Iškelti bures!

Iškelti bures!

Pasaulinė pandemija parodė, kaip svarbu užtikrinti nepertraukiamą prekių vežimo grandinės funkcionavimą. Valstybės ėmėsi priemonių, kad būtų pažabotas viruso plitimas, ir tai paveikė visas gyvenimo sritis, ne išimtis ir logistikos sistema. Kaip virusas ir karantinas pakeitė krovinių gabenimo jūrų transportu rinką, kalbamės su Mykolu Tokarenko, „AsstrA“ Baltijos šalyse ir Baltarusijoje jūrų transporto skyriaus vadovu.

Kaip pandemija paveikė jūromis gabenamų krovinių srautų perskirstymą?

Populiariausios trade line, kuriomis mūsų skyriaus Klientai dažnai užsako vežti krovinius, nepasikeitė: Kinija–Baltarusija, Kinija–Rusija, Kinija–Lietuva. Dėl pandemijos sumažėjo importinis krovinių vežimas iš Kinijos ir Ispanijos. Pandemijos pradžioje priklausymas nuo Kinijos eksporto reikšmingai sutrikdė krovinių vežimo grandinę, dėl to krovinių išsiuntimas ėmė strigti. Todėl kai kurios šalys atvirai pareiškė, kad būtina peržiūrėti esamus maršrutus.

2020 metų pirmąjį ketvirtį darbai vyko „iš inercijos“: buvo pakraunamos ir išsiunčiamos prekės, pagamintos iki kinų Naujųjų metų pagal 2019 metų sutartis. Nuo antrojo ketvirčio sumažėjo statybų segmento, mados srities ir automobilių pramonės krovinių gabenimo paklausa.

Tuo pačiu metu padidėjo ilgai negendančių maisto produktų gabenimo poreikis. Vežami tokie maisto produktai, kaip riešutai, konservuoti maisto produktai, kasdienio vartojimo prekės, taip pat farmacijos preparatai ir individualios apsaugos priemonės. Karantino metu buvo koncentruojamasi į pirmojo būtinumo prekes.

Dar vienas veiksnys, turėjęs poveikį, buvo Baltarusijos rublio kurso kritimas 2020 m. kovo mėn. Viena vertus, pabrango importinės prekės, už kurias buvo atsiskaitoma užsienio valiuta. Tai turėjo įtakos importo apimčių sumažėjimui. Iš kito pusės žiūrint, dėl atpigusio rublio baltarusiškų prekių (medienos ir medžio gaminių, sauso pieno, mėsos, trąšų) eksportas tapo konkurencingesnis. 

Kaip dėl pandemijos pasikeitė procedūros uostuose?

Procesai buvo pakoreguoti atsižvelgiant į naujas realijas ir didelių trikdžių atliekant operacijas nėra. Uostuose taikomos bendrosios saugumo priemonės: naudojamos asmeninės saugos priemonės ir laikomasi atstumo.

Kilus būtinybei buvo įvedamas karantinas. Pavyzdžiui, Kinijoje vairuotojams, kurie veža konteinerius į uostus iš kitų provincijų, privalomas dviejų savaičių karantinas. Brazilijoje yra atvejų, kai karantinas buvo taikomas visam laivui. Kai kuriuose uostuose ribojama laivo ekipažo kaita.

Ar dėl karantino priemonių sumažėjo krovinių gabenimo jūrų transportu kaina ir kiekis?

Susiklosčiusi situacija neigiamai paveikė jūrų frachto kainą. Sumažėjus krovinių srautams dalis jūrų linijų atšaukė reisus Kinija–Europa, Kinija–JAV kryptimis. Tokios priemonės sukėlė vietų deficitą laivuose ir prioritetu tapo kroviniai, gabenami už didesnes kainas.

Dėl sumažėjusios paklausos importas į Baltijos šalis irgi sumažėjo. Mažiau importinių krovinių – mažiau tuščių konteinerių eksportui. Trūkstant taros ir vietų laivuose padidėjo eksporto įkainiai.

Kovo mėn. stipriai krito naftos kainos, dėl to bendrai nukrito jūrų frachto įkainiai. Kai kurių rinkos segmentų augimas jau matyti, kiti, atvirkščiai, dar lūkuriuoja. Vis dėlto, suminis vežimų kiekis greičiau krenta, negu auga.

Pranešimą paskelbė: Anastasiia Onoshko, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Crocs LED CUPCAKE G0656800-MU
 
Crocs™ Crocs LION KING TIMON G0657900-MU
 
Crocs™ Bayaband Sandal Kid's Pink Lemonade 21
 
Teva Midform Universal Women's Hummingbird Gloxinia 38
 
BIOMECANICS 202203 Malva 23

Rekomenduojame

Saugos diržu privalu segti ir augintinius: nepaisant saugumo, gresia nelaimės ir nuostoliai

Saugos diržu privalu segti ir augintinius: nepaisant saugumo, gresia nelaimės ir nuostoliai

Išsiruošę į vasaros keliones automobiliu, į jas neretai leidžiamės drauge su savo augintiniais. Tačiau specialistai perspėja – keturkojais transporto priemonėse būtina tinkamai pasirūpinti, antraip šie išvykų palydovai rizikuoja susižaloti, sužeisti kitus arba sukelti eismo įvykius. Policijos pareigūnai antrina – netinkamas gyvūnų automobilyje vežimas gali baigtis ir baudomis, kurios, keliaujant užsienyje, aptemdytų net maloniausius atostogų įspūdžius: […]

Skrydžiai su vaikais arba kaip tėvams paruošti atžalas kelionei lėktuvu?

Skrydžiai su vaikais arba kaip tėvams paruošti atžalas kelionei lėktuvu?

Šalies aviacijai atgaunant pagreitį, Lietuvos oro uostai sulaukia vis daugiau klausimų apie taisykles, galiojančias keliaujant su vaikais arba nepilnamečių pasiruošimą savarankiškam skrydžiui. Apie tai, kokiais dokumentais būtina pasirūpinti prieš kelionę ir kaip užtikrinti sklandžią vaikų keliavimo patirtį, dalinasi Lietuvos oro uostų Keleivių patirties valdymo skyriaus vadovė Rasa Petraitienė. Galiojantis asmens dokumentas Pastaruoju metu dažniausiai keleivių […]

Visuomenei pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Visuomenei pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Projektą „Rail Baltica“ vykdančios bendrovės „RB Rail AS“ ir už sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakingos Ispanijos kompanijos IDOM atstovai visuomenei pristatė rekomenduojamus projektinius pasiūlymus. Jonavos savivaldybėje vykusio susitikimo metu gyventojams pristatytas globalus „Rail Baltica“ projektas ir jo įgyvendinimo eiga trijose Baltijos valstybėse bei Jonavos rajone esančios atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai, atsakyta į gyventojų klausimus. […]

„DB Schenker“ patalpas naujam biurui Vilniuje išsirinko „Galio Group“ verslo centre „Wave“

„DB Schenker“ patalpas naujam biurui Vilniuje išsirinko „Galio Group“ verslo centre „Wave“

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Galio Group“ ir logistikos operatorius „DB Schenker“ pasirašė biuro nuomos sutartį. Pasauliniu mastu veikianti kompanija „DB Schenker“ centrinę būstinę perkels iš Trakų rajono į verslo centrą „Wave“, Vilniaus Savanorių prospekto pradžioje. Sandoriui tarpininkavo nekilnojamojo turto paslaugų bendrovė „Colliers International Advisors“. „DB Schenker“ išsinuomojo beveik 1.000 kv. m ploto patalpas verslo centre […]