Ilgalaikę Lietuvos susisiekimo viziją apibrėš nauja plėtros iki 2050 m. strategija

Ilgalaikę Lietuvos susisiekimo viziją apibrėš nauja plėtros iki 2050 m. strategija

Siekdama numatyti optimalias ilgalaikes šalies transporto sektoriaus plėtros kryptis ir prioritetus, Susisiekimo ministerija inicijuoja Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategijos parengimą. Kuriant strategiją bus modeliuojami įvairūs galimi šalies susisiekimo plėtros scenarijai, nagrinėjama geroji užsienio valstybių patirtis, atsižvelgiama į ilgalaikes tarptautinių organizacijų rekomendacijas susisiekimo srityje.

„Ilgalaikė susisiekimo vizija – itin svarbus dokumentas sėkmingai Lietuvos transporto sektoriaus plėtrai. Tai leis numatyti svarbiausias plėtros kryptis iki 2050 m., tikslingai planuoti veiklą ir investicijas bei siekti valstybei naudingų pokyčių“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Pasak ministro, ilgalaikius plėtros planus šiuo metu turi visos Susisiekimo ministerijai pavaldžios įmonės, valdančios šalies transporto infrastruktūrą. Tačiau bendra susisiekimo sektoriaus strategija užtikrins geresnį skirtingų transporto šakų bendradarbiavimą, intermodalumą ir nuoseklią plėtrą viso sektoriaus mastu. Be to, numatytos ilgametės gairės leis tiek savivaldybėms, tiek ir privačiam sektoriui nuosekliau planuoti savo investicijas.

Šiuo metu yra paskelbtas Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategijos projekto parengimo ir su tuo susijusių ekspertinių konsultavimo paslaugų viešasis pirkimas. Paslaugų teikėjas ilgalaikę strategiją turės parengti įvertindamas gerąją užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų (EBPO, PEF, PB, JT ir kt.) patirtį ilgojo laikotarpio susisiekimo strategijų rengimo srityje, atsižvelgdamas į Lietuvos susisiekimo sektoriaus strateginio planavimo dokumentus ir numatomas susisiekimo sektoriaus plėtros tendencijas bei Susisiekimo ministerijos socialinių partnerių pasiūlymus.

Strategijos rengėjas turės parengti ne mažiau kaip 6 galimus Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. scenarijus, atitinkančius tarptautines tendencijas ir Lietuvos susisiekimo sektoriaus problematiką. Šie alternatyvūs ateities scenarijai bus įvertinti atliekant Lietuvos susisiekimo sektoriaus plėtros scenarijų modeliavimą.

Atsižvelgiant į plėtros scenarijų modeliavimo rezultatus, turės būti parengtas strategijos konkrečių veiksmų iki 2030 m. planas, numatyti prioritetiniai projektai, preliminarūs jų įgyvendinimo terminai r projektų seka viso sektoriaus mastu. Taip pat bus planuojamas preliminarus investicijų poreikis ir finansavimo šaltinių alternatyvos.

Planuojama, kad 2020 m. mūsų šalis turės ambicingą ilgalaikę susisiekimo sektoriaus strategiją, atitinkančią Europos Sąjungos reikalavimus ir pagrindinius principus, kuriais turi vadovautis ES šalys.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Crocband™ Citrus/Grey 36,5
 
Crocs™ Crocband Sport Cord Clog Navy 47,5
 
Crocs™ Women's LiteRide Sandal Poppy/White 42,5
 
TOMS Cork Women's Altair Slipon Multi 40
 
TOMS Woven Stripe Women's Deconstructed Alpargata Red 37,5

Atnaujintos šviesoforų įrengimo taisyklės leis lanksčiau reguliuoti eismą

Atsižvelgdama į eismo mieste kitimo tendencijas ir sparčiai diegiamą prie eismo srautų prisitaikantį jutiklinį šviesoforų valdymą, Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles. Miestuose vis labiau populiarėjant dviračiams ir plėtojant jiems skirtą infrastruktūrą, šviesoforų įrengimo taisyklėse numatyti maži trijų spalvų dviračių šviesoforai, dviračių šviesoforai su krypties rodyklėmis bei dviračių šviesoforams taikomi techniniai reikalavimai. Nuo šių […]

  Straipsniai »

Lenktynininkas Giedrius Notkus: didžiausias vairuotojų priešas vasarą – atsipalaidavimas

2018 metų Lietuvos ralio čempionas Giedrius Notkus prisipažįsta, jog vairuoti vasarą mūsų šalies keliuose kartais pavojingiau nei lenktynių trasoje, nes atsipalaidavę vairuotojai neprognozuojami. Šiuos įspūdžius patvirtina ir eismo įvykių statistika, rodanti, jog atšilus orams avarijų skaičius išauga kone trečdaliu. Vairuojant svarbiausia… vairuoti „Ralio trasoje važiuoju ekstremaliais greičiais, bet viskas priklauso tik nuo manęs ir mano […]

  Straipsniai »
Ateities transportas: kokias sistemos problemas spręs savivaldžiai automobiliai?

Ateities transportas: kokias sistemos problemas spręs savivaldžiai automobiliai?

Išmanios vairavimo sistemos, tokios kaip automatinis stabdymas, greičio reguliavimas ar eismo juostos laikymosi sistema – jau įprasti dalykai naujuose automobiliuose. Vis dar retenybė išvysti automobilį be vairuotojo. Žadama, kad tokie automobiliai rinkoje pasirodys iki 2030-ųjų. Keičiantis technologijoms, jaučiamas ir nuolatinis transporto inžinierių poreikis, tokių specialistų trūksta jau šiandien, o ateityje poreikis išaugs kone trigubai. Apie […]

  Straipsniai »

„ACE Logistics“ Lietuvoje šiemet augino krovinių kiekį ir apyvartą

Estijos kapitalo logistikos ir transportavimo sprendimų įmonių grupės „ACE Logistics“ Lietuvos padalinys pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su sausiu-birželiu 2018-aisiais, apyvartą padidino 8,5% iki 5,75 mln. eurų. Šiuo laikotarpiu įmonės gabenamų krovinių kiekis augo 5%. „Preliminarūs pirmojo šių metų pusmečio duomenys rodo, kad augimo potencialą, kurį visos grupės mastu fiksavome dar pernai, sėkmingai išnaudojame. Pagrindine […]

  Straipsniai »