Įsigaliojo rangos sutartis dėl dar vieno „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstravimo

Įsigaliojo rangos sutartis dėl dar vieno „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstravimo

Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos sutartis dėl magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai („Via Baltica“) ruožo nuo  79,00 iki 85,00 km rekonstravimo. Planuojama, kad šiame ruože statybos darbai bus pradėti dar šiais metais, o baigti kitų metų rudenį. Sutarties vertė – apie 66,7 mln. eurų.

Ruože planuojama rekonstruoti kelią į keturias eismo juostas, skirtinguose lygiuose su magistraliniu keliu įrengti apjungiamuosius ir jungiamuosius kelius, 5 žiedines sankryžas, taip pat bus rekonstruota esama sankryžą į dviejų lygių su valstybinės reikšmės krašto keliu Nr. 200 Kalvarija–Gražiškiai–Vištytis. Planuojama rekonstruoti esamą tiltą per Šešupę (83,30 km) ir pastatyti šalia tris naujus tiltus, įrengti triukšmo užtvaras, kurių bendras ilgis daugiau nei 8 km. Rekonstruojant kelią, bus įrengtas apšvietimas ir sutvarkytas paviršinio vandens nuvedimas, rekonstruoti esami ryšių, elektros, melioracijos tinklai, įrengta intelektinių transporto sistemų įranga bei kitos eismo organizavimo priemonės.

“Via Baltica” – pats svarbiausias šios Vyriausybės ir Susisiekimo ministerijos strateginių kelių projektas ir džiugu, kad atkarpos nuo Marijampolės iki Lietuvos–Lenkijos sienos rekonstrukcijos darbai juda pagal numatytą planą. Sėkmingai judame į priekį, Lietuvą su Lenkija ir Vakarų Europa jungiant modernia, saugia ir pralaidžia automagistrale”, – sako susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.

Tai vienas intensyviausių eismo ruožų Lietuvoje. Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas šiame 40 km ruože siekia iki 10 tūkst. automobilių per parą, iš jų net iki 60 proc. sudaro krovininis transportas.

„Įsigalioja dar vieno „Via Baltica“ ruožo rekonstravimo darbų sutartis. Jau ne kartą buvo minėta, kad šio kelio modernizavimas – vienas prioritetinių šalies susisiekimo infrastruktūros projektų, nes magistralė „Via Baltica“ yra strategiškai svarbi jungtis Lietuvos ir tarptautiniam susisiekimui. Darbus šiame 6 km ruože planuojama baigti per 10 mėnesių. Rekonstravus šį kelią pagerės eismo sąlygos, kelias bus saugesnis. Saugus ir patogus susisiekimas Lietuvos keliais – pagrindinis mūsų tikslas, kurio nuosekliai siekiame“, – sako VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.

Šiuo metu jau pradėti „Via Baltica“ ruožo nuo 72,50 iki 79 km rekonstravimo darbai. Pabaigus projektavimą, šiais metais ketinama pradėti darbų viešojo pirkimo procedūras ir ruožui nuo 56,83 km iki 72,50 km, o ketvirtojo šios magistralės ruožo nuo 85 km iki 97,06 km rangos darbų konkursą planuojama 2023 m. pirmoje pusėje.

2019 m. pabaigoje, Vyriausybei patvirtinus „Via Baltica“ (kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km) ruožo rekonstravimo specialųjį planą, pradėtos žemės paėmimo procedūros ir projektavimo darbai.

Viso apie 40 km „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) rangos darbų pabaiga planuojama 2024 m. gruodžio mėn.

Rekonstravus „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, jis atitiks tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus. Numatyta, kad iki 2030 m. visas „Via Baltica“ magistralinis kelias, einantis per Lietuvos teritoriją, bus rekonstruotas taip, kad atitiktų tarptautiniam kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus. Šiuo metu taip pat vyksta A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai ir A10 Panevėžys–Pasvalys–Latvijos siena (*Ryga) priešprojektinių sprendinių analizė keliuose.

Aušra Ramoškaitė

Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyrius

Tel. +370 5 232 96 28, mob. tel. +370 656 76 508

El. p. ausra.ramoskaite@lakd.lt

Pranešimą paskelbė: Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
„Audi Activesphere“ koncepcija 

„Audi Activesphere“ koncepcija 

Ketvirtasis futuristinis „Audi Activesphere“ modelis yra keturių žiedų prekės ženklo „Sphere“ serijos koncepcinių automobilių kulminacija. Pristatytas keturių durų krosoveris-kupė pasižymi stebėtinai universalia kėbulo konstrukcija, o uždaras automobilio galas vieno mygtuko paspaudimu gali virsti atvira erdve kroviniams („Active back“).  Tobulai derindamas priešingybes, „Audi Activesphere“ yra universalus išsišokėlis, nepaisantis ribų. Jo pakaba ir pavaros sistema vienodai gerai […]

Naujasis „BMW M3 CS“: iki 100 km/val. – per 3,4 sek.

Naujasis „BMW M3 CS“: iki 100 km/val. – per 3,4 sek.

Vokietijos automobilių koncerno „BMW“ sportinių modelių padalinys „M GmbH“ pristatė atnaujintą, dar greitesnį „BMW M3 CS“ sedaną. Šis modelis, kuris pritaikytas ir važiavimui lenktynių trasose, ir yra universalus kasdienėse kelionėse, pasižymi patobulintu 405 kW/550 AG galios varikliu, subtilia išvaizda bei inovacijomis valdymo srityje.   „Naujausias modelis yra dar sportiškesnis ir dinamiškesnis. Tai pavyko pasiekti patobulinus […]

Ruošiamasi rekonstruoti krašto apsaugai svarbų valstybinės reikšmės kelią Švenčionių rajone

Ruošiamasi rekonstruoti krašto apsaugai svarbų valstybinės reikšmės kelią Švenčionių rajone

Švenčionių rajone ties Pabradės poligonu rengiamasi kapitališkai remontuoti rajoninio kelio Nr. 4415 Pabradė–Meškerinė beveik 6 km ilgio ruožą (nuo 5,3 iki 11,1 km). Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė viešąjį pirkimą šio ruožo kapitalinio remonto techninio darbo projektui parengti, projekto vykdymui prižiūrėti ir darbams atlikti. Planuojama, kad sėkmingai atlikus viešųjų pirkimų procedūras, projektą bus galima įgyvendinti […]

Saugaus eismo situacija Lietuvoje pernai: padėtis gerėjo, bet problemų dar apstu

Saugaus eismo situacija Lietuvoje pernai: padėtis gerėjo, bet problemų dar apstu

Nors kiekvienais metais eismo saugumo užtikrinimui pritaikoma įvairių naujovių, vairuotojai vis labiau drausminami, tačiau kai kurios tendencijos išlieka neraminančios. Statistiniai duomenys atskleidžia, kad eismo įvykių skaičius pernai kai kuriuose miestuose kartais pasiekdavo ir priešpandeminius rezultatus, taip pat padaugėjo incidentų, kuriuose sužeidžiami žmonės. Pavojingiausia – uostamiestyje Kaip rodo pastarųjų ketverių metų draudimo bendrovės ERGO duomenys, keliuose […]

300 naujų vilkikų papildys „cargoGO Logistics“ transporto parką – investuoja 40 milijonų eurų

300 naujų vilkikų papildys „cargoGO Logistics“ transporto parką – investuoja 40 milijonų eurų

Viena didžiausių logistikos kompanijų Lietuvoje UAB „cargoGO Logistics“ didina savo veiklos apimtis ir transporto parką papildys 300 naujų vilkikų. Užsakyti automobiliai įmonės transporto bazę pasieks etapais, išdėstytais per visus 2023-uosius metus. Į transporto parko plėtrą įmonė investuoja 40 mln. Eur. „Didžioji dalis įsigyjamų automobilių bus skirti plėtrai – jaučiame didelį vilkikų poreikį. Šiuo metu valdome […]

Kodėl naujų elektromobilių kainos vis dar yra aukštos?

Kodėl naujų elektromobilių kainos vis dar yra aukštos?

Nenumaldomai artėjant elektromobilių erai, didžioji dalis automobilių gamintojų savo gamoje įterpia ir elektra varomus modelius, kuriuos renkasi vis daugiau pirkėjų. Tačiau elektromobilių paklausa vis dar neprilygsta benzininiams bei dyzeliniams modeliams dėl mažo pasirinkimo, vairuotojų įpročių ir, svarbiausia, aukštos kainos. Daugelis vairuotojų pereitų prie elektra varomų automobilių anksčiau, bet ne kiekvienas juos gali įpirkti. Nors rinka […]