Įsibėgėja itin laukta rekonstrukcija: šiandien dviratininkams atverta rekonstruota tako Smiltynė–Nida 13,5 km ilgio atkarpa

Įsibėgėja itin laukta rekonstrukcija: šiandien dviratininkams atverta rekonstruota tako Smiltynė–Nida 13,5 km ilgio atkarpa

Šiandien Smiltynėje po rekonstrukcijos buvo oficialiai atidaryta Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako dalis. Nuo Smiltynės link Juodkrantės vedanti 13,5 km ilgio atkarpa atverta dalyvaujant Prezidentui Gitanui Nausėdai ir susisiekimo ministrui Mariui Skuodžiui. Tai – pirmasis žingsnis, įgyvendinant vieną didžiausių dviračių takų rekonstrukcijos projektų Lietuvoje per kelerius pastaruosius ir artimiausius metus.

Finišo tiesiąją pasiekė nuo vasario mėnesio pabaigos vykę darbai dviejuose pradiniuose tako Smiltynė–Nida ruožuose tarp 2,104 km ir 15,567 km. Tvariai po Kuršių neriją keliaujančių Lietuvos ir užsienio turistų bei vietos gyventojų kelionės nuo šiol bus patogesnės, o svarbiausia – saugesnės.

„Esu tikras, kad rekonstruotas, modernus Kuršių nerijos dviračių ir pėsčiųjų takas padės savo tikslų drauge siekti ir Neringos kurortui, ir Kuršių nerijos nacionaliniam parkui. Žinau, kad už rekonstrukcijos projektą atsakingoms institucijoms ir savivaldybėms teko ir tenka gerokai padirbėti siekiant sutarimo ir dėl dėmesio aplinkai, ir dėl saugaus, patogaus keliavimo. Tegu ši patirtis tampa pavyzdžiu ir kitoms nuostabioms Lietuvos vietovėms, ir kitoms institucijoms kuriant aplinkai jautrią susisiekimo infrastruktūrą“, – atidarymo ceremonijoje sakė sakė Prezidentas G. Nausėda.

Rekonstrukcijos metu takas buvo praplatintas nuo 2–2,5 m iki 3,5 m. Jame įrengta papildoma apsauga nuo medžių šaknų ir sustiprinta dangos konstrukcija užtikrins ilgametę tako eksploataciją be papildomo remonto. Naujosios infrastruktūros parametrai, esant pavojui, taip pat leis taku pasinaudoti miškų priežiūros ir priešgaisrinės apsaugos sunkiasvorei technikai. Tai itin aktualu, kadangi šio pusiasalio miškai ne kartą nukentėjo nuo gaisrų.

„Kalbėkime atvirai: Neringos tako būklė buvo kritinė, ir klausimas buvo ne apie patogumą, bet žmonių saugumą. Padarėme tai, ką buvome pažadėję: šiandien jau rekonstruota 13,5 km ilgio Neringos tako dalis, o startavę šį rudenį likusį 22,3 km ilgio ruožą planuojame atnaujinti iki 2024 m. vasaros. Tai – dešimtmečius laukta rekonstrukcija, po kurios per vaizdingąjį Kuršių nerijos regioninį parką besidriekiantis takas taps, ko gero, geriausia trasa visoje Lietuvoje“, – renginio metu kalbėjo susisiekimo ministras M. Skuodis.

Rekonstruotas ir visuomenei šiandien atvertas tako ruožas sutampa su tarptautinių dviračių trasų „EuroVelo 10“ (Baltijos jūros trasa) ir „EuroVelo 13“ (Geležinės uždangos takas) atkarpomis, todėl manoma, kad įsibėgėjanti rekonstrukcija svariai prisidės prie tarptautinio ekologiško turizmo skatinimo.

Kapitalinę 13,5 km tako rekonstrukciją vykdė statybų bendrovė „YIT Lietuva“. Bendra projekto sutarčių vertė – 5,8 mln. Eur.

Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus Mariaus Švaikausko, šio tako pirmosios dalies sutvarkymas – gera žinia dviratininkų, poilsiautojų, turistų bendruomenėms, kuriant patogią ir saugią, darnų judumą skatinančią infrastruktūrą. 

„Takas driekiasi per saugomą teritoriją Kuršių nerijoje, tad, jį tvarkant, buvo sprendžiami jautrūs klausimai dėl medžių, kopų, augalijos išsaugojimo. Džiaugiuosi, kad įgyvendinant projektą buvo sutelktos kelių partnerių – VĮ Valstybinės miškų urėdijos, Kuršių nerijos nacionalinio parko ir kitų institucijų – pajėgos, juk vykdant rekonstrukciją turėjo derėti tiek aplinkosaugos, tiek ir eismo saugumo aspektai“, – pridūrė M. Švaikauskas.

Sparčiai atnaujinamas Smiltynę su Nida jungiantis takas, pasak Neringos savivaldybės mero Dariaus Jasaičio, paskatins gamtiniu požiūriu unikalų Lietuvos pusiasalį iš naujo atrasti ir pažinti naudojantis ekologišku dviračių transportu ir prisidės prie vietovės patrauklumo didinimo.

„Dviračių tako kelionė rekonstrukcijos link užtruko, tačiau šiandien matomas rezultatas ypač džiugina.  Priminsiu, kad prieš kelerius metus takas buvo teisiškai dingęs, tačiau galų gale ne tik atsirado, bet ir sulaukė tinkamo dėmesio. Šios rekonstrukcijos laukė ne tik Neringos gyventojai – tai tarptautinės reikšmės įvykis. Sutvarkytas takas kurs platesnes ir saugesnes galimybes aktyviam poilsiui gamtoje, sudarys geresnes sąlygas tarnyboms rūpintis Kuršių nerijos miškais ir, žinoma, skatins automobilį iškeisti į dviratį. Neringos bendruomenės vardu nuoširdžiai dėkoju Susisiekimo ministerijai ir Lietuvos automobilių kelių direkcijai. Be galo džiaugiamės ir viliamės greitai sulaukti tolesnės dviračių tako rekonstrukcijos“, – teigė Neringos savivaldybės meras D. Jasaitis.

Bendras tako Smiltynė–Nida ilgis yra apie 50 km. Didžioji jo dalis, beveik 36 km nuo Smiltynės iki Preilos, priklauso AB Lietuvos automobilių kelių direkcijai, likusi dalis – Neringos savivaldybei. 

Visuomenei jau atvėrus pirmąją 13,5 km ilgio atkarpą, darbai dar šiemet persikels į 15,6 km ilgio ruožą, pro Juodkrantę vedantį Pervalkos link. Lygiagrečiai bus tvarkoma 6,7 km ilgio tako dalis ties Pervalka bei takai palei kelius nuo Pervalkos ir Preilos jūros link. Neringos savivaldybei priklausantis tako ruožas nuo Pervalkos iki Nidos – geros būklės ir eksploatuoti yra tinkamas.

Istorinis Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių takas buvo tiesiamas keliais etapais. Ruožas nuo Pervalkos gyvenvietės iki Pervalkos paplūdimio įrengtas dar 1978 m. Dalimis lipdytas takas sulaukdavo tik būtinojo remonto ir rekonstruojamas nebuvo.

Pranešimą paskelbė: Justina Šveikytė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
M. Skuodis su Vidurio Europos ir Baltijos šalių kolegomis Prahoje tarsis dėl strateginių transporto jungčių finansavimo ir plėtros

M. Skuodis su Vidurio Europos ir Baltijos šalių kolegomis Prahoje tarsis dėl strateginių transporto jungčių finansavimo ir plėtros

Susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį vyksta į Prahą, kur su Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrais tarsis dėl bendrų transporto infrastruktūros projektų įgyvendinimo. Siekdami toliau gerinti viso regiono susisiekimą ir stiprinti karinio mobilumo jungtis, ministrai ketina pasirašyti bendrą deklaraciją dėl strateginių transporto jungčių plėtros ir finansavimo. Višegrado šalių grupei šiuo metu pirmininkaujančios Čekijos organizuojamame […]


Mr Skuodis to discuss financing and development of strategic transport links with Central European and Baltic colleagues in Prague

Mr Skuodis to discuss financing and development of strategic transport links with Central European and Baltic colleagues in Prague

Lithuanian Minister of Transport and Communications, Marius Skuodis, is travelling to Prague on Thursday to discuss the implementation of joint transport infrastructure projects with the transport ministers of Central Europe and the Baltic States. In order to further improve connectivity across the region and strengthen military mobility links, the ministers intend to sign a joint […]


Logistikos valdymo sistema Cargo Stream žengia į priekį su dirbtinio intelekto sprendimais: automatizacijos lygis pasiekė 60-80%

Logistikos valdymo sistema Cargo Stream žengia į priekį su dirbtinio intelekto sprendimais: automatizacijos lygis pasiekė 60-80%

Lietuvoje sukurta ir naudojama visoje Europoje, logistikos valdymo sistema Cargo Stream sėkmingai įgyvendino dvejų metų trukmės projektą, skirtą dirbtinio intelekto (AI) technologijų integravimui į visus logistikos procesus. Rezultatai kalba patys už save – vidutinėms ir didelėms įmonėms pasiektas 60-80% automatizacijos lygis, kuris žymiai padidina veiklos efektyvumą ir pelningumą. Logistikos sektorius susiduria su daugybe iššūkių – […]


Minister Skuodis: Rail Baltica construction pace is unsatisfactory, the Board of LTG must manage investment risks

Minister Skuodis: Rail Baltica construction pace is unsatisfactory, the Board of LTG must manage investment risks

Lithuanian Minister of Transport and Communications Marius Skuodis says that the top management of Lietuvos Geležinkeliai (LTG) must find solutions to speed up the implementation of strategically important European gauge railway project Rail Baltica. As lack of progress poses the risk to lose part of the EU funds allocated for the project in Lithuania by […]


„Elektrum Drive“ ištestavo 50 elektromobilių modelių: išaiškėjo efektyviausi

„Elektrum Drive“ ištestavo 50 elektromobilių modelių: išaiškėjo efektyviausi

Lietuvoje daugėjant vairuotojų, persėdančių į elektra varomas transporto priemones, vienas aktualiausių klausimų – kokio gamintojo elektromobilį įsigyti. Siekdamas palengvinti pasirinkimą potencialiems pirkėjams, „Latvenergo“ grupei priklausantis „Elektrum Drive“ įvertino daugiau nei 50 Baltijos šalyse parduodamų elektromobilių modelių pagal jų efektyvumą mūsų klimato ir eismo sąlygomis. Bandomųjų važiavimų metu buvo gauti duomenys apie maksimalią pilnai įkrautų elektromobilių ridą, […]


Seimo nario B. Matelio pranešimas: „Pajūrio ekspreso“ nori ir Aukštaitijos gyventojai“

Seimo nario B. Matelio pranešimas: „Pajūrio ekspreso“ nori ir Aukštaitijos gyventojai“

2024 m. birželio 11 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų) Seimo Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Bronislovas Matelis kreipėsi į AB „Lietuvos geležinkeliai“ su prašymu atlikti kaštų ir naudos analizę bei įvertinti viešąjį interesą sujungti geležinkelio maršrutu Vakarų Lietuvos regioną su Šiaurės Rytų regionu. Pasak Seimo nario, Panevėžio miesto gyventojai labai pasigenda galimybės nuvykti tiesioginiu […]