Įsigalioja naujos Kelių eismo taisyklių nuostatos pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti

Įsigalioja naujos Kelių eismo taisyklių nuostatos pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti

Susisiekimo ministerija primena, kad šių metų lapkričio 1 d. įsigalioja Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, skirti apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius – pėsčiuosius ir dviratininkus. Taisyklėse nustatyti griežtesni reikalavimai vairuotojams, jiems artėjant prie pėsčiųjų perėjų bei lenkiant dviratininkus, taip pat siekiama atsakingesnio pėsčiųjų elgesio.

KET pakeitimuose nustatyta prievolė vairuotojams nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje praleisti ne tik į ją įžengusį, kaip reikalauta iki šiol, bet ir žengiantį arba prie važiuojamosios dalies krašto stovintį ir laukiantį galimybės įžengti pėsčiąjį. Tai įpareigoja vairuotojus, artėjant prie nereguliuojamos sankryžos, anksčiau įvertinti eismo situaciją ir priimti sprendimą praleisti pėsčiąjį.

Eismo saugos požiūriu taip pat nepriimtina situacija, kai artėjančios transporto priemonės vairuotojas siekia paskubinti pėsčiųjų perėja einantį žmogų ir pravažiuoti pro pat jį, nesilaikydamas saugaus šoninio atstumo. Tokioje situacijoje pėsčiajam dėl nenumatytų priežasčių stabtelėjus kelyje – kluptelėjus, kažką pametus ir pan., vairuotojas nespėtų išvengti pėsčiojo partrenkimo. Todėl KET nustatyta, kad vairuotojui draudžiama įvažiuoti į pėsčiųjų perėją tol, kol pėstieji neišėjo iš jo užimamos eismo juostos.

Atsakingiau turi elgtis ir patys pėstieji – žengdami į perėją jie turi būti atidūs ir įvertinti, ar eiti saugu. Siekiant tai užtikrinti, KET papildytos pėstiesiems skirtu reikalavimu prieš įžengiant į važiuojamąją kelio ar gatvės dalį ir einant ja vengti bet kokių veiksmų – mobiliojo ryšio priemonių naudojimo ir pan., kurie atitrauktų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo bei trukdytų įsitikinti, kad eiti saugu.

Dviratininkų saugai gerinti KET nustatyta rekomendacija, kad motorinių transporto priemonių vairuotojai, apvažiuodami arba lenkdami dviratininkus, iki jų paliktų pakankamą šoninį atstumą – ne mažiau kaip 1 metrą, važiuodami iki 50 km/val. greičiu, ir ne mažiau kaip 1,5 metro, jei važiuoja greičiau.

Statistikos duomenimis, Lietuvoje eismo įvykiuose pėstieji nukenčia gerokai dažniau nei vidutiniškai Europos Sąjungos šalyse, kur pėsčiųjų žūtys vidutiniškai sudaro apie 20 proc. visų žuvusiųjų eismo įvykiuose. Lietuvoje šiais metais iki rugsėjo 1 d. žuvo 42 pėstieji (38 proc. visų žuvusiųjų keliuose), iš jų pėsčiųjų perėjose – 11 (26 proc. visų žuvusių pėsčiųjų).

Esamai situacijai gerinti įsigalioja nauji pėstiesiems ir dviratininkams apsaugoti skirti KET reikalavimai, parengti atsižvelgiant į gerąją kitų Europos valstybių praktiką. Tikimasi, kad tai padės veiksmingiau gerinti eismo saugos situaciją ir sumažinti pėsčiųjų ir dviratininkų žūčių skaičių.

Detalius Susisiekimo ministerijos specialistų komentarus dėl KET pakeitimų rasite čia.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Rowenta Aqua Perfect HU5220F0 Humidification capacity 380 ml/hr, Black/ stainless steel, Type Humidifier, Ultra-Sonic, 110 W, Suitable for rooms up to 54 m², Water tank capacity 5.9 L
 
MyKronoz Zesport 2 460 mAh, Smartwatch, Touchscreen, Bluetooth, Heart rate monitor, White, GPS (satellite),
 
Sony Headphones MDR-E9LP In-ear, Blue
 
Epson Mobile Series EB-X05 XGA (1024×768), 3300 ANSI lumens, 15.000:1, White
 
ADE USB Humidefier HM1800-1 Black, Water tank capacity 0.16 L
Kalėdiniu laikotarpiu siuntų skaičius išaugo daugiau kaip 50 proc.

Kalėdiniu laikotarpiu siuntų skaičius išaugo daugiau kaip 50 proc.

Bendrovė „Venipak“ skelbia, kad gruodžio mėnesį intensyviausiu šventiniu laikotarpiu siuntų skaičius Baltijos šalyse išaugo daugiau kaip 50 proc. Lietuvoje buvo fiksuotas 57 proc., Latvijoje – 45 proc. bei Estijoje net 69 procentų siuntų kiekio padidėjimas. Bendrovės vadovas Justas Šablinskas teigia, kad panašus siuntų skaičiaus didžiųjų švenčių metu fiksuojamas kiekvienais metais. „Kiekvienos Kalėdos mums yra labai […]

  Straipsniai »
„Linava“ ragina Mobilumo paketo svarstymą nukelti kitai kadencijai

„Linava“ ragina Mobilumo paketo svarstymą nukelti kitai kadencijai

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ išsiuntė laiškus Europos Parlamento (EP) Transporto (TRAN) komiteto koordinatoriams, Mobilumo Paketo (MP) pasiūlymų pranešėjams ir šešėliniams pranešėjams, taip pat Lietuvos atstovams EP, ragindami nukelti Mobilumo paketo svarstymą kitai EP kadencijai. Laiške Lietuvos atstovams EP „Linava“ prašė pastarųjų, kad jie susisiektų su jų politinės grupės EP TRAN komiteto koordinatoriais ir paprašytų […]

  Straipsniai »
Naujausia statistika: autobusuose saugos diržus segi tik kas trečias lietuvis

Naujausia statistika: autobusuose saugos diržus segi tik kas trečias lietuvis

Visose Baltijos šalyse keleivių vežimo bendrovės  „Lux Express“  atliktos apklausos rezultatai ir džiugina, ir neramina  – nors latviai, estai ir lietuviai beveik visada prisisega saugos diržus važiuodami automobiliais, situacija autobusuose vis dar ženkliai skiriasi. Kodėl tiek žmonių pamiršta saugumą keliaudami autobusais, nors prisisegti saugos diržus juose yra privalu? Statistika rodo, jog dauguma lietuvių, latvių ir […]

  Straipsniai »

Atodrėkio pavojai: ne tik varvekliai ir sniego nuošliaužos nuo stogų, bet ir netikėta rizika keliuose

Netikėtai prasidėjus atodrėkiui, o oro temperatūrai tiek dieną, tiek naktį besisukant aplink 0º C, formuojasi ne tik varvekliai, bet ir daug žalos pridarančios sunkaus sniego nuošliaužos. Draudikai savo ruožtu perspėja, kad vyraujant permainingiems orams atsiranda ir papildoma rizika kelyje – nuo automobilių, ypač sunkvežimių krentantis sniegas bei ledas gali tapti rimto eismo įvykio priežastimi. Rizika, […]

  Straipsniai »