„Ignitis“ pataria: penki dalykai, kurių elektromobilių vairuotojai privalo nepamiršti žiemą

„Ignitis“ pataria: penki dalykai, kurių elektromobilių vairuotojai privalo nepamiršti žiemą

Nukritus termometro stulpeliui ir kelius užklojus sniego sluoksniui, kiekvieno automobilio priežiūra reikalauja papildomų pastangų. O jeigu tas automobilis turi ne vidaus degimo variklį, o yra varomas elektra, klausimų kaip jį prižiūrėti žiemą kyla dar daugiau.

Anot sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“ E-mobilumo projekto vadovo Andriaus Šeršniovo, tam, kad šaltasis metų laikas nepridarytų bėdų elektromobiliui, užtenka laikytis penkių paprastų patarimų.

Patarimas nr. 1 – naudokite išankstinio pašildymo funkciją

Dauguma gatvėse riedančių elektromobilių yra išmanūs ir jau gali būti valdomi nuotoliniu būdu. Todėl rekomenduojama elektromobilio salono šildymą aktyvuoti likus keliolikai minučių iki pradedant juo naudotis. Tokiu būdu ne tik lėčiau išsikraus automobilio baterija, nes vos įsėdus nereikės jo šildyti maksimaliu režimu, bet kartu neleis šalti atvėsusiame salone.

Na, o jeigu apie elektromobilio įsigijimą dar tik svarstote, tuomet rekomenduojame išsirinkti tokį, kuris salono šildymui naudoja oro siurblius. Pastarieji elektromobiliai salono šildymui sunaudoja žymiai mažiau energijos.

Patarimas nr. 2 – bateriją įkraukite kuo pilniau

Nors įprastai elektromobilio baterijos pilnai įkrauti nėra rekomenduojama, siekiant ją tausoti, žiemomis derėtų elgtis atvirkščiai. Žema oro temperatūra sulėtina akumuliatoriaus viduje vykstančius elektrocheminius procesus, be to, šildant elektromobilio saloną ir akumuliatorių, sunaudojama daugiau energijos, o tai daro įtaką maksimaliam nuvažiuojamam atstumui.

Visų elektromobilių žiemą nuvažiuojamas atstumas dažniausiai sutrumpėja. O jeigu šalčiai dideli, nuvažiuojamas atstumas gali siekti vos 50% vasarą nuvažiuojamo. Būtent todėl pilnas baterijos įkrovimas prieš ilgą kelionę padės jūsų elektromobiliui sėkmingai pasiekti kelionės tikslą net ir esant šaltiems orams.

Patarimas nr. 3 – saugokite elektromobilį nuo užšalimo

Tiems elektromobilių turėtojams, kurie turi tokią galimybę, žiemomis transporto priemonę rekomenduojame laikyti tik po stogine, uždarame garaže arba dengtoje stovėjimo aikštelėje. Tai apsaugos elektromobilio durų spynelę nuo užšalimo, o prieš sėdant už vairo jums taip pat nereikės valyti ledo nuo įšalusių stiklų.

Tačiau jeigu vis dėl to elektromobilį laikote lauke, tokiu atveju, su juos per šalčius elkitės kaip ir su vidaus degimo variklį turinčiu analogu. Pagrindinė taisyklė paprasta: jeigu jūsų automobilio valytuvai ar durys prišalo, jų atšildymui jokiu būdu nenaudokite karšto vandens. Tokiu atveju geriausiai tinka specialus ledo tirpiklis jūsų automobilio valytuvams arba spynelei.   

Patarimas nr. 4 – rinkitės ekologišką vairavimo režimą

Žiemą šis vairavimo režimas jums smarkiai pagelbės. Ekologiškas automobilio režimas, kuomet važiuojama pastoviu greičiu ir vengiant staigių stabdymų, apriboja variklio galią bei sumažina suvartojamos energijos poreikį. O tai pirmiausiai leidžia tausoti elektromobilio akumuliatorių ir baterijas. Be to, tokiu būdu sumažinama ir rizika automobiliui slysti ant apsnigtos kelio dangos, kuri dažnai būna šlapia, slidi ir apledėjusi.

Maksimalus regeneracijos režimas žiemos metu taip pat rekomenduojamas. Vairuodami šiuo režimu, tausosite elektromobilių stabdžių kaladėles, o svarbiausiai – regeneracija, elektromobiliui lėtėjant, leidžia transporto priemonei išlikti daug stabilesnei slidžiame kelyje, todėl elektromobilis yra daug saugesnis šaltuoju metų laikų.

Patarimas nr. 5. – venkite apsnigtų arba drėgnų įkrovimo jungčių

Įkraunant elektromobilio bateriją žiemomis, dažnai įkrovimo stotelių jungtys būna apsnigtos ir sudrėkę. Neretai, tokiu būdu į elektromobilių įkrovimo lizdą taip pat prasiskverbia drėgmė.

Todėl, prieš pradedant krauti savo keturratę transporto priemonę, nuo įkrovimo jungčių rekomenduojama kruopščiai nuvalyti sniegą ir drėgmę. To nepadarius, kitą kartą elektromobilio įkrauti gali ir nepavykti – dėl srovės nuotėkio grėsmės, įkrovimo stotelės tiesiog neleis pradėti naujos sesijos.

Pranešimą paskelbė: Lukas Zadarackas , Ignitis grupė, UAB

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Motoblokų privalumai ir trūkumai: ar visus darbus ūkyje jie padeda atlikti?

Motoblokų privalumai ir trūkumai: ar visus darbus ūkyje jie padeda atlikti?

Motoblokai, dar vadinami kultivatoriais ar mini traktoriais, yra universalūs ir naudingi įrankiai mažiems ūkiams, daržams ir sodams. Jie gali padėti atlikti daugelį žemės ūkio darbų, tačiau, kaip ir bet kuris įrankis, turi tiek privalumų, tiek trūkumų. Šiame straipsnyje aptarsime motoblokų privalumus ir trūkumus, siekdami padėti pradedantiesiems sodininkams ir daržininkams nuspręsti, ar jie tinka jų ūkio […]


Trečdalis lietuvių vėluoja prasitęsti vairuotojo pažymėjimą: kaip nepamiršti to atlikti laiku?

Trečdalis lietuvių vėluoja prasitęsti vairuotojo pažymėjimą: kaip nepamiršti to atlikti laiku?

Trečdalis lietuvių vėluoja prasitęsti vairuotojo pažymėjimą: kaip nepamiršti to atlikti laiku? Nors Lietuvoje daugiau nei 1,5 mln. žmonių turi vairuotojo pažymėjimą, tačiau kasmet beveik trečdalis vėluoja laiku jį pasikeisti. Taip vairuotojai ne tik rizikuoja gauti baudą, bet ir gali turėti nemalonumų įvykus eismo įvykiui. Patogiausias būdas nepraleisti vairuotojo pažymėjimo galiojimo pabaigos – užsisakyti priminimą mobiliajame […]


Prasidėjus audrų sezonui, draudikai perspėja vairuotojus: automobilis nėra amfibija

Prasidėjus audrų sezonui, draudikai perspėja vairuotojus: automobilis nėra amfibija

Praėjusį savaitgalį Lietuvą siaubusios liūtys ir kruša vėl pridarė nuostolių gyventojų automobiliams. Jie kentėjo nuo vėjo, krušos ir lietaus, o kartais – ir dėl neatsargaus pačių vairuotojų elgesio. Draudikai primena, ką reikėtų daryti patyrus nuostolių, ir pataria, kaip elgtis norint jų išvengti ateityje. Vasaros metu fiksuoja šimtus įvykių Draudimo bendrovės ERGO transporto ir žalų administravimo […]


Milžiniškos baudos ir teisių praradimas neatgraso: kas šeštas lietuvis prie vairo yra sėdęs išgėręs 

Milžiniškos baudos ir teisių praradimas neatgraso: kas šeštas lietuvis prie vairo yra sėdęs išgėręs 

15 proc. vairuotojų Lietuvoje prie vairo yra sėdę išgėrę, 2 proc. prisipažįsta tai darę viršydami leistiną 0,4 prom. ribą, o 8 proc. teigia atsidūrę situacijoje, kai buvo atkalbinėjami nuo vairavimo išgėrus. Tokią situaciją atskleidė „Mylios be promilių su „Švyturys nealkoholinis“ projektui atlikta gyventojų apklausa, kuria buvo siekiama įvertinti šalies eismo įpročius ir kultūrą.  Kiekvieną savaitgalį […]


Apklausa: dalis vilniečių rečiau naudoja nuosavus automobilius ar netgi visai jų atsisako

Apklausa: dalis vilniečių rečiau naudoja nuosavus automobilius ar netgi visai jų atsisako

Turėti automobilį mieste gali būti nepigu – nemažai tenka mokėti už jo draudimą, remontą, parkavimą, o kai kuriems netgi tenka dideles sumas pakloti už nuosavą stovėjimo vietą. „Bolt Drive“ klientų apklausa rodo, kad vilniečiai, kurie naudojasi automobilių dalijimosi paslaugomis, permąsto nuosavo automobilio poreikį ar netgi jo atsisako. Šių metų vasarį atliktos automobilių dalijimosi paslaugą teikiančios […]


Kaune atidaryta nauja Pietrytinio aplinkkelio atkarpa

Kaune atidaryta nauja Pietrytinio aplinkkelio atkarpa

Amaliuose šią savaitę atverta pusantro kilometro atkarpa su naujais viadukais ir žiedinėmis sankryžomis. Tai ženkli dalis pirmajame Pietrytinio aplinkkelio darbų etape. Įgyvendinus visą projektą, naujoji trasa taps patogia ir greita jungtimi tarp A1 ir „Via Baltica“ magistralių. Maža to, apvažiavimas nukraus tranzitinį eismą nuo Petrašiūnų, taip sumažinant oro bei triukšmo taršą. Naujas transporto mazgas „Šių […]