Iškelti bures!

Iškelti bures!

Pasaulinė pandemija parodė, kaip svarbu užtikrinti nepertraukiamą prekių vežimo grandinės funkcionavimą. Valstybės ėmėsi priemonių, kad būtų pažabotas viruso plitimas, ir tai paveikė visas gyvenimo sritis, ne išimtis ir logistikos sistema. Kaip virusas ir karantinas pakeitė krovinių gabenimo jūrų transportu rinką, kalbamės su Mykolu Tokarenko, „AsstrA“ Baltijos šalyse ir Baltarusijoje jūrų transporto skyriaus vadovu.

Kaip pandemija paveikė jūromis gabenamų krovinių srautų perskirstymą?

Populiariausios trade line, kuriomis mūsų skyriaus Klientai dažnai užsako vežti krovinius, nepasikeitė: Kinija–Baltarusija, Kinija–Rusija, Kinija–Lietuva. Dėl pandemijos sumažėjo importinis krovinių vežimas iš Kinijos ir Ispanijos. Pandemijos pradžioje priklausymas nuo Kinijos eksporto reikšmingai sutrikdė krovinių vežimo grandinę, dėl to krovinių išsiuntimas ėmė strigti. Todėl kai kurios šalys atvirai pareiškė, kad būtina peržiūrėti esamus maršrutus.

2020 metų pirmąjį ketvirtį darbai vyko „iš inercijos“: buvo pakraunamos ir išsiunčiamos prekės, pagamintos iki kinų Naujųjų metų pagal 2019 metų sutartis. Nuo antrojo ketvirčio sumažėjo statybų segmento, mados srities ir automobilių pramonės krovinių gabenimo paklausa.

Tuo pačiu metu padidėjo ilgai negendančių maisto produktų gabenimo poreikis. Vežami tokie maisto produktai, kaip riešutai, konservuoti maisto produktai, kasdienio vartojimo prekės, taip pat farmacijos preparatai ir individualios apsaugos priemonės. Karantino metu buvo koncentruojamasi į pirmojo būtinumo prekes.

Dar vienas veiksnys, turėjęs poveikį, buvo Baltarusijos rublio kurso kritimas 2020 m. kovo mėn. Viena vertus, pabrango importinės prekės, už kurias buvo atsiskaitoma užsienio valiuta. Tai turėjo įtakos importo apimčių sumažėjimui. Iš kito pusės žiūrint, dėl atpigusio rublio baltarusiškų prekių (medienos ir medžio gaminių, sauso pieno, mėsos, trąšų) eksportas tapo konkurencingesnis. 

Kaip dėl pandemijos pasikeitė procedūros uostuose?

Procesai buvo pakoreguoti atsižvelgiant į naujas realijas ir didelių trikdžių atliekant operacijas nėra. Uostuose taikomos bendrosios saugumo priemonės: naudojamos asmeninės saugos priemonės ir laikomasi atstumo.

Kilus būtinybei buvo įvedamas karantinas. Pavyzdžiui, Kinijoje vairuotojams, kurie veža konteinerius į uostus iš kitų provincijų, privalomas dviejų savaičių karantinas. Brazilijoje yra atvejų, kai karantinas buvo taikomas visam laivui. Kai kuriuose uostuose ribojama laivo ekipažo kaita.

Ar dėl karantino priemonių sumažėjo krovinių gabenimo jūrų transportu kaina ir kiekis?

Susiklosčiusi situacija neigiamai paveikė jūrų frachto kainą. Sumažėjus krovinių srautams dalis jūrų linijų atšaukė reisus Kinija–Europa, Kinija–JAV kryptimis. Tokios priemonės sukėlė vietų deficitą laivuose ir prioritetu tapo kroviniai, gabenami už didesnes kainas.

Dėl sumažėjusios paklausos importas į Baltijos šalis irgi sumažėjo. Mažiau importinių krovinių – mažiau tuščių konteinerių eksportui. Trūkstant taros ir vietų laivuose padidėjo eksporto įkainiai.

Kovo mėn. stipriai krito naftos kainos, dėl to bendrai nukrito jūrų frachto įkainiai. Kai kurių rinkos segmentų augimas jau matyti, kiti, atvirkščiai, dar lūkuriuoja. Vis dėlto, suminis vežimų kiekis greičiau krenta, negu auga.

Pranešimą paskelbė: Anastasiia Onoshko, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 551 Black 43
 
Nike 61-97-20-7 Grey 39
 
ALTERCORE 666 Vegan Black 36
 
ALTERCORE Jenny Black 40
 
TAMARIS 88-44-19-8 Black 19 39

Rekomenduojame

Draudikai įspėja: po laiko persukimo padaugėja eismo įvykių, atsargesni turėtų būti ir pėstieji

Draudikai įspėja: po laiko persukimo padaugėja eismo įvykių, atsargesni turėtų būti ir pėstieji

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį persukdami laikrodžių rodykles viena valanda atgal pradėsime gyventi žiemos laiku. Apie tai, kad laiko persukimas daro neigiamą įtaką žmonių savijautai, kalbama nuolat, o štai draudikai sako pastebintys ir šio žingsnio poveikį vairuotojams – kelias dienas po laiko persukimo šie būna mažiau atidūs už vairo ir sukelia daugiau eismo įvykių. Išnagrinėjusi […]

Besikeičiančios taisyklės darbo rinkoje: prie nuotolinio darbo grįžta ne tik dėl pandemijos

Besikeičiančios taisyklės darbo rinkoje: prie nuotolinio darbo grįžta ne tik dėl pandemijos

Nuotolinio darbo principas plačiai aptarinėtas dar gerokai iki pandemijos, tačiau pastaroji aplinkybė privertė jį suklestėti. Įmonių atliekamos darbuotojų apklausos rodo, kad toks darbo organizavimas pasiteisina, o tiesioginiai susitikimai biuruose pageidaujami tik norint retkarčiais pamatyti kolegas. Nors nuotolinis darbas ateityje neišvengiamai bus taikomas vis dažniau, psichologas Paulius Rakštikas primena, kad žmogiškam ryšiui ir tiesioginiam santykiui turime […]

Žiema jau už kampo: kokiomis automobilio dalimis pasirūpinti svarbiausia

Žiema jau už kampo: kokiomis automobilio dalimis pasirūpinti svarbiausia

Kalendorinei žiemai nenumaldomai artėjant, vairuotojai suskumba tinkamai pasirengti šaltajam sezonui ir jo keliamiems iššūkiams. Ruošiantis jiems automobilių savininkams pravartu ne tik žinoti, kaip paruošti transporto priemonę, bet ir ką daryti su nebereikalingomis jos dalimis ar kaip susigrąžinti dalį pinigų už remonto darbus. Prieš žiemą – ypatingas dėmesys akumuliatoriui Nuo lapkričio 10 dienos Lietuvoje draudžiama eksploatuoti […]

„Žalios Lietuvos“ diskusijoje – apie transporto taršos mažinimą

„Žalios Lietuvos“ diskusijoje – apie transporto taršos mažinimą

Ketvirtadienį Prezidento komanda nuotoliniu būdu surengė šalies vadovo Gitano Nausėdos iniciatyvos „Žalia Lietuva“ diskusiją, kurioje kartu su daugiau kaip 20-ties organizacijų ir įmonių atstovais aptarė, kaip Lietuvoje pertvarkyti transporto sistemą siekiant Europos žaliojo kurso tikslų ir įgyvendinant Europos Sąjungos ir Lietuvos bendrą siekį iki 2050 m. pereiti prie klimatui neutralios ekonomikos. Diskusijoje dalyvavusios privataus verslo […]