilių vairuotojams – nuostolių per vieną mėnesį tiek, kiek pernai jų buvo per visus metus

Rekordinis birželio mėnuo automobilių vairuotojams – nuostolių per vieną mėnesį tiek, kiek pernai jų buvo per visus metus

Pasibaigus pirmajam vasaros mėnesiui, ekspertai pastebi labai aiškią stichinių nelaimių tendenciją – rekordiškai, lyginant su ankstesniais metais, birželį per audras nukentėjo transporto priemonės. „Lietuvos draudimo“ duomenys atskleidžia, kad per šį birželio mėnesį dėl audrų automobiliai patyrė daugiau nuostolių, nei per visas 2021 metų audras. Nuostolių – keturis kartus daugiau nei praėjusį birželį Kaip sako draudimo […]

Jaunieji vairuotojai avarijų sukelia dukart daugiau, bet jų žalos mažesnės

Jaunieji vairuotojai avarijų sukelia dukart daugiau, bet jų žalos mažesnės

Lietuvoje asmenų, turinčių galiojantį vairuotojo pažymėjimą, šių metų pradžioje buvo apie 1,5 mln. Apie 4,45 proc. iš jų – pradedantieji vairuotojai, kurių automobiliai yra pažymėti klevo lapais. Oficialioji įskaitinių autoįvykių, kuriuose nukentėjo žmonės, statistika rodo, kad pradedantieji vairuotojai yra apie 8 proc. autoįvykių kaltininkai. BTA Draudimas, turintis duomenų ne tik apie įvykius, kuriuose nukentėjo žmonės, […]